Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής Γεωγραφίας Πρόεδρος Aeiforum Διευθυντής Ραλλείου ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά

2 Ο ρόλος του σχολείου Το σχολείο ως φορέας κοινωνικών αξιών μπορεί να συμμετέχει ενεργά στην αναζήτηση λύσεων για την αντιμετώπιση της σύγχρονης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης. Είναι αναγκαίος ο προσανατολισμός του σύγχρονου σχολείου προς τις αρχές, τις αξίες, και τις πρακτικές της αειφορίας

3 Πυλώνες Εκπαιδευτικός Αναλυτικό πρόγραμμα Κοινωνία

4 Αναλυτικά προγράμματα Βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών ώστε να έχουν ενεργή συμμετοχή ως ενήλικες στην προσπάθεια για ανάκαμψη μέσω της αειφόρου ανάπτυξης Οι μαθητές αποκτούν μερικές ουσιαστικές ικανότητες και γνώσεις, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να συμβάλλουν στο γενικό κοινωνικό καλό

5 Αναλυτικά προγράμματα Οι μαθητές θα διαθέτουν τις γνώσεις για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και της οικονομίας, θα έχουν δεξιότητες επικοινωνίας και δικτύωσης, θα αποκτήσουν ένα παγκόσμιο όραμα για ένα καλύτερο μέλλον για όλους Η αναθεώρηση αυτή θα πρέπει να λάβει υπόψη της τις αρχές και τις αξίες της αειφορίας (αλληλεγγύη, ολιγάρκεια, ακεραιότητα, δικαιοσύνη, ανεκτικότητα, δημοκρατία κα)

6 Τι κάνει το σχολείο για την αειφορία και την αειφόρο ανάπτυξη; Το Ελληνικό σχολείο επισήμως διδάσκει την αειφόρο ανάπτυξη στο γυμνάσιο στο πλαίσιο του μαθήματος «Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες– Project». Στοιχεία (ανεπαρκή) στο μάθημα Γεωλογία- Διαχείριση Φυσικών Πόρων (Α’ λυκείου- επιλογής)

7 Η κοινωνική επιχειρηματικότητα Αρχές και αξίες Ακεραιότητα, Εμπιστοσύνη, Αλληλεγγύη, Πίστη στον άνθρωπο, Επιμονή, Αντοχή, Επινοητικότητα, Επιμέλεια, κα.

8 Το σχολείο πρέπει να περάσει στους νέους την έννοια της ολιγάρκειας, της αυτάρκειας, της διαφορετικής στάσης ζωής ως προς τον καταναλωτισμό και τη σπατάλη, ώστε η επιχειρηματικότητα να μην έχει τα χαρακτηριστικά του αρπακτικού καπιταλισμού, αλλά της κοινωνικής οικονομίας.

9 Το σχολείο πρέπει να αναδείξει το κύριο γενεσιουργό αίτιο της φτώχιας (τουλάχιστον στις αρκετά ανεπτυγμένες χώρες) δηλαδή της ανισοκατανομής των εισοδημάτων, τα οποία, ούτως ή άλλως έχουν κοινωνική προέλευση και δεν πέφτουν από τον ουρανό σαν το μάνα.

10 Το ίδιο το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, με τις εξετάσεις, με τα διαγωνίσματα, με την προώθηση της ατομικής προόδου, αντιμάχεται στην ουσία την συνεργασία, την κοινή προσπάθεια, την ομαδικότητα, την προσπάθεια επίτευξης στόχων στο πλαίσιο της ομάδας, την κοινωνικοποίηση, την αλληλεγγύη.

11 Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός έχει καταργηθεί από τα λύκεια και μαζί του καταργήθηκαν και τα ΓΡΑΣΕΠ δηλαδή τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

12 Οι σημερινές προοπτικές των σημερινών νέων στην Ελλάδα ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

13 Και μετά το σχολείο;

14 Τι μας λείπει; Η επιχειρηματική τεχνογνωσία Επιχειρηματική εκπαίδευση Κεφάλαιο Όραμα

15 Εκπαίδευση ενηλίκων Κοινωνικά προσδιορισμένη Κοινωνικά προσανατολισμένη Συνεχής Ανατροφοδοτούμενη Επικαιροποιημένη

16 Πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων δεν θα ανταποκρίνονται παθητικά και δεν θα προσαρμόζονται θα διερευνούν και θα σκέπτονται κριτικά θα αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους θα συμμετέχουν στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων Θα παρεμβαίνουν δυναμικά και δημοκρατικά

17 Πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων οράματα, ικανότητες και αξίες να διαπραγματεύονται και να σχεδιάζουν ατομικά και κυρίως συλλογικά τους κοινωνικούς όρους της δικής τους ύπαρξης θα είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι θα κατέχουν τη σχετική γνώση θα διαθέτουν τις απαιτούμενες ικανότητες και τη θέληση

18 Πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων Θα ενισχύει την συναισθηματική νοημοσύνη, την αυτοπεποίθησή τους, την αυτοεκτίμησή τους, την δημιουργικότητά τους, ώστε να συνεργάζονται αποτελεσματικά με άλλους ανθρώπους σε όλα τα πεδία, συμπεριλαμβανομένης και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

19 Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας


Κατέβασμα ppt "Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google