Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή Η κατεύθυνση του προγράμματος σπουδών του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Ιωάννης Δαρζέντας, Παναγιώτης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή Η κατεύθυνση του προγράμματος σπουδών του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Ιωάννης Δαρζέντας, Παναγιώτης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή Η κατεύθυνση του προγράμματος σπουδών του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Ιωάννης Δαρζέντας, Παναγιώτης Κουτσαμπάσης

2 Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων  http://www.syros.aegean.gr http://www.syros.aegean.gr (Department of Product & Systems Design Engineering) Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ερμούπολη, Σύρος.  Γνωστικό αντικείμενο: Ολοκληρωμένη Σχεδίαση Προϊόντων και Συστημάτων, … με την δημιουργική χρήση γνώσης και ιδεών από ένα ευρύ φάσμα των τεχνών και των επιστημών, … … με έμφαση στην χρήση νέων τεχνολογιών.  Δίπλωμα (5ετές πρόγραμμα)

3 Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων  Κατευθύνσεις σπουδών: 1. Επικοινωνία Ανθρώπου – Μηχανής 2. Σχεδίαση με Η/Υ, και 3. Οργανωσιακή Σχεδίαση  Ο στόχος της κατεύθυνσης σπουδών Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής είναι: Η ευαισθητοποίηση για την αναγκαιότητα και την χρήση μεθόδων ολιστικής και ανθρωποκεντρικής ανάπτυξης διαδραστικών προϊόντων και συστημάτων που ικανοποιούν τις ανάγκες των χρηστών

4 Η κατεύθυνση της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής  Α. Σχετικά Υποχρεωτικά μαθήματα: 1. Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Μηχανής 4 ο εξάμηνο, Παν. Κουτσαμπάσης 2. Στούντιο ΙV, Δισδιάστατος και Τρισδιάστατος Σχεδιασμός με Νέα και Παραδοσιακά Μέσα 4 ο, εξάμηνο, Μοδ. Σταυράκης, Ι. Ξενάκης, Δ. Παπαδόπουλος 3. Εργονομία 5 ο εξάμηνο, Β. Παπακωστόπουλος 4. Διαδραστική Σχεδίαση 6 ο εξάμηνο, Β. Παπακωστόπουλος και Τζ. Δαρζέντα 5. Στούντιο VII, Σχεδίαση διαδραστικών προϊόντων για τη βιομηχανία 7o εξάμηνο, Μοδ. Σταυράκης, Δ. Παπαδόπουλος, Σ. Φωτιάδης

5 Η κατεύθυνση της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής  Β. Υποχρεωτικά κατεύθυνσης: 1. Σχεδίαση για Όλους 7 ο εξάμηνο, Τζ. Δαρζέντα 2. Σχεδίαση και Τεχνολογία Πολυμέσων 7 ο εξάμηνο, Σοφία Κυρατζή, Μόδεστος Σταυράκης 3. Γνωστική Επιστήμη 8 ο εξάμηνο, Βασ. Παπακωστόπουλος 4. Σχεδίαση Πληροφορίας 8 ο εξάμηνο, Τζ. Δαρζέντα 5. Εικονική Πραγματικότητα 9 ο εξάμηνο, Σπ. Βοσινάκης 6. Προηγμένες Διεπαφές Χρήστη 9 ο εξάμηνο, Παν. Κουτσαμπάσης, Σπ. Βοσινάκης, Μοδ. Σταυράκης

6 Η κατεύθυνση της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Μηχανής  Γ. Άλλα σχετικά μαθήματα ελεύθερης επιλογής: 1. Εισαγωγή στην Επιστήμη του Παγκόσμιου Ιστού 7 ο εξάμηνο, Ευ. Βλαχογιάννης 2. Τεχνητή Νοημοσύνη 8 ο εξάμηνο, Σπ. Βοσινάκης 3. Σχεδίαση Ηλεκτρονικού Επιχειρείν 8 ο εξάμηνο, Παν. Κουτσαμπάσης 4. Πληροφορική Κινηματογραφία 8o εξάμηνο, Παν. Κυριακουλάκος 5. Στούντιο VIII, Σχεδίαση διαδραστικών προϊόντων για τη βιομηχανία 8o εξάμηνο, Μοδ. Σταυράκης, Δ. Παπαδόπουλος, Σ. Φωτιάδης 6. Συνεργατικά Συστήματα 9 ο εξάμηνο, Παν. Κουτσαμπάσης 7. Παιχνίδια Υπολογιστών / Εκπαιδευτική Ψυχαγωγία 9 ο εξάμηνο, Σπ. Βοσινάκης

7 Θέματα προς συζήτηση  Μέθοδοι διδασκαλίας Όλα τα μαθήματα περιλαμβάνουν (ομαδικές ή ατομικές) εργασίες: Έρευνα, αναζήτηση, απαιτήσεις, (research, inquiry, requirements) Προκαταρκτική & αναλυτική σχεδίαση (conceptual & analytical design) Ανάπτυξη πρωτοτύπων διαδραστικών προϊόντων & συστημάτων Αξιολόγηση Αρκετά μαθήματα έχουν Εργαστήριο Η/Υ. Σχετικές τεχνολογίες: Web technologies, Flash, VRML, Second Life, (Java, C/C++) Αρκετά εργαλεία ανοικτού κώδικα, όχι περίπλοκες τεχνολογίες.

8 Θέματα προς συζήτηση  Μέθοδοι διδασκαλίας Κάποια μαθήματα γίνονται σε μορφή στούντιο. Έμφαση στην χρήση σχεδιαστικών μεθόδων σε συνεργασία με τους διδάσκοντες Επιδίωξη οι διδάσκοντες να είναι περισσότεροι από ένας Πλουραλισμός απόψεων, παρακολούθηση εργασιών, κ.α. Κάποια μαθήματα χρειάζονται συντονισμό για συμπληρωματικά αποτελέσματα, Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Μηχανής (4 ο ) και Διαδραστική Σχεδίαση (6 ο ), Μαθήματα στούντιο (μεταξύ τους, και με άλλα μαθήματα)

9 Θέματα προς συζήτηση  Διπλωματική εργασία Ο σκοπός είναι να δώσει στον φοιτητή τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει διεπιστημονικές γνώσεις, σε μια γενική ή ειδική θεματική περιοχή και να παρουσιάσει τις ικανότητές του, στην κατανόηση ενός προβλήματος, την ανάλυση και επεξεργασία των στοιχείων που το συνθέτουν και την επίλυσή του. Εκπονείται στη διάρκεια του 10ου εξαμήνου Δεν υπάρχει υποχρέωση παρακολούθησης μαθημάτων Έχει μεγάλη βαρύτητα στο βαθμό διπλώματος (μέχρι πρότινος 20%, τώρα 15%)

10 Θέματα προς συζήτηση  Διπλωματική εργασία Μεγάλο εύρος θεμάτων. (Το αρχείο διπλωματικών εργασιών είναι στο διαδίκτυο) Από κάποιες εργασίες έχουν προκύψει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά συνέδρια, και περιοδικά. Η επίβλεψη διπλωματικών εργασιών απασχολεί τους διδάσκοντες αρκετές ώρες σε εβδομαδιαία βάση. Λιγοστές υποδομές σε υλικό και λογισμικό Λογισμικό ανοικτού κώδικα Π.χ. Wiimote hacks for gesture-based interaction Μεγάλο (γενικότερο) πρόβλημα η απομάκρυνση των φοιτητών από τη Σύρο στο 5 ο έτος σπουδών.

11 Θέματα προς συζήτηση  Δεξιότητες φοιτητών Επίγνωση εύρους θεμάτων για τη σχεδιαστική διαδικασία και πρακτική Η σημασία της αξιολόγησης, ανθρωποκεντρικές μέθοδοι ανάπτυξης, σχεδίαση και τεκμηρίωση της διαδικασίας, κ.α. Μέθοδοι ανάπτυξης διαδραστικών συστημάτων Σε όλο το εύρος του κύκλου ζωής – από αναζήτηση ως αξιολόγηση και πιλοτική λειτουργία, επαναληπτικότητα της ανάπτυξης, κλπ. Ολιστική αντιμετώπιση για τη σχεδίαση Αισθητική, Χρησιμότητα, Ευχρηστία, Προσβασιμότητα, Εξατομίκευση, Συνεργασία

12 Θέματα προς συζήτηση  Δεξιότητες φοιτητών Ικανότητες προγραμματισμού σε διαδίκτυο και πολυμέσα Βασικές ικανότητες - λίγοι ενδιαφέρονται να δουν σε βάθος τον προγραμματισμό Δημιουργικές ικανότητες οπτικού σχεδιασμού Με χρήση σχεδιαστικών εργαλείων Κατανόηση των δυνατοτήτων και περιορισμών της τεχνολογίας Για τη δημιουργική χρήση της στη σχεδιαστική διαδικασία Κατανόηση των ιδιαίτερων σχεδιαστικών απαιτήσεων σε διάφορους χώρους εφαρμογής, π.χ. Παγκόσμιος ιστός, Συνεργατικά περιβάλλοντα, Παιχνίδια, Εκπαίδευση, Εικονικοί κόσμοι, κ.α.

13 Θέματα προς συζήτηση  Εμπειρίες αποφοίτων στην αγορά Εργάζονται σε ένα εύρος αντικειμένων: Σχεδίαση και ανάπτυξη: δικτυακών τόπων, πολυμέσων, εκπαιδευτικού λογισμικού, ιατρικών εφαρμογών, κινουμένων σχεδίων, κ.α. Κάποιοι αισθάνονται ότι πτυχές του προγράμματος σπουδών έχουν απόσταση από τις πρακτικές της αγοράς Π.χ. αξιολόγηση, μέθοδοι τεκμηρίωσης της σχεδιαστικής διαδικασίας, κ.α. Είναι ευαισθητοποιημένοι για το εύρος των θεμάτων της σχεδίασης διαδραστικών προϊόντων και συστημάτων

14 Θέματα προς συζήτηση  Μεταπτυχιακές σπουδές Έχουν γίνει δεκτοί σε ένα εύρος συναφών γνωστικών αντικειμένων και σχολών σχεδίασης της ΕΕ. Πληροφορική, Διαδραστική Σχεδίαση, Τεχνητή Νοημοσύνη, Διοίκηση, κ.α. Delft University of Technology, Politecnico di Milano, RCA  Erasmus Συμμετοχή σε συναφή προγράμματα σπουδών του εξωτερικού Εμπλέκονται σε ομαδικές εργασίες σχεδίασης διαδραστικών προϊόντων με επιτυχία.


Κατέβασμα ppt "Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή Η κατεύθυνση του προγράμματος σπουδών του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Ιωάννης Δαρζέντας, Παναγιώτης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google