Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2 ο Λύκειο Αλίμου Ερευνητική Εργασία Α΄τετραμήνου «Διατροφή: Κρίση και Πρόκληση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ευγενία Κουτσουμπού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2 ο Λύκειο Αλίμου Ερευνητική Εργασία Α΄τετραμήνου «Διατροφή: Κρίση και Πρόκληση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ευγενία Κουτσουμπού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2 ο Λύκειο Αλίμου Ερευνητική Εργασία Α΄τετραμήνου «Διατροφή: Κρίση και Πρόκληση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ευγενία Κουτσουμπού

2 Οι ομάδες μας  ΤΡΩΜΕ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ;  ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ  OI FOODY’S  ΤΑ ΙΠΤΑΜΕΝΑ MUFFINS  ΟΙ ΤΡΕΛΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ

3 ΤΡΩΜΕ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ; Διατροφή και οικονομική κρίση. 1.Τι μαρτυρά η διατροφή των ανθρώπων σε διαφορετικές γωνιές του πλανήτη για το status τους; 2. Πώς επηρέασε η οικονομική κρίση τις συνήθειες των Ελλήνων; 3. Φαγητό για λίγους ή για όλους; Πως μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση φυσικών πόρων; 4. Άνθρωποι και σκουπίδια: Τι μπορεί να γίνει για την πείνα και την φτώχεια;

4 1. Τι μαρτυρά η διατροφή των ανθρώπων σε διαφορετικές γωνίες του πλανήτη για το status τους ΕΛΛΑΔΑ Όσο περνάνε τα χρόνια οι άνθρωποι που ασχολούνται με την γεωργία ή την κτηνοτροφία μειώνονται αισθητά. Για παράδειγμα το 1997 εκμεταλλευόμασταν 2.79 εκτάρια της έκτασης μας για γεωργία ενώ το 2013 εκμεταλλευόμασταν 2.54 εκτάρια της έκτασης μας. Για αυτό τον λόγο εισάγουμε προϊόντα που παράγουμε ή που θα μπορούσαμε να παράγουμε. ΑΜΕΡΙΚΗ Εδώ παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση του πληθυσμού όπως και η μείωση της αγροτικής εργασίας. Για παράδειγμα το 1998 ο πληθυσμός της Αμερικής ήταν εκατομμύρια και το 21.63% ασχολούνταν με την αγροτική ζωή ενώ το 2013 ο πληθυσμός έφτασε τα εκατομμύρια και μόλις το 17.11% ασχολείται με την αγροτική ζωή. Όπως και η Ελλάδα έτσι και η Αμερική λόγω της έλλειψης αγροτικής ζωής αναγκάζονται να εισάγουν προϊόντα.

5 1. Τι μαρτυρά η διατροφή των ανθρώπων σε διαφορετικές γωνίες του πλανήτη για το status τους ΕΛΛΑΔΑ  Όσο περνάνε τα χρόνια οι άνθρωποι που ασχολούνται με την γεωργία ή την κτηνοτροφία μειώνονται αισθητά. Για παράδειγμα το 1997 εκμεταλλευόμασταν 2.79 εκτάρια της έκτασης μας για γεωργία ενώ το 2013 εκμεταλλευόμασταν 2.54 εκτάρια της έκτασης μας. Για αυτό τον λόγο εισάγουμε προϊόντα που παράγουμε ή που θα μπορούσαμε να παράγουμε. ΑΜΕΡΙΚΗ  Εδώ παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση του πληθυσμού όπως και η μείωση της αγροτικής εργασίας. Για παράδειγμα το 1998 ο πληθυσμός της Αμερικής ήταν εκατομμύρια και το 21.63% ασχολούνταν με την αγροτική ζωή ενώ το 2013 ο πληθυσμός έφτασε τα εκατομμύρια και μόλις το 17.11% ασχολείται με την αγροτική ζωή. Όπως και η Ελλάδα έτσι και η Αμερική λόγω της έλλειψης αγροτικής ζωής αναγκάζονται να εισάγουν προϊόντα.

6 2. Πως επηρέασε η οικονομική κρίση τις διαφορετικές συνήθειες των Ελλήνων; ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ  Θα αγόραζες προϊόντα κοντά ή μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία ανάλωσης πριν από… αν είχαν έκπτωση 50%; ΝΑΙ: 25% ΟΧΙ: 75%  Λέγεται ότι σε πολλά σουπερμάρκετ πετάνε τα ‘Μη εμφανίσιμα προϊόντα’(Στραβά καρότα). Θα αγόραζες ένα μη εμφανίσιμο προϊόν; ΝΑΙ: 62,5% ΟΧΙ: 27,5%

7 2. Πως επηρέασε η οικονομική κρίση τις διαφορετικές συνήθειες των Ελλήνων; ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ  Θα αγόραζες προϊόντα κοντά ή μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία ανάλωσης πριν από… αν είχαν έκπτωση 50%; ΝΑΙ: 25% ΟΧΙ: 75%  Λέγεται ότι σε πολλά σουπερμάρκετ πετάνε τα ‘Μη εμφανίσιμα προϊόντα’(Στραβά καρότα). Θα αγόραζες ένα μη εμφανίσιμο προϊόν; ΝΑΙ: 62,5% ΟΧΙ: 27,5%

8 2. Πως επηρέασε η οικονομική κρίση τις διαφορετικές συνήθειες των Ελλήνων; ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ  Θα αγόραζες προϊόντα κοντά ή μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία ανάλωσης πριν από… αν είχαν έκπτωση 50%; ΝΑΙ: 25% ΟΧΙ: 75%  Λέγεται ότι σε πολλά σουπερμάρκετ πετάνε τα ‘Μη εμφανίσιμα προϊόντα’(Στραβά καρότα). Θα αγόραζες ένα μη εμφανίσιμο προϊόν; ΝΑΙ: 62,5% ΟΧΙ: 27,5%

9  Θα ένιωθες μειονεκτικά έναντι των συνομηλίκων σου εάν προμηθευόσουν για να τραφείς υγιεινά αλλά όχι επώνυμα προϊόντα; ΝΑΙ: 8% ΟΧΙ: 92%  Όταν βρίσκεσαι σε ένα κατάστημα με τρόφιμα και θες να επιλέξεις ένα από αυτά, επιλέγεις αυτό που θεωρείς πιο ποιοτικό ανεξάρτητα από την τιμή του; ΝΑΙ: 55% ΟΧΙ: 45%  Γνωρίζεις άτομα τα οποία αναγκάζονται να τρέφονται από τα σκουπίδια; ΝΑΙ: 5% ΟΧΙ: 95%

10  Θα ένιωθες μειονεκτικά έναντι των συνομηλίκων σου εάν προμηθευόσουν για να τραφείς υγιεινά αλλά όχι επώνυμα προϊόντα; ΝΑΙ: 8% ΟΧΙ: 92%  Όταν βρίσκεσαι σε ένα κατάστημα με τρόφιμα και θες να επιλέξεις ένα από αυτά, επιλέγεις αυτό που θεωρείς πιο ποιοτικό ανεξάρτητα από την τιμή του; ΝΑΙ: 55% ΟΧΙ: 45%  Γνωρίζεις άτομα τα οποία αναγκάζονται να τρέφονται από τα σκουπίδια; ΝΑΙ: 5% ΟΧΙ: 95%

11 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Σύμφωνα με απαντήσεις που δόθηκαν από παιδιά ηλικίας μεταξύ ετών συμπεραίνουμε ότι από το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης που ξέσπασε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει πολλά πράγματα τόσο στην ποιότητα όσο και στην ποσότητα της τροφής.  Ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων κοιτάζει πρώτα την τιμή στα προϊόντα αντί να κοιτάει την ποιότητα κάτι το οποίο υποβαθμίζει την ποιότητα της διατροφής των Ελλήνων.

12  Άλλο σημαντικό πρόβλημα είναι η άσκοπη σπατάλη των προϊόντων σε σουπερμάρκετ λόγω παράλογων προτιμήσεων των καταναλωτών.  Η κρίση έχει οδηγήσει πολλούς ανθρώπους να αλλάξουν ριζικά τις διατροφικές τους συνήθειες προς το χειρότερο τα τελευταία έτη που βρισκόμαστε στην οικονομική κρίση.

13 3. Φαγητό για λίγους ή για όλους; Πώς μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση φυσικών πόρων;  Τα τελευταία χρόνια η διατροφή δεν αποτελεί απλά απαραίτητη ανάγκη, αλλά και ουσιώδες στοιχείο πολιτισμού. Ο καταναλωτής στρέφεται προς μια πιο Υγιεινή Διατροφή έχοντας ως κριτήριο την ποιότητα.

14  Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης επιδιώκοντας την αξιοποίηση των φυσικών πόρων στρέφεται προς την αγροδιατροφική παραγωγή.  Αυτό θα γίνει με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου παραγωγικού κλάδου με έμφαση στη βιομηχανία τροφίμων, ικανής να συμβάλει στην οικονομική ευημερία και την ποιότητα ζωής των πολιτών, μέσω της παραγωγής ανταγωνιστικών, ποιοτικών και ασφαλών τροφίμων ελληνικής προέλευσης, με υψηλή διατροφική αξία.

15  Αναγκαία,λοιπόν, είναι η διαμόρφωση του κατάλληλου επιχειρηματικού περιβάλλοντος ώστε οι δραστηριοποιούμενες επιχειρήσεις του τομέα να είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξής του.  Κύριο γνώρισμα των αγροτικών αυτών προϊόντων θα πρέπει να είναι η μοναδικότητά τους που προκύπτει από την προέλευσή τους, τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους, η ιστορία και ο πολιτισμός τους. Τέτοιες επιχειρήσεις πρέπει να ενισχυθούν και να προωθηθούν.

16 4.Άνθρωποι και σκουπίδια. Τι μπορεί να γίνει για την πείνα και τη φτώχεια?  Στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες η σπατάλη τροφίμων προσεγγίζεται ως φαινόμενο συνήθως από την σκοπιά των σημαντικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.  Ενδεικτικά, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν δεν ληφθούν άμεσα τα απαραίτητα μέτρα, η σπατάλη τροφίμων στην Ε.Ε., εξαιτίας της αύξησης του πληθυσμού και του διαθέσιμου εισοδήματος, θα αυξηθεί το 2020 σε 120 μετρικούς τόνους απορριμμάτων, όταν το 2006 βρισκόταν σε 89 μετρικούς τόνους.

17  Σε αντίθεση με άλλες αναπτυγμένες χώρες, στην Ελλάδα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών, το φαινόμενο προσεγγίζεται συνήθως από την ανθρωπιστική σκοπιά του προβλήματος, δηλαδή της αντίφασης της σπατάλης τροφίμων όταν πολλοί συνάνθρωποι μας βρίσκονται σε διατροφική ανασφάλεια.  Αυτό είναι μία λογική συνέπεια της πολύ υψηλής ανεργίας στην Ελλάδα τα τελευταία έτη και της πραγματικότητας ότι σχεδόν το 1/3 του πληθυσμού ζει κάτω ή κοντά στο όριο της φτώχειας.

18  Σε αντίθεση με άλλες αναπτυγμένες χώρες, στην Ελλάδα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών, το φαινόμενο προσεγγίζεται συνήθως από την ανθρωπιστική σκοπιά του προβλήματος, δηλαδή της αντίφασης της σπατάλης τροφίμων όταν πολλοί συνάνθρωποι μας βρίσκονται σε διατροφική ανασφάλεια.  Αυτό είναι μία λογική συνέπεια της πολύ υψηλής ανεργίας στην Ελλάδα τα τελευταία έτη και της πραγματικότητας ότι σχεδόν το 1/3 του πληθυσμού ζει κάτω ή κοντά στο όριο της φτώχειας.

19  Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το γεγονός ότι σε ένα μόνο χρόνο πετιούνται 100 κιλά βρώσιμο φαγητό από κάθε νοικοκυριό ή ότι σε ένα χρόνο πετιούνται 100 δισεκατομμύρια κιλά φαγητού ΜΟΝΟ στην Ελλάδα…  Θεωρούμε τελείως λάθος όταν τα 2/3 του πλανήτη πεινούν, να υπάρχει τόση πολλή διαχείριση του περσσευούμενουφαγητού εκ μέρους μας …

20  Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το γεγονός ότι σε ένα μόνο χρόνο πετιούνται 100 κιλά βρώσιμο φαγητό από κάθε νοικοκυριό ή ότι σε ένα χρόνο πετιούνται 100 δισεκατομμύρια κιλά φαγητού ΜΟΝΟ στην Ελλάδα…  Θεωρούμε τελείως λάθος όταν τα 2/3 του πλανήτη πεινούν, να υπάρχει τόση πολλή διαχείριση του περσσευούμενουφαγητού εκ μέρους μας …

21  Η υφιστάμενη κατάσταση μπορεί στα άμεσο μέλλον να βελτιωθεί δραστικά προς όφελος των ανθρώπων και του περιβάλλοντος.  Για να το πετύχουμε όμως αυτό, θα πρέπει κατ’ αρχήν να ευαισθητοποιηθεί, αν όχι όλο, το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

22  Εφόσον γίνει αυτό μέσω των συσσιτίων ή μέσα από τις τράπεζες τροφίμων, θα μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε τους συνανθρώπους μας να ανταπεξέλθουν στους δύσκολους καιρούς που ζούμε προσφέροντάς τους ένα πιάτο φαγητό!  Τ Ε Λ Ο Σ

23 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

24 Ορισμός Ο καταναλωτισμός είναι όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τάση της εξίσωσης της προσωπικής ευτυχίας με την απόκτηση υλικών αγαθών και την κατανάλωση. Συχνά συνδέεται με την κριτική έναντι στη κατανάλωση, την οποία εξέφρασαν πρώτοι οι Καρλ Μαρξ και Θόρνσταϊν Βέμπλεν. Χρονολογείται από τους πρώτους ανθρώπινους πολιτισμούς.

25 ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Καταναλώνω άρα υπάρχω!

26 ΟΡΙΣΜΟΣ: Ο υπερκαταναλωτισμός είναι η τάση που χαρακτηρίζει τα άτομα μίας κοινωνίας για υπερβολική κατανάλωση αγαθών. Αν η κατανάλωση ειναι η δυνατότητα του ανθρώπου να αποκτά αγαθά για να καλύπτει τις απαραίτητες υλικές του ανάγκες, η υπερκατανάλωση ειναιι η τάση του ανθρώπου για υπερβολική κατανάλωση αγαθών που δεν του είναι πραγματικά απαραίτητα.

27

28 Η υπερκατανάλωση είναι πλέον μια αρρώστια της εποχής μας.

29 Ετικέτες Τροφίμων

30 Πληροφορίες στις ετικέτες τροφίμων Α) Ονομασία προϊόντος Β) Συστατικά προϊόντος Γ) Θρεπτικές αξίες του προϊόντος

31  Τα τρόφιμα πρέπει να περιέχουν μια λίστα με τα συστατικά τα οποία περιέχουν όπως :  Α)Θερμίδες  Β)Προϊόν light  Γ)Περιεκτικότητα χοληστερόλης κ.α  Δ)Λιπαρά

32 Η υπερβολική σπατάλη τροφίμων H ενημέρωση των ανθρώπων σχετικά με αυτό το θέμα είναι ελλιπής. Ενώ όλο και περισσότεροι άνθρωποι στις αναπτυγμένες χώρες γνωρίζουν πλέον το φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων, ελάχιστοι έχουν αλλάξει τις συνήθειές τους ή ενεργά προσπαθούν να μειώσουν την προσωπική τους σπατάλη.

33 Τρόποι αντιμετώπισης: Υπάρχουν, βέβαια ορισμένοι τρόποι αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος. Πρώτα απ'όλα, χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί στην ποσότητα του φαγητού που μαγειρεύουμε καθημερινά, ώστε να μη χρειάζεται να καταλήξει στα σκουπίδια.

34 Επίσης, σε περίπτωση που περισσέψει φαγητό, μπορούμε να το δώσουμε σε κάποια κοντινή μας οικογένεια ή ακόμα και σε ανθρώπους που το έχουν πραγματικά ανάγκη, μέσω ορισμένων ειδικών οργανώσεων.

35 Συνοψίζοντας, το φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων έχει πολύ μεγάλες διαστάσεις παγκοσμίως και στην Ελλάδα, αλλά μετά τα πρώτα βήματα της αναγνώρισης του προβλήματος, έρχονται τα επόμενα βήματα της αλλαγής προσέγγισης του φαινομένου και της ενημέρωσης της κοινής γνώμης

36 Από το ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων βλέπουμε πως υπήρξε μεγάλη σπατάλη

37 Θα πρέπει όλοι να κάνουμε οικονομία και να μην πετάμε το φαγητό αλλά να το προμηθεύουμε σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη

38 Σύμφωνα με ερωτηματολόγιο που δόθηκε σε μια τάξη λυκείου τα παιδιά: Προτιμούν να τρώνε έξω Δεν έχουν καλές διατροφικές συνήθειες Καταναλώνουν βλαβερές ουσίες πάνω από δύο φορές την εβδομάδα

39 Άρτεμις Στασινοπούλου Ναταλία Φρίμη Όλγα Παπαλαμπροπούλου Γιολάντα Πεμάι

40 ΔΙΑΤΡΟΦΗ:ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Από: Κορωναίου Άννα-Λάουρα Μπακαλίδου Ευρυδίκη Ντε Ρόζα Παλμίνι Μαρία-Τερέζα Περγαντή Δήμητρα

41 Δ ΙΑΦΗΜΙΣΗ Α ΠΌ : Κ ΟΡΩΝΑΙΟΥ A ΝΝΑ -Λ ΑΟΥΡΑ Ορισμός: Η διαφήμιση είναι μια διαδικασία, μέσω της οποίας προβάλλεται γνωστοποιείται ένα προϊόν ή μια υπηρεσία επί πληρωμή. Επίσης, τα πρότυπα της διαφήμισης και της τηλεόρασης μεταδίδουν εντελώς λάθος μηνύματα, ιδιαίτερα στα άτομα νεαρής ηλικίας. Κατά την προβολή μιας διαφήμισης  προβάλλονται πρότυπα, τα οποία αντιστοιχούν σε έναν εικονικό δηλαδή μη πραγματικό κόσμο. Τα πρότυπα αυτά είναι πολλές φορές πολύ πιο όμορφα, αδύνατα, καλοντυμένα από ότι θα μπορούσαν να είναι στην πραγματικότητα.

42 Α ΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ : N UTELLA 1. Που βρέθηκε η διαφήμιση; Στην τηλεόραση 2. Τι είδος προβάλλεται; Γλυκό. 3. Σε τι κοινό προβάλλεται; Κυρίως σε παιδιά και εφήβους. 4. Πώς προβάλλεται; Παρουσιάζεται με οικογένεια(μπαμπάς, μαμά, κόρη και γιός), η οποία απολαμβάνει το πρωινό της, χρησιμοποιώντας το διαφημιζόμενο προιόν. Δείχνουν χαρούμενοι και κάνουν μεταξύ τους αστεία.

43 5. Τι εντύπωση/εικόνα μας δείχνει; Παρουσιάζεται: μια οικεία και ζεστή ατμόσφαιρα, μιας και παρακολουθούμε μια ''τέλεια'' οικογένεια, όπως τη φανταζόμαστε όλοι (καλές σχέσεις μεταξύ γονέων και παιδιών). 6. Επηρεάζει τις συνήθειες μας; Ναι, γιατί ενώ τα παιδιά ετοιμάζονται για το σχολείο και οι γονείς προφανώς για τη δουλείά τους, έχουν το χρόνο και την όρεξη να κάτσουν όλοι τους στο τραπέζι και να πάρουν να πρωινό τους μαζί. Αυτό το γεγονός μας κάνει να θέλουμε και εμείς αυτό το προϊόν, μπας και αποκτήσουμε και εμείς τέτοια καλή διάθεση το πρωί, πράγμα αδύνατο!

44 Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Α ΠΌ : Μ ΠΑΚΑΛΙΔΟΥ Ε ΥΡΥΔΙΚΗ Συνέντευξη από τον διαιτολόγο-διατροφολόγο κ.Παναγιωτίδη Διονύση. Στη συνέντευξη μάθαμε τι προτάσεις διατροφή που κάνουν οι ειδικοί καθώς και τις συνέπειες της διαφήμισης στις διατροφικές μας συνήθειες. Πώς πιστεύετε ότι τα διαφημιζόμενα προϊόντα τα «συνηθίζουμε», εάν λάβουμε υπόψη μας ότι η διαφήμιση επηρεάζει την γνώμη μας αλλά και την επίδραση που έχει ο μιμητισμός;  Στον ελληνικό λαό του αρέσει να μιμείται . Υιοθετεί τις συνήθεις των άλλων λαών και τις δέχεται ως σωστές.  Θα υπάρχει για πάντα.

45  Τρόποι αποφυγής;  Αποδοχή του ΄Ελληνα στο να εκπαιδευτεί θα κατανοήσει το σωστό. Πώς λειτουργούν τα προϊόντα αδυνατίσματος που κυριαρχούν στις διαφημίσεις; Τα προϊόντα αδυνατίσματος :  έχουν χτίσει αυτοκρατορίες στο πέρασμα των χρόνων. Στη δεκαετία του ’60 ο άνθρωπος αρχίζει να ψάχνει για τρόπους αδυνατίσματος.  Η εύκολη και γρήγορη χρήση στην εκμετάλλευση

46  Σήμερα στις διαφημίσεις με τα προϊόντα αδυνατίσματος επικρατεί πλάνη και όχι το ψέμα. Πλάνη είδος τέχνης.  Κανένα από αυτά τα προϊόντα δεν «σπάει» το λίπος όπως αποδεικνύουν παγκόσμιες έρευνες. Για ένα σωστό και πάνω από όλα αποτελεσματικό αδυνάτισμα πρέπει να υπάρξουν συνδυασμοί ισορροπημένης διατροφής γυμναστικής.  Λόγω της έλλειψης τροφής τα κιλά που έχεις χάσει τα παίρνεις εύκολα και γρήγορα αφού κοπούν τα χάπια αδυνατίσματος.

47 Διάσημοι με περιττά κιλά είναι πολλές φορές πρωταγωνιστές σε διαφημίσεις τέτοιων προϊόντων. Έχουν ακολουθήσει πρόγραμμα αυτών των προϊόντων ; Σε αυτή την περίπτωση οι διάσημοι :  Αμείβονταινται για να λένε ότι αδυνάτισαν με τη βοήθεια αυτού του προϊόντος. Κανένας δεν έχει αδυνατίσει από τα προϊόντα αυτά.  Οι διάσημοι έχουν προσωπικό:  Διαιτολόγο  Γυμναστή.  Ακολουθούν αυστηρή διατροφή.

48 Ποιες προτάσεις διατροφής κάνουν οι ειδικοί; Γενικά πρέπει να καταναλώνονται όλες οι ομάδες τροφών. Υπάρχει: καλός κακός τρόπος μαγειρέματος, ποσότητας ποιες ώρες καταναλώνονται τα γεύματα.

49 MASTER CHEF  Oι σεφ Λευτέρης Λαζάρου, Γιάννης Λουκάκος και Δημήτρης Σκαρμούτσος μοιράζονται τα μυστικά της μαγειρικής τους κρίνουν τους υποψηφίους.  20 υποψήφιοι master chefs σε : καθημερινές σκληρές δοκιμασίες της κουζίνας Οι επιδόσεις τους κρίνονται Oι λιγότερο ικανοί αποχωρούν. Μόνο ένας θα καταφέρει να αναδειχτεί πρώτος

50 ΠΕΙΡΑΜΑ HOBART ΚΑΙ SMITH 80 ενήλικοι έλαβαν τρεις σακούλες που περιείχαν:  Σοκολατένια γλυκά  Σνακ τυριού Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες:  Θα έβλεπαν ντοκιμαντέρ  Θα έβλεπαν εκπομπή μαγειρικής

51 Όταν έπεσαν οι τίτλοι:  Oι θεατές του προγράμματος μαγειρικής: είχαν καταναλώσει εντυπωσιακά μεγαλύτερες ποσότητες σοκολάτας  Οι θεατές του ντοκιμαντέρ: προτίμησαν τα καρότα. Ντε Ρόζα Παλμίνι Μαρία-Τερέζα

52 Π ΟΣΟ ΣΥΧΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟ I ΟΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΛΟΓΩ ΜΙΑΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ;

53 Τ Α ΠΡΟ I ΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜ Ι ΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ;

54 Π ΡΟΤΙΜ Α ΤΕ ΝΑ ΑΓΟΡ Α ΖΕΤΕ ΤΡ Ο ΦΙΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΊΖΟΝΤΑΙ ΑΠ Ο ΕΠ Ω ΝΥΜΟΥΣ ;

55 Π ΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ;

56 Δήμητρα Περγαντή Ευριδίκη Μπακαλίδου Μαρία Τερέζα Ντε Παλμίνι Άννα Λάουρα Κορωναίου ΤΕΛΟΣ Δήμητρα Περγαντή Ευριδίκη Μπακαλίδου Μαρία Τερέζα Ντε Παλμίνι Άννα Λάουρα Κορωναίου ΤΕΛΟΣ

57 Διατροφή: Κρίση και Πρόκληση Εργασία : Διατροφή και υγεία Όνομα ομάδας : Ιπτάμενα muffins Ονοματεπώνυμα μαθητών : Χριστιάννα Φοντούλη Ενκελέντα Γκίνη Ραφαέλ Στέφα Γιάννης Χαρικιόπουλος Συντονιστής εργασίας: Χριστιάννα Φοντούλη

58 Κεφάλαια Πώς σχετίζεται η διατροφή με την υγεία και γιατί να προτιμήσουμε τη Μεσογειακή διατροφή; Ενκελέντα Γκίνη Πώς συνδυάζεται η διατροφή με την άσκηση; Ραφαέλ Στέφα Πίνακας καταχώρισης ειδών και ποσοτήτων της εβδομαδιαίας διατροφής. Αφού συγκεντρώσετε τα στοιχεία από την εβδομαδιαία διατροφή σας γράψτε τα συμπεράσματά σας και ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής. Γιάννης Χαρικιόπουλος Ποιες είναι οι διατροφικές συνήθειες των μαθητών του σχολείου μας και ποιες οι αντιλήψεις τους για την σωστή διατροφή. (ερωτηματολόγιο). Χριστιάννα Φοντούλη

59 Κεφάλαιο 1 ο Συσχετισμός διατροφής και υγείας α) Η υγιεινή διατροφή: Προλαμβάνει: το διαβήτη, τον καρκίνο και την παχυσαρκία Μειώνει: τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων Διευκολύνει: τη διατήρηση της φυσικής κατάστασης καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας β) Τα οφέλη της υγιεινής διατροφής: 1.Φυσιολογικό βάρος 2.Καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα Υπεύθυνη: Ενκελέντα Γκίνη

60 Κεφάλαιο 1 ο Μεσογειακή διατροφή Η Μεσογειακή διατροφή αποτελεί βασική επιλογή όσων θέλουν να ακολουθήσουν μια ισορροπημένη διατροφή, λόγω : Των άφθονων θρεπτικών συστατικών της Της σωστής αναλογίας γευμάτων Του άφθονου ελαιόλαδου Υπεύθυνη: Ενκελέντα Γκίνη

61 Κεφάλαιο 2 ο Συνδυασμός διατροφής και άσκησης Η άσκηση είναι απαραίτητη για κάθε ανθρώπινο οργανισμό διότι σε βοηθάει να διατηρήσεις το βάρος σου, αλλά κάνει και τη δίαιτα πιο αποτελεσματική. Αυτοί που ασχολούνται με την άσκηση από την παιδική τους ηλικία, υιοθετούν έναν μη καθιστικό τρόπο ζωής και τείνουν ως ενήλικες να είναι σωματικά δραστήριοι, διότι η άσκηση είναι προαγωγός της: Υγείας Ευεξίας Υπεύθυνος: Ραφαέλ Στέφα

62 Κεφάλαιο 3 ο Πίνακας καταχώρισης ειδών και ποσοτήτων της εβδομαδιαίας διατροφής Κατηγορίες τροφίμων Ημέρες 1η1η 2η2η 3η3η 4η4η 5η5η 6η6η 7η Πρωτεΐνες ××××××× Υδατάνθρακες ××××× Φρούτα και λαχανικά ×××××× Γαλακτοκομικά ×××× Όσπρια ×× Λίπη, έλαια και γλυκά ××× Νερό ××××××× Υπεύθυνος: Γιάννης Χαρικιόπουλος

63 Κεφάλαιο 3 ο Συμπέρασμα για το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής μου Σε γενικές γραμμές πιστεύω ότι ακολουθώ ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, καθώς μου αρέσει να γυμνάζομαι και να τρέφομαι σωστά. Ταυτόχρονα όμως, θα πρέπει να μειώσω την κατανάλωση γλυκών αν και εφόσον θέλω να ανταπεξέρχομαι καλύτερα σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες. Υπεύθυνος: Γιάννης Χαρικιόπουλος

64 Κεφάλαιο 3 ο Σωστό πρόγραμμα διατροφής Πρωινό 1 βραστό αυγό, 1 μπολ με γάλα και δημητριακά, 2 φρυγανιές με μέλι 1 βραστό αυγό, χυμός πορτοκαλιού και 1 τοστ Δεκατιανό 1 τοστ 1 φρούτο και γιαούρτι Μεσημεριανό Λαδερά με φέτα και ψωμί Ζυμαρικά με σαλάτα Κρέας με σαλάτα Βραδινό 2 φρούτα 1 γιαούρτι Υπεύθυνος: Γιάννης Χαρικιόπουλος

65 Κεφάλαιο 3 ο Σωστό πρόγραμμα διατροφής Πρωινό 1 βραστό αυγό, 1 μπολ με γάλα και δημητριακά, 2 φρυγανιές με μέλι 1 βραστό αυγό, χυμός πορτοκαλιού και 1 τοστ Δεκατιανό 1 τοστ 1 φρούτο και γιαούρτι Μεσημεριανό Λαδερά με φέτα και ψωμί Ζυμαρικά με σαλάτα Κρέας με σαλάτα Βραδινό 2 φρούτα 1 γιαούρτι Υπεύθυνος: Γιάννης Χαρικιόπουλος

66 Κεφάλαιο 4 ο Διατροφικές συνήθειες μαθητών του σχολείου μας (Ερωτηματολόγιο) Απάντηση α: 67% (καθημερινά) Απάντηση β: 16,7% (συχνά) Απάντηση γ: 0% (σπάνια) Απάντηση δ: 16,3% (ποτέ Απάντηση α: 0% (καθημερινά) Απάντηση β: 8,3% (3-4 φορές την εβδομάδα) Απάντηση γ: 54,1% (1-2 φορές την εβδομάδα) Απάντηση δ: 29,1% (1 φορά τον μήνα) Απάντηση ε: 4,1% (ποτέ) Απάντηση στ: 4,1% (άλλο) Α) Μαθηματική απεικόνιση Υπεύθυνη: Χριστιάννα Φοντούλη

67 Απάντηση α: 87,5% (ναι) Απάντηση β: 12,5% (όχι) Υπεύθυνη: Χριστιάννα Φοντούλη

68 Κεφάλαιο 4 ο Β)Σχετικό άρθρο Παρατηρήσαμε πως οι μαθητές: Πλεονεκτήματα Απέχουν αρκετά από τα όρια της υπερβολής που οδηγούν σε διάφορες παθήσεις και ασθένειες Φάνηκαν ενήμεροι για την άρρηκτη σύνδεση μεταξύ διατροφής και άσκησης και Γνωρίζουν τις επιπτώσεις της ανθυγιεινής διατροφής. Μειονεκτήματα Στρέφονται συχνά στο ανθυγιεινό φαγητό (σε εβδομαδιαία κλίμακα) και αποφεύγουν να συνοδεύουν το φαγητό τους με σαλάτα ή κάποιο φυσικό χυμό Υπεύθυνη: Χριστιάννα Φοντούλη

69 ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΡΕΛΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΑΓΚΟ ΕΛΕΝΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΛΤΣΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΧΑΒΑΛΤΖΗ ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΑΡΙΑ

70 ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΡΟΦΟΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ Η μεταφορά τροφίμων από τον τόπο παραγωγής στον τόπο κατανάλωσης. Συνέπεια: εκπομπές του CO2 Αποτελέσματα : λιώσιμο πάγων, απειλή πολλών νησιωτικών κρατών, υψηλές θερμοκρασίες, μεταφορά ψαριών σε άλλους τόπους, αύξηση οξύτητας της θάλασσας.

71 ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 50% των τροφίμων χάνεται καθ’ όλο το μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού και κατανάλωσης τροφίμων. 27 κράτη μέλη ετησίως παράγουν περίπου 89 εκατομμύρια τόνους απορριμάτων(179 κιλά ανά άτομο) τα οποία υπολογίζονται ότι θα αυξηθούν περίπου 40% έως το 2020(δηλ.126 εκατομμύρια τόνους).

72 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 79 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας μόνο στην Ε.Ε. 16 εκατομμύρια από τα άτομα αυτά μόνο έχουν λάβει επισιτιστική βοήθεια. 925 εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο απειλούνται με υποσιτισμό. 89 περίπου εκατομμύρια τόνοι τροφής που σπαταλούνται προκαλούν έκλυση 170 εκατομμυρίων τόνων ισοδύναμου CO2 ετησίως. 20 παράνομοι σκουπιδότοποι στην Ελλάδα παράνομες χωματερές

73 Ιεραρχία Διαχείρισης αποβλήτων ΠΡΟΛΗΨΗ: αποφυγή της δημιουργίας των αποβλήτων ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: περιορισμός της παραγωγής απορριμμάτων. ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ: επιπλέον χρησιμοποίηση υλικών στην υπάρχουσα μορφή τους για τον αρχικό ή παρεμφερή σκοπό. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ: επεξεργασία απορριμμάτων υλικών για την παραγωγή νέων προϊόντων. ΑΝΑΚΤΗΣΗ: εξαγωγή υλικών ή ενέργειας από τα απόβλητα για περαιτέρω χρήση ή επεξεργασία που περιλαμβάνει αλλά δεν περιορίζεται στην παραγωγή λιπάσματος. ΔΙΑΘΕΣΗ: τελική εναπόθεση αποβλήτων σε χώρους υγειονομικής ταφής

74 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Μπορεί να γίνει από όλους μας στο σπίτι, στο δήμο κάτω από τις κατάλληλες προϋποθέσεις. Είναι ένας πολύ άμεσος και σημαντικός τρόπος πρόληψης και ανακύκλωσης ο οποίος μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία. 35% των οικιακών απορριμμάτων μπορούν να κομποστοποιηθουν. Οφέλη: η σκούρα ουσία εμπλουτίζει την περιεκτικότητα σε οργανική ύλη των ελληνικών εδαφών, μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα/ κλιματικών αλλαγών, οικονομικός τρόπος. Η σωστή κομποστοποιήση προϋποθέτει τη χρήση κατάλληλων αγαθών.

75 Ανακύκλωση Χρησιμοποιημένων Φυτικών Ελαίων Είναι τα μαγειρικά έλαια τα οποία αποτελούν πηγή μόλυνσης. Γι’αυτό οργανώθηκε η Ηλεκτρονική Αγορά Αποβλήτων (ΗΑΑ) στην οποία πωλούν ή αγοράζουν αξιοποιήσιμα απόβλητα. Ενέργειες της ΗΑΑ: συλλέγει, μεταφέρει, αποθηκεύει, ανακυκλώνει και αξιοποιεί Τελική Κατάληξη Ελαίων: Παρασκευή χαμηλής ποιότητας γράσων διαλυτικών, βοηθητικών σπρέι, μεθύστρων και ενέργειας στη Χημική Βιομηχανία. Παρασκευή λιπαντικών με βάση από χάλυβα στη Βιομηχανία Σιδήρου

76 ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ,ΣΤΟ ΔΗΜΟ, ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Προώθηση μέτρων που είναι απλά, εφαρμόσιμα και δεν οδηγούν σε αύξηση του κόστους. Νομικές ρυθμίσεις μόνο εφόσον είναι απαραίτητες Απλότητα – Ευελιξία – Αποτελεσματικότητα( πχ. επέκταση της ανακύκλωσης με τον μπλε κάδο σε δήμους όπου σήμερα δεν υπάρχει, σε απομακρυσμένες περιοχές και νησιά και πύκνωση του μπλε κάδου στους υπάρχοντες δήμους) Κίνητρα – Αντικίνητρα ( πχ υποχρέωση για οικιακή κομποστοποίηση και χρήση μηχανικών κομποστοποιητών από τους δήμους ). Διαρθρωτικά μέτρα ( πχ. υποχρέωση να συμβάλλει στην ανακύκλωση και το έντυπο χαρτί, μέτρα για τη μείωση της πλαστικής σακούλας)

77 Ευχαριστούμε


Κατέβασμα ppt "2 ο Λύκειο Αλίμου Ερευνητική Εργασία Α΄τετραμήνου «Διατροφή: Κρίση και Πρόκληση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ευγενία Κουτσουμπού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google