Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 7: Μακιγιάζ κινέζικης όπερας και ιαπωνικού θεάτρου Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 7: Μακιγιάζ κινέζικης όπερας και ιαπωνικού θεάτρου Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 7: Μακιγιάζ κινέζικης όπερας και ιαπωνικού θεάτρου Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

2 2

3 Sichuan Opera in Chengdu Sichuan Opera in Chengdu από Zoharby διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0ZoharbyCC BY-SA 3.0 3

4 http://easterncivilization.wikispaces.com/Kabuki+Theater http://fm73.net/kabuki/ 4

5  Στην τελευταία δεκαετία του 1800 ένας θίασος από την επαρχία εγκαταστάθηκε στο Πεκίνο και κατάφερε να συγκεράσει τα διάφορα δραματικά είδη θεάτρου που κυριαρχούσαν στην Κίνα. 5

6  Ιδανικό πρότυπο ομορφιάς είναι το στενό οβάλ πρόσωπο με τονισμένες κόγχες των ματιών.  Τα χρώματα που τοποθετούνται δείχνουν την ψυχική διάθεση του ήρωα αλλά και έντονο συμβολισμό. 6

7 Η θεατρική σκηνή είναι ακραία αφαιρετική και δεν διαθέτει σκηνογραφία. 7

8 https://ferrebeekeeper.wordpress.com/2013/08/07/the-meaning-of-chinese-opera-masks/ 8

9  Οι ηθοποιοί αρχικά ήταν μόνο άνδρες.  Η χρήση των μασκών αντί του μακιγιάζ έχει έντονους συμβολισμούς και το μυημένο κοινό αντιλαμβάνεται τον χαρακτήρα και τα δρώμενα από τα χρώματα και τα σχήματα που φέρουν οι μάσκες. 9

10 10

11  Στην Ιαπωνία αναπτύχθηκαν και τελειοποιήθηκαν αριστουργηματικά θεατρικά είδη, τόσο από καλλιτεχνική αξία, όσο και από λογοτεχνική θεώρηση. 11

12  Το μακιγιάζ δημιουργείται με έντονα χρώματα πάνω σε μια λευκή βάση.  Το λευκό βασικό χρώμα είναι φτιαγμένο από πούδρα ρυζιού και φωτίζει τα πρόσωπα των ηθοποιών ώστε να φαίνονται κάτω από τον αδύναμο φωτισμό που συνήθως υπάρχει στα θέατρα.  Το λευκό υποδηλώνει λαμπρότητα και αγνότητα. Τα χρώματα έχουν μεγάλη σημειολογική σημασία και είναι αυτά που δίνουν την αίσθηση και την ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων. Τα δυο βασικά χρώματα του μακιγιάζ Kumadori είναι το κόκκινο και το βαθύ μπλε, αλλά και το βυσσινί, μαύρο, η τερακότα, το μπρούτζινο, το χρυσό. 12

13  Τα δυο βασικά χρώματα του μακιγιάζ Kumadori είναι το κόκκινο και το βαθύ μπλε, αλλά και το βυσσινί, μαύρο, η τερακότα, το μπρούτζινο, το χρυσό. 13

14  Το βαθύ κόκκινο δείχνει έναν νέο ήρωα με θάρρος, δύναμη, σοβαρότητα, θυμό, μαχητικό και δίκαιο.  Το μπλε δείχνει έναν ήρωα κακό και υπερφυσικό. Χρησιμοποιείται για αλλόκοτους και τρομακτικούς χαρακτήρες, για φαντάσματα, πνεύματα, μαγικά όντα. Δείχνει αρνητικά συναισθήματα, ζήλια, φόβο.  Κόκκινο : πάθος, ζωηρότητα, ζήλια, ενεργητικότητα.  Ροζ ή απαλό κόκκινο: ευθυμία, νεανικότητα, χαρά. 14

15 Three pictures of the same female mask showing how the expression changes with a tilting of the head. In these pictures, the mask was affixed to a wall with constant lighting, and only the camera moved Three pictures of the same female mask showing how the expression changes with a tilting of the head. In these pictures, the mask was affixed to a wall with constant lighting, and only the camera moved από Wmpearl διαθέσιμο ως κοινό κτήμαWmpearl 15

16 16

17 Oniji Ōtani III (Nakazō Nakamura II) as Edobee in the May 1794 production of Koi Nyōbo Somewake TazunaOniji Ōtani III (Nakazō Nakamura II) as Edobee in the May 1794 production of Koi Nyōbo Somewake Tazuna από Tōshūsai Sharaku - Metropolitan Museum of Art διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Tōshūsai SharakuMetropolitan Museum of Art 17

18  Γαλάζιο: ηρεμία, δροσιά.  Ίντιγκο: κατήφεια, μελαγχολία.  Το βυσσινί σαν κομψό και ρομαντικό χρώμα, χρησιμοποιείται από τους νεαρούς.  Καφέ φορούν οι κακοί χαρακτήρες, οι κατεργάρηδες ή όσοι αντιπροσωπεύουν ζώα. 18

19 19

20  Τσιγώνια Αλεξάνδρα - Μικελάτου Έφη, Μακιγιάζ Παραστατικών Τεχνών-Τεχνική Προσθετικών υλικών. (2010). Αθήνα, εκδόσεις Δεσμός. 20

21 Τέλος Ενότητας

22 Σημειώματα

23 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ευθυμία Μικελάτου 2014. Ευθυμία Μικελάτου. «Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων. Ενότητα 7: Μακιγιάζ κινέζικης όπερας». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

24 Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

25 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

26 Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

27 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Τεχνική Ψιμυθίωσης Θεαμάτων Ενότητα 7: Μακιγιάζ κινέζικης όπερας και ιαπωνικού θεάτρου Μικελάτου Ευθυμία Αισθητικός Κοσμητολόγος B.Sc., M.Sc. Τμήμα Αισθητικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google