Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2015-2016 2 Ο ΕΠΑ.Λ. ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2015-2016 2 Ο ΕΠΑ.Λ. ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ο ΕΠΑ.Λ. ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ ΠΕ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΕ ΤΡΙΚΚΑ ΜΑΡΙΑ ΠΕ ΤΡΙΚΚΑ ΜΑΡΙΑ ΠΕ 12.04

2 ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΤΡΟΠΟΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΩΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»

3 ΘΕΡΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ Ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός ενός κτιρίου θα πρέπει να έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση των περιβαλλοντολογικών παραμέτρων στο εσωτερικό του. Σύμφωνα με την Αμερικανική Επιστημονική Εταιρία Θέρμανσης, Ψύξης και Κλιματισμού (ASHRAE, American Society of Heating, Refrigerating and Air Conditioning), ως θερμική άνεση ορίζεται η κατάσταση του μυαλού κατά την οποία ένα άτομο δεν επιθυμεί καμία θερμική αλλαγή του εσωτερικού περιβάλλοντος και εκφράζει ικανοποίηση με τις επικρατούσες θερμικές συνθήκες. Όπως είναι προφανές η κατάσταση στην οποία ένα άτομο αισθάνεται θερμικά άνετα έχει υποκειμενικό χαρακτήρα. Όμως με την κατάλληλη ρύθμιση των κλιματικών συνθηκών μπορούν να επιτευχθούν ποσοστά ικανοποίησης από 80% έως 90%.

4 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΘΕΡΜΙΚΗΣ ΑΝΕΣΗΣ Α. Η θερμοκρασία του αέρα. Β. Η θερμοκρασία των τοιχωμάτων του χώρου (ακτινοβολία). Γ. Η υγρασία του αέρα. Δ. Η ταχύτητα του αέρα. Ε. Ο ρουχισμός Δ. Ο βαθμός δραστηριότητας του ατόμου. Από τους παραπάνω παράγοντες οι τέσσερεις πρώτοι είναι χαρακτηριστικά του αέρα και ρυθμίζονται από τον κλιματισμό, ενώ οι δύο τελευταίοι είναι υποκειμενικοί και διαφέρουν από άτομο σε άτομο.

5 ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ (ΤΟΤΕΕ 2425/86) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΧΩΡΟΥ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ o C ΥΓΡΑΣΙΑ % Κατοικίες Κτίρια γραφείων Βιβλιοθήκες - Μουσεία Νοσοκομεία Εστιατόρια και Κέντρα διασκέδασης ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (ΤΟΤΕΕ 2425/86) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΧΩΡΟΥ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ o C ΥΓΡΑΣΙΑ % Κατοικίες Κτίρια γραφείων Βιβλιοθήκες - Μουσεία Εστιατόρια και Κέντρα διασκέδασης Εκπαιδευτικά κτίρια Νοσοκομεία Αίθουσες Χειρουργεία Αναρρωτήρια

6 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ Το υπό εξέταση σχολικό συγκρότημα αποτελείται από τρία κτήρια. Κτήριο 1 Κτήριο 2 Κτήριο 3

7 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ Στα δύο πρώτα βρίσκονται οι αίθουσες διδασκαλίας και επικοινωνούν μεταξύ τους με εσωτερική πόρτα. Το τρίτο είναι εντελώς ανεξάρτητο με δική του είσοδο και έξοδο. Το κτήριο αυτό στεγάζει το Ε.Κ. Χανίων όπου είναι τα εργαστήρια και εξυπηρετεί όλα τα ΕΠΑ.Λ. της πόλης. Στο συγκρότημα λειτουργούν το 2ο ΕΠΑ.Λ και το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Το ωράριο λειτουργίας του συγκροτήματος είναι 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 7 έως τις 11περίπου το βράδυ, ο αριθμός μαθητών και των δύο σχολείων είναι 850. Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι 17 και οι αίθουσες των εργαστηρίων είναι 15.

8 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Οι ανάγκες για θέρμανση ενός σχολικού συγκροτήματος που λειτουργεί για όλο το σχολικό έτος για πάνω από 10 ώρες ημερησίως είναι αυξημένες. Κάθε κτήριο του συγκροτήματος έχει δική του εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης με δικό του ανεξάρτητο λέβητα. Ως καύσιμό για την θέρμανση του νερού χρησιμοποιείται το πετρέλαιο θέρμανσης. Το σύστημα θέρμανσης είναι δισωλήνιο χωρίς αυτονομία. Οι ισχύς των εγκατεστημένων λεβήτων αναφέρονται παρακάτω. 1ος ΛΕΒΗΤΑΣ Kcal/h ή 300 KW (παλαιό κτήριο) 2ος ΛΕΒΗΤΑΣ Kcal/h ή 200 KW (Ε.Κ) 3ος ΛΕΒΗΤΑΣ Kcal/h ή 140 KW (νέο κτήριο)

9 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ο πρώτος λέβητας είναι συνδεδεμένος με ένα καυστήρα πετρελαίου που το μπέκ του έχει την δυνατότητα να τροφοδοτήσει το θάλαμο καύσης του λέβητα με 4 γαλόνια την ώρα. Κάθε γαλόνι αντιστοιχεί σε 3,7 λίτρα. Μετατρέποντας τα γαλόνια σε λίτρα (L) έχουμε 4Χ3,7 =14,8 L.

10 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ο δεύτερος λέβητας είναι συνδεδεμένος με ένα καυστήρα πετρελαίου που το μπέκ του έχει την δυνατότητα να τροφοδοτήσει το θάλαμο καύσης του λέβητα με 3γαλόνια την ώρα. Μετατρέποντας τα γαλόνια σε λίτρα (L) έχουμε 3Χ3,7 =10,1 L.

11 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Ο τρίτος λέβητας είναι συνδεδεμένος με ένα καυστήρα πετρελαίου που το μπέκ του έχει την δυνατότητα να τροφοδοτήσει το θάλαμο καύσης του λέβητα με 2γαλόνια την ώρα. Μετατρέποντας τα γαλόνια σε λίτρα (L) έχουμε 2Χ3,7 =7,4 L.

12 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, έχουμε τις εξής ωριαίες καταναλώσεις που αντιστοιχούν στους λέβητες που είναι εγκατεστημένοι στα κτήρια του σχολικού συγκροτήματος : 1ος ωριαία κατανάλωση 4Χ3,7 =14,8 L 2ος ωριαία κατανάλωση3Χ3,7 =10,1 L 3ος ωριαία κατανάλωση 2Χ3,7=7,4 L Συνολική ωριαία κατανάλωση 33,3 L/h

13 ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Με την τιμή πετρελαίου θέρμανσης, που ισχύει για τη φετινή χειμερινή περίοδο και κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στο 0,85 ευρώ ανά λίτρο, η κάθε ώρα λειτουργίας αντιστοιχεί σε 28,3 ευρώ. Αν ο μέσος όρος λειτουργίας και για τις δύο βάρδιες λειτουργίας των σχολείων είναι πέντε ώρες τότε το ημερήσιο κόστος λειτουργίας των εγκαταστάσεων κεντρικής θέρμανσης είναι 5x28,3 = 141,5 ευρώ. Λόγω αυτοματισμών η εγκατάσταση λειτουργεί κατά μέσω όρο, τις τρεις από τις πέντε ώρες. Άρα η πραγματική κατανάλωση ανά ημέρα είναι 3x28,3=84,9 ευρώ. Αν το κόστος αυτό το αναγάγουμε ανά βδομάδα είναι 5x84,9= 424,5 ευρώ, αντίστοιχα ανά μήνα το κόστος είναι 4x424,5= ευρώ.

14 ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Σε ένα ήπιο χειμώνα όπως ήταν ο φετινός, που η εγκατάσταση λειτούργησε γύρω στους τέσσερις μήνες τότε δαπανήσαμε γύρω στα 4 x = ευρώ, χωρίς σε αυτά να υπολογίσουμε και το κόστος συντήρησης της εγκατάστασης.

15 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕ: ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΕΡΑΜΟΣΚΕΠΗΣ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ ΤΟΙΧΩΝ ΑΕΡΟΣΤΕΓΑΝΩΣΗ ΠΑΛΙΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΑΘΕΛΗΤΟΥ ΑΕΡΙΣΜΟΥ ΧΡΗΣΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΠΕΛΛΕΤ ΗΛΙΑΚΟΙ ΣΥΛΛΕΚΤΕΣ

16 ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΕΡΑΜΟΣΚΕΠΗΣ Αντικατάσταση της κεραμοσκεπής του παλαιού κτηρίου. Η αντικατάσταση της κεραμοσκεπής κρίνεται απαραίτητη για δύο λόγους: Α. Για την ασφάλεια των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Λόγω παλαιότητας η κεραμοσκεπή μπορεί να καταρρεύσει χωρίς προειδοποίηση, ιδιαίτερα μετά από έντονη βροχόπτωση με απρόβλεπτες συνέπειες τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές. Β. Στην κεραμοσκεπή δεν υπάρχει μόνωση με αποτέλεσμα να έχουμε τεράστιες απώλειες θερμότητας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο συντελεστής θερμοπερατότητας κεραμοσκεπής χωρίς μόνωση είναι k=3,7 kcal/m 2 h o C ενώ μίας κεραμοσκεπής με μόνωση είναι k=1,6 kcal/m 2 h o C οπότε έχουμε μείωση των απωλειών θερμότητας από την οροφή περίπου 57%.

17 ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΩΝ Αντικατάσταση των παραθύρων με μονούς υαλοπίνακες που έχουν συντελεστή θερμοπερατότητας k=5 kcal/m 2 h o C (5,7 W/m 2 o C) με παράθυρα με διπλούς υαλοπίνακες (4mm εξωτερικό τζάμι, 12mm διάκενο αέρα και 4mm εσωτερικό τζάμι) με συντελεστή θερμοπερατότητας k=2,5 kcal/m 2 h o C (2,9 W/m 2 o C). Με δεδομένο ότι τα παράθυρα καλύπτουν περίπου το 50% των εξωτερικών τοίχων ενός σχολείου που είναι και τα δομικά στοιχεία που έχουν απώλειες θερμότητας προς το εξωτερικό περιβάλλον θα μειώναμε τις απώλειες αυτές κατά 25%. Θα έχουμε επιπλέων μείωση των απωλειών λόγω εισόδου ψυχρού αέρα προς το εσωτερικού του κτηρίου κατά 10% λόγω καλύτερης στεγανότητας των παραπάνω παραθύρων. Επιπλέον οι διπλοί υαλοπίνακες έχουν καλύτερη ηχομόνωση και έτσι περιορίζουν τον θόρυβο από τους γύρο δρόμους να εισέρχεται στις σχολικές αίθουσες με ότι αυτό συνεπάγεται για την σχολική διαδικασία.Μόνο το κτήριο που στεγάζεται το Ε.Κ. Χανίων έχει παράθυρα με διπλούς υαλοπίνακες.

18 ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ Τα νέα όμως κουφώματα έχουν επιπρόσθετα οφέλη λόγω καλύτερης στεγανοποίησης η οποία περιορίζει σημαντικό τον αθέλητο αερισμό μέσα από τα κουφώματα. Επίσης επισημαίνεται ότι τα νέα ενεργειακά κουφώματα ενδέχεται να έχουν μικρότερο συντελεστή σκίασης υαλοπίνακα FY, γεγονός που μειώνει ελαφρώς τα ηλιακά κέρδη του κτιρίου. προτεραιότητας. Με βάση τα νέα δεδομένα τεχνολογίας κουφωμάτων, εκτιμάται ότι η αντικατάσταση των παλαιών υαλοπινάκων ή κουφωμάτων με νέα κουφώματα συνολικού συντελεστή θερμοπερατότητας U περί τα 2,8 W/(m 2.°C) αποτελεί ενεργειακή επέμβαση πρώτης προτεραιότητας.

19 ΑΕΡΟΣΤΕΓΑΝΩΣΗ ΠΑΛΙΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΑΘΕΛΗΤΟΥ ΑΕΡΙΣΜΟΥ Σε ένα αμόνωτο κτίριο οι απώλειες αερισμού φθάνουν περίπου στο 20% των συνολικών θερμικών απωλειών. Αντίθετα σε ένα θερμομονωμένο σπίτι με σύγχρονα κουφώματα, οι απώλειες αερισμού φθάνουν στο 50%. Σε κτίρια με έλλειψη αεροστεγανότητας, η περίσσεια αερισμού ή ο αθέλητος αερισμός καταλαμβάνουν συχνά το 50% των απωλειών αερισμού. Διά τούτο μία από τις πρώτες επεμβάσεις σε παλαιά κτίρια είναι η αεροστεγάνωση των παραθύρων και των θυρών με την χρήση στεγανοποιητικών ταινιών ή παρεμβυσμάτων τα οποία προσαρμόζονται κάτω πόρτες ή σε παράθυρα. Οι επεμβάσεις αυτές είναι άμεσης προτεραιότητας και επιφέρουν σημαντική μείωση στις θερμικές απώλειες αερισμού.

20 ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ ΤΟΙΧΩΝ  Με το νέο κανονισμό ενεργειακής απόδοσης κτιρίων (ΚΕΝΑΚ) του 2010 οι συντελεστές θερμοπερατότητας περιορίστηκαν περαιτέρω και σήμερα κυμαίνονται περί το 0,4 με 0,6 για τους τοίχους και 0,35 έως 0,55 για τις οροφές, ανάλογα με την κλιματική ζώνη.

21 ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ  Αντικατάσταση του συγκροτήματος καυστήρα – λέβητα (λόγω παλαιότητας, έτος κατασκευής 1894, έχει πολύ χαμηλό βαθμό απόδοσης και υψηλή κατανάλωση καυσίμου), με καινούριο συγκρότημα καυστήρα –λέβητα που η ισχύς του θα προέκυπτε μετά από μελέτη και σίγουρα θα είναι μικρότερης ισχύος, από τον υφιστάμενο λόγω επεμβάσεων στα δομικά στοιχεία του κτηρίου. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα μικρότερες καταναλώσεις πετρελαίου για την θέρμανση των κτηρίων.  Αντικατάσταση των θερμαντικών σωμάτων (κοινά θερμαντικά σώματα) με σώματα ακτινοβολίας (panels), που η ισχύς τους θα προέκυπτε από τη νέα μελέτη.  Αντικατάσταση των σωλήνων του δικτύου, λόγω παλαιότητας υπάρχουν αρκετές διαρροές νερού.

22 ΤΟ ΠΕΛΛΕΤ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ Το πέλλετ ανήκει στην καινούρια γενιά καυσίμων, είναι πολύ διαδεδομένο στις βόρειες χώρες, και την τελευταία πενταετία λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου έγινε αρκετά δημοφιλές και στη χώρα μας. Το πέλλετ αποτελείται από αποξηραμένα και συμπιεσμένα υπολείμματα ξύλων, έχει κυλινδρική διατομή και μικρό μήκος. Υπάρχουν στο εμπόριο διάφορές ποιότητες που εξαρτώνται από το είδος του ξύλου και το ποσοστό υγρασίας που περιέχει. Υπάρχουν εγχώριες επιχειρήσεις παραγωγής πέλλετ αλλά κάνουμε και εισαγωγή κυρίως από Φιλανδία και Βουλγαρία. Αντίστοιχη με την ποιότητα είναι και η τιμή του. Παρακάτω φαίνονται διάφοροι τύποι πέλλετ:

23 ΤΟ ΠΕΛΛΕΤ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ Βασικό μέγεθος για την ποιότητα ενός καυσίμου είναι η θερμογόνος δύναμη του η θερμαντική ικανότητα του. Η θερμογόνος δύναμη του πετρελαίου είναι Kcal/kg ενώ η αντίστοιχη για πέλλετ άριστης ποιότητας από ξύλο είναι 4800 Kcal/Kg. Η τιμή του πετρελαίου υπενθυμίζεται ότι είναι 0,85 ευρώ το λίτρο ενώ μιας καλής ποιότητας πέλλετ 0,27 ευρώ ανά κιλό ή 270 ευρώ ο τόνος. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι 2,5 κιλά πέλλετ αποδίδουν την ίδια θερμότητα όσο και ένα λίτρο πετρέλαιο. Βασική προϋπόθεση είναι η αντικατάσταση των συγκροτημάτων λεβήτων καυστήρων πετρελαίου με αντίστοιχους πέλλετ καλής ποιότητας ώστε να εξασφαλίσουμε βαθμό απόδοσης καύσης 92%.

24 ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΛΕΒΗΤΑ ΚΑΥΣΤΗΡΑ ΠΕΛΛΕΤ

25 ΚΟΣΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΕΛΛΕΤ Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω για κάθε ώρα λειτουργίας των εγκαταστάσεων κεντρικής θέρμανσης του σχολείου μας θα χρειαζόμαστε 33,3 x 2,5 = 83,25 κιλά πέλλετ. Με μέση τιμή πέλλετ 0,27 ευρώ το κιλό η ωριαία δαπάνη θέρμανσης είναι 83,25 x 0,27 = 22,4 ευρώ. Η διαφορά που προκύπτει σε σύγκριση με το πετρέλαιο είναι 28,3 – 22,4 = 5,9 ευρώ. Αν αυτό το αναγάγουμε σε ποσοστό επί της εκατό τότε θα είχαμε οικονομία κατά 25%. Οι ετήσιες δαπάνες για την κεντρική θέρμανση θα ήταν 5376 ευρώ θα είχαμε λοιπόν ένα όφελος 1416 ευρώ.

26 ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΛΕΒΗΤΑ ΚΑΥΣΤΗΡΑ ΜΕ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΠΕΛΛΕΤ Σύμφωνα με μελέτη για τις μέσες τιμές που επικρατούν αυτή τη στιγμή στην αγορά, που έγινε μέσω των τιμοκαταλόγων των επιχειρήσεων που έχουν ως αντικείμενο την εμπορία και εγκατάσταση συστημάτων κεντρικής θέρμανσης, για την αγορά συγκροτημάτων λεβήτων – καυστήρων – συστημάτων τροφοδοσία πέλλετ, αντίστοιχης ισχύος θα θέλαμε : 1ος ΛΕΒΗΤΑΣ - ΚΑΥΣΤΗΡΑΣ Kcal/h τιμή ευρώ 2ος ΛΕΒΗΤΑΣ - ΚΑΥΣΤΗΡΑΣ Kcal/h τιμή ευρώ 3ος ΛΕΒΗΤΑΣ - ΚΑΥΣΤΗΡΑΣ Kcal/h τιμή ευρώ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΥΡΩ.

27 ΩΡΙΑΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΕΛΛΕΤ 1ος ΛΕΒΗΤΑΣ - ΚΑΥΣΤΗΡΑΣ Kcal/h από 42 έως 55 kg/h 2ος ΛΕΒΗΤΑΣ - ΚΑΥΣΤΗΡΑΣ Kcal/h από 28 έως 37 kg/h 3ος ΛΕΒΗΤΑΣ - ΚΑΥΣΤΗΡΑΣ Kcal/h από 12 έως 18 kg/h Τα πέλλετ είναι συσκευασμένα και διατίθενται στην αγορά σε σάκους των 15 κιλών σε παλέτες των 70 σακιών βάρους 1050 κιλών και σε jumbo bags του ενός τόνου.

28 ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Επειδή το συγκρότημα καυστήρα – λέβητα- σύστημα τροφοδοσίας πέλλετ, αποτελείται από πολλά κινούμενα μέρη για τη σωστή και αποδοτική λειτουργία του χρειάζεται πιο τακτικά συντήρηση από τα συστήματα πετρελαίου. Μία φορά στην αρχή της χειμερινής περιόδου με σχολαστικό καθαρισμό του λέβητα και συντήρηση των κινούμενων μερών του συγκροτήματος. Ανάλογα με τη χρήση του χρειάζεται, καθαρισμό και απομάκρυνση της στάχτης που μπορεί να κυμαίνεται από μία μέρα έως ένα μήνα. Στην περίπτωση μεγάλων μονάδων όπως του σχολείου θα ήταν απαραίτητος ένας καθαρισμός ανά τρίτη μέρα ή δύο φορές την εβδομάδα.

29 ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Η αυτονομία του σε καύσιμο επίσης ποικίλει ανάλογα τη χρήση και έτσι ο εφοδιασμός με νέες ποσότητες πέλλετ πρέπει να γίνεται σε χρονικό διάστημα μίας ή το πολύ τριών ημερών. Επίσης χρειάζεται ένας αρκετά μεγάλος αποθηκευτικός χώρος για την αποθήκευση των παλετών των πέλλετ.

30 ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Βασικό μειονέκτημα της χρήσης πέλλετ εκτός του σημαντικού κόστους αντικατάστασης των είδη υπαρχουσών εγκαταστάσεων, είναι ότι πρέπει ένα άτομο να ασχολείται σχεδόν καθημερινά με τον καθαρισμό και την τροφοδοσία της εγκατάστασης. Το σχολείο δεν διαθέτει αυτήν την πολυτέλεια να αποδεσμεύσει ένα εκπαιδευτικό από τα διδακτικά καθήκοντα του ώστε να ασχολείται αποκλειστικά με τις ανάγκες της κεντρικής θέρμανσης των κτηρίων του σχολείου μας. Αρά η λύση αυτή είναι πρακτικά ανεφάρμοστη.

31 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Σύμφωνα με την παραπάνω ανάλυση οι άμεσες ενέργειες που είναι απαραίτητες να υλοποιηθούν για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του συγκροτήματος είναι οι αντικαταστάσεις: της κεραμοσκεπής του παλαιού κτηρίου των υαλοπινάκων των συγκροτηματων καυστήρων – λεβήτων με νεότερης τεχνολογίας των Θερμαντικών σωμάτων


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2015-2016 2 Ο ΕΠΑ.Λ. ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι Υπεύθυνος εκ/κος Συμμετέχοντες εκ/κοι ΛΕΩΝΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google