Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της κατανάλωσης. Οι επαγγελματίες-επιχειρηματίες που εμπλέκονται στην τουριστική βιομηχανία προσπαθούν να αξιοποιήσουν όλα τα ερεθίσματα που δέχεται ο καταναλωτής από το περιβάλλον του μάρκετινγκ, όπως είναι τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ του ξενοδοχειακού προϊόντος, με απώτερο σκοπό να γίνουν περισσότερο ελκυστικές οι παρεχόμενες υπηρεσίες Απαραίτητο γνώρισμα του ξενοδοχειακού μάρκετινγκ είναι ο καθορισμός συγκεκριμένων στόχων, και η εφαρμογή των συστατικών στοιχείων που αποτελούν το λεγόμενο μίγμα μαρκετιγκ

2 Μείγμα μάρκετινγκ  Προϊόν  Τιμή  Διανομή  Προώθηση  Άνθρωποι  Διαδικασίες  Φυσική υπόσταση(physical evidence)

3 Ανάγκη του μάρκετινγκ στις επισιτιστικές επιχ/σεις Σύμφωνα με έρευνα από το Vastardis (ειδικός στο μάρκετινγκ) τα ξενοδοχεία με υψηλό δείκτη υπηρεσιών, οφείλουν να δημιουργήσουν επισιτιστικά τμήματα με σκοπό την αντιμετώπιση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην τουριστική βιομηχανία. Είναι σημαντικό πως τα κέρδη από τον επισιτισμό αποτελούν παράγοντα ζωτικής σημασίας για την επιβίωση και επιτυχημένη λειτουργία των ξενοδοχείων

4 Παράγοντες κερδοφορίας των επισιτιστικών τμημάτων Πρώτες ύλες Τεχνικές παραγωγής και διάθεσης Το προσωπικό Η υποδομή και οι κτιριακές εγκαταστάσεις Ο κατάλληλος εξοπλισμός με σύγχρονες προδιαγραφές και διεθνή πρότυπα

5 Στόχοι του μάρκετινγκ για τα επισιτιστικά τμήματα Για την αποτελεσματική λειτουργία είναι απαραίτητη η ύπαρξη στρατηγικής που θα προέρχεται από τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ και όχι τυχαίων επιλογών, με απώτερο στόχο την δημιουργία ενός ισχυρού γαστρονομικού brand ή ονόματος.  Να είναι συγκρίσιμοι δηλ. η διοίκηση να ορίσει ακριβώς το επιθυμητό κέρδος μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα  Να είναι εξειδικευμένοι και να αφορούν συγκεκριμένο προϊόν και τμήματα αγοράς π.χ. θέλουμε να απευθυνθούμε σε πελάτες του ξενοδοχείου μας, στους περαστικούς (passant) ή σε συνδυασμό και των δύο  Να είναι χρονικά εφικτοί δηλ να επιτευχθούν με βάση τα χρονικά περιθώρια που έχουν καθοριστεί από την αρχή  Να είναι ρεαλιστικοί δηλ. να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς σε σχέση με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό  Να υπάρχει ο κατάλληλη συνεργασία και συντονισμός με τους υπεύθυνους που θα υλοποιήσουν τα προγράμματα δράσης  Να είναι άμεσα ή έμμεσα μετρήσιμοι και σύμφωνα με τους πρωταρχικούς στόχους της επιχείρησης

6 Εφαρμογή του μάρκετινγκ στον επισιτισμό Κεντρικό προϊόν Αφορά τα τρόφιμα, ποτά, το επαγγελματικό service, με βασικό στόχο ικανοποιημένους πελάτες. Η σύνταξη ενός επιτυχημένου μενού αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς στο επισιτισμό και το κομμάτι εκείνο που προσδιορίζει την κυρίως προσφερόμενη υπηρεσία Συμπληρωματικό προϊόν Αφορά την περιοχή-τοποθεσία που βρίσκεται το εστιατόριο, την φήμη, την διαμόρφωση του χώρου, την διακόσμηση, την ατμόσφαιρα, τον κατάλληλο φωτισμό και την συμπεριφορά του προσωπικού

7 Τιμή Αποτελεί την έκφραση του επιπέδου της εξυπηρέτησης που αναμένει να έχει κατά την κατανάλωση και παραμονή του σε μια επισιτιστική υπηρεσία. Διαφορετική τιμή για ένα εστιατόριο πολυτελείας και άλλη για ένα απλό εστιατόριο. Η σωστή τιμή είναι απόρροια της μελέτης του κόστους των αναλώσιμων υλικών (τρόφιμα, ποτά) και των εσόδων από την πώληση. Ο σημαντικότερος παράγοντας που λαμβάνεται για την τιμολόγηση είναι το κόστος παρασκευής φαγητού και της αμοιβής του εργαζόμενου προσωπικού. Η καθορισμένη τιμολογιακή πολιτική μιας επιχ/σης καθώς και ο συχνός έλεγχος για τη λήψη διορθωτικών ενεργειών, αντιπροσωπεύουν την ποιότητα των προσφερόμενων αγαθών και υπηρεσιών με σκοπό την κερδοφορία της επισιτιστικής επιχ/σης

8 Διανομή Σχετίζεται (place) με την συνολική δέσμη καναλιών και δικτύων που συνδέουν τον παραγωγό και τον υποψήφιο πελάτη, και διακρίνουμε δυο ειδών κανάλια:  Άμεσο Όταν ο καταναλωτής επισκέπτεται κατευθείαν την επισιτιστική επιχ/ση  Έμμεσο Όταν κάνει κράτηση της θέσης (τραπεζιού) μέσω κάποιου δικτύου ή μεσάζοντα(διαδίκτυο, τηλέφωνο). Χαρακτηριστικό στην διανομή αποτελεί το γεγονός ότι πραγματοποιείται μέσα σε ένα ειδικό διαμορφωμένο χώρο που καλύπτει τις γαστρονομικές ανάγκες του πελάτη, το εστιατόριο

9 Προώθηση Αναφέρεται στην δημιουργία από την μεριά της επισιτιστικής επιχ/σης ενός ισχυρού ονόματος(brand name), που στοχεύει μέσα από την κατάλληλη διαφήμιση να προωθήσει το προϊόν της που δεν είναι τίποτα άλλο από το εστιατόριο. Πηγές ή κανάλια είναι το διαδίκτυο, εφημερίδες, περιοδικά είτε που σχετίζονται με τον κλάδο είτε γενικού ενδιαφέροντος, με περιεχόμενο συνήθως προσφορών που μπορεί να γίνονται σε συγκεκριμένες περιόδους στα μενού. Δεν μπορεί να γίνει προώθηση του προϊόντος μας (εστιατόριο) αν δεν υπάρχουν δυο βασικά εργαλεία, που είναι η κατάλληλη διαφήμιση στα κατάλληλα μέσα, καθώς και οι τακτικές δημοσίων σχέσεων.

10 Διαδικασία Σχετίζεται με τον τρόπο παραγωγής της υπηρεσίας και αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την αύξηση της αντιλαμβανόμενης ποιότητας του καταναλωτή. Ξεκινά από την ώρα έλευσης του πελάτη στο εστιατόριο, την λήψη της παραγγελίας, τον τρόπο σερβιρίσματος, τον χρόνο αναμονής και την παρασκευή του μενού ή ποτού, καθώς και με την συμπεριφορά του υπαλλήλου που θα αναλάβει την εξυπηρέτηση : Διακρίνουμε δύο στάδια: Ορατό που αφορά την άνω διαδικασία Μη ορατό περιλαμβάνει εσωτερικές διαδικασίες που σχετίζονται με τον τρόπο παραγωγής του προϊόντος (παραγγελία πρώτων υλών, αγορά, αποθήκευση, προετοιμασία των φαγητών, η μεταποίηση τους δηλ. μαγείρεμα )

11 Φυσική υπόσταση Δεν αποτελεί μια καθαρή υπηρεσία (physical evidence) αλλά μια υπηρεσία όπου ο πελάτης αγοράζει ταυτόχρονα και κάποιο προϊόν δηλαδή φαγητό ή ποτό και το αντιλαμβάνεται με τις 5 αισθήσεις, κρίνοντας φυσικά και την ποιότητα Κριτήριο για την ποιοτική αξιολόγηση από την μεριά του πελάτη αποτελούν και κάποια επιμέρους χαρακτηριστικά π.χ καθαριότητα, υγιεινή των χώρων, σκεύη, ο τιμοκατάλογος

12 Ανθρώπινο δυναμικό Σχετίζεται με την διαδικασία πλήρωσης μιας κενής θέσης με βάση τα τυπικά προσόντα, την μόρφωση, ηλικία και γενικά τις επαγγελματικές ικανότητες Σημαντικός παράγοντας για την δημιουργία σωστής εικόνας προς τα έξω (εμφάνιση, χαμόγελο, καθημερινή υγιεινή, πολυσύνθετη δυναμική προσωπικότητα, σωστός επαγγελματισμός) Το προσωπικό μπορεί να παίζει και τον ρόλο του εσωτερικού πελάτη, ο οποίος αν δεν είναι ευχαριστημένος δεν θα είναι κατά συνέπεια και ο εξωτερικός πελάτης της επιχείρησης


Κατέβασμα ppt "Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google