Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ΤΕΙ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑ : [GF]-ΔΙΟΙΚ.ΕΠΙΧΕΙΡ- ΤΟΥΡΙΣΤ. & ΦΙΛΟΞ. Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών- 2015-2016.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ΤΕΙ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑ : [GF]-ΔΙΟΙΚ.ΕΠΙΧΕΙΡ- ΤΟΥΡΙΣΤ. & ΦΙΛΟΞ. Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών- 2015-2016."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ΤΕΙ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑ : [GF]-ΔΙΟΙΚ.ΕΠΙΧΕΙΡ- ΤΟΥΡΙΣΤ. & ΦΙΛΟΞ. Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

2 2 Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη  Ο τουριστικός τομέας και οι τουριστικές υπηρεσίες αποτελούν από τους πιο σημαντικούς τομείς για την απασχόληση και από τους κερδοφόρους συναλλαγματικά τομείς για την Ελληνική οικονομία.  Οι χώρες προέλευσης των τουριστών για την Ελλάδα ανάλογα με τον αριθμό των τουριστών είναι η Γερμανία, Αγγλία, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Γαλλία, Σουηδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Καναδάς, και Αυστραλία.  «κοινωνικό φαινόμενο»  ορίσουμε τον τουρισμό σαν «τη μετακίνηση των ατόμων από έναν τόπο σε κάποιον άλλο  και η ιστορική του πορεία είναι τέτοια, όσο και ο πολιτισμός του ανθρώπου». Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

3 3 Η έννοια του τουρισμού μπορεί να εξεταστεί από δύο σκοπιές: Θεωρητική  Η έννοια του τουρισμού από θεωρητική σκοπιά μπορεί να προσδιοριστεί σαν η πρόσκαιρη μετακίνηση ατόμων από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους σε έναν άλλο τόπο για λόγους κυρίως ψυχολογικούς, χωρίς κερδοσκοπικό κίνητρο και οργανωμένη προσπάθεια για την προσέλκυση, υποδοχή και εξυπηρέτηση των ατόμων. Ο τουρισμός έχει δύο πλευρές:  η πρώτη αναφέρεται στη μετακίνηση των ατόμων, η οποία αντιπροσωπεύει το καταναλωτικό μέρος του τουρισμού και ταυτίζεται με την τουριστική ζήτηση και  η δεύτερη αναφέρεται στην υποδοχή και την εξυπηρέτηση των μετακινουμένων, αντιπροσωπεύοντας έτσι το παραγωγικό μέρος του τουρισμού που ταυτίζεται με την τουριστική προσφορά. Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

4 4 Τουρισμός  πρακτική : σκοπιά η έννοια του τουρισμού έχει σκοπό να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος συνεννόησης όλων αυτών που ασχολούνται σε διεθνή κλίμακα με τις τουριστικές δραστηριότητες. για παράδειγμα τη βελτίωση των αεροπορικών συγκοινωνιών και των επικοινωνιών, ενώ επίσης η διατήρηση του ανταγωνιστικού επιπέδου των τιμών (συγκριτικά με τις άλλες ανταγωνιστικές χώρες) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

5 5 Μορφές και Είδη και Προσδιοριστικοί Παράγοντες του Τουρισμού (1) (Α) από άποψη γεωγραφικού περιβάλλοντος Εσωτερικό τουρισμό Εξωτερικό τουρισμό. (Β) από άποψη τουριστικού πλήθους Ατομικό τουρισμό. Ομαδικό ή συλλογικό τουρισμό. (Γ) από άποψη εποχής Συνεχή τουρισμό (όλο το χρόνο) Εποχιακό τουρισμό (τους μήνες αιχμής) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

6 6 Μορφές και Είδη και Προσδιοριστικοί Παράγοντες του Τουρισμού (2) (Δ) από άποψη αποστολής Ψυχαγωγικό τουρισμό Φυσιολατρικό τουρισμό Μορφωτικό τουρισμό Καλλιτεχνικό τουρισμό Θρησκευτικό τουρισμό Αθλητικό τουρισμό Επαγγελματικό τουρισμό Συνεδριακό τουρισμό Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

7 7 Μορφές και Είδη και Προσδιοριστικοί Παράγοντες του Τουρισμού (3) (Ε) από άποψη χρήσης μεταφορικών μέσων Αεροπορικό τουρισμό Σιδηροδρομικό τουρισμό Ατμοπλοϊκό τουρισμό Δια αυτοκινήτου τουρισμό Πεζοπορικό τουρισμό. Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

8 8 Τουρισμός Προσδιοριστικοί παράγοντες για τουριστικούς προορισμούς (Πηγή:WTO) Προηγούμενη Εμπειρία 32% Συστάσεις Φίλων 24% Συστάσεις Ταξ.Πρακτόρων 25% Ταξ.Πράκτορες 19% Εφημερίδες 7% Τηλεοράσεις 7% Έντυπα 5% Διαφημίσεις 4% Τουριστικές Αγορές 1,50% Εκθέσεις 0,70% Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

9 9 Τα βασικότερα εμπόδια για την ανάπτυξη του Ελληνικού τουρισμού Ο έντονος εποχιακός χαρακτήρας. Η τουριστική κίνηση στην Ελλάδα πραγματοποιείται κυρίως την περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου. Η χώρα μας δεν έχει καταφέρει σε απόλυτα μεγέθη να προσελκύσει τουρίστες και για τους χειμερινούς μήνες και έτσι μειώνεται το όφελος της εθνικής οικονομίας από τον τουριστικό τομέα. Η άνιση γεωγραφική κατανομή των τουριστικών δραστηριοτήτων με αποτέλεσμα την υπερπροσφορά κλινών σε πολλές περιοχές της χώρας και σε άλλες την έλλειψη κλινών. Η χαμηλή ποιότητα του τουριστικού προϊόντος με αποτέλεσμα η ανταγωνιστικότητα να περιορίζεται στην τιμολογιακή πολιτική. Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

10 10 Το τουριστικό σύστημα & η σύγχρονη δυναμική του Τουρισμός= ταξίδι + κατάλυμα + αναψυχή κορμός τουριστικής βιομηχανίας ΧΩΡΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: τόπος υποδοχής τουριστών Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

11 11 ΧΩΡΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: τόπος υποδοχής τουριστών = ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Κατάλυμα + αναψυχή ΧΩΡΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά & πόροι ΧΩΡΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: σχεδιασμό + οργάνωση + διοίκηση Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

12 12 Παγκόσμια κατάταξη τουριστικών προορισμών ως προς τις διεθνείς αφίξεις (σε εκ.) Κατάταξη χωρών Γαλλία ΗΠΑ Ισπανία Κίνα Ιταλία Γερμανία Ηνωμ. Βασίλειο Ρωσική Ομ/νδία ΕΛΛΑΣ Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

13 13 ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Ορισμοί 1. Η αναζήτηση της αειφόρου ανάπτυξης προέκυψε αρχικά ως μια προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ των περιβαλλοντικών ανησυχιών για τις όλο και περισσότερο εμφανείς οικολογικές συνέπειες των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και των κοινωνικοπολιτικών ανησυχιών για τα ζητήματα ανάπτυξης (Robinson, 2004). 2. «αειφόρος ανάπτυξη είναι η ανάπτυξη που ικανοποιεί τις ανάγκες του παρόντος χωρίς να συμβιβάζει τις δυνατότητες των μελλοντικών γενεών να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες» (WCED, 1987). 3. Ο νέος, εννοιολογικός καθορισμός δίνει έμφαση στην ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών πτυχών του τουρισμού, στην ανάγκη να εφαρμοστούν οι αρχές της αειφορίας σε όλους τους τομείς του τουρισμού (μορφές τουρισμού και τύποι προορισμών κ.λπ.) αλλά και σε παγκόσμιους στόχους, όπως η συμβολή του τουρισμού στην εξάλειψη της Φτώχεια (Κέιπ Τάουν, 2002) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

14 14 ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΗ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΑΣ Ο ΑΕΙΦΟΡΟΣ τουρισμός πρέπει να αναπτύσσεται σε τέτοια κλίμακα ώστε να μην υποβαθμίζει ή να μεταβάλει το περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές) μέσα στο οποίο λειτουργεί. Η προσέγγιση αφορά στην κλίμακα της τουριστικής ανάπτυξης (μέγεθος, μορφή, συγκέντρωση και ένταση), η οποία λαμβάνει χώρα σε έναν περατό και μη ανανεώσιμο φυσικό πόρο, το έδαφος. Η κλίμακα της τουριστικής ανάπτυξης συναρτάται άμεσα με την αντοχή του τόπου και το ζήτημα των ορίων του. Η διαφοροποίηση της κλίμακας της τουριστικής ανάπτυξης των δύο υπό διερεύνηση τουριστικών περιοχών επιλέγεται να παρουσιαστεί στη συνέχεια μέσω της συγκριτικής εξέτασης ορισμένων αντιπροσωπευτικών δεικτών του μεγέθους, της μορφής, της συγκέντρωσης και της έντασης της τουριστικής ανάπτυξης (Αυγερινού 2000 & Ντυκέν, κ.ά. 2007). Η πραγματικά ΑΕΙΦΟΡΟΣ τουριστική ανάπτυξη, πρέπει να είναι μια διαδικασία που συνεχώς εξελίσσεται, ανανεώνεται και για το λόγο αυτό να παρακολουθείται. Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

15 15 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ορισμοί (1) 1. Ο οικοτουρισμός είναι τουρισμός και αναψυχή που είναι και βασισμένος στη φύση και βιώσιμος (Lindberg & McKercher, 1997) 2. Είναι το ταξίδι σε απομακρυσμένες ή φυσικές περιοχές που στοχεύει να ενισχύσει την κατανόηση και την εκτίμηση του φυσικού περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, αποφεύγοντας τη ζημία ή την επιδείνωση του"περιβάλλοντος και της εμπειρίας για άλλους»» (Figgis, 1993) 3. Ο οικοτουρισμός είναι ένας τουρισμός φύσης που συμβάλλει στη προστασία, μέσω της δημιουργίας των κεφαλαίων για τις προστατευόμενες ζώνες, της δημιουργίας ευκαιριών απασχόλησης για τις τοπικές κοινότητες, και της προσφοράς περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (Boo, 1991b) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

16 16 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ορισμοί (2) 4. Ο οικοτουρισµός είναι µία µορφή τουρισµού που εµπνέεται κυρίως από τη φυσική ιστορία µιας περιοχής, αλλά και τις τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις(indigenous cultures). Ο οικοτουρίστας επισκέπτεται σχετικά µη ανεπτυγµένες περιοχές µε πνεύµα εκτίµησης, συµµετοχής και ευαισθησίας.Ο οικοτουρίστας κάνει συνετή χρήση των φυσικών πόρων και της άγριας ζωής και συνεισφέρει στην περιοχή που επισκέπτεται, µέσω εργασίας οικονοµικών πόρων που διοχετεύονται κατευθείαν στην προστασία της φύσης και στην οικονοµική ευηµερία των ντόπιων. (Ziffer,1989: 6) 5. Οικοτουρισµός είναι ο αειφόρος, οικολογικά, τουρισµός στη φύση,που αναδεικνύει το φυσικό τοπίο και τον πολιτισµό, προεκτείνει την γνώση και κατανόηση που έχουν οι τουρίστες γι αυτά, προωθεί την προστασία της φύσης και συµβάλλει στην ευηµερία των ντόπιων(Richardson, 1993:8) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

17 17 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: ορισμοί (3) 6. Οικοτουρισµός είναι ο τουρισµός στη φύση(nature based) που περιλαµβάνει εκπαίδευση(για) και ερµηνεία του φυσικού περιβάλλοντος και διέπεται από τις αρχές της αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντος. Αυτός ο ορισµός αναγνωρίζει ότι στο φυσικό περιβάλλον περιλαµβάνονται πολιτιστικά στοιχεία και ότι η έννοια της αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντος περιλαµβάνει την ανταπόδοση εύλογου οφέλους στην τοπική κοινωνία και στην µακροπρόθεσµη προστασία των πόρων.(Australia Department of Tourism, 1994:17) 7. Οικοτουρισµός είναι ο τουρισµός στη φύση ο οποίος, αντίθετα µε τον µαζικό τουρισµό, δεν υπερβαίνει την φέρουσα ικανότητα της περιοχής όπου εφαρµόζεται, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την προστασία του φυσικού, καταρχήν, αλλά και του πολιτιστικού περιβάλλοντος και τη διατήρηση της συνοχής του κοινωνικού ιστού. Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

18 18 Πολλοί ορισμοί για τον οικοτουρισμό !!!!! Αναλύοντας 85 ορισμούς του οικοτουρισμού, ο Fennel (2001) εντόπισε 20 λέξεις που εμφανίζουν τη μεγαλύτερη συχνότητα εμφάνισης:  Φυσικές περιοχές (62.4%)  Προστασία (61.2%)  Αναφορά στον πολιτισμό (50.6%)  Κέρδη για τους τοπικούς πληθυσμούς (48.2%)  Εκπαίδευση (41.2%)  Αειφορία (25.9%)  Επιπτώσεις (25%) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

19 19 Επίδραση του Τουρισμού στην Απασχόληση ( ) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

20 20 Αφίξεις και Έσοδα Εισερχόμενων Τουριστών(2013)  Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (Ελληνική Στατιστική Αρχή) και της ΤτΕ (Τράπεζα της Ελλάδος), το 2013 η Ελλάδα υποδέχθηκε τουρίστες, μονίμους κατοίκους άλλων χωρών («Μη Κάτοικοι»), και εισέπραξε € 11,7 δις  Από αυτούς, 69% ήρθε αεροπορικώς - που παραδοσιακά αποτελεί τον κύριο τρόπο μετάβασης των τουριστών από το εξωτερικό στην Ελλάδα, 27% οδικώς και 5% δια θαλάσσης.  Σε σχέση με την εποχικότητα, αυτή παρατηρείται έντονη, με 61% των εσόδων και 56% των αφίξεων να πραγματοποιούνται το 3ο τρίμηνο του έτους, 36% και 38% αντίστοιχα το 2ο και 4ο τρίμηνο συνολικά, και μόλις 3% και 6% αντίστοιχα κατά το 1ο. Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

21 21 ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 2014 (1) 1. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΑΕΠ : 17,3% (Πηγή: WTTC) 2. Συνολική απασχόληση : (Πηγή: WTTC) 3. Έσοδα: 13 δισ.€ (δεν περιλαμβάνονται τα έσοδα απο την κρουαζιέρα)(Πηγή: ΤτΕ) 4. Αφίξεις Αλλοδαπών :22 εκατ.(δεν περιλαμβάνονται οι αφίξεις απο την κρουαζιέρα) 5. Μέση κατά κεφαλή δαπάνη:590,00€ Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

22 22 Διοικητική δοµή Τοπικής Αυτοδιοίκησης & Αποκεντρωµένες ∆ιοικήσεις Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α’) - ‘Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης – Πρόγραµµα Καλλικράτης’, µε τον οποίο ανασυγκροτείται η διοικητική δοµή της χώρας στο επίπεδο της Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθµού µε δήµους και περιφέρειες και συστήνονται οι 7 Αποκεντρωµένες ∆ιοικήσεις της Χώρας ως ενιαίες αποκεντρωµένες µονάδες διοίκησης του κράτους, που υπεισέρχονται αυτοδίκαια από την έναρξη λειτουργίας τους και χωρίς άλλη διατύπωση σε όλα τα δικαιώµατα και τις υποχρεώσεις των καταργούµενων κρατικών περιφερειών

23 23 πρόγραµµα «Καλλικράτης» Η τρέχουσα διοικητική διαίρεση της Ελλάδας διαµορφώθηκε από το πρόγραµµα «Καλλικράτης» και ισχύει από την 1η Ιανουαρίου Σύµφωνα µε αυτήν, οι Οργανισµοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθµού ανασυγκροτήθηκαν χωρικά και πληθυσµιακά σε µεγαλύτερες γεωγραφικές µονάδες, µε τη συνένωση δήµων και κοινοτήτων και νοµαρχιακών αυτοδιοικήσεων, αντίστοιχα, µε αποτέλεσµα η χώρα να διαιρείται σε 325 δήµους (Οργανισµοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθµού), δεκατρείς (13) περιφέρειες (Οργανισµοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης β’ βαθµού) και επτά (7) αποκεντρωµένες διοικήσεις.

24 24 ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 2014 (2) 6. Μερίδιο αγοράς: 1,8% Παγκόσμια - 3,8% Ευρώπη 7. Εποχικότητα: 56% των αφίξεων αλλοδαπών πραγματοποιείται Ιούλιο- Αύγουστο-Σεπτέμβριο. 8. Συγκέντρωση προσφοράς: 70% των ξενοδοχιακών κλινών συγκεντρώνονται σε 4 περιοχές της Ελλάδας (Πηγή: ΞΕΕ) 9. TOP 5 αγορές: Γερμανία, Ην.Βασίλειο, Γαλλία, Ρωσία,Ιταλία (Πηγή: ΤτΕ) 10. TOP 5 αεροδρόμια( σε αφίξεις αλλοδαπών): Αθήνα, Ηράκλειο, Ρόδος, Θεσσαλονίκη,Κέρκυρα (Πηγή: ΔΑΑ & ΥΠΑ) Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών

25 25 ΕΟΤ Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου υπό την εποπτεία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού. Ο Ε.Ο.Τ. ιδρύθηκε το 1950 με τον Α.Ν. 1565/50 που κυρώθηκε με τον Ν. 1624/51 και έκτοτε αποτελεί τον βασικό κρατικό φορέα του τουριστικού τομέα. Σύμφωνα με τον Ν.3270/04 (ΦΕΚ 187/Α/ ) ο Ε.Ο.Τ. διαρθρωνόταν σε Κεντρική Υπηρεσία, με έδρα την Αθήνα και σε Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού ( ΠΥΤ ) από Η διάρθρωση των υπηρεσιών του ΕΟΤ και οι αρμοδιότητες της κάθε υπηρεσιακής μονάδας περιλαμβάνονται στο Π.Δ. 343/2001 (ΦΕΚ 231/Α). Με την έναρξη ισχύος του ΠΔ 112/2014 (ΦΕΚ 179/Α) μεταφέρθηκαν από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) στο Υπουργείο οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) και η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης & Αδειοδότησης Τουριστικών Επιχειρήσεων (Ε.Υ.Π.Α.Τ.Ε.). Με την ισχύ των διατάξεων της παραγράφου ΙΔ του άρθρου 1 του ν.4254/2014 (ΦΕΚ 85/Α) καταργήθηκε η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης Ε.Ο.Τ. και οι Διευθύνσεις Μελετετών και Επενδύσεων, Ποιοτικού Ελέγχου & Εποπτείας Αγοράς, Τουριστικών Εγκαταστάσεων, Επιθεώρησης και Συντονισμού Περιφερειακών Υπηρεσιών. Οι δε μεταφερόμενες αρμοδιότητες από τον Ε.Ο.Τ. ασκούνται από οργανικές μονάδες του Υπουργείου Τουρισμού. Διοικείται απο το Διοικητικό Συμβούλιο Ε.Ο.Τ.

26 26

27 27 Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) Με έναρξη ισχύος του ΠΔ 112/2014 (ΦΕΚ 179/Α) μεταφέρονται από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) στο Υπουργείο Τουρισμού: οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (Π.Υ.Τ.) και η Ειδική Υπηρεσία Προώθησης Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων (Ε.Υ.Π.ΑΤ.Ε.).». Ο ΕΟΤ διά των Περιφερειακών Γραφείων του παρέχει πλήρως αποκεντρωμένες υπηρεσίες στους επιχειρηματίες του Τουρισμού. Κάθε επιχείρηση που υπάγεται στην αρμοδιότητα του ΕΟΤ (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, campings, τουριστικά γραφεία, ΤΕΟΜ, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και μοτοσικλετών κτλ.) μπορεί να απευθύνεται ανάλογα με την περιοχή της έδρας της στα κατά τόπους γραφεία του ΕΟΤ για κάθε υπόθεσή της (αδειοδότηση, χορήγηση βεβαιώσεων κτλ.).

28 28 ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (1) ASTA- Aμερικάνικος Σύνδεσμος Τουριστικών Πρακτόρων Hellenic Association of Professional Congress Organizers (HAPCO) Skal International Athens No 140 Ακαδημία Τουριστικών Ερευνών Και Μελετών (Α.Τ.Ε.Μ.) Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ) Γραφείο Συνεδρίων Επισκεπτών Θεσσαλονίκης Ελληνικός Σύνδεσμος Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών (ΕΣΜΕΘ) Ελληνικός Σύλλογος Τουριστικής Χιονοδρομίας Ένωση Ελληνικών Γραφείων Εισερχομένου Τουρισμού Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοίας Ένωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων (ΕΕΕΠ) Ένωση Κάμπινγκ Χαλκιδικής Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Ένωση Τουριστικών Κατλυμάτων Ν. Χανίων Ένωση Υπαλλήλων Υποδοχής-Θυρωρείου Ξενοδοχείων "Τα Χρυσά Κλειδιά" Ελλάδος IATA

29 29 ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (2) Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) Κυκλαδική Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων Κέρκυρας Παγκρήτιος Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Campings Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων Σκαφών (Π.ΕΝ.Ε.Τ.Η.Σ.) Πανελλήνια Ένωση Ταξιδιωτικών Γραφείων Αερομεταφορών Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΕ ΥΤΕ) Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Γραφείων Εκμισθώσεως Αυτοκινήτων και Δικύκλων Π.Ο.Γ.Ε.Α.ΔΙ Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών (Π.Ο.ΞΕΝ.) Ανάλογα με την περιοχή που αναζητάτε ξεναγό, μπορείτε να επικοινωνήσετε και με τα έξι Σωματεία-μέλη της Π.Ο.ΞΕΝ. : Ένωση Διπλωματούχων Ξεναγών Ιονίων Νήσων και Δυτικής Ελλάδας, με έδρα την Κέρκυρα Σύνδεσμος Ξεναγών Θεσσαλονίκης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών, με έδρα την Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Σωματείο Επαγγελματιών Ξεναγών Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Πανελλήνια Ομοσπονδία Διευθυντών Ξενοδοχείων Ελλάδος (ΠΟΔΙΞ) Πιερική Ομοσπονδία Ενοικιαζομένων Δωματίων & Διαμερισμάτων

30 30 ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (3) Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ) Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών / ΣΑΑΕ Σύνδεσμος Ελληνίδων στον Τουρισμό Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Σύνδεσμος Ελλήνων Οργανωτών Εκθέσεων και Συνεδρίων (ΣΕΟΕΣ) Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Τουρισμού Ιεράπετρας Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων (Σ.Τ.Ε.Ε.Α) Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ελλάδος (HATTA) Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (Σ.Ε.Τ.Κ.Ε.) Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος Ομοσπονδία Αρχιμαγείρων Ελλάδος (Ο.Α.Ε.) Λέσχες - Μέλη της Ο.Α.Ε. Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδος - Chef's Club Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος - ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΖΕΥΣ Λέσχη Αρχιμαγείρων Κρήτης Λέσχη Αρχιμαγείρων Κέρκυρας Ένωση Μαρινών Ελλάδας (ΕΜΑΕ) Ομοσπονδία Φυσιολατρικών Ορειβατικών Εκδρομικών Σωματείων Ελλάδος – Οργάνωση Ξενώνων Νεότητας Ελλάδος Σύλλογος ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων Πευκοχωρίου, Χαλκιδικής

31 31 Πηγές - Ελληνική Στατιστική Αρχή, themes?p_param=A Τράπεζα της Ελλάδος, ling.aspx - Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, - Cruise Line Industry Association (2014), Contribution of Cruise Tourism to the Economies of Europe 2014 Edition - ΙΟΒΕ (2012), Η επίδραση του τουρισμού στην ελληνική οικονομία - ΚΕΠΕ (2014), Οικονομικές Εξελίξεις, Τεύχος 24, Ιούνιος Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών


Κατέβασμα ppt "1 ΤΕΙ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΤΜΗΜΑ : [GF]-ΔΙΟΙΚ.ΕΠΙΧΕΙΡ- ΤΟΥΡΙΣΤ. & ΦΙΛΟΞ. Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη Δρ.Δημήτογλου Αργυρώ –ΤΕΙ Γρεβενών- 2015-2016."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google