Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διάλεξη 8. Τακτικές 1. Διαπροσωπικές Τακτικές: προσφέρουν ευκαιρίες για προσωπική ανάμιξη και αλληλεπίδραση. 2. Επιχειρησιακά Μέσα: που παράγονται και.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διάλεξη 8. Τακτικές 1. Διαπροσωπικές Τακτικές: προσφέρουν ευκαιρίες για προσωπική ανάμιξη και αλληλεπίδραση. 2. Επιχειρησιακά Μέσα: που παράγονται και."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διάλεξη 8

2 Τακτικές 1. Διαπροσωπικές Τακτικές: προσφέρουν ευκαιρίες για προσωπική ανάμιξη και αλληλεπίδραση. 2. Επιχειρησιακά Μέσα: που παράγονται και εκδίδονται από την επιχείρηση: ελέγχουν το περιεχόμενο των μηνυμάτων, το χρόνο μετάδοσής τους και τη μετάδοσή τους. 3. ΜΜΕ: που παρέχουν την ευκαιρία για αξιόπιστη παρουσίαση των επιχειρησιακών μηνυμάτων σε μεγάλα κοινά. 3. Διαφήμιση και άλλα Προωθητικά Μέσα: που είναι εξωτερικά ΜΜΕ ελεγχόμενα όμως που προσφέρουν πρόσβαση σε μεγάλα κοινά.

3 1. Διαπροσωπικές Τακτικές Ανάμιξη Επιχείρησης και Ακροατηρίου  Επιχειρησιακός Χώρος – περιοδείες στις εργοστασιακές εγκαταστάσεις, δοκιμές, δοκιμαστικές προβολές, πρεμιέρες.  Χώρος του Ακροατηρίου – από πόρτα σε πόρτα συζητήσεις (πολιτικές καμπάνιες) επιδείξεις στο σπίτι κ.λπ.)

4  Ανταλλαγή Πληροφοριών Συναντήσεις με εκπαιδευτικό περιεχόμενο (συνέδρια, σεμινάρια, συμπόσια, workshops) Επιδείξεις προϊόντος – εκθέσεις. Συναντήσεις (ετήσια γενική συνέλευση, συναντήσεις για δημόσιες υποθέσεις) Ομιλίες (ομιλία, διάλεξη, πάνελ, debate, forum) 1. Διαπροσωπικές Τακτικές

5 Ειδικά Γεγονότα Πολιτιστικά (φεστιβάλ, πανηγύρια, τσίρκο, καρναβάλια) Αθλητικά Γεγονότα Διαγωνισμοί (ταλέντων, ομορφιάς, χορού κ.λπ.) Εορταστικά Γεγονότα (π.χ. εκδηλώσεις για Πάσχα, Χριστούγεννα) Εκδηλώσεις Ιστορικών Γεγονότων (π.χ. μέρα του ιδρυτή) Κοινωνικά Γεγονότα (γεύμα, πάρτι, δείπνο) Γεγονότα της Τέχνης (συναυλία, ρεσιτάλ, έκθεση ζωγραφικής και φωτογραφίας) Έρανοι και Εκδηλώσεις Συγκέντρωσης Χρημάτων.

6 2. Επιχειρησιακά Μέσα Γενικές Εκδόσεις  Σειρά Εκδόσεων (newsletter, εφημερίδες, περιοδικά)  Μεμονωμένες Εκδόσεις (μπροσούρες, φυλλάδια, booklet, φάκελοι, κ.λπ.)  Δελτία Ανάπτυξης (ετήσια, τριμηνιαία δελτία)  Φάκελοι Χρηστών (user kit)  Αποτελέσματα Έρευνας

7 2. Επιχειρησιακά Μέσα Άμεσο Ταχυδρομείο - Μέμο - Γράμματα - Κάρτες - Πρόσκληση - Κατάλογος

8 2. Επιχειρησιακά Μέσα Ακουστικά μέσα Τηλέφωνο CD Ηχογραφημένες πληροφορίες Ηχητικό μήνυμα Οπτικοακουστικά μέσα Video Τηλεδιάσκεψη Παρουσίαση διαφανειών Ψηφιακά μέσα Παρουσιάσεις Email Ομάδες συζήτησης Ιστοσελίδες Διαδικτυακά μέσα

9 3. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ειδησεογραφικό Υλικό για Άμεση Δημοσίευση  Πρόγραμμα Εκδηλώσεων  Σημειώσεις Συνεντεύξεων  Δελτίο Τύπου (ανακοινώσεις, απαντήσεις, περιλήψεις ειδήσεων)  Βιογραφίες, ιστορία της επιχείρησης, άρθρο ερωτοαπαντήσεων.  Ακουστικό Δελτίο Τύπου  Φωτογραφίες  Media Kits

10 3. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης  Έμμεσο Ειδησεογραφικό Υλικό  Μηνύματα που δε στοχεύουν στη δημοσίευση.  Φυλλάδιο αναφοράς γεγονότος (μελλοντικά γεγονότα και τη δημιουργία μιας ιστορίας – άρθρου από τον δημοσιογράφο).  Υλικό Γνώμης  Ανακοίνωση τοποθέτησης της επιχείρησης σε ένα θέμα.  Γράμμα στον εκδότη  Guest Editorial  Αλληλεπιδραστικές Ειδησεογραφικές Ευκαιρίες  Συνεντεύξεις  Συνεντεύξεις τύπου  Συνεντεύξεις σε studio.

11 3. Διαφημιστικά και Προωθητικά Μέσα Έντυπα Διαφημιστικά Μέσα - Διαφήμιση σε περιοδικά - Διαφήμιση σε εφημερίδες - Διαφήμιση σε χρυσό οδηγό Ηλεκτρονικά Διαφημιστικά Μέσα - Διαφήμιση στην τηλεόραση - Διαφήμιση στην καλωδιακή τηλεόραση - Διαφήμιση στο Ραδιόφωνο - Διαφήμιση στο διαδίκτυο Υπαίθρια Διαφήμιση - Billboards- Σε γήπεδο - Σε λεωφορείο, ταξί κ.λπ. - Διαφήμιση στον αέρα κ.λπ. Προωθητικά Μέσα - Ρούχα- Κοστούμια - Μικροαντικείμενα για το γραφείο και το σπίτι.

12 Ανακοινώσεις Τύπου..\Media Relations\Deltio Tipou.docx Ακουστικές Ανακοινώσεις Τύπου  Δελτία τύπου που στέλνονται στους ραδιοφωνικούς σταθμούς.  Θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα η διάρκεια της ανακοίνωσης Δελτίο Τύπου – Προετοιμασμένο Σενάριο  Δελτίο Τύπου με διαφάνειες  Χρήση γραφικών παραστάσεων  Αποφυγή ορολογίας που μοιάζει με διαφήμιση.  Δελτίο Τύπου και Βιντεοσκοπημένα αποσπάσματα από ομιλίες του ΔΣ της επιχείρησης.

13 VRN (Video News Release) Συνήθως προετοιμάζεται από μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων Επιλεγμένοι σταθμοί Οπτικοακουστικό υλικό έτοιμο για χρήση από το ΜΜΕ. Δαπανηρή διαδικασία Τα περισσότερα θεωρούνται από την Τηλεόραση ως κατώτερης τεχνικής ποιότητας. Το θέμα θα πρέπει να είναι άξιο δημοσίευσης, να αποδίδεται οπτικά, να υπάρχει αρκετός χρόνος για να προετοιμαστεί – 6 εβδομάδες. Αποστολή παράλληλα και μη επεξεργασμένων εικόνων. Θέμα σχετικό με υγεία ή επιτεύγματα. Προσπάθεια δωρεάν διαφήμισης Αποφυγή τεχνικών πωλήσεων Το VRN (Video News Release)πρέπει να διεγείρει το ενδιαφέρον του τηλεθεατή και να διακρίνεται για την εφευρετικότητά του.

14 Διαφημιστικό - Ενημερωτικό Εκτεταμένη μορφή του VRN Παρουσίαση ενός προϊόντος – υπηρεσίες που έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να μοιάζει με ειδησεογραφική εξέταση ενός θέματος. Αποτελεί μια έμμεση τακτική πωλήσεων. Βραδινές ώρες στα καλωδιακά προγράμματα. Θα πρέπει να γίνεται αναφορά ότι πρόκειται για χρηματοδοτημένα πρόγραμμα.

15 Media Alert

16 Αρχείο Τύπου  Προετοιμάζεται όταν η επιχείρηση ανακοινώνει την εισαγωγή ενός νέου προϊόντος/υπηρεσίας ή την πραγματοποίηση μιας σημαντικής εκδήλωσης.  Μεγάλος φάκελος με εσωτερικές θήκες που περιέχει:  Ανακοινώσεις Τύπου  Φυλλάδια  Θέματα Γενικής Φύσεως  Συμπληρωματικό Υλικό  Φωτογραφίες  Ανατυπώσεις Άρθρων  CD - ROM  Ελκυστικός με χρώματα της εταιρείας και το λογότυπο.

17 Παράδειγμα Press Kit  Δημοσίευση των αποτελεσμάτων μιας εθνικής μελέτης σχετικά με τις τάσεις της μόδας και του τρόπου ζωής των σημερινών φοιτητών.  Levi’s 501Press Kit 4 ανακοινώσεις τύπου Φυλλάδιο για τα τζήν Levi’s 501 Ένα γενικό άρθρο για τα πορίσματα της έρευνας Δείγμα φωτογραφιών μόδας με μοντέλα φοιτητικής ηλικίας.

18 Ανακοινωθέν  Ανεπίσημη Δημοσίευση για παροχή πληροφοριών στο κοινό – στόχος.  Αποτελείται από πολλές σελίδες.  Φιλικό και ζωηρό ύφος επιστολής.  Επικοινωνία με υπαλλήλους, μετόχους, μη κερδοσκοπικές εταιρείες, μέλη οργανισμών.  Επίσημη και σοβαρή σε ύφος ανακοίνωση  Κάλυψη διαφόρων θεμάτων που θα προσελκύσουν μια ποικιλία αναγνωστών.  Αποφυγή εκδόσεων με ένα και μόνο θέμα.

19 Ανακοινωθέν Για εσωτερικό κοινό – Ενημέρωση σχετικά με Τάσεις στον εργασιακό τομέα Επικείμενες εκδηλώσεις Αλλαγές σε προσωπικό Ανακοινώσεις προγραμμάτων Ειδήσεις από ανώτερα στελέχη Παρουσίαση καινούργιων προϊόντων Ασυνήθιστα επιτεύγματα υπαλλήλων Αποτελέσματα ερευνών και νέες δημοσιεύσεις Για εξωτερικό κοινό – Ενημέρωση σχετικά με Πολιτικές τάσεις που επηρεάζουν την επιχείρηση Ανακοινώσεις σχετικά με το προσωπικό Προαγωγές και συνταξιοδοτήσεις Ειδήσεις που ενδιαφέρουν τους αναγνώστες. Παρουσίαση νέου προϊόντος.

20 Διαφημιστικά Άρθρα Κύρια άρθρα που παρεμβάλλονται σε εφημερίδες και περιοδικά. Χορηγούσα εταιρεία. Μιμούνται το ύφος της έκδοσης ώστε να φαίνονται ως ολοκληρωμένο μέρος της. Οι εκδότες αποφεύγουν τα διαφημιστικά άρθρα.

21 Τα Περιοδικά της Εταιρείας  Παράγονται από τα τμήματα δημοσίων σχέσεων  Διανέμονται δωρεάν σε επιλεγμένα κοινά  Αποτελεσματικό μέσο για διαρκή επικοινωνία  Έκδοση σε τακτά χρονικά διαστήματα  Ενδυνάμωση σχέσεων μεταξύ διοίκησης – ομάδων στόχων.  Η ανάγνωση των δημοσιεύσεων της εταιρείας επηρεάζεται από το φύλο. Οι γυναίκες έχουν την τάση να διαβάζουν περισσότερο τις εταιρικές εκδόσεις για να γνωρίζουν τι συμβαίνει από τους άντρες που έχουν ως προτεραιότητα τη δουλειά τους.

22 Τα Περιοδικά της Εταιρείας Διατήρηση καλώς σχέσεων μεταξύ υπαλλήλων και διοίκησης & αναγνώριση των υπαλλήλων. Επικοινωνία Μια αίσθηση ότι, ανήκουν κάπου. Συναισθηματική ασφάλεια Η διοίκηση χρησιμοποιεί τα περιοδικά για να επηρεάσει τη συμπεριφορά των εργαζομένων. Αμφίδρομη Επικοινωνία  - Επιστολές εργαζομένων στο εκδότη  - Άρθρα ερωτήσεων – απαντήσεων  - Εκδοτική μηχανισμοί 4 κατηγορίες εταιρικών περιοδικών ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

23 Περιοδικά για Υπαλλήλους και Συνταξιούχους Μετάδοση της άποψης της διοίκησης για τις υποθέσεις της εταιρείας. Αναγνώριση των επιτευγμάτων της εταιρείας - αίσθηση των εργαζομένων ότι παίζουν ρόλο ως προσωπικότητες της εταιρείας. Υιοθέτηση μιας επιθυμητής συμπεριφοράς από τους εργαζομένους. Εκπαίδευση υπαλλήλων Δηλώσεις σχετικά με πολιτικές εταιρείες και λόγους υιοθέτησης τους.

24 Περιοδικά για Μετόχους & Υπαλλήλους Μετάδοση εικόνας της επιχείρησης ως φιλόδοξη για έρευνα και ανάπτυξη. Τεχνικές και οικονομικές εξελίξεις στο περιβάλλον της εταιρείας. Προσανατολισμός στη διοίκηση Γιατί ένα τέτοιο περιοδικό να ενδιαφέρει τους υπαλλήλους? Μπορεί οι υπάλληλοι να είναι ταυτόχρονα και μέτοχοι. Αυξάνεται η υπερηφάνεια τους για το μέγεθος και να ανάπτυξη της εταιρείας. Νιώθουν σιγουριά για το μέλλον.

25 Περιοδικά για Στελέχη Μάρκετινγκ και Χονδρεμπόρους Προωθούν πωλήσεις Περιλαμβάνουν μαρτυρίες χονδρεμπόρων. Παρουσιάζουν στα στελέχη μάρκετινγκ τρόπους για καλύτερη προώθηση των προϊόντων μέσω εκδηλώσεων κ.λπ. Στόχος: Η παρακίνηση των στελεχών Μάρκετινγκ και των χονδρεμπόρων.

26 Περιοδικά για Πελάτες & Μέλη Εταιρείας Ειδικότερα για τα μέλη οργανώσεων στο κόστος συνδρομής περιλαμβάνεται και το κόστος αυτής της έκδοσης. Περιγράφει προϊόντα και υπηρεσίες με ειδικές προσφορές. Δεν αποτελεί κατάλογο. Άμεσος στόχος: μετάδοση ευνοϊκής εικόνας, έμμεσος στόχος: η πώληση. Απαραίτητο το στέλεχος ΔΣ που παράγει το περιοδικό να γνωρίζει τα χαρακτηριστικά του κοινού αυτού.

27 Ενημερωτικά Φυλλάδια Περιγράφουν σκοπούς, αρχές και λειτουργίες της επιχείρησης. π.χ. οι φάκελοι με τους τουριστικούς οδηγούς. Εγχειρίδια Περισσότερες λεπτομέρειες, στατιστικές πληροφορίες, καταλόγους και σημαντικά γεγονότα της επιχείρησης.

28 Flyers

29 Φυλλάδια & Εγχειρίδια  Εξωτερική Χρήση  π.χ. τα φυλλάδια που διανέμονται μαζί με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.  Εσωτερική Χρήση  Διανέμονται σε συναντήσεις στελεχών ή στα σπίτια των υπαλλήλων.  Τοποθετούνται και στους πίνακες ανακοινώσεων για να γίνει αντικείμενο προσοχής.

30 Γλωσσάρια  Περιλαμβάνουν ορισμούς των όρων.  Εξηγούν την ειδική φρασεολογία και τις λέξεις που χρησιμοποιούνται συνήθως στην εργασία μιας επιχείρησης.  Διανέμονται στα ΜΜΕ για να βοηθούν τους αρθρογράφους να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν την ειδική γλώσσα.

31 Ετήσιες Αναφορές «Να λέμε την ιστορία της εταιρείας σε πολλά είδη κοινού». Hawkins. Μέτοχοι και οικονομική κοινότητα. Ακριβές και ελκυστικές ετήσιες αναφορές. Να εντυπωσιάσουν τους μετόχους Εικόνα μιας οργανωμένης και επιτυχημένης εταιρείας. Να ενθαρρύνουν επενδυτές για αγορά μετοχών. Μέσο για προσέλκυση υπαλλήλων – ταλέντων. Μόνο το 3% από 500 επενδυτές θεωρεί ότι οι ετήσιες αναφορές είναι καλή πηγή πληροφοριών για επενδύσεις.

32 Ετήσια Αναφορά Λεπτομερής οικονομική ενημέρωση για την κατάσταση και απόδοση της επιχείρησης. Ισολογισμός Σχόλια διοίκησης για την οικονομική κατάσταση Επιστολή από την ελεγκτική εταιρεία Τα στοιχεία πρέπει να είναι ακριβή και αντικειμενικά. Κατάλογοι από τα βασικά ανώτερα στελέχη και μισθοί Ονόματα κυριότερων μετόχων Κατάλογοι εγκαταστάσεων και εργοστασίων Τα στατιστικά στοιχεία προετοιμάζονται από το οικονομικό τμήμα. Την επιμέλεια αυτού του τμήματος της ετήσιας αναφοράς έχει ο υπεύθυνος των οικονομικών δημοσίων σχέσεων.

33 Ετήσια Αναφορά Πρώτο μέρος της αναφοράς  Ολοσέλιδη περίληψη των κυριότερων οικονομικών στοιχείων.  Παρουσίαση των επιτευγμάτων της διοίκησης.  Στόχοι  Εκκρεμή προβλήματα  Μήνυμα από τον πρόεδρο της διοίκησης ή τον ανώτερο υπάλληλο.  Πληροφορίες για καινούργια προγράμματα – αποκτήματα, καινούργια προϊόντα και τομείς φιλανθρωπίας της εταιρείας.  Προσπάθειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.  Σε εξαιρετικές περιπτώσεις η ετήσια αναφορά ακολουθεί μια δημιουργική προσέγγιση. Συμπλήρωμα: Βιντεοσκοπήσεις π.χ. υπαλλήλων, συνεδρίων κ.α.

34 Θεσμική Διαφήμιση  Δεν έχει ως στόχο την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών αλλά τη βελτίωση της αντίληψης του κοινού για την εταιρεία και την υποστήριξή της.  Το μεγαλύτερο ποσοστό της εταιρικής διαφήμισης γίνεται στην τηλεόραση με τα περιοδικά να ακολουθούν.  Η εταιρική διαφήμιση διακρίνεται σε 3 βασικούς τύπους:  Γενική Δημιουργία Εικόνας  Προγράμματα των Σχέσεων Επένδυσης και Οικονομικών  Υποστηρικτική

35 Γενική Δημιουργία Εικόνας  Ενδυνάμωση ταυτότητας της εταιρείας.  Προβολή μιας ενιαίας εικόνας για όμιλο επιχειρήσεων που παράγει και διανέμει πολλά και διαφορετικά προϊόντα.  Διόρθωση μιας κατεστραμμένης εικόνας.  Προβάλλουν το ενδιαφέρον για το περιβάλλον και την κοινωνική υπευθυνότητα της επιχείρησης.

36 Διαφήμιση & Προγράμματα Οικονομικών Σχέσεων Στόχος – η οικονομική κοινότητα Προβολή της οικονομικής ευρωστίας και των προοπτικών της εταιρείας ώστε οι αναλυτές να δώσουν συμβουλές στους πελάτες τους να αγοράσουν τις μετοχές της εταιρείας.

37 Υποστηρικτική Διαφήμιση Η επιχείρηση προσπαθεί να επηρεάσει την κοινή γνώμη για ένα πολιτικό και κοινωνικό θέμα. Μικρό μέρος των εξόδων της εταιρικής διαφήμισης αφορά την υποστηρικτική διαφήμιση.

38

39 Υποστηρικτική Διαφήμιση Τα προβλήματα του κυκλοφορικού προβλήματος σε συνδυασμό με το νέφος στην Αθήνα γίνονται εντονότερα. Το 1981 η εταιρεία αξιολογώντας τις τάσεις της Ελληνικής αγοράς για καύσιμα φιλικά προς το περιβάλλον κυκλοφορεί ανάλογη διαφημιστική εκστρατεία. Η παραπάνω καταχώρηση, ανήκει στην κατηγορία της «advocacy» διαφήμισης. Πρόκειται για μια παραλλαγή της εταιρικής διαφήμισης, που σκοπό έχει να επικοινωνήσει τις απόψεις της εταιρείας, πάνω σε ένα σημαντικό θέμα που την επηρεάζει άμεσα. Συνήθως οι παραπάνω καταχωρήσεις είναι γνωστές και ως advertorials, δηλαδή πληρωμένα editorials. Έτσι μέσω της παραπάνω διαφήμισης η Shell υπερασπίζεται τη θέση της στην αγορά, και επικοινωνεί τη φιλοσοφία καθώς και τις εταιρικές της αξίες, μέσω των κοινωνικών δηλώσεων «Η Shell προσπαθεί για να ένα κόσμο πιο καθαρό», «Η Shell προσπαθεί για να ένα κόσμο αυτάρκη και δυνατό», «Η Shell προσπαθεί για να ένα κόσμο καλύτερο», «Η Shell προσπαθεί για να ένα κόσμο πιο πλούσιο».

40 Σε ποιους απευθύνεται?

41 Αδυναμία Μέτρησης της Αποτελεσματικότητας της Εταιρικής Διαφήμισης Μοιάζει με τα προγράμματα δημοσίων σχέσεων και όχι τόσο με την παραδοσιακή διαφήμιση.

42 Σύμφωνα με την Ogilvy - Mather (διαφημιστική εταιρεία)


Κατέβασμα ppt "Διάλεξη 8. Τακτικές 1. Διαπροσωπικές Τακτικές: προσφέρουν ευκαιρίες για προσωπική ανάμιξη και αλληλεπίδραση. 2. Επιχειρησιακά Μέσα: που παράγονται και."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google