Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.: E-class μαθήματος: https://eclass.teicrete.gr/courses/DSΗ229https://eclass.teicrete.gr/courses/DS

2 Γιατί Εμπορευματοποίηση της ΠΚ Αλλαγή του οικονομικού παραγωγικού μοντέλου μιας περιοχής (Abu Dhabi) Προσέλκυση μορφωμένου /εκπαιδευμένου συνόλου κατοίκων (ανάπτυξη της δημιουργικής τάξης – R.Florida) Αστική ανάπλαση/ανάπτυξη (Γκάζι-Αθήνα, Λονδίνο, Βαρκελώνη) Μείωση κοινωνικών προβλημάτων (ανεργία) (Μπιλμπάο) Τουριστική Αναζωογόνηση ( Ανταγωνισμός περιοχών ( Προώθηση / υποστήριξη τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς (Abu Dhabi) Συμβολή στην προβολή της χώρας σε διεθνές επίπεδο, µέσα από τη δημιουργία ταυτότητας (destination branding)

3 Εμπορικές & Κοινωνικές Πλευρές του ΤΠΚ Η (οικονομική) εκμετάλλευση των πολιτιστικών πόρων μπορεί να επεκταθεί σε: –Καταστήματα δώρων & αναμνηστικών –Εμπορική εκμετάλλευση του σήματος και φήμης –Δημιουργία πρόσθετων παροχών και υπηρεσιών (εντός – εκτός περιοχής) –Δημιουργία καινούργιων παροχών και υπηρεσιών –Εμπορική εκμετάλλευση άλλων χώρων εκτός περιοχής πολιτιστικού πόρου (gentrification) Περίπτωση περιοχής Γκάζι στην Αθήνα Περίπτωση αστικής αναζωογόνησης (Abu Dhabi Cultural Quarter)

4

5 Ο ΤΠΚ ως Θέαμα και ως Προϊόν «Η Βενετία είναι ψάρι. Χρυσόψαρο μάλλον» Γιατί;

6 Μελέτη Περίπτωσης: Βενετία Πως δημιουργεί (οικονομική) αξία ο προορισμός «Βενετία»; Μέσω φήμης και ονόματος (Pulling power)* Κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού Διοργανώνοντας πάρτι μασκέ (συμμετοχή με πληρωμή) Ενοίκιο στολής και μάσκας (αυθεντικά) Πώληση αναμνηστικών Εισιτήρια σε μουσεία, παλάτια, αρχοντικά και θέατρα Φαγητό σε εστιατόρια Βόλτα με το παραδοσιακό γαλιόνι Διοργάνωση θεματικών τουρ –Φωτογραφίας –Γευσιγνωσίας –Αρχιτεκτονικής

7 Παράγοντες Υποκίνησης ΤΠΚ Παράγοντες «Σπρωξίματος» Απτά πράγματα που τραβούν τον επισκέπτη σε ένα προορισμό –Άνθρωποι –Τόποι –Δράσεις Παράγοντες «τραβήγματος» Άυλοι παράγοντες, που προέρχονται από το εσωτερικό του επισκέπτη και τον/την τραβούν σε ένα προορισμό –Περιπέτεια –Αναζήτηση –Αυτό – βελτίωση –Ξεκούραση

8 Push and Pull Motivating Factors

9 Αρνητικά Σημεία Εμπορευματοποίησης ΠΚ Επηρεασμός αυθεντικότητας πολιτιστικών πόρων –Αλλοίωση της αρχιτεκτονικής και πολιτισμικής φυσιογνωμίας και της έκτασης των οικισμών Μαζικοποίηση τοποθεσίας / ΤΠΚ Επηρεασμός του χαρακτήρα / της τοποθεσίας Αρνητικές επιδράσεις στους υπόλοιπους τομείς της τοπικής / περιφερειακής οικονομίας Αρνητικές κοινωνικές επιδράσεις (στον πληθυσμό της περιοχής) –Εξασθένιση των τοπικών παραδόσεων και επηρεασμό της κουλτούρας και του τρόπου ζωής του ντόπιου πληθυσμού Φθορά στα μνημεία ενδιαφέροντος από την άμετρη και άναρχη χρησιμοποίησης τους

10 Τι Χρειάζεται για τη Σωστή Αξιοποίηση Στρατηγικό Σχέδιο που να εμπλέκει: –Κατοίκους –Επιχειρήσεις –Επισκέπτες –Πολιτικούς –Εργαζομένους –Επιστήμονες Σχεδιασμός πολυεπίπεδης επίδρασης πόρων ΠΚ στην αστική αναπτυξιακή διαδικασία Συγκέντρωση και αλληλεπίδραση μουσείων και πόρων ΠΚ (supply side) Παραγωγή πολιτιστικών αγαθών & υπηρεσιών για την κοινότητα Πόροι ΠΚ ως εργαλεία αστικής ανάπτυξης (όχι ως απομεινάρια του παρελθόντος) Συνεχής αξιολόγηση προτιμήσεων καταναλωτών (demand side)


Κατέβασμα ppt "Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google