Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ / ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΣ - M.Sc. 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Στο σχολείο με … χιούμορ !

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ / ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΣ - M.Sc. 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Στο σχολείο με … χιούμορ !"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ / ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΣ - M.Sc. 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Στο σχολείο με … χιούμορ !

2

3 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ  Αυτόνομη γνώση  Δημιουργική φαντασία  Πνευματική ευαισθησία  Πολιτιστική Δημιουργία  Ανθρώπινες Σχέσεις

4  Ένας σοφιστής υποστήριζε ότι από όλα τα πράγματα την μεγαλύτερη αξία έχει ο λόγος, οπότε και ο βασιλιάς της Σπάρτης Άγης του είπε « Δηλαδή όταν δεν μιλάς δεν έχεις καμία αξία ;»  Είπε κάποιος στον Διογένη : « Οι συμπολίτες σου σε καταδίκασαν σε εξορία » και απαντά ο Διογένης : « και εγώ τους καταδίκασα να μένουν στον τόπο τους »

5 « ΧΙΟΥΜΟΡ »: ορισμός  Σύλληψη των πραγμάτων της ζωής από την αστεία και κωμική πλευρά τους, με έξυπνο, πνευματώδη τρόπο και την έκφραση αυτής της όψεως τόσο στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο. ( Λεξικό ΝΕ, Γ. Μπαμπινιώτη )

6 « ΧΙΟΥΜΟΡ »: ετυμολογία  χυμόρ / χυμός > ηλειακή διάλεκτος  humor (-oris) > « υγρό »  χυμός > τέσσερα υγρά που κατά τον Ιπποκράτη δομούν τον ανθρώπινο οργανισμό  χυμός > απόσταγμα ευφυίας αίσθημα τέρψεως, ἣδυσμα ( Αριστοτέλης )

7  « Οι δυσκολίες της ζωής αντιμετωπίζονται συνήθως με τρεις τρόπους : την ελπίδα, το όνειρο και το χιούμορ » ( Καντ )  « Το χιούμορ αποτελεί ζωτικό στοιχείο της ανθρώπινης υπόστασης » (Nash)

8

9 ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Αυθόρμητη έκφραση  Έμφυτο γνώρισμα  ≠ ορθολογισμός σοβαρότητα  Ανθρώπινη ανάγκη για ερμηνεία και κατανόηση  Διεθνές ενδιαφέρον  Επιστημονική τεκμηρίωση πλεονεκτημάτων ΚΑΤΑΥΠΕΡ

10  Πνευματική ευαισθησία  Φαντασία  Πείρα ζωής  Μόρφωση  Καλαισθησία  Πνευματική ευστροφία  Πνευματική ελευθερία  Συλλογική συνείδηση  Κοινωνική επαφή  Κοινωνική εμπειρία  Κοινωνική συμμετοχή Ατομικές δεξιότητεςΚοινωνικές δεξιότητες

11 Η ΧΑΡΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ - Ανήσυχο δημιουργικό πνεύμα + πνευματική καλλιέργεια (6 ος – 1 ος αι. π. Χ.) - ἀστεῖος > κάτοικος άστεως ≠ ἀγροῖκος  O Γέλως ως θεότητα : ευεργετική δύναμη  Μυθολογική σύνδεση : δώρο της Αφροδίτης  ευτραπελία : αρετή / βωμολοχία ( υπερβολή ) αγροικία ( έλλειψη )

12 ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ  Συνήθειες ( ονοματοθεσία : Πέρδιξ, Κρίνος, Ρόδη )  Επαγγελματίες γελωτοποιοί ( σύλλογος )  Λακωνικότητα  Παραποιήσεις ονομάτων  Ονοματοποιία ( ονοματοθήρες )  Σοφίσματα ( ανάλυση λογικής )  Διαχωρισμοί λέξεων

13 ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ  Κωμοί : πομπές διασκεδαζόντων  Αισχρολογίες σεξουαλικού περιεχομένου  Ευφημισμοί  Ευθυμογράφοι : αστείες διηγήσεις  Στάση ζωής : Δημόκριτος ( Γελασῖνος )  Διαχωρισμοί λέξεων  Συγγραφείς κλαυσιγελώτων  Μυθογράφοι ( Αίσωπος )

14 ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ  Φλύακες : κωμικά δωρικά ποιήματα ( μετάπτωση τραγωδίας σε κωμωδία )  Συμπόσια : συνδυασμός ευθυμίας και σοβαρότητας  Σπουδογέλοιοι : κυνικοί φιλόσοφοι  Γνωμικά  Παροιμίες  Ανέκδοτα  Κωμωδία : Αριστοφάνης

15 ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΧΙΟΥΜΟΡ  Θετική στάση απέναντι στο χιούμορ  Αλλαγή οπτικής γωνίας  Αλλαγή συναισθηματικής διάθεσης  Καταλληλότητα χρήσης με βάση τις κοινωνικές περιστάσεις  Παραγωγή και κατανόηση

16 ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΧΙΟΥΜΟΡ  Γνωστική επικοινωνία  Συναισθηματική αντίδραση  Φυσική αντίδραση (Gruntz – Stoll, 2001)

17 ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ: ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ  Κοινωνικό χιούμορ  Μοίρασμα  Ευθυμία  Ενίσχυση διαπροσωπικών σχέσεων  Εξωστρέφεια  Αυτοεξυψωτικό χιούμορ  Στρατηγική αντιμετώπισης  Ρύθμιση αρνητικών συναισθημάτων  Αυτοεκτίμηση ΔιαπροσωπικόΕνδοατομικό

18 ΜΟΡΦΕΣ ΧΙΟΥΜΟΡ : ΑΝΑΡΜΟΣΤΟ  Επιθετικό χιούμορ  Προσβολή  Σαρκασμός  Θυμός  Εχθρότητα  Αυτομειωτικό χιούμορ  Γελοιοποίηση  Ανασφάλεια  Απόκρυψη συναισθημάτων ΔιαπροσωπικόΕνδοατομικό

19 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ  Γνώση και κατανόηση των λειτουργιών του χιούμορ  Πλαίσιο παιδαγωγικής πράξης  Επιδράσεις στο άτομο και την ομάδα  Μάθηση – Αλληλεπίδραση : επικοινωνία  Ιδέες για αξιοποίηση – καλές πρακτικές  Εξασφάλιση θετικού κλίματος

20 ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  Στοχευμένη σύνδεση με τα γνωστικά αντικείμενα  Υγιής αναζήτηση διεξόδων  Αποκατάσταση ψυχικής ισορροπίας  Κοινωνικό πλαίσιο λειτουργίας σχολείου  Το σχολείο ως ανοικτό σύστημα

21 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  0-2  2-7  Γαργάλημα / σωματική επαφή  Χονδροειδής φάρσα / έκπληξη / υπερβολή / απλά λογοπαίγνια / πειρακτικά στιχάκια / ήχοι σώματος / συσπάσεις προσώπου / αδεξιότητες

22 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  7-11  Λεκτικό χιούμορ / λογοπαίγνια / περίπλοκα αινίγματα  Επιθετικό χιούμορ  Θέματα ταμπού

23 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  11-15  Στόχος οι γονείς / καθηγητές / συνομήλικοι  Θέματα ηθικών και κοινωνικών αξιών  Ευφυολόγημα /  Αυτοσαρκασμός / ειρωνεία / συμμετοχή σε ανέκδοτα ενηλίκων

24 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Καρδιαγγειακό και πεπτικό σύστημα  Μυοχάλαση  Βελτίωση διάθεσης  Αποδοτικότητα  Μείωση αισθήματος κόπωσης Σωματική υγεία

25 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Έλεγχος άγχους  Αντιστροφή αρνητικής κατάστασης  Αποστασιοποίηση  Προοπτικές επίλυσης Ψυχική υγεία

26 ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Ψυχαγωγική διάσταση  Διορθωτική λειτουργία  Καλοπροαίρετη κοινωνική κριτική  Μέσο συνοχής  Ελκυστικότητα  Σχετικότητα ιδεολογημάτων Κοινωνικές επιδράσεις

27 ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΧΙΟΥΜΟΡ  Ενίσχυση διαδικασιών αγωγής και μάθησης  Αντιμετώπιση δυσκολιών μαθητών  Ενίσχυση ασφάλειας και εμπιστοσύνης  Εναλλακτική μορφή επικοινωνίας  ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ  Προσωπικότητας εκπαιδευτικού  Αυτοαντίληψη ρόλου ως εκπαιδευτικού  Διδακτική εμπειρία - ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗΝ :  Ειρωνεία  Αυτοσαρκασμός  Εμπαιγμός

28 ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  1 η θέση στις προτιμήσεις των μαθητών για τον αποτελεσματικό δάσκαλο  Ορθολογισμός, πίεση, ανταγωνισμός  Κρίσιμες κοινωνικές - οικονομικές εθνικές και διεθνείς συνθήκες

29 ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗ  Εξελιγμένες μεταγνωστικές διαδικασίες ( επίπεδο Γ 2)  Συναισθηματική νοημοσύνη και γλωσσική ικανότητα  Κριτικός Γραμματισμός

30 ΣΤΑΔΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ  Λεκτική καθοδήγηση  Λογική ακολουθία σκέψης  Στοιχείο ανατροπής

31 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ  Αναγνώριση στοιχείων γλωσσικής ποικιλίας χιουμοριστικών κειμένων ( ύφος, δομή, λεξιλόγιο ) – σημαίνον και σημαινόμενο > ιδιώματα / κοινωνιόλεκτοι  Διαφοροποίηση επικοινωνιακών στόχων χιουμοριστικών κειμένων από άλλα είδη – Σύγκριση - Αντίθεση  Παρότρυνση για αναζήτηση και χρήση μεταφορικής σημασίας λέξεων – διαφοροποίηση σημαινόμενου

32 ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Συγκριτική – Αντιπαραβολική ανάλυση ανεκδότων στην ελληνική και αγγλική / γαλλική / γερμανική γλώσσα (4 επίπεδα γλωσσικής πραγμάτωσης )  Πολυτροπικά κείμενα με χιουμοριστικό περιεχόμενο - τεχνικές συνδυασμού γλώσσας και εικόνας  Συνοχή στα χιουμοριστικά κείμενα ( κόμικ )  Κειμενική απόδοση κόμικ (3 επίπεδα )

33  Λεξιλογικός « εμβολιασμός »  Αξιοποίηση λεξιλογικών πινάκων αρχαίας και νέας ελληνικής με κυριολεκτική και μεταφορική χρήση των λέξεων  Παρότρυνση για δημιουργία σύντομων χιουμοριστικών κειμένων  Αναγραμματισμοί λέξεων – Πρωτότυπες γλωσσικές μορφές

34  Γλωσσική έκφραση με χιούμορ  Περιγράψτε ένα χιουμοριστικό περιστατικό του περσινού καλοκαιριού ( περιγραφή – αφήγηση )  Αυτοπαρουσιαστείτε με χιούμορ και συμπληρώστε το κείμενό σας με ένα σκίτσο που σας αντιπροσωπεύει  Μετατόπιση οπτικής πάνω στο ίδιο θέμα ( πχ Η πρώτη μου μέρα στο σχολείο )

35  Δημιουργία πολυτροπικών κειμένου κοινωνικού προβληματισμού

36  Δραματοποίησεις κειμένων / ιστορικών συμβάντων

37 ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Ανάλυση λόγου σε κείμενα της αρχαίας και νέας ελληνικής  Ερευνητική εργασία  Αναζήτηση κανονικοτήτων  Ομοιότητες / Διαφορές

38  Επιστράτευση ηρώων κόμικ σε πολυτροπικά κείμενα  Αναζήτηση / επιλογή  Προσωπική έκφραση  Αποτελεσματική επικοινωνία

39 ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΚΩΜΙΚΟΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ  Ευχάριστη εκμάθηση θεωρίας – σύνδεση με τις αισθήσεις  Προσαρμογή στα μαθησιακά προφίλ  Ανταπόκριση στην πολλαπλή νοημοσύνη των μαθητών  Ισότιμη συμμετοχή μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

40 ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Συνειδητή εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία  Ενεργοποίηση των δημιουργικών στοιχείων των μαθητών  Αυτοδιδασκαλία και εναλλακτικές προτάσεις από τους ίδιους τους μαθητές

41

42 ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΕΣΩ ΚΩΜΙΚΟΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ  Διπλή κωδικοποίηση  Μύηση σε πιο πιο αυξημένες απαιτήσεις  Προσθετική και συμπληρωματική χρήση των κόμικ  Σύνθετοι πολυτροπικοί γραμματισμοί  Ενθάρρυνση > διάβασμα και φαντασία

43  Γεφύρωμα ενδο - εξωχολικής πραγματικότητας  Προσαρμογή σε ποικιλία διδακτικών περιβαλλόντων  Συνθετότητα και πολλαπλή διάσταση της καλλιτεχνικής φύσης

44  Γλωσσικός γραμματισμός  Αναφορά σε 3 επίπεδα : δράσης / σχεδίου - λεπτομερειών / σύνθεσης - κατανόησης

45  Απομάκρυνση από τη σοβαροφάνεια της παραδοσιακής διδασκαλίας  Εκλαϊκευση / απλοποίηση  Επέκταση ερμηνείας  Ποικιλία τεχνικών αφήγησης

46 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Εισαγωγή στοιχείων της λαϊκής παράδοσης με χιουμοριστικά στοιχεία  Βιωματική γνώση  Αξιοποίηση ταλέντων  Μαθητοκεντρική διδασκαλία

47 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Μυθολογία και χιούμορ  Διαχρονικότητα ανθρώπινων αναγκών  Φαντασία, δημιουργικότητα  Τέρψη - ωφέλεια

48 ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

49 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Κωμωδία – Τραγωδία ως συμπληρωματικές έννοιες σε μια δημοκρατική κοινωνία

50 ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ  Επισκέψεις  Πρωτοτυπία  Δημιουργικότητα / φαντασία  Η ανάγνωση ως δικαίωμα επιλογής

51 ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Το χιούμορ στην αρχαία ελληνική τέχνη  Μορφές  Πολιτιστικά στοιχεία  Ιστορικά στοιχεία

52 ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Χρήση γελοιογραφιών για θέματα κοινωνικού προβληματισμού  Κριτική σκέψη  Παρώθηση για εξεύρεση λύσεων

53 ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Τα ανέκδοτα ως κατασταλάγματα της κοινωνικής εμπειρίας και συμμετοχής

54 ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Διάκριση του χιούμορ από τη « βωμολοχία » και την « αγροικία »  Συνειδητή επιλογή έκφρασης  Σεβασμός στην ανθρώπινη ύπαρξη και περίσταση

55 ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Συνεργασίες – Συμμετοχή σε διαγωνισμούς  Συνεργασία σχολείου με εκπαιδευτικούς φορείς  Σύνδεση με επιστημονικά πεδία  Διακρίσεις ταλέντων μαθητών  Πρωτότυπα εκπαιδευτικά σενάρια

56 ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Επιλογή θεατρικών παραστάσεων  Συγχρονική και διαχρονική διάσταση του χιούμορ  Θεατρικές τεχνικές  Πανανθρώπινες αξίες  Ανάλαφρη διάθεση

57 ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Δημιουργία θεατρικών ομάδων και υλοποίηση παραστάσεων  Αξιοποίηση ταλέντων  Ανθρώπινη έκφραση με βίωμα το χιούμορ  Συνεργασία / Ενσυναίσθηση

58 ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ  Πολιτιστικά Προγράμματα με θέμα το χιούμορ και την εξοικείωση των μαθητών με αυτό  Αξιοποίηση κλίσεων  Δημιουργία μαθητών - μεντόρων « Εδώ…γελάμε!» Πολιτιστικό Πρόγραμμα 2015-16 3 ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης

59 ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  Το χιούμορ στο θέατρο ( σκηνοθεσία / κείμενα ).  Κωμικοί ηθοποιοί στον ελληνικό κινηματογράφο.  Ανθολογία ανεκδότων από διάφορες χώρες και πολιτιστικά συμφραζόμενα.  Δημιουργία πρωτότυπου έργου ( θεατρικού / λογοτεχνικού ).  Δημιουργία αφήγησης με κόμικ.  Ψηφιακή αφήγηση με χιουμοριστικό περιεχόμενο ( προσωπική εμπειρία / συνέντευξη / αποτύπωση ).

60 ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ  Αστεία γεγονότα στη ζωή ιστορικών προσώπων.  Ήθη και έθιμα με χιούμορ από διάφορες περιοχές.  Φωτογραφική έκθεση αστείων καθημερινών συμβάντων και συμπεριφορών στην πόλη μας  Συνέντευξη από παππούδες για τις καθημερινές μορφές χιούμορ που βίωσαν.  Το ημερολόγιο του χιούμορ : ημερομηνίες και εθιμοτυπία

61  Δημιουργική γραφή με χιούμορ  Το χιούμορ στη μυθολογία : θεοί / ήρωες  Σύγκριση λογοτεχνικού έργου και απόδοσης με κόμικ > δημιουργική αναδιήγηση.  Μια ιστορία, πολλές οπτικές.  Κοινωνιόλεκτοι και χιούμορ.  Συνεργατική γραφή σεναρίου για κόμικ με δοσμένες εικόνες ( ανακατεμένες ) σε ομάδες.

62  Ανασύνθεση ιστορικού γεγονότος μέσα από τις πηγές και τα κόμικ > Προφορική Ιστορία / μικρο - ιστορία - Ανέκδοτα και ανάρμοστο χιούμορ - Το χιούμορ στα λαϊκά παραμύθια - Η επιστράτευση του χιούμορ στη διαφήμιση. - Δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών από τους μαθητές με θεματολογία από το γνωστικό αντικείμενο.

63 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΡΧΑΙΟΓΝΩΣΙΑΣ

64  Ήρωες και υπερήρωες στα κόμικ.  Εικόνες και σύμβολα των κόμικ ως αφηγηματικά εργαλεία.  Το χιούμορ στην αρχαία ελληνική τέχνη.  Είδη χιούμορ στην Αρχαία Ελλάδα.  Ευρωπαϊκό και διεθνές καλλιτεχνικό ενδιαφέρον σχετικά με το χιούμορ.  Αποδελτίωση χιουμοριστικών βιβλίων στη σχολική βιβλιοθήκη / στη δημοτική βιβλιοθήκη.

65  Αναζήτηση και επικοινωνία με μουσεία για τον εντοπισμό εκθεμάτων με χιουμοριστικό περιεχόμενο.  Συνεργασία με φορείς / μουσεία / εκπαιδευτικούς οργανισμούς για τον εμπλουτισμό της σχολικής βιβλιοθήκης.  Αναζήτηση χορηγιών με σκοπό την εξασφάλιση εισιτηρίων σε χιουμοριστικές παραστάσεις.  Το χιούμορ στο σύγχρονο τραγούδι.

66  Κοινοποιήσεις σχολικών εκδηλώσεων με πρωτότυπες χιουμοριστικές αφίσες ( πχ χοροεσπερίδα, μαθητικό τουρνουά, δραστηριότητες )

67

68 ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ  Καθιερωμένες ημέρες – αφιερώματα ( πχ αθλητισμού )  Ευχάριστο διάλειμμα  Παιχνίδια ρόλων και καταστάσεων  Έκπληξη ( συνέλευση )

69 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

70 ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ  Ευχάριστη και διασκεδαστική διεπίδραση  Ενίσχυση δεσμών σχολικής κοινότητας > επικοινωνιακή δεξιότητα  Αναφορά στις κοινές αξίες της κοινότητας > ρυθμιστική ικανότητα του χιούμορ  Σύνδεση με την ανατροπή και την εξέλιξη της σχολικής μονάδας > όραμα  Κοινωνικός προσδιορισμός της σχολικής κοινότητας

71 ΤΟ ΧΙΟΥΜΟΡ ΩΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ  Θετικό εργασιακό κλίμα  Συνεργασία – Αλληλοκατανόηση  Μείωση δυσπιστίας και φόβου > κλίμα εμπιστοσύνης  Ελευθερία έκφρασης και ανταλλαγής απόψεων  Μη βίαιη επικοινωνία > πρόληψη  Αυτοπεποίθηση – Αισιοδοξία  Αποτελεσματική Εκπαιδευτική Ηγεσία

72 ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – pansouridi@yahoo.gr ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !


Κατέβασμα ppt "ΣΟΥΡΙΔΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ / ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΣ - M.Sc. 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Στο σχολείο με … χιούμορ !"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google