Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_5 Βασιλης Κολλιας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_5 Βασιλης Κολλιας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_5 Βασιλης Κολλιας

2 Στο προηγουμενο μάθημα

3 Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα  Ενεργητική Active(παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων)  Σε αρμονία με επιθυμίες μας Intentional(οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε)  Αυθεντική Authentic(μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας)  Δημιουργική και αναστοχαστική Cooperative(δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας)  Συνεργατική Constructive(με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

4 Ο μαθητης χρησιμοποιει υπολογιστές για να:  Ψάξει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλέψει με πειράματα  Κατασκευάσει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάσει και ερευνήσει μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνήσει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάσει  Οπτικοποιήσει  Αξιολογήσει τη μάθησή του

5 Ο μαθητης χρησιμοποιει υπολογιστές για να:  Ψάξει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλέψει με πειράματα  Κατασκευάσει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάσει και ερευνήσει μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνήσει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάσει  Οπτικοποιήσει  Αξιολογήσει τη μάθησή του

6 Γραφω αποτελεσματικότερα Κεντρική η σημασία της γραφής ως εργαλείου που προωθει την κατανόηση σε κάθε μάθημα Ενας επαρκής συγγραφέας: Θετει στοχους Διαμορφωνει ένα σχέδιο δράσης Οργανώνει τις ίδεες του Συνθέτει το κειμενο Διορθωνει και διαμορφώνει το τελικο κειμενο

7 Γραφω αποτελεσματικότερα: σχεδίαση και οργάνωση Υποστηριξη της σχεδίασης της συγγραφής και της οργάνωσης των ιδεών Πχ χρηση εννοιολογικου χάρτη Παράδειγμα χρησης: Α) οι μαθητές βαζουν ιδέες, ενώ στον υπολογιστη κάποιος τις καταγραφει και με τον προτζέκτορα προβάλονται στον πινακα Β) Οι μαθητές ομαδοποιουν τις ιδέες (και εισάγουν νέες κατηγορίες για ομαδοποίηση) Γ) Οι μαθητές επεξεργάζονται τον χάρτη (σβηνουν ιδεες που ξαναεμφανίστηκαν, σβηνουν μεμονωμένες ιδεες, κάνουν πιο σαφεις τις συνδέσεις)

8

9

10 Συμβουλη Στον σχεδιασμό υποστηριξτε τους μαθητές να σχεδιάσουν μαζι τους δικους τους χάρτες και όχι να αντιγράψουν τους δικους σας

11 Γραφω αποτελεσματικότερα: Υποστήριξη της παρουσίασης Η παρουσιαση μπορει να είναι «πολλά πραγματα»: Κατασκευή κειμένου Κατασκευη πολυμεσικής παρουσίασης Δημιουργία κάποιου τεχνήματος για το διαδικτυο (και υπάρχουν πολλά τέτοια)

12 Τι μπορει να προσφέρει ένα λογισμικο παρουσίασης όπως το Power point?  Οι δικές σας ιδέες

13 Τι μπορει να προσφέρει ένα λογισμικο παρουσίασης όπως το Power point?  Τις προκατ παρουσιάσεις (δεν είναι όπως η διδασκαλία της δομης ενός κειμενικου είδους;)  Χρησιμοποιώντας τη «Διάρθρωση» μπορειτε να δείτε μια περίληψη όλης της παρουσίασης και να τη χειρισθείτε  Μεσα από το επιπεδα bullets φαινεται η διάρθρωση της εργασίας («ανάλογο» με την ιεραρχία σε ένα εννοιολογικό χάρτη)  Δημιουργία υπερσυνδέσμων (εντος και εκτος)  Εκμετάλλευση της δυνατότητας για σχόλια Τι θα μπορουσε να πάει στραβά και πώς θα μπορουσαμε να το εκμεταλευτούμε;

14 Γραφω αποτελεσματικότερα: Υποστηριξη δημιουργικής γραφής με τεχνολογία Και αντιστοιχα εργαλεια

15 Γράφω αποτελεσματικότερα: Υποστήριξη συνεργατικής συγγραφής με τεχνολογία Σε ποια κομματια της συγγραφής μπορει να υπάρξει συνεργασία;  Ιδεοθυελλα  Δομηση της ροής της συγγραφής  Δημιουργια κειμένου που μπορει να είναι χρησιμο στην τελική έκδοση  Διόρθωση κειμένων  Διαπραγμάτευση για οποιοδήποτε από τα παρακάτω κομμάτια Χρηση των opendocs της google

16 Γραφω αποτελεσματικότερα: Υποστηριξη συνεργατικής συγγραφής με τεχνολογία Παρατηρήσεις: Μπορουμε να έχουμε συνεργασιες αναμεσα σε διαφορετικά σχολεία. Ολοι οι μαθητές δεν χρειάζεται να κάνουν το ιδιο (http://www.sch.gr/schools/ )http://www.sch.gr/schools/ Δυο ερωτήματα: Α) ποιο είναι πραγματι το όφελος εδώ; Β) ποσο διακινδυνεύουμε απωλεια ενδιαφέροντος;

17 Γραφω αποτελεσματικοτερα: Υποστηριξη της αξιολόγησης από παιδιά της ίδιας ηλικίας Προβλημα: ανάγκη για πολλαπλά drafts, αναγκη για ανατροφοδοτηση, μποτιλιάρισμα στο διδάσκοντα Αποτέλεσμα: Οι μαθητές δεν δημιουργουν πολλαπλά drafts Πιθανη στρατηγική: χρηση της τεχνολογίας για γρηγορη παροχή αξιολόγησης από συνομηλίκους (αναπτυξη δεξιοτήτων αξιολόγησης, υπευθυνότητας για τη μάθησή τους, ικανοτήτων γραφής) D=2 Ιδεες;

18 Πειραματιζομαι  Οι μαθητες κάνουν υποθέσεις, βγάζουν συμπεράσματα, φαντάζονται προοπτικές, ελέγχουν: κοινος παρονομαστής η σκέψη με βάση την αιτιότητα Προβλέψεις Πιθανες συνέπειες Υποθέσεις για πιθανά αίτια

19 Πειραματιζομαι  Κατασκευή υποθέσεων μεσω μικρόκοσμων (πχ Microwords Pro(http://www.microworlds.com/webplayer/inde xwin.html, ), Interactive Physics, Sim Calc) (ή το ThinkerTools )http://www.microworlds.com/webplayer/inde xwin.html  Πειραματισμός με προσομοιώσεις, Phet, SimCity  Serious Games (http://www.academiccolab.org/resources/docum ents/Good_Learning.pdf )http://www.academiccolab.org/resources/docum ents/Good_Learning.pdf  Εμβυθιση σε φανταστικους κοσμους (virtual worlds)

20 Κατηγοριοποιήσαμε χρήσεις των ΤΠΕ από τη σκοπιά αυτή  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνεί αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

21 Συνεχιζουμε:  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

22 Οπτικοποιει  Ενώ μπορουμε να μιλήσουμε ανταποκρινόμενοι σε αυτό που ακουμε ή να ενεργήσουμε με το σώμα μας ανταποκρινόμενοι σε αυτό που νοιώθουμε δεν μπορουμε με κάποιο άμεσο τροπο να «προβάλουμε» τις «εικονες του νου μας».  Χρησιμοποιουμε διάφορα μέσα αλλά έχουμε προσβαση και στις ΤΠΕ.  Χρησεις της οπτικοποιησης: Ερμηνευτική Εκφραστική «Κινητήρια σε δημιουργικότητα» (δικος μου ορος που αναφέρεται στην εκμετάλευση της δυναμης της αναλογίας)

23 Οπτικοποιηση Κατ αρχην εδώ μιλάμε για ενεργοποίηση του μαθητή ΑΡΑ ΔΕΝ μιλάμε για πχ οπτικο ψηφιακό υλικο που χρησιμοποιούν οι δασκαλοι πχ για αφορμηση! Ή σε καποια φάση του μαθήματος για να ενισχυσουν την κινητοποιηση.

24 Οπτικοποιηση: Η ερμηνευτική της χρηση από τους μαθητές (1/2) Οπτικοποίηση επιστημονικών ιδεών (phet, McSpartan, eChem, Molecular Workbench, google earth) Παραδειγμα επιστημονικού ελέγχου: Wu H.K., Krajck, J.S., Soloway E. (2001) Promoting understanding of chemical representations: Students’ use of a visualization tool in the classroom. Journal of Research in Science Teaching, 38(7); Οπτικοποιηση Μαθηματικών Ιδεών (graphing calculators, Tinker plots (εξελιξη του Table Top) γεωμετρια software ) software

25 Οπτικοποιηση: Η ερμηνευτική της χρηση από τους μαθητές (2/2) Οπτικοποιηση με φωτογραφικες μηχανές και κινητά τηλέφωνα Δημιουργια ντοκυμαντέρ (πχ για τοπικα ζητήματα ή αντιπαραθέσεις) Οπτιοκοποίηση με βιντεο Δημιουργια ψηφιακων ιστοριών Οπτικοποίηση δεξιοτήτων που θέλουμε να αφομοιώσουν οι μαθητές και κοινή σκέψη πάνω στο βιντεο Μοντελοποιηση με βιντεο και ανατροφοδότιση

26 Οπτικοποιηση: Η εκφραστική της χρηση από τους μαθητές Αναστοχαστική επεξεργασία του βιντεο (οι μαθητές σκέφτονται πάνω σε βιντεο που καταγράφει τη δική τους απόδοση). (θελει διάκριση) Οι μαθητές μαζι με το δάσκαλο δημιουργουν μια μικρή ταινια για να διδάξουν μια στρατηγική. (ένα ειδος videotutorial). Πχ το πώς ένας «παραδειγματικός» μαθητής σχεδιάζει τη συγγραφή μιας εργασίας. Ή το πώς αποφασιζει τι πράξη να χρησιμοποιήσει σε ένα πρόβλημα. (δωστε έμφαση στο να εκφραστουν και καποια από αυτά που δεν φαινονται: ληψη αποφάσεων, ερωτήσεις, υποθέσεις) Βρειτε τι κάνουν οι μαθητές καλά και δημιουργήστε μια ταινία όπου το κάνουν καλά και μετά δινουν κάποιες εξηγήσεις. Συγκρινετε «ιδανικα» βιντεο με βιντεο της πραγματικής δράσης των μαθητών Οπτικοποιηση σε debate:

27 Οπτικοποιηση: κινητοποιόντας τη δημιουργικότητα με αναλογίες Βιντεοσκοπηση της θεατρικής αναπαράστασης κάποιου φαινομένου και συγκριση με κάποιο πιο φορμαλιστικο μοντέλο. Πιθανη χρηση του google earth

28 Πειραματιζομαι  Οι μαθητες κάνουν υποθέσεις, βγάζουν συμπεράσματα, φαντάζονται προοπτικές, ελέγχουν: κοινος παρονομαστής η σκέψη με βάση την αιτιότητα Προβλέψεις Πιθανες συνέπειες Υποθέσεις για πιθανά αίτια

29 Πειραματιζομαι  Κατασκευή υποθέσεων μεσω μικρόκοσμων (πχ Microwords Pro(http://www.microworlds.com/webplayer/inde xwin.html, ), Interactive Physics, Sim Calc) (ή το ThinkerTools )http://www.microworlds.com/webplayer/inde xwin.html  Πειραματισμός με προσομοιώσεις, Phet, SimCity  Serious Games (http://www.academiccolab.org/resources/docum ents/Good_Learning.pdf )http://www.academiccolab.org/resources/docum ents/Good_Learning.pdf  Εμβυθιση σε φανταστικους κοσμους (virtual worlds)

30 προτάσεις για το Δημοτικό στο Web2.-0 page_27.html

31 προτάσεις για το Δημοτικό στο Web2.-0 (2) Αυτό που συχνά βλεπουμε είναι ότι οι εκπαιδευτικοι, με τον κοινο νου και τις εμπειρίες τους, μπορουν να προχωρησουν αρκετά και να γινει αρκετή δουλειά και με ενδιαφέρον από τους μαθητες Αλλά εκει που ανοιγει πια η πορτα, που πια χρειάζεται πιο «μυαλωμένη» δουλειά, δεν έχουν την ειδική γνώση να υποστηρίξουν το παραπέρα:  Με διαστάσεις/άξονες  Με ρουμπρικες κριτηριων ποιότητας σε καθενα από αυτους τους άξονες.  Με πλαισιο κινητοποιησης (συνδεση με κοινοτητα επαγγελματιών, δημιουργία τεχνημάτων ανώτερης ποιότητας) Δεν υπάρχει επομενο στάδιο Και Δεν υπάρχει ανάπτυξη γνωστικής προοπτικής για επομενο σταδιο

32 Κατηγοριοποιήσαμε χρήσεις των ΤΠΕ από τη σκοπιά αυτή :  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

33 Συνεχίζουμε:  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

34 Αποτελεσματικη συμμετοχή σε κοινότητες  «Κατασκευη Γνώσης»- a la Επιστημονική Κοινότητα  «Κατασκευή Γνώσης»- a la wiki  Blogs  Ο κοινος μας κοσμος  Επαγγελματικές κοινότητες εκπαιδευτικών  Κοινοτητες κοινου ενδιαφέροντος μέσα από ομάδες UseNet και NetNews

35 Κατασκευή Γνώσης α λα επιστημονική κοινότητα  CSILE -> Knowledge Forum, Synergeia (Σε καποιο βαθμο τα εργαλεια του WISE είναι αντιστοιχα)

36 Κατασκευή Γνώσης α λα wiki  Πχ wikispaces (Πιθανή εφαρμογή: συμμετοχή στην ελληνική wikipedia) Και αλλα παρομοια Βικιφθέγματα (http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81% CE%B9%CE%B1_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%C E%B4%CE%B1 )http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81% CE%B9%CE%B1_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%C E%B4%CE%B1 Βικιβιβλία (http://el.wikibooks.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81% CE%B9%CE%B1_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%C E%B4%CE%B1 )http://el.wikibooks.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81% CE%B9%CE%B1_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%C E%B4%CE%B1 Οδηγος ταξιδιων (http://wikitravel.org/en/Main_Page )http://wikitravel.org/en/Main_Page

37 Κατασκευή Γνώσης α λα wiki (2) Παραδειγμα: Μια καλη ιδεα: Δυσκολα προβληματα (πχ μια δυσκολη αποφαση) που ανοιγουν προς πολλές κατευθυνσεις  Αρχιζουμε από κατι απλο  Δημιουργουμε μια λιστα ή μια συλλογή από συνδέσμους  Δημιουργουμε ένα χωρο για να ανεβάζουμε σχέδια  Χώρος για ιδεοθυελλα  Χρησιμοποιηση για σχεδιαση ή για σχολια

38 Blogs- Κοινα ενδιαφέροντα  Πχ blogger (για να δημιουργησουμε)  Μπορουμε να χρησιμοποιήσουμε υπάρχοντα blogs (πχ συγγραφέων ή αλλων ειδικών που βάζουν προσωπικές εντυπώσεις για ζητήματα της ειδικοτητάς τους)  Blogs που μεταφέρουν προσωπικές εμπειρίες Ένα σημαντικο ζητήμα: Προσωπική εμπειρια- γνώση

39 Ο κοινος μας κοσμος  iEARN (http://www.iearn.org/ )http://www.iearn.org/  Global SchoolNet Foundation (http://www.globalschoolnet.org/ )http://www.globalschoolnet.org/  KidLink (http://www.kidlink.org/ )http://www.kidlink.org/

40 Κοινοτητες εκπαιδευτικών    com/koinotita-scratch com/koinotita-scratch

41 Επικοινωνει αποτελεσματικοτερα  Ασυγχρονη ανταλλαγή ιδεών με discussion boards και Φορουμ (http://coolweb.gr/sylloges- listes/lista-ellinika-forums/ ) Δημιουργια Φορουμ (πχ )http://coolweb.gr/sylloges- listes/lista-ellinika-forums/http://www.nabble.com/  Συγχρονη ανταλλαγή ιδεών με Interactive chats και Instant Messaging  Videoconferencing (πχ Skype) (πχ συνδεση με ειδικους)  Broadcasting με Podecasting, Internet Radio (Audacity ή Easypodecast για την επεξεργασία)

42 Κατηγοριοποιήσαμε χρήσεις των ΤΠΕ από τη σκοπιά αυτή :  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

43 Στο μαθημα αυτό:  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

44 Διερευνητική μάθηση με ΤΠΕ  Αναζήτηση πληροφοριών χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο  Ανοικτά διερευνητικά προβλήματα με ηγεσία των μαθητών  Χρηση φορητών συσκευών για συλλογή δεδομένων  Γκαλοπ

45 Αναζητηση πληροφοριών  Τεχνικο κομμάτι  Δεξιότητες  Κατευθυνσεις Προσδιοριζουν από την αρχη το στοχο τους και γιατι θα τους είναι χρησιμος Συνειδητή επεξεργασια στρατηγικής αναζήτησης Στη διάρκεια της αναζητησης έλεγχος σχετικοτητας με τους στοχους (αυτορυθμιση) Ο αυτορυθμιζομενος μαθητής έχει στον νου του:  ψαχνω για πληροφορια που θα με βοηθήσει  να απαντήσω την ερώτηση….  Να αυξησω τις δικές μου γνώσεις σχετικά με….  Να αξιολογήσω την ιδέα ….  Ποικιλες πηγες (όχι μονο google)  Feeders

46 Αξιολογηση πληροφοριών Είναι σχετική με το θέμα μου; Μπορω να βασιστώ στα όσα διαβάζω εδώ; Αξιολογηση της πηγης Αξιολογηση του τροπου χειρισμου του θέματος  Τριγωνοποίηση

47 Ανοικτά διερευνητικά προβλήματα με ηγεσία των μαθητών  Web Quests (http://platform.openwebquest.org/ )http://platform.openwebquest.org/  WISE (http://wise.berkeley.edu/webapp/previe wprojectlist.html )http://wise.berkeley.edu/webapp/previe wprojectlist.html  Stochasmos (www.stochasmos.org)

48 Χρηση φορητών συσκευών  listen-to-the-natives-educational- leadership pdf-d listen-to-the-natives-educational- leadership pdf-d  Documents to Go  Χρηση GPS  Πειράματα πεδίου (πχ Vernier’s LabPro)

49 Γκαλοπ  Πχ

50 Αξιολόγηση κατανόησης με ΤΠΕ Αξιολογηση αυθεντικής κατανόησης με αυθεντική αξιολόγηση  Αξιολόγηση με τη χρήση ηλεκτρονικών πορτφόλιο (http://net.educause.edu/ir/library/pdf/eli3001.pdf )http://net.educause.edu/ir/library/pdf/eli3001.pdf  Αξιολογηση αποτελεσματικότητας χρησιμοποιόντας τεχνολογικά βασισμένες ρούμπρικες (http://www.rubrician.com/ ) ( )http://www.rubrician.com/  Αξιολογηση της μάθησης με τεστ που υποστηρίζονται τεχνολογικά ( tive_testing ) εφαρμογη: tive_testing

51 Πορτφολιο  Ευκαιρια να μάθουν για τη μάθηση (και το πώς μαθαινουν οι ιδιοι)  Η επιλογη των κομματιών που θα περιληφθουν να γινεται από τους μαθητές  Αναφερει το «πώς και» δημιουργηθηκε, στοχους, περιεχόμενο, κριτηρια αξιολόγησης, συμπεράσματα  Στη διάρκεια του χρονου μπορει να έχει διαφορα περιεχομενα που είναι χρηστικά για το μαθητή. Στο τελος όμως μονο εκεινα που θέλει ο ιδιος να δημοσιοποιήσει  Θα πρεπει να δειχνει σημάδια της προοδου στους στοχους που έχουν τεθεί

52 Στα προηγουμενα μαθήματα:  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

53 Στο μαθημα αυτό:  Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα  Δουλεύει με πειράματα  Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα»  Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες  Επικοινωνει αποτελεσματικότερα  Σχεδιάζει  Οπτικοποιεί  Αξιολογεί τη μάθησή του

54 Πριν όμως από αυτό Ας κάνουμε ένα review των εργαλειων τα οποια έχουμε στη διάθεσή μας για τους σχεδιασμους μας 1. Ο οδηγός για το σενάριο 2. Η κατάταξη κατά Jonassen 3. Το μοντέλο ARCS για την κινητοποίηση 4. Οι διαστάσεις της μάθησης με νοημα: Active, Intentional, Authentic, Cooperative, Constructive 5. Οι μεγαλες κατηγοριες χρησης των ΤΠΕ που αναφέρονται στην προηγουμενη διαφάνεια

55 Επισης δειτε  2013/presentation-materials/ 2013/presentation-materials/  

56 Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων  Μοντελοποιηση της γνωσης με εννοιολογικους χάρτες  Μοντελοποιηση φαινομένων με συστήματα που αποδιδουν τη δυναμική των φαινομένων  Μοντελοποιηση προβλημάτων με λογιστικά φύλλα  Μοντελοποιηση της σκέψης με Νοημονα συστήματα  Μοντελοποιηση εμπειριών με βασεις δεδομένων

57 Μοντελοποιηση της γνώσης με εννοιολογικούς χάρτες  Προσδιορισμος σημαντικών εννοιών  Χωρική τοποθέτησή τους  Προσδιορισμος σχεσεων μεταξυ των εννοιών  Χαρακτηρισμός τους ειδους των σχέσεων που υπάρχουν μεταξυ των εννοιών (Πολλοι τροποι υλοποιησης)

58 Μοντελοποιηση φαινομένων με συστήματα που αποδιδουν τη δυναμική των φαινομένων 

59 Μοντελοποιηση προβλημάτων με λογιστικά φύλλα  ssroom_Projects ssroom_Projects  adkins/spreadsheet.htm adkins/spreadsheet.htm

60 αλλα  Μοντελοποιηση της σκεψης με νοημονα συστήματα  Μοντελοποιηση εμπειριών με βάσεις δεδομένων

61 Σχεδιάζει με ΤΠΕ  es/edu/primary.html es/edu/primary.html

62 Σημερινο μάθημα Εστιαζουμε σε ενδιαφέροντες δράσεις του μαθητή με τις τεχνολογίες. Δράσεις που προωθουν τη μάθηση Ως ενδιάμεσο (κινητοποιηση ναι. Χρησεις ΤΠΕ;) 91%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5 %CF%82%20%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE% B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD Και ένα σχετικο βιντεο της ΕΡΤ Patsias #.USiCIzed6 4-, 5:25-6:30, 10-, 13-, 17:30 -, 25-


Κατέβασμα ppt "Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_5 Βασιλης Κολλιας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google