Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΜΟΥ ? ΜΑΘΗΜΑ 2 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙ LOGISTICS.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΜΟΥ ? ΜΑΘΗΜΑ 2 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙ LOGISTICS."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΜΟΥ ? ΜΑΘΗΜΑ 2 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙ LOGISTICS

2 Πιθανολογούμενη ( πρόσθετη ) αβεβαιότητα Αβεβαιότητα στη Ζήτηση

3 Κατανόηση της Αβεβαιότητας της Ζητησης  Ποσότητα του προϊόντος σε κάθε παραγγελία  Μικρή παραγγελία (π.χ. επείγον παραγγελία ενός ανταλλακτικού) ή μεγάλη παραγγελία (π.χ. μεγάλη παραγγελία πρώτης ύλης)?  Χρόνος ανταπόκρισης οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν  Μικρός ή μεγάλος (συνήθως είναι ανάλογο με το μέγεθος)?  Ποικιλία προϊόντων που απαιτείται  Μεγάλη ή μικρή (συνήθως είναι ανάλογο με το μέγεθος)?  Επίπεδο εξυπηρέτησης που απαιτείται  Υψηλό ή χαμηλό?  Τιμή του προϊόντος  Μικρή ή μεγάλη ευαισθησία?  Καινοτομία του προϊόντος  Υψηλή (π.χ. ρούχα υψηλής ραπτικής) ή μικρή (π.χ. Wal-Mart) Κύρια χαρακτηριστικά της ζήτησης των πελατών?

4 Πιθανολογούμενη Αβεβαιότητα της Ζήτησης  Αβεβαιότητα ζήτησης – ένα προϊόν, ολόκληρη η πελατειακή βάση  Πιθανολογούμενη αβεβαιότητα ζήτησης – συνολική αβεβαιότητα για την εφοδιαστική αλυσίδα σχετικά με την κάλυψη των αναγκών των πελατών.  Όταν μειώνεται ο απαιτούμενος χρόνος απόκρισης η πιθανολογούμενη αβεβαιότητα αυξάνει  Όταν αυξάνουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης και μειώνουμε τις περιπτώσεις που ξεμείναμε από απόθεμα, τότε η πιθανολογούμενη αβεβαιότητα αυξάνει αφού πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να ανταποκριθούμε για ακραία σενάρια αύξησης της ζήτησης.

5 Ανάγκες πελατώνΑντίκτυπο στην πιθανολογούμενη αβεβαιότητα Αύξηση του εύρους των ζητούμενων ποσοτήτων Αύξηση: μεγαλύτερη διακύμανση Μείωση χρόνων απόκρισης Αύξηση: μικρότερος χρόνος αντίδρασης Αύξηση απαιτούμενης ποικιλίας Αύξηση: η ζήτηση των προϊόντων είναι πιο διασκορπισμένη και δυσχεραίνει τον προγραμματισμό Αύξηση απαιτούμενων καναλιών για τη διάθεση των προϊόντων Αύξηση: η ζήτηση των προϊόντων είναι πιο διασκορπισμένη και σε περισσότερα κανάλια Αύξηση βαθμού καινοτομίας Αύξηση: η αβεβαιότητα στη ζήτηση νέων προϊόντων είναι συνήθως μεγάλη Αύξηση επιπέδου εξυπηρέτησης Αύξηση: αύξηση της απαίτησης για ανταπόκριση σε ακραία σενάρια Αντίκτυπο των αναγκών των πελατών στην πιθανολογούμενη αβεβαιότητα

6 Συσχέτιση μεταξύ της πιθανολογούμενης αβεβαιότητας της ζήτησης και άλλων παραμέτρων  Περιθώρια: Προϊόντα με αβέβαιη ζήτηση είναι συχνά λιγότερο ώριμα και έχουν μικρότερο ανταγωνισμό. Οπότε και τα περιθώρια κέρδους μεγαλύτερα.  Stock-outs: Αύξηση της πρόσθετης αβεβαιότητας αυξάνει την δυσκολία να αντιστοιχηθεί η προσφορά με την ζήτηση. Αυτό οδηγεί συχνά είτε σε stock-out είτε σε oversupply περιπτώσεις.  Εκπτώσεις: Οι παρεχόμενες εκπτώσεις σε προϊόντα με μεγάλη πρόσθετη αβεβαιότητα είναι συνήθως μεγαλύτερη λόγο oversupply. M.L.Fisher, “What is the right supply chain for your product?”, Harvard Business Review, 1997

7 Πώς να ανταποκριθώ στη αβεβαιότητα της ζήτησης ? Ευέλικτές Εφοδιαστικές Αλυσίδες (Flexible Supply Chains)

8 Πώς να δημιουργήσω μια ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα ?  Ευελιξία – μια γρήγορη (fast) και αποτελεσματική (efficient) εφοδιαστική αλυσίδα η οποία αν χρειάζεται ( π. χ. για να αποφύγει να ξεμείνει από απόθεμα ) μπορεί να αναπληρώσει ένα προϊόν σε πολύ μικρό χρόνο  Επίσης, έρχεται να θεραπεύσει :  Having too little of the right product  Having too much of the wrong ones

9 Πώς να δημιουργήσω μια ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα ? National Bicycle Case (M. Fisher & A. Raman, κεφ. 4)  Μη ευέλικτη Εφοδιαστική Αλυσίδα Μαζικής Παραγωγής  Πολύ μεγάλοι χρόνοι αναπλήρωσης, μη επαρκή αποθέματα, χαμένες πωλήσεις Καθυστέρηση στην άφιξη των παραγγελιών από τους πελάτες Παραγωγή σε παρτίδες, μεγάλοι χρόνοι προετοιμασίας (setup with long preparation times) για την αλλαγή από προϊόν σε προϊόν Μεγάλοι χρόνοι μεταφοράς από το εργοστάσιο, στις αποθήκες και στα σημεία λιανικής Συγκέντρωση παραγγελιών παραγωγής

10 Πώς να δημιουργήσω μια ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα ? National Bicycle Case (M. Fisher & A. Raman, κεφ. 4)  Ευελιξία τελικά επιτυγχάνεται … Mass Customization  Παραγωγή προσαρμοσμένων προϊόντων σε μεγέθη / συνθήκες μαζικής παραγωγής  Τι συνέβη ?

11 Πώς να δημιουργήσω μια ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα ?  Αποδοτική παραγωγή μικρών παρτίδων  Νέα μηχανήματα και τεχνολογία στην παραγωγή – αναδιοργάνωση του layout του εργοστασίου  Δυνατότητα παροχής μεγαλύτερης γκάμας / ποικιλίας προϊόντων  Εισαγωγή εξιδεικευμένου ανθρώπινου δυναμικού  Δυνατότητα ανταπόκρισης στη διακύμανση του όγκου της ζήτησης  Εκμετάλλευση της διαθέσιμης χωρητικότητας και των διαθέσιμων πόρων σε περιόδους χαμηλής ζήτησης για την παραγωγή high-end make-to-stock ποδηλάτων.

12 Πώς να δημιουργήσω μια ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα ?  Πολύ μικροί χρόνοι αναπλήρωσης  Απευθείας παραγγελία από το σημείο λιανικής στο εργοστάσιο  Παρτίδες παραγωγής του ενός τεμαχίου ( δεν περιμένουμε να συγκεντρώσουμε παραγγελίες )  Γρήγορα μέσα μεταφοράς για custom ποδήλατα  Μέσο in-stock 99.4% για όλα τα εξαρτήματα που απαιτούνται για να συναρμολογηθεί ένα ποδήλατο + 1 εβδομάδα επείγον παράδοση από τους προμηθευτές  2 εβδομάδες εγγυημένος χρόνος αναπλήρωσης !

13 Πώς να δημιουργήσω μια ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα ?  Η τοποθέτηση του σημείου αποσύνδεσης decoupling point (push/pull boundary) είναι το κλειδί !  Πρέπει να τοποθετείται στο σημείο που επιτρέπει ικανό απόθεμα (sufficient inventory) να αποσυνδέει τις upstream push διαδικασίες από τις downstream pull διαδικασίες.  Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να έχουμε low variety upstream και high variety downstream!

14 Ποια είναι τα οφέλη της μαζικής προσαρμογής ?  Ευελιξία έρχεται με κόστος  Ευφυή συστήματα παραγωγής, ανάγκη για high-end IT συστήματα για τη λήψη / διαχείριση των παραγγελιών, εξιδεικευμένο προσωπικό …  Αλλά, η μαζική προσαρμογή δεν δημιουργεί αποθέματα που πρέπει να πωληθούν με εκπτώσεις στο τέλος της σεζόν ή της ζωής του προϊόντος  Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο πελάτης μας είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάτι παραπάνω και να περιμένει ένα make-to-order προϊόν

15 Πώς να αυξήσω την ευελιξία και την ταχύτητα ?  Κατάλληλη επιλογή του σημείου αποσύνδεσης  Κράτηση (reservation) παραγωγικών πόρων αρκετά εκ των προτέρων  Διατήρηση ικανού αποθέματος για την υποστήριξη των push διαδικασιών  Χρήση τεχνολογίας και εξιδεικευμένου προσωπικού που θα επιτρέψει την μείωση των παρτίδων παραγωγής (small-lot production)  Σωστός σχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας  Συλλογή στοιχείων και ενδυνάμωση των ανθρώπων να αντιδρούν γρήγορα στις αλλαγές τις αγοράς  Συμμαχίες με τους προμηθευτές  Ακριβή μοντέλα πρόβλεψης της ζήτησης

16 Πόση ευελιξία χρειαζόμαστε ?  Ικανότητα να προβλέψουμε τη ζήτηση ?  Ικανότητα να αυξήσουμε τη ευελιξία όποτε χρειάζεται με χαμηλό κόστος ?  Ικανότητα να διατηρούμε απόθεμα ?  Η αβεβαιότητα της ζήτησης θα καθορίσει τη στρατηγική :  Μέγιστη ευελιξία απαιτείται κυρίως για high-margin προϊόντα με μεγάλη αβεβαιότητα

17 Λειτουργικά ή καινοτόμα προϊόντα ? Λειτουργικά προϊόντα  Διάρκεια ζωής : > 2 years  Περιθώριο κέρδους : 5% to 20%  Ποικιλία : Μικρή 10 με 20 εκδόσεις  Σφάλμα στην πρόβλεψη της ζήτησης : 10%  Μέσο stock-out rate: 1% με 2%  Μέσο επιβαλλόμενο ποσοστό έκπτωσης στο τέλος της σεζόν ως ποσοστό της αρχικής τιμής : 0%  Χρόνος αναπλήρωσης για made-to-order προϊόντα : 6 μήνες με 1 χρόνο

18 Λειτουργικά ή καινοτόμα προϊόντα ? Καινοτόμα προϊόντα ( αβέβαιη ζήτηση )  Διάρκεια ζωής : 3 μήνες με 1 χρόνο  Περιθώριο κέρδους : 20 % με 60%  Ποικιλία : Υψηλή ( συχνά χιλιάδες εκδόσεις )  Σφάλμα στην πρόβλεψη της ζήτησης : 40 με 100 %  Μέσο stock-out rate : 10% με 40 %  Μέσο επιβαλλόμενο ποσοστό έκπτωσης στο τέλος της σεζόν ως ποσοστό της αρχικής τιμής : 10 % με 25 %  Χρόνος αναπλήρωσης για made-to-order προϊόντα : 1 μέρα με 2 εβδομάδες

19 Αποδοτικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες  Εφοδιασμός προϊόντων προβλέψιμης ζήτησης στο χαμηλότερο δυνατό κόστος  Παραγωγή : διατήρηση υψηλών επιπέδων χρήσης των παραγωγικών πόρων  Αποθέματα : γρήγορη ανακύκλωση και μείωση του όγκου σε όλα τα στάδια  Χρόνος αναπλήρωσης : μείωση του χρόνου με το ίδιο κόστος  Επιλογή προμηθευτών : κριτήρια είναι το κόστος και η ποιότητα  Σχεδιασμός προϊόντων : μεγιστοποίηση απόδοσης και ελαχιστοποίηση κόστους

20 Ευέλικτες Εφοδιαστικές Αλυσίδες με Ικανότητα Ανταπόκρισης  Γρήγορη ανταπόκριση στις αυξομειώσεις της ζήτησης, μείωση των stockouts, των επιβαλλόμενων εκπτώσεων στο αποθέμα που έχει ξεμείνει  Παραγωγή : διατήρηση εξτρά δυναμικότητας + εξτρά πόροι  Απόθεμα : διατήρηση υψηλού στοκ εξαρτημάτων και έτοιμων προϊόντων  Χρόνος αναπλήρωσης : επιθετική μείωση των χρόνων πολλές φορές ανεξάρτητα από το κόστος  Επιλογή προμηθευτών : κριτήρια είναι η ταχύτητα, η προσαρμοστικότητα και η ποιότητα  Σχεδιασμός προϊόντων : χρήση modular τεχνικών για να μετατίθεται χρονικά (postpone) η παραμετροποίηση του προϊόντος

21 Αντιστοιχίζοντας προϊόντα με εφοδιαστικές αλυσίδες Αποδοτικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες Ευέλικτες Εφοδιαστικές Αλυσίδες Λειτουργικά προϊόντα ΝαιΌχι Καινοτόμα προϊόνταΌχιΝαι Κοινή αναντιστοιχία: αποδοτική εφοδιαστική αλυσίδα για καινοτομικό προϊόν Πιο σπάνια αναντιστοιχία: ευέλικτη εφοδιαστική αλυσίδα με υψηλή ικανότητα ανταπόκρισης για κοινό λειτουργικό προϊόν.

22 Ευελιξία μέσω εναλλαξιμότητας  Copy Exact! (Intel ολόιδια εργοστάσια και προϊόντα σε όλο τον πλανήτη, ΙΚΕΑ ολόιδια μαγαζιά με τα ίδια προϊόντα σε όλο τον κόσμο)  Commonality breeds flexibility (VW κοινές πλατφόρμες – σασί αυτοκινήτων, αξεσουάρ κτλ, συσκευές MIELE αλλάζει μόνο το εξωτερικό σχέδιο των συσκευών)  Τυποποίηση εξαρτημάτων και διαδικασιών (Lucent Saudi project, UPS τυποποίηση ακόμα και στις καφέ φόρμες των εργαζόμενων)

23 Χρονική μετάθεση (postponement) για ευελιξία  Colgate: 35 ποικιλίες οδοντόπαστας  Πότε να εφαρμόσουμε την τεχνική χρονικής μετάθεσης:  Συγκεντρωτική ζήτηση είναι εφικτή, αλλά … ανά προϊόν είναι ευμετάβλητη!  Ο χρόνος απόκρισης που θέλει ο πελάτης είναι μικρός.  Υψηλό κόστος διατήρησης των αποθεμάτων  Μπορεί να συμβεί τεχνικά (π.χ. μίξη χρωμάτων στο χρωματοπωλείο)

24 Εξισορρόπηση Αποδοτικότητας και Ανταπόκρισης

25 Αποδοτικότητα vs Ανταπόκρισης  Η αποδοτικότητα είναι αντιστρόφος ανάλογη του κόστους παραγωγή και διανομής  Αύξηση της ανταπόκρισης αυξάνει την κόστος και μειώνει την αποδοτηκότητα

26 Αποδοτικότητα vs Ανταπόκρισης Το cost-responsiveness efficient frontier δείχνει το χαμηλότερο δυνατό κόστος για ένα συγκεκριμένο επίπεδο ανταπόκρισης

27 Αποδοτικότητα vs Ανταπόκρισης  Η ανταπόκριση θα πρέπει να είναι Ensure that the degree of supply chain responsiveness is consistent with the implied uncertainty  High responsiveness High implied uncertainty  High efficiency Low implied uncertainty  Assign roles to different stages of the supply chain that ensure the appropriate level of responsiveness  Ensure that all functions maintain consistent strategies that support the competitive strategy

28 Ζώνη καταλληλότητας Αύξηση της πιθανολογούμενης αβεβαιότητας καλύπτεται καλύτερα από εφοδιαστικές αλυσίδες με υψηλή ικανότητα ανταπόκρισης. Πρέπει πάντα η στρατηγική μας να κινείται στην ζώνη καταλληλότητας

29 Κατανομή της αβεβαιότητας σε μια εφοδιαστική αλυσίδα IKEA England Inc

30 Αβεβαιότητα στη δομή της εφοδιαστικής αλυσίδας

31 ΣταθερέςΜεταβαλλόμενες Λίγες διαταραχέςΣυχνές διαταραχές Σταθερά κέρδηΜεταβλητά κέρδη Λίγα προβλήματα ποιότηταςΠιθανά προβλήματα ποιότητας Πολλές πηγές εφοδιασμούΛίγες πηγές εφοδιασμού Αξιόπιστοι προμηθευτέςUnreliable suppliers Σπάνιες αλλαγές στις διαδικασίεςMore process changes Μικροί περιορισμοί χωρητικότηταςΠιθανοί περιορισμοί χωρητικότητας Ευκολία στις αλλαγέςΔυσκολία στις αλλαγές Αξιόπιστοι χρόνοι παράδοσηςΜεταβλητοί χρόνοι παράδοσης Κατανοώντας την αβεβαιότητα στη δομή της εφοδιαστικής αλυσίδας H. Lee, “Aligning Supply Chain Strategies with Product Uncertainties”, California Management Review, 2002 Σταθερές vs μεταβαλλόμενες εφοδιαστικές αλυσίδες:

32 Υδροηλεκτρικά εργοστάσια, εισαγόμενα εποχιακά τρόφιμα High-end υπολογιστές, ημιαγωγοί (τσιπς) Τρόφιμα, βασικός ρουχισμός, είδη παντοπωλείου, λάδι και βενζίνη Ρούχα σχεδιαστών, προσωπικοί υπολογιστές, μουσική Αβεβαιότητα Εφοδιασμού Αβεβαιότητα Ζήτησης Χαμηλό (Σταθερές Διαδικασίες) Υψηλό (Μεταβαλλόμενες Διαδικασίες) Χαμηλή (Λειτουργικά Προϊόντα)Υψηλή (Καινοτόμα Προϊόντα) Παραδείγματα H. Lee, “Aligning Supply Chain Strategies with Product Uncertainties”, California Management Review, 2002

33 Αβεβαιότητα Εφοδιασμού Αβεβαιότητα Ζήτησης Χαμηλή (Λειτουργικά Προϊόντα) Στρατηγικές μείωσης της αβεβαιότητας  Είναι πιο δύσκολο να διαχειρίζεσαι την δεξιά παρά την αριστερή στήλη  Είναι πιο δύσκολο να διαχειρίζεσαι την 2 η σε σχέση με την 1 η σειρά  Εντοπισμός των πηγών αβεβαιότητας, και εξερεύνηση τρόπων για να μειωθεί η αβεβαιότητα Χαμηλό (Σταθερές Διαδικασίες) Υψηλό (Μεταβαλλόμενες Διαδικασίες) Υψηλή (Καινοτόμα Προϊόντα)

34 Επιλογή Βέλτιστης Στρατηγικής και Προκλήσεις

35 1 Αποδοτικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες 2 Εφοδιαστικές Αλυσίδες με Ικανότητα Ανταπόκρισης 3 Εφοδιαστικές Αλυσίδες με Αντιστάθμιση Κινδύνου 4 Προσαρμοστικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες Αβεβαιότητα Εφοδιασμού Αβεβαιότητα Ζήτησης Υψηλό (Μεταβαλλόμενες Διαδικασίες) Χαμηλό (Σταθερές Διαδικασίες) Χαμηλή (Λειτουργικά Προϊόντα) Υψηλή (Καινοτόμα Προϊόντα) Γενικές Στρατηγικές H. Lee, “Aligning Supply Chain Strategies with Product Uncertainties”, California Management Review, 2002

36 Γενικές Στρατηγικές (συνέχεια) Πρόβλημα: Φαινόμενο Bullwhip Λύσεις: Εξάλειψη δραστηριοτήτων που δεν προσθέτουν αξία; Οικονομίες κλίμακας; Βελτιστοποίηση χρόνου λανσαρίσματος; Διασφάλιση έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης; Συγχρονισμένος προγραμματισμός, προβλέψεις και αναπληρώσεις; Vendor managed inventory (VMI) Πρόβλημα: Μεγάλοι και αβέβαιοι χρόνοι αναπλήρωσης; Υψηλή αβεβαιότητα ζήτησης; Μικρή σεζόν, μικρή διάρκεια ζωής Λύσεις: Ανταπόκριση και ευελιξία στην κάλυψη των διαφοροποιημένων αναγκών των πελατών Χρησιμοποιείσαι build-to-order και mass customization διαδικασίες; Σημαντικό είναι η ακρίβεια στις παραγγελίες! Χρονική μετάθεση της τελικής προσαρμογής Επικοινωνία και επιτάχυνση του κύκλου παραγγελίας Πρόβλημα: Υψηλή αβεβαιότητα στον εφοδιασμό Υψηλό ρίσκο διαταραχών Λύσεις: Αύξηση των αποθεμάτων ασφαλείας σε κρίσιμα εξαρτήματα; Μοίρασμα του αποθέματος ασφαλείας με άλλες επιχειρήσεις; Εύρεση εναλλακτικών επιλογών προμήθειας Συμβάσεις που να διασφαλίζουν τον εφοδιασμό και να μειώνουν το ρίσκο Πρόβλημα: Όλα τα προβλήματα των περιπτώσεων 1, 2 και 3 Λύσεις: Combine the benefits of hedged and responsive supply chains; be responsive and flexible, while pooling inventory or other resources to hedge for supply disruptions Postponement of final customization Pooling of suppliers to hedge uncertainty Platforms and modular designs that allow for postponement of final customization 1 Efficient SCs 2 Responsive SCs 3 Risk-hedging SCs 4 Agile SCs

37 Μια Triple-A Εφοδιαστική Αλυσίδα  Η αποδοτικότητα δεν είναι αρκετή  Πολλές φορές high-speed low-cost εφοδιαστικές αλυσίδες αδυνατούν να ανταποκριθούν σε μη προβλέψιμες αλλαγές. Χρησιμοποιούν οικονομίες κλίμακας και διανέμουν μεγάλους όγκους  Agility – Adaptability – Alignment  Ανταπόκριση (agility): ταχεία ανταπόκριση σε βραχυπρόθεσμες αλλαγές της ζήτησης ή του εφοδιασμού; Ισορροπημένη διαχείριση εξωτερικών διαταραχών  Προσαρμοστικότητα (Adaptability): προσαρμογή στο σχεδιασμό της εφοδιαστικής αλυσίδας ώστε να ανταποκρίνεται τόσο σε αλλαγές της αγοράς όσο και σε δομικές αλλαγές του δικτύου  Ευθυγράμμιση (Alignment): κίνητρα για αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας H. Lee, “Aligning Supply Chain Strategies with Product Uncertainties”, California Management Review, 2002

38 Building the Triple-A Supply Chain Promoting AgilityPromoting AdaptabilityPromoting Alignment Promote flow of information with suppliers and customers Develop collaborative relationships with suppliers Design for postponement Build inventory buffers by maintaining a stockpile of inexpensive but key components Have a dependable logistics system or partner Draw up contingency plans and develop crisis management teams Monitor economies all over the world to spot new supply bases and markets Use intermediaries to develop fresh suppliers and logistics infrastructure Evaluate needs of ultimate consumers Create flexible product designs Determine whether companies’ products stand in terms of technology cycles or product life cycles Exchange information and knowledge freely with vendors and customers Lay down roles, tasks, and responsibilities clearly for suppliers and customers Equitably share risks, costs, and gains of improvement initiatives H. Lee, “The Triple-A Supply Chain”, Harvard Business Review, 2004

39 Tailoring the Supply Chain  One size cannot always fit all! - Achieve strategic fit while serving many customer segments with a variety of products across multiple channels  How to do it?  Requires sharing some links in the supply chain with some products, while having separate operations for other links  For example, for products requiring high responsiveness use faster modes of transportation

40 Changes Over Product Life Cycle  Beginning stages 1. Demand is very uncertain, and supply may be unpredictable 2. Margins are often high, and time is crucial to gaining sales 3. Product availability is crucial to capturing the market 4. Cost is often a secondary consideration  Responsiveness is the key!  Later stages 1. Demand has become more certain, and supply is predictable 2. Margins are lower as a result of an increase in competitive pressure 3. Price becomes a significant factor in customer choice  Efficiency is the key!

41 Challenges Balance between Responsiveness & Efficiency  Increasing product variety and shrinking life cycles  Greater product variety and shorter life cycles increase uncertainty while reducing the window of opportunity within which the supply chain can achieve fit  E.g. look at Apple  Globalization and increasing uncertainty  Significant fluctuations in exchange rates, global demand, and the price of crude oil

42 Challenges  Fragmentation of supply chain ownership  Firms are less vertically integrated  Take advantage of supplier and customer competencies they did not have  New ownership structure makes aligning and managing the supply chain more difficult  Aligning all members of a supply chain has become critical to achieving supply chain fit

43 Challenges  Changing technology and business environment  Customer needs and technology change may force a firm to rethink their supply chain strategy  The environment and sustainability  Growing in relevance and must be accounted for when designing supply chain strategy  Opportunities may require coordination across different members of the supply chain

44 Διεθνοποίηση και άλλες προκλήσεις

45 45 The challenge of globalisation Continued trends to off-shore sourcing and focused factories bring reduced costs to purchase/manufacture but ………… ………… have the potential to increase total supply chain costs and to reduce agility.

46 46 Understanding the total costs of ownership Not just the purchase price, but …..  Increased transport costs  Increased inventory financing costs  Increased uncertainty of supply  Longer lead-times  Less visibility and increased likelihood of “bullwhip” effect  Loss of control in quality  Longer development cycles for new products  Increased exposure to security risks ……………….. etc

47 47 key business transformations and the implications for management skills Business transformationLeading toSkills Required From supplier-centric to customer-centric The design of customer-driven supply chains Market understanding; customer insight From push to pullHigher levels of agility and flexibility Management of complexity and change From inventory to information Capturing and sharing information on real demand Information systems and information technology expertise From transactions to relationships Focus on service and responsiveness as the basis for customer retention Ability to define, measure and manage service requirements by market segment From ‘trucks and sheds’ to ‘end-to-end’ pipeline management A wider definition of supply chain cost Understanding of the ‘cost-to-serve’ and time-based performance indicators From functions to processes The creation of cross-functional teams focused on value creation Specific functional excellence with cross-functional understanding; team working capabilities From stand-alone competition to network rivalry More collaborative working with supply chain partners Relationship management and ‘win-win’ orientation

48 48 Supply chain decisions impact the resource footprint Design Source Make Deliver Return The choice of materials for both the product and the packaging. The physical characteristics of the product. Focus on opportunities for re-use and recycling. The choice of materials for both the product and the packaging. The physical characteristics of the product. Focus on opportunities for re-use and recycling. Location of suppliers can impact differentially on a resource footprint. Environmen- tal implications of supply source, e.g. ‘food miles’. Societal and ethical issues. Location of suppliers can impact differentially on a resource footprint. Environmen- tal implications of supply source, e.g. ‘food miles’. Societal and ethical issues. Improve energy efficiency. Reducing waste, re-work and scrappage. Reduce/ eliminate pollution and emissions. Improve energy efficiency. Reducing waste, re-work and scrappage. Reduce/ eliminate pollution and emissions. Optimise network configuration. Minimise transport intensity. Reconsider transport modes. Optimise network configuration. Minimise transport intensity. Reconsider transport modes. Develop ‘reverse logistics’ capabilities. Manage products end- of-life. Create ‘closed-loop’ supply chains. Develop ‘reverse logistics’ capabilities. Manage products end- of-life. Create ‘closed-loop’ supply chains.

49 49 Yesterday’s Model Stable Conditions Inventory Based Low Cost Production Market Driven Supplier Driven Mass Customisation/ Economies of Scope Mass Production/ Tomorrow’s Model Turbulence & Uncertainty Information Based Customer Value Oriented Economies of Scale The supply chain of the future


Κατέβασμα ppt "ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΩΣΤΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΜΟΥ ? ΜΑΘΗΜΑ 2 ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙ LOGISTICS."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google