Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Για την αγορά ενός αυτοκινήτου θα επηρεαστείτε περισσότερο από τη διαφήμιση που είδατε στην τηλεόραση, ή από τα λεγόμενα ενός φίλου; Το πιθανότερο είναι πως θα επηρεαστείτε πιο πολύ από τα λεγόμενα του φίλου σας. Η πειθώ επομένως από το περιβάλλον του καταναλωτή είναι μια αξιόπιστη πηγή.

3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Οι δημόσιες σχέσεις αποτελούν ένα πλαίσιο (σύνολο από τρόπους, μεθόδους, διαδικασίες, επικοινωνιακά εργαλεία) που δημιουργείται από οργανισμούς, οργανώσεις, επιχειρήσεις κ.τ.λ. προκειμένου να ασκήσουν πειθώ ανάλογα με την περίπτωση που απαιτείται. Οι δημόσιες σχέσεις είναι το σύνολο των ιδεών ενεργειών και μεθόδων που καθιστούν τον οργανισμό, την επιχείρηση, και τον ίδιο τον άνθρωπο ποιό ευσυνείδητους και τους εφοδιάζουν με ήθος, αξίες και σεβασμό προς την ανθρώπινη προσωπικότητα.

4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι το λειτούργημα και ταυτόχρονα η επιστήμη που μπορούν να δώσουν στον κόσμο όλες τις λύσεις για μια αληθινή επικοινωνία. Τα άτομα που σχετίζονται με τις Δημόσιες Σχέσεις αναγνωρίζουν και σέβονται τα θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου, στην αξία και στην αξιοπρέπεια της ανθρώπινης προσωπικότητας και με την εφαρμογή των προγραμμάτων των Δημοσίων Σχέσεων οδηγούν την επικοινωνία σε δρόμους ανθρώπινους και κοινωνικούς Η συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων σε κάθε επίπεδο της ζωής είναι ο θεμέλιος λίθος για την οικουμενική ευημερία και πρόοδο. Κοινωνίες που συνεργάστηκαν, πραγματοποίησαν θαυμαστά έργα, ενώ λαοί και άνθρωποι που οδηγήθηκαν στη σύγκρουση, οπισθοδρόμησαν και έχασαν την ευτυχία τους, βασικό συστατικό της καλής υγείας και της ζωής του ανθρώπου.

5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ▫Οι Δημόσιες Σχέσεις ενδιαφέρονται για το δημόσιο συμφέρον και όχι για τη χρηματική επιτυχία. ▫Οι Δημόσιες Σχέσεις έχουν ως προορισμό τους τις σχέσεις αμοιβαίου συμφέροντος μεταξύ των οργανισμών και των ατόμων αλλά και μεταξύ ατόμων ▫Η άσκηση των Δημοσίων Σχέσεων βασίζεται στην αλήθεια και στην πραγματικότητα ▫ Όσοι ασχολούνται με τις δημόσιες σχέσεις θα πρέπει να γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των κοινωνικών ομάδων, τις σκέψεις, τις τάσεις, τις προτιμήσεις, τα πιστεύω τους ▫Οι δημόσιες σχέσεις βασίζονται στις κοινωνικές επιστήμες.

6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ▫Η καλύτερη δυνατή επικοινωνία των οργανισμών/επιχειρήσεων με την κοινή γνώμη ▫Η σύσφιξη σχέσεων και ενημέρωση των πολιτών από τους κυβερνητικούς οργανισμούς ▫Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος εμπιστοσύνης μεταξύ επενδυτών και επιχειρήσεων ή πελατών και επιχειρήσεων ▫Η μετάδοση των πληροφοριών ως γεγονότων από τα ΜΜΕ προς το γενικότερο κοινό ▫Η μεταβολή των συναισθημάτων των ανθρώπων με σκοπό την βελτίωση του ήθους και της συμπεριφοράς τους ▫Η ύπαρξη ειλικρινών ανθρώπινων σχέσεων μεταξύ διαφορετικών κοινωνικών ομάδων

7 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ▫Οι δημόσιες σχέσεις έχουν κοινωνικοπολιτική δράση ▫Οι δημόσιες σχέσεις επιτυγχάνουν την άμεση επαφή μεταξύ των ανθρώπων ▫Οι δημόσιες σχέσεις αποτελούν την εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων στην επικοινωνία ▫Οι δημόσιες σχέσεις καλλιεργούν ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ ατόμων ή ομάδων ▫Οι δημόσιες σχέσεις δημιουργούν δεσμούς επικοινωνίας και ασφάλειας ▫Οι δημόσιες σχέσεις αποκαθιστούν προβλήματα ή διακοπές στην επικοινωνία ▫Οι δημόσιες σχέσεις δημιουργούν αρεστούς ανθρώπους και ηγέτες ▫Οι δημόσιες σχέσεις διακρίνονται από τις αρχές της αλήθειας και της ελευθερίας

8 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Ανατολικοί Λαοί ▫Παρατηρούμε στους αρχαίους λαούς των Βαβυλωνίων, Ασσυρίων, Αιγυπτίων, κλπ., τους ηγέτες τους μέσα στα πλαίσια των τυραννικών των καθεστώτων, να επιζητούν την "εύνοια" των υπηκόων τους, της "Κοινής Γνώμης" όπως θα λέγαμε σήμερα. Για να κερδίσουν αυτή την εύνοια προσπαθούν να περιβάλλουν τον εαυτό τους με μεγαλείο και θρύλο, οργανώνοντας επιβλητικές, γεμάτες χλιδή τελετές για να ευχαριστήσουν τους υπηκόους τους.

9 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Αρχαία Ελλάδα ▫Στην Αρχαία Ελλάδα συναντάμε πλήθος εκδηλώσεων που φέρουν τη σφραγίδα των Δημοσίων Σχέσεων. Συμπόσια, Αμφικτιονίες, Ολυμπιακοί Αγώνες είναι μερικά παραδείγματα. Ο θεσμός της Χορηγίας, ένα σύγχρονο εργαλείο Δημοσίων Σχέσεων, ήταν προϊόν της εποχής εκείνης, της Αθηναϊκής Πολιτείας προς τους άπορους πολίτες της. Η αποστολή δώρων που συνόδευαν επιστολές φιλοφρόνησης ήταν πράξη συνηθισμένη ανάμεσα στους ηγεμόνες και άρχοντες της εποχής εκείνης.

10 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία – Βυζάντιο ▫Στους κληρονόμους του Ελληνικού και Ελληνορωμαϊκού πολιτισμού βρίσκουμε τη συνέχιση και εξέλιξη των Δημοσίων Σχέσεων. Οι γιορτές, ο ιππόδρομος, η καλλιέργεια και η ανάπτυξη των σχέσεων με τους υπόλοιπους λαούς, εντός και εκτός της αυτοκρατορίας, αποτελούν ζωντανές αποδείξεις καλλιέργειας Δημοσίων Σχέσεων.

11 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Αναγέννηση ▫Την περίοδο αυτή η εφεύρεση της Τυπογραφίας από τον Γουτεμβέργιο (1400 - 1468) έδωσε μια τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη των Δημοσίων Σχέσεων. Ταυτόχρονα παρατηρούμε Αυτοκράτορες να επιζητούν την εύνοια των υπηκόων των καλλιεργώντας τα γράμματα και τις τέχνες.

12 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ 17ος - 18ος αιώνας ▫ περίοδος αυτή μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί τον προθάλαμο των Δημοσίων Σχέσεων έτσι όπως εμφανίζονται σήμερα. Είναι η εποχή των μεγάλων Δια-φωτιστών όπως του Μοντεσκιέ, του Ζαν Ζακ Ρουσώ, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που αναφέρει τον όρο "κοινή γνώμη". Την ίδια εποχή βλέπουμε να τυπώνονται και οι πρώτες εφημερίδες στη Γερμανία (1615), στη Γαλλία (1631), στην Αγγλία (1662), Η πρώτη Ελληνική εφημερίδα η "Εφημερίς" κυκλοφορεί στη Βιέννη το 1791.

13 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Εικοστός Αιώνας ▫Στον αιώνα αυτό μπορούμε να πούμε ότι εμφανίζονται οι Δημόσιες Σχέσεις με τη σημερινή τους μορφή. Συναντάμε τις προϋποθέσεις όπως τεχνολογικές εξελίξεις, ανάπτυξη επικοινωνιών κλπ. που οδήγησαν αναπόφευκτα στην ανάπτυξη της λειτουργίας των Δημοσίων Σχέσεων. ▫Η πρώτη επιστημονική μελέτη και πρακτική εφαρμογή της σύγχρονης μορφής των Δημοσίων Σχέσεων συναντάμε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

14 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Οι σύγχρονες Δημόσιες Σχέσεις ▫Οι σύγχρονες δημόσιες σχέσεις δημιουργήθηκαν στις ΗΠΑ, στις αρχές του 20 ου αιώνα, ως αντίδραση στις ανεξέλεγκτες ενέργειες των μεγάλων επιχειρήσεων της εποχής. ▫Ο Ivy Lee, θεωρείται ως ο πατέρας των Δημοσίων Σχέσεων και διατύπωσε τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για να αποκτήσουν μια βελτιωμένη εικόνα προς την κοινωνία. ▫Ο Εdward Bernays ήταν ο θεωρητικός των Δημοσίων Σχέσεων ο οποίος έγραψε βιβλία σχετικά με το αντικείμενο.

15 Τι προσφέρουν οι Δημόσιες Σχέσεις Ερευνούν και μελετούν. Διαβάζουν ενημερώνονται. Παρέχουν συμβουλές, και καταστρώνουν στρατηγικό πλάνο. Αναπτύσσουν σχέσεις αλληλοσεβασμού, με τις ομάδες κοινού. Δημιουργούν σχέσεις εντός των οργανισμών. Οργανώνουν δεκάδες δραστηριότητες που εντάσσονται στα προγράμματα των Δημοσίων Σχέσεων. Συμμετέχουν στη λήψη των αποφάσεων

16 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (1/2) ΕΙΝΑΙ η παρουσίαση της θετικής όχι της ψεύτικης εικόνας. ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ την αλήθεια και προσπαθούν να πετύχουν θετική εντύπωση. ΕΙΝΑΙ ενέργειες με συγκεκριμένο επικοινωνιακό στόχο που εντάσσονται σε προγράμματα. ΕΙΝΑΙ προβολή στα ΜΜΕ με συγκεκριμένες ενέργειες. ΕΙΝΑΙ τεράστια επένδυση μελλοντικά, με μεγάλα κέρδη.

17 ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (2/2) ΕΙΝΑΙ εργασία με στρατηγικό πλάνο. ΕΙΝΑΙ αναγκαίες για τη δημιουργία σωστής εικόνας. ΕΙΝΑΙ ιδιαίτερα προσεκτικός συντονισμός υψηλών επικοινωνιακών ενεργειών. ΕΙΝΑΙ πολύ καλά σχεδιασμένα προγράμματα επικοινωνίας.

18 ΤΙ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΕΝ είναι οργανωμένο σχεδιασμένο ψέμα. ΔΕΝ έχουν την τάση να ωραιοποιούν τις καταστάσεις. ΔΕΝ είναι οι υπεύθυνοι για την είσοδο του κοινού σε εκδηλώσεις και δημόσια θεάματα. ΔΕΝ είναι δωρεάν διαφήμιση. ΔΕΝ είναι χάσιμο χρημάτων. ΔΕΝ είναι γνωριμίες και ευγενικοί τρόποι. ΔΕΝ είναι διοργάνωση εκδηλώσεων. ΔΕΝ είναι οι τυπικές εργασίες σε ένα γραφείο τύπου.

19 Δημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία Οι Δημόσιες Σχέσεις χρησιμοποιούν ικανά και δημιουργικά άτομα που εργάζονται στα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων. Τα τμήματα των Δημοσίων Σχέσεων διαχειρίζονται ισχυρές βάσεις δεδομένων και μελετούν με ακρίβεια τα στοιχεία. Συλλέγουν πληροφορίες για όλο το περιβάλλον του οργανισμού και τους ανθρώπους γύρω από αυτό. Οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων συνεργάζονται μόνο με επαγγελματίες επίσης, σε κάθε αντικείμενο δράσης. Δημιουργούν ένα ανώτερο πλάνο δράσης

20 Είδη Επικοινωνίας ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / προφορικός και γραπτός λόγος. ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / χαρακτηρίζεται από τις κινήσεις του σώματος. ΣΗΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ / προσδιορίζεται από τα σήματα των διαφόρων μορφών επικοινωνίας.

21 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Oι Δημόσιες Σχέσεις, είναι ένας τομέας που συνεργάζεται με το marketing αλλά σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται. Το marketing έχει εμπορικό χαρακτήρα σε αντίθεση με τις Δημόσιες Σχέσεις. Το Marketing αποτελείται από τις ενέργειες αυτές που προωθούν τα αγαθά. Ανιχνεύει τις ανάγκες των καταναλωτών και προσαρμόζει τα προϊόντα σε αυτές. Το marketing είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία (μείγμα marketing), στην οποία περιλαμβάνονται, η ονομασία, η συσκευασία, η έρευνα, η τιμολόγηση, η πώληση, η διανομή και οι υπηρεσίες μετά την πώληση. Οι Δημόσιες Σχέσεις από την άλλη φροντίζουν για την καλή φήμη της επιχείρησης ή οργανισμού γενικότερα.

22 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Εμπορική διαφήμιση είναι το σύνολο των τεχνικών μέσων με ομαδικό αποτέλεσμα που χρησιμοποιούνται προς όφελος μιας επιχείρησης, ώστε αυτή να αποκτήσει ή να διατηρήσει μια πελατεία. Η διαφήμιση χρησιμοποιεί πολλές τεχνικές για να παρουσιάσει το πειστικότερο πιθανό μήνυμα πώλησης και περιορίζεται σε ειδικές εργασίες πώλησης και αγοράς. Έχει την ανάγκη συγκεκριμένου χώρου και χρόνου στα μέσα όπου προβάλλεται, ενώ οι Δημόσιες Σχέσεις όχι. Η διαφήμιση προβάλλει το προϊόν και αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο σε αυτό. Η βασική διαφορά ανάμεσα στη διαφήμιση και στις Δημόσιες Σχέσεις έγκειται στην ακρίβεια τη ενημέρωσης. Η διαφήμιση δεν ψεύδεται, αλλά παρουσιάζει την αλήθεια με έναν προσανατολιστικό τρόπο, την κάνει να περάσει ευχάριστα, την ντύνει και την προκαλεί. Το μήνυμα των Δημοσίων Σχέσεων είναι μια αυθεντική ενημέρωση.

23 Διαφορές των Δημοσίων Σχέσεων με την Δημοσιότητα και την Προπαγάνδα Η επιχείρηση προσπαθεί ορισμένες φορές να προωθήσει με πολύ έμμεσο τρόπο το σύνολο, ή μέρος των προϊόντων που παράγει. Έτσι "διαρρέει" πληροφορίες που δημοσιεύονται και οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αληθείς και τότε μιλάμε για Δημοσιότητα και σε άλλες περιπτώσεις αναληθείς ή κατευθυνόμενες πληροφορίες, που αποκρύπτουν μερικώς ή ολικώς την αλήθεια, και έχουν σαν σκοπό την πλημμελή ενημέρωση αλλά και αποπροσανατολισμό του καταναλωτή. Στην περίπτωση αυτή μιλάμε για την Προπαγάνδα. Αυτή αποτελεί έναν αθέμιτο τρόπο επικοινωνίας με τον καταναλωτή. Οι Δημόσιες Σχέσεις αποτελούν ένα μέσον προώθησης της επιχείρησης στο σύνολο της και δεν στοχεύουν στην άμεση αύξηση των πωλήσεων της Επιχείρησης.

24 Διαφορές Δημοσίων Σχέσεων με την Διαφήμιση και την προπαγάνδα ΣΗΜΕΙΟΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣΔΙΑΦΗΜΙΣΗΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ 1. ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ- ΠΟΜΠΟΙ 1. Οργανωμένες ομάδες. Επαγγελματίες - Δημόσια Πρόσωπα 1. Επιχειρήσεις Οικο-νομούντα άτομα 1. Κράτη, καθεστώτα πολιτικοί ή/και ιδεολογικοί σχηματισμοί. 2. ΑΝΤΙΚΕ1ΜΕΝΑ- ΔΕΚΤΕΣ 2. Ομάδα Κοινής Γνώμης. Σύνολο Κοινής Γνώμης – Κοινωνικός Άνθρωπος 2. Ομάδες καταν/τών Οικον/κός άνθρωπος 2. Πολιτικές ιδεολογικές ομάδες, Σύνολο Κοινής Γνώμης. Άνθρωπος-Αριθμός, 3. ΣΚΟΠΟΣ 3. Ευνοϊκή εικόνα - Κύρος – Εμπιστοσύνη 3. Αύξηση πωλήσεων προϊόντων-υπηρεσιών 3. Αύξηση αριθμού οπαδών. 4. ΜΕΘΟΔΟΣ4, Πληροφόρηση - Πειθώς4. Πληροφόρηση-Πειθώς4. Πλύση εγκεφάλου. 5. ΕΙΔΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 5. Αμφίδρομη - Διάλογος5. Μονόλογος5. Εξουσιαστικός μονόλογος 6. ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΟΣ 6. Συνειδητό - Λογική - Κρίση 6.Συνειδητό-Συναίσθημα Υποσυνείδητο 6. Ένστικτο – Υποσυνείδητο 7. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙ ΔΙΑΥΛΟΙ 7. Μ. Μ. Ε. - Προσωπική Επαφή -Ιδιόκτητα μέσα7. Μ. Μ. Ε. Ιδιόκτητα μέσα 7. Μ. Μ. Ε. - Ψίθυρος -ιδιόκτητα μέσα 8. ΤΡΟΠΟΣ ΧΡΗΣΗΣ 8. Ελεύθερη συνεργασία 8. Αγορά χώρου ή/και χρόνου 8, Εξουσιαστική Αγορά Χώρου ή/ και Χρόνου Ελεύθερη Συνεργασία 9. ΕΙΔΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ 9. Κοινωνικά9. Οικονομικά9. Πολιτικοϊδεολογικά 10. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 10. Διαρκής αέναη 10. Βραχυπρόθεσμη – Μακροπρόθεσμη 10. Διαρκής - Αέναη 11. ΦΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ 11. Μεσομακροπρόθεσμα 11. Άμεσα -Βραχυπρόθεσμα -Μακροπρόθεσμα 11. Μακροπρόθεσμα 12. ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ12, Αλήθεια - Πραγματικότητα12. Αλήθεια - Εξειδανί-κευση - Ωραιοποίηση 12. Απόκρυψη αλήθειας ή και στρέβλωση της

25 Tο Δελτίο Τύπου Το Δελτίο Τύπου είναι ένα συγκεκριμένο κείμενο απο το οποίο πάντα, διοχετεύεται είδηση. Την ευθύνη για το σχεδιασμό και τη σύνταξη του Δελτίου Τύπου έχει ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων. Στο πάνω μέρος της σελίδας θα πρέπει να υπάρχει η φράση ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, ώστε να είναι γνωστή η ταυτότητα του κειμένου που ακολουθεί και να αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις ( για παράδειγμα πως δεν πρόκειται για πρόσκληση ή για κάποιας άλλης μορφής έγγραφο ). Τίτλος : Ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων,επιλέγει τίτλο ο οποίος να τραβά αμέσως την προσοχή και να παρουσιάζει ενδιαφέρον για τους συντάκτες που γίνονται αποδέκτες.Ο τίτλος πρέπει να είναι μέχρι οκτώ λέξεις. Να είναι σαφής και όχι γενικός.

26 Είδη Δελτίων Τύπου Ενημερωτικό: δίνει πληροφορίες για συγκεκριμένο γεγονός. Απολογιστικό: για τη δράση/εκδήλωση που έγινε. Μπορείτε επίσης να το στέλνετε για ανάρτηση στην ιστοσελίδα της εφημερίδας/περιοδικού, μαζί με φωτογραφίες. Συμπληρωματικό: για εκδότες – δίνει επιπλέον πληροφορίες για το γεγονός και για την οργάνωση. Συνήθως είναι συνημμένο σε ένα ενημερωτικό δελτίο. Μελέτης περιστατικού: δίνει πληροφορίες για προσωπικά γεγονότα. Συνήθως συνοδεύει το δελτίο τύπου. Προσκλήσεις: προσκαλούν δημοσιογράφους σε φωτογραφήσεις, συνεντεύξεις τύπου, παρουσιάσεις στον Τύπο, δεξιώσεις για τον Τύπο. Συνήθως σε μορφή ενημερωτικού δελτίου.

27 Επαφές για το δελτίο τύπου Μάθετε ονόματα των σχετικών δημοσιογράφων είτε ψάχνοντας σε κατάλογο μέσων ενημέρωσης: από τις εφημερίδες, περιοδικά, Τηλεόραση Ραδιόφωνο Γνωστούς / φίλους. Πάντα να στέλνετε τα δελτία τύπου και τις ανταποκρίσεις σας στο όνομα του δημοσιογράφου.

28 Επαφές για δελτίο τύπου Οι δημοσιογράφοι της τηλεόρασης θέλουν τη μεγαλύτερη προσοχή. Τηλεφωνήστε τους πριν τους στείλετε ένα δελτίο τύπου για να στρέψετε την προσοχή τους σε αυτό. Κατόπιν θα θέλουν χρόνο για να οργανώσουν τους ρεπόρτερ και τα συνεργεία λήψης. Αν μπορείτε, στείλτε δελτία τύπου με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e– mail) και δώστε μια σύντομη περίληψη του περιεχομένου τους στο e–mail σας. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι σήμερα χρησιμοποιούν e–mail και είναι ο γρηγορότερος και ευκολότερος τρόπος για αυτούς να λάβουν πληροφορίες. Προσκαλέστε δημοσιογράφους για μια ενημέρωση για τον σκοπό και την ιστορία του Οδηγισμού στον τόπο σας. Καταγράφετε όλες τις λεπτομέρειες των συνομιλιών σας και το ποιος δημοσιογράφος και ποιο θέμα σας έχει καλύψει. Όταν κουβεντιάζετε με δημοσιογράφους, να κρατάτε σημειώσεις της συζήτησης. Αν αισθάνεστε ότι κάτι σας διαφεύγει, να ελέγχετε τις σημειώσεις από αυτά που ειπώθηκαν. Αποχαιρετώντας τους δώστε τα στοιχεία σας, ώστε αν θελήσουν να επικοινωνήσουν εκείνοι μαζί σας.

29 Προϋποθέσεις αποστολής δελτίου τύπου Μάθετε πότε είναι οι προθεσμίες του προγράμματος ή της έκδοσης. Στέλνετε τα δελτία τύπου έγκαιρα. Προσπαθήστε να έχετε τηλεφωνική επαφή μετά την αποστολή, ειδικά αν γνωρίζετε τον δημοσιογράφο. Τηλεφωνήστε σε ήρεμη ώρα της ημέρας. Προς το μεσημέρι είναι συνήθως καλή ώρα. Αποφύγετε την τηλεφωνική επικοινωνία λίγο πριν την προθεσμία. Αποφύγετε να επικοινωνείτε με δημοσιογράφους τις Παρασκευές γιατί τα περισσότερα άρθρα έχουν ήδη γραφτεί και δημοσιευτεί έως τότε.

30 Λόγοι αποτυχίας του Δελτίου Τύπου Ο παραλήπτης δεν εργάζεται πλέον σε αυτό το γραφείο Λαμβάνονται μετά την προθεσμία Είναι διαφημιστικά κείμενα και όχι είδηση Είναι πολύ μεγάλο. Έχετε στείλει ένα παρόμοιο σε όλους τους δημοσιογράφους Θα πρέπει να γραφτεί με διαφορετική οπτική γωνία για κάθε διαφορετικό μέσο. Τα ΠΟΙΟΣ, ΠΟΥ, ΓΙΑΤΙ, ΤΙ, ΠΟΤΕ δε δίνονται στην πρώτη παράγραφο. Δεν στοχεύετε με το κείμενό σας τους αναγνώστες, ακροατές, τηλεθεατές. Οι ειδήσεις είναι «θαμμένες» μέσα στο κείμενο.

31 Συμβουλές για το αποτελεσματικό Δελτίου Τύπου Μάθετε το όνομα του δημοσιογράφου που καλύπτει το θέμα σας Μάθετε τη συχνότητα της έκδοσης/προγράμματος Μάθετε τις προθεσμίες της έκδοσης/προγράμματος Μάθετε το περιεχόμενο και το ύφος των διαφορετικών μέσων ενημέρωσης της περιοχής σας Ελέγξτε με τους ανθρώπους που καλύπτουν τις ειδήσεις, τι είδους θέματα θέλουν

32 Συμβουλές για το αποτελεσματικό Δελτίο Τύπου Έχετε επαφή με ανεξάρτητους δημοσιογράφους Διατηρείστε συχνή επαφή με δημοσιογράφους Κρατάτε αρχείο με τις σημειώσεις από συζητήσεις με τα μέσα ενημέρωσης Φτιάξτε λίστα με ονόματα δημοσιογράφων, τίτλους εκδόσεων, διευθύνσεις, τηλέφωνα, φαξ, ημερομηνίες εκδόσεων, ώρες εκπομπών, προθεσμίες.

33 Συμβουλές για το αποτελεσματικό Δελτίο Τύπου Ημέρες για αποστολή Δ/Τ είναι η Τρίτη, η Τετάρτη και η Πέμπτη. Όχι Δευτέρα και Παρασκευή, λόγω του ότι τη Δευτέρα υπάρχει βαριά ψυχολογία, ενώ αντίθετα την Παρασκευή η διάθεση είναι πολύ χαλαρή. Κατάλληλες ώρες από 14.00 – 18.00 λόγω του ότι είναι οι κυρίως ώρες στις οποίες οι δημοσιογράφοι επιλέγουν θέματα και αρθρογραφούν. Όταν ακολουθεί λέξη από Κ ή από Π ή από Τ και τα γράμματα από σύνθεση αυτών Ψ και Ξ τότε το άρθρο που προηγείται παίρνει ν. Όταν γράφετε στο Δ/Τ ή και σε πρόσκληση την ώρα 12.00 το μεσημέρι, αυτό γράφεται ως 12.00 μ και όχι 12.00 μμ ή 12.00 πμ καθώς η 12.00 είναι το μοναδικό λεπτό της ημέρας το οποίο είναι πάνω στη μεσημβρία άρα δεν είναι ούτε πρό ούτε μετά.

34 Σύνταξη του Δελτίου Τύπου Οι δημοσιογράφοι δαπανούν 5 δευτερόλεπτα περίπου για να διαβάσουν τα δελτία τύπου. Διασφαλίστε ότι θα τραβήξετε το ενδιαφέρον τους από την πρώτη παράγραφο. Ο τίτλος πρέπει να είναι απλός και τεκμηριωμένος, πρέπει να τραβάει το μάτι του δημοσιογράφου. Απαντήστε στις δημοσιογραφικές ερωτήσεις, στα ΠΟΙΟΣ (έκανε κάτι), ΓΙΑΤΙ (έγινε αυτό), ΤΙ (είναι αυτό που έγινε), ΠΟΥ (έγινε) & ΠΟΤΕ (έγινε) στην πρώτη παράγραφο. Οι απαντήσεις δίνονται με οποιαδήποτε σειρά π.χ. πραγματοποιήθηκε όπως κάθε χρόνο με ιδιαίτερη επιτυχία το κόψιμο της πίτας του Τ.Τ...... στο Δημαρχιακό μέγαρο της πόλης την Κυριακή 16 Ιανουαρίου 20.. (στη συνέχεια δίνονται οι λεπτομέρειες). Μη χρησιμοποιείτε επίθετα ή υπερθετικούς βαθμούς. (π.χ. Οι Οδηγοί παρουσίασαν την ωραιότερη εκδήλωσή τους χθες, στην πιο όμορφη τοποθεσία των φανταστικών νέων εγκαταστάσεων τους).

35 Σύνταξη του Δελτίου Τύπου Χρησιμοποιείτε απλές και μικρές προτάσεις και παραγράφους. Χρησιμοποιείτε ενεργητική και όχι παθητική φωνή και σε μέλλοντα χρόνο (π.χ. Η εταιρία μας θα παρουσιάσει ένα νέο πρόγραμμα και όχι ένα νέο πρόγραμμα παρουσιάστηκε από τον από την εταιρία μας). Προσπαθήστε το δελτίο τύπου να γράφεται σε μια σελίδα. Αποφύγετε τους αποκλεισμούς Τα δελτία τύπου γράφονται πριν ή και μετά την εκδήλωση ανάλογα με το στόχο τους. Θέλουμε συμμετοχή ή ενημέρωση. Μάθετε το όνομα του δημοσιογράφου στον οποίο στέλνετε το δελτίο τύπου. Αν υπάρχει δυνατότητα αποστολής φωτογραφίας να γράφετε «ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» πάνω στο δελτίο τύπου. Αν στέλνετε το δελτίο τύπου ηλεκτρονικά βάζετε τη φωτογραφία σε συνημμένο αρχείο (attachment) και υπότιτλο με σχετικές επεξηγήσεις: π.χ. στη φωτογραφία εικονίζονται από αριστερά προς τα δεξιά, η Πρόεδρος του Τοπικού Τμήματος ΣΕΟ κ........., ο Δήμαρχος κ....... κ.λπ. Φόρμα δελτίου τύπου

36 Φόρμα δελτίου τύπου Χρησιμοποιείτε μια πλευρά χαρτιού – ποτέ και τις δύο πλευρές. Αν το δελτίο τύπου σας είναι μεγαλύτερο από μια σελίδα χρησιμοποιείστε μια δεύτερη σελίδα. Αφήνετε διπλά κενά στις παραγράφους του κειμένου. Αναγράφετε την ημερομηνία και την πόλη στην πάνω δεξιά γωνία και στο τέλος του δελτίου. Προσδιορίστε αν το δελτίο τύπου είναι για άμεση έκδοση ή έχει περιορισμούς (π.χ. στην ημερομηνία δημοσίευσης) Προσδιορίστε καθαρά το δελτίο ως ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ, ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΔΟΤΕΣ κλπ. Ο τίτλος δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από 2 γραμμές, σε έντονη γραφή (bold), όχι κεφαλαία και όχι υπογραμμισμένα. Χρησιμοποιείτε ευανάγνωστο μέγεθος γραμμάτων. Χρησιμοποιείτε παραγράφους Ολογράφως τους αριθμούς από το ένα έως το εννέα

37 Φόρμα δελτίου τύπου Ολογράφως τις λέξεις «ποσοστό» και «αριθμός» Περιλαμβάνετε τίτλους στην πρώτη αναφορά σε ανθρώπους (π.χ. κ. Μαρίνα Παπαδοπούλου, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών) Ολογράφως τα ακρωνύμια στην πρώτη αναφορά σας σε αυτά και κατόπιν συμπεριλάβετέ τα σε παρενθέσεις (π.χ. Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΙΚΑ)). Από εκεί και πέρα μπορείτε να χρησιμοποιείτε μόνο το ακρωνύμιο. Μη χρησιμοποιείτε πλάγια γραφή (italics) ή υπογραμμίσεις. Μη χωρίζετε μια πρόταση ή παράγραφο μεταξύ των σελίδων. Να αριθμείτε όλες τις σελίδες Γράφετε τη λέξη «ΤΕΛΟΣ» στο τέλος του δελτίου τύπου. Συμπεριλάβετε όνομα και τηλέφωνο για πληροφορίες στο τέλος του δελτίου τύπου. Αναγράφετε πληροφορίες κλειδιά (προσοχή αποστολή φωτογραφίας, συνέντευξη τύπου κ.λπ.) στην πάνω αριστερή γωνία του δελτίου τύπου.

38 Μετά την αποστολή του Δελτίου Τύπου Δώστε για επανέλεγχο το κείμενο σε άλλο συνάδελφο Ζητήστε έγκριση για το κείμενο από τον άμεσο Προϊστάμενό σας Βεβαιωθείτε ότι οποιοσδήποτε αναφέρεται στο κείμενο είναι διαθέσιμος και πρόθυμος για επιπλέον σχόλια και πληροφορίες. Μη στέλνετε περισσότερα από ένα αντίγραφα σε κάθε περιοδικό ή εφημερίδα ή τηλεοπτικό σταθμό εκτός αν είναι πρόσκληση για γεγονός που αφορά τον Τύπο οπότε μπορείτε να στείλετε αρκετά αντίγραφα. Τηλεφωνείστε για να ευχαριστήσετε για την έκδοση του Δελτίου τύπου σας. Αν γραφτεί κάτι λάθος, ζητείστε να διορθωθεί η ανακρίβεια. Αν υπάρχουν αρνητικά δημοσιεύματα, θα πρέπει να σκεφθείτε αν θα απαντήσετε και με ποιό τρόπο.

39 Πρότυπο Δελτίου Τύπου – Φόρμα : ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Υπεύθυνος : Τηλ.: Kιν. : Email : ΤΙΤΛΟΣ Δ/Τ. ………………………………………………………………… ………………………………………………………………. (Ποιός – Τι – Πού – Πότε – Πως – Γιατί ). Λίγα λόγια για ………………………………………………. Για οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεστε, σας παρακαλώ επικοινωνήστε με τον ………. στο …………….


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google