Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα

2 ΚΥΠΡΟΣ Η Κύπρος, επίσημα Κυπριακή Δημοκρατία είναι ανεξάρτητη νησιωτική χώρα της ανατολικής Μεσογείου. Συνορεύει θαλάσσια με την Ελλάδα (Καστελόριζο), την Τουρκία, την Συρία, τον Λίβανο, το Ισραήλ και τηνΑίγυπτο. Η βόρεια πλευρά της βρίσκεται υπό κατοχή από την Τουρκία από το Το 1983, κατά παράβαση του καταστατικού χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, η Τουρκία προέβη στην ανακήρυξη της λεγόμενης "Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου" (ΤΔΒΚ) η οποία μέχρι σήμερα αναγνωρίζεται μόνο από την Τουρκία. νησιωτική χώραΜεσογείουΕλλάδαΚαστελόριζοΤουρκίαΣυρίαΛίβανοΙσραήλΑίγυπτοΤουρκία"Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου" (ΤΔΒΚ)Τουρκίανησιωτική χώραΜεσογείουΕλλάδαΚαστελόριζοΤουρκίαΣυρίαΛίβανοΙσραήλΑίγυπτοΤουρκία"Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου" (ΤΔΒΚ)Τουρκία

3 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ Η Κύπρος είναι το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Μεσογείου. Βρίσκεται ανατολικά της Ρόδου, 215 μίλια, και της Κρήτης, νότια των ακτών της Τουρκίας 37 μίλια, δυτικά των Συριακών ακτών 56 μίλια, και βόρεια των ακτών της Αιγύπτου 190 μίλια. Πρώτοι που φέρονται να ασχολήθηκαν επισταμένως με την γεωγραφία της Κύπρου ήταν οι αρχαίοι Έλληνες: Στράβων (63 π.Χ.-23 μ.Χ.) και Κλαύδιος Πτολεμαίος ( μ.Χ.), οι οποίοι και είναι οι πρώτοι χαρτογράφοι της Κύπρου. ΜεσογείουΡόδουΚρήτηςΤουρκίαςΑιγύπτουΣτράβωνΚλαύδιος ΠτολεμαίοςΜεσογείουΡόδουΚρήτηςΤουρκίαςΑιγύπτουΣτράβωνΚλαύδιος Πτολεμαίος

4 Η σημαία της Κύπρου Το έμβλημα της Κυπριακής Δημοκρατίας Η Γεωγραφική θέση της Κύπρου

5 ΑΡΧΑΙΟ ΙΔΑΛΙΟΝ Το Ιδάλιον ήταν αρχαία πόλη και κυπριακό βασίλειο. Κατά την παράδοση, ιδρύθηκε από τον Χαλκάνορα (απόγονος τουΤεύκρου) εκεί όπου είδε τον ήλιο, «ιδού άλιον» που σημαίνει είδα τον ήλιο. Στην πόλη εγκαταστάθηκαν Αχαιοί με αρχηγό τον Χαλκάνορα τον 12ο π.Χ. αιώνα. Εδώ λατρευόταν η Αθηνά και ο Απόλλων "Άμυκλος". ΧαλκάνοραΤεύκρουΑχαιοίΑθηνάΑπόλλωνΧαλκάνοραΤεύκρουΑχαιοίΑθηνάΑπόλλων Το Ιδάλιον είναι γνωστό για την ομώνυμη επιγραφή, κατά την οποία ο βασιλιάς Στασίκυπρος είχε προσφέρει γη στον Ονάσιλο, ώστε ο τελευταίος να γιατρεύει τους τραυματίες στον πόλεμο με τους Φοίνικες και τους Πέρσες. Την κλασική εποχή, χάρη στους Πέρσες, οι Φοίνικες κατέλαβαν το Ιδάλιον. ομώνυμη επιγραφήΣτασίκυπροςομώνυμη επιγραφήΣτασίκυπρος Το βασίλειο αυτό ήταν γνωστό ως το πιο δημοκρατικό και έκοψε δικό του νόμισμα, που διατηρήθηκε μέχρι τον 5ο αιώνα π.Χ. Η οικονομική και πολιτιστική του ανάπτυξη περιγράφηκε από τους Ασσύριους κατά τον 7ο αιώνα π.Χ. Κοντά στην αρχαία πόλη βρίσκεται σήμερα το Τοπικό Μουσείο Αρχαίου Ιδαλίου, όπου βρίσκονται όσα αρχαία ευρήματα βρέθηκαν στην περιοχή (τα οποία δεν έπεσαν στα χέρια των αρχαιοκάπηλων). Δίπλα απ' το μουσείο βρέθηκε το αρχαίο παλάτι και άλλα ευρήματα, όπως το Φοινικικό Αρχείο (όπου καταγράφεται η συλλογή φόρων από τους Ιδαλιώτες) χάρη στις ανασκαφές που ξεκίνησαν στην περιοχή το 1991, από το Τμήμα Αρχαιοτήτων Κύπρου. Φοινικικό ΑρχείοΦοινικικό Αρχείο

6 Το Δάλι (Ιδάλιον) είναι κωμόπολη της επαρχίας Λευκωσίας και ανεξάρτητος δήμος της Κύπρου. Βρίσκεται στο νότιο μέρος της επαρχίας. Αποτελεί την σύγχρονη κωμόπολη της αρχαίας πόλης του Ιδαλίου. Στο χωριό Δάλι εδρεύει προσωρινά η Ιερά Μητρόπολις Τριμυθούντος. Σημερινός Δήμαρχος Ιδαλίου είναι ο κ. Λεόντιος Καλλένος.ΛευκωσίαςΚύπρουΙδαλίουΤριμυθούντος ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΙΔΑΛΙΟΝ Η κωμόπολη Δάλι βρίσκεται στην επαρχία Λευκωσίας και τοποθετείται περίπου στο μέσο της νήσου Κύπρου. Απέχει περίπου 17 χιλιόμετρα νότια από την Λευκωσία και κείται σε πεδινό έδαφος. Ο πυρήνας-κέντρο του χωριού βρίσκεται μεταξύ δύο μικρών οροσειρών οι οποίες περικλείουν την κοιλάδα του ποταμού Γιαλιά. Το χωριό γειτνιάζει στα δυτικά με το Πέρα Χωριό-Νήσου, στα βόρεια με τα χωριά Ποταμιά, Άγιος Σωζόμενος, Γέρι καιΛατσιά στα ανατολικά με τα χωριά Λουρουτζίνα και Λύμπια και στα νότια με το χωριόΑλάμπρα. Το κέντρο του χωριού διασχίζει ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός της Κύπρου, "Γιαλιάς" ο οποίος οφείλει την ονομασία του στο χωριό, αφού το σημερινό όνομα του είναι η εξέλιξη του παλαιού ο ονόματος του, "Ιδαλίας".ΛευκωσίαςΠέρα Χωριό-ΝήσουΠοταμιάΆγιος ΣωζόμενοςΓέριΛατσιάΛουρουτζίναΛύμπιαΑλάμπρα

7 Το Δάλι από αεροφωτογραφία Η γεωγραφική θέση του Δαλιού

8 Το Β΄ Δημοτικό Σχολείο Ιδαλίου ιδρύθηκε το Τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του το σχολείο φιλοξένησε περίπου 200 μαθητές κατανεμημένους σε 6 τμήματα. Πρώτος διευθυντής του Σχολείου υπήρξε ο Θεοδόσης Πιέρος, ενώ το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό αποτελούσαν οι: Ανδρέας Σμυρνιός, Τιμολέων Χαριλάου, Γεώργιος Αλεξάντρου, Μαρία Ιεροδιακόνου και Μαρία Χ΄Θεοδούλου. Τα επόμενα χρόνια το σχολείο επεκτάθηκε κτιριακά και είναι σήμερα πλήρως εξοπλισμένο. Φέτος φοιτούν 250 παιδιά κατανεμημένα σε 12 τμήματα.

9 Πρόγραμμα « Ουράνιο Τόξο» “ Πρασινίζω το σχολείο μου. Διαχειρίζομαι σωστά τα απορρίμματα βοηθώντας το σπίτι μου, το σχολείο μου, τον πλανήτη μας.” Το πρόγραμμα « Ουράνιο Τόξο» θα έχει διάρκεια τουλάχιστον μια σχολική χρονιά. Το πρόγραμμα θα υποστηρίζεται και θα εφαρμόζεται ταυτόχρονα με: τους φετινούς στόχους υπό έμφαση o Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας. o Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία το Σχέδιο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Σχολείου με θέμα τα απορρίμματα το Αναλυτικό Πρόγραμμα σπουδών Αγωγής Ζωής το όραμα του Σχολείου : " Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε να προσφέρουμε ένα ασφαλές, ευχάριστο και κατάλληλο περιβάλλον, στο οποίο κάθε μαθητής να έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει στο μεγαλύτερο βαθμό όλες του τις δυνατότητες". Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 7 ενότητες με τα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου. Κεντρικό άξονα της ενότητας θα αποτελούν οι 7 μέρες χρωμάτων μια για κάθε χρώμα- ενότητα του «Ουράνιου Τόξου». Τις μέρες αυτές τα παιδιά και το προσωπικό του σχολείου θα έρχονται στο σχολείο φορώντας φανελίτσα με το ανάλογο χρώμα και κάθε φορά θα εμπλέκονται σε δραστηριότητες και δράσεις είτε ενδοτμηματικά είτε σε συνεργασία με τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου, καθώς και την κοινότητα. Οι δραστηριότητες θα αποσκοπούν στην καλλιέργεια στάσεων για την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τόσο στο σπίτι και στο σχολείο όσο και στην κοινότητα καθώς και στην ανάπτυξη δημοκρατικών και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών και στην καλλιέργεια του σεβασμού προς τον εαυτό μας, τον άλλο και το φυσικό περιβάλλον. “ Πρασινίζω το σχολείο μου. Διαχειρίζομαι σωστά τα απορρίμματα βοηθώντας το σπίτι μου, το σχολείο μου, τον πλανήτη μας.” Το πρόγραμμα « Ουράνιο Τόξο» θα έχει διάρκεια τουλάχιστον μια σχολική χρονιά. Το πρόγραμμα θα υποστηρίζεται και θα εφαρμόζεται ταυτόχρονα με: τους φετινούς στόχους υπό έμφαση o Αειφόρος ανάπτυξη: Πρασινίζουμε τα σχολεία μας, βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής μας. o Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία το Σχέδιο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Σχολείου με θέμα τα απορρίμματα το Αναλυτικό Πρόγραμμα σπουδών Αγωγής Ζωής το όραμα του Σχολείου : " Να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε να προσφέρουμε ένα ασφαλές, ευχάριστο και κατάλληλο περιβάλλον, στο οποίο κάθε μαθητής να έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει στο μεγαλύτερο βαθμό όλες του τις δυνατότητες". Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει 7 ενότητες με τα 7 χρώματα του ουράνιου τόξου. Κεντρικό άξονα της ενότητας θα αποτελούν οι 7 μέρες χρωμάτων μια για κάθε χρώμα- ενότητα του «Ουράνιου Τόξου». Τις μέρες αυτές τα παιδιά και το προσωπικό του σχολείου θα έρχονται στο σχολείο φορώντας φανελίτσα με το ανάλογο χρώμα και κάθε φορά θα εμπλέκονται σε δραστηριότητες και δράσεις είτε ενδοτμηματικά είτε σε συνεργασία με τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου, καθώς και την κοινότητα. Οι δραστηριότητες θα αποσκοπούν στην καλλιέργεια στάσεων για την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τόσο στο σπίτι και στο σχολείο όσο και στην κοινότητα καθώς και στην ανάπτυξη δημοκρατικών και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών και στην καλλιέργεια του σεβασμού προς τον εαυτό μας, τον άλλο και το φυσικό περιβάλλον. Προγράμματα Σ.Ε.Υ.Α.Π

10 Η Τηγανοκίνηση είναι ένα εκπαιδευτικό, περιβαλλοντικό πρόγραμμα συλλογής χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, με τη συνεργασία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό ΑΚΤΗ Κέντρο Μελετών και Έρευνας. Το σχολείο μας έχει ενταχθεί φέτος στο πρόγραμμα της Τηγανοκίνησης και έχει καθορίσει ως μέρες συλλογής των μαγειρικών λαδιών τη Δευτέρα και την Τετάρτη από τις 7:30-8:00 π.μ. Το καθαρό κέρδος από την πώληση των τηγανελαίων και του βιοντίζελ που θα μαζεύει το κάθε σχολείο, όσο και τα χρηματικά έπαθλα από πιθανή επιτυχία του σχολείου στον ετήσιο παγκύπριο διαγωνισμό συλλογής «τηγανελαίων», θα δίνονται στη σχολική μονάδα για την υποστήριξη δράσεων σχετικών με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της χαρακτήρα. Πρόγραμμα «Τιγανοκίνιση»

11 Το όλο σκεπτικό και η φιλοσοφία του συγκεκριμένου προγράμματος κινείται γύρω από τους ακόλουθους θεματικούς άξονες: α) Τη γνωριμία και την κατανόηση της έννοιας bullying- εκφοβιστική συμπεριφορά. β) Την πρόληψη, τον περιορισμό και την αντιμετώπιση περιστατικών bullying μεταξύ μαθητών της σχολικής μονάδας τα οποία μπορεί να παρουσιαστούν μέσα από τη χρήση εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης, εκτός σχολικού χρόνου κατά τις απογευματινές ώρες, καθώς και άλλων περιστατικών σωματικού ή λεκτικού εκφοβισμού κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. γ) Τη διασύνδεση της συγκεκριμένης πρότασης με άλλα προγράμματα που εφαρμόζονταν παράλληλα στο σχολείο, όπως το πρόγραμμα " Δάφνη". Μέσα από το πρόγραμμα αυτό καθώς και του προγράμματος ΣΕΑΥΠ γίνεται προσπάθεια επoικοδομητικής διαχείρισης του χρόνου των διαλειμμάτων με στόχo τον περιορισμό των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών. δ) Την απόκτηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων- ικανοτήτων που θεωρούνται κομβικές για τους ευρωπαίους πολίτες του 21ου αι. ε) Τη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. στ) την αξιοποίηση της τεχνολογίας στο μάθημα των εικαστικών τεχνών με σκοπό τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας. ζ) Τη γνωριμία με νέες μορφές τέχνης. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Η ΤΕΧΝΗ ΠΟΛΕΜΑ ΤΟ BULLYING»

12 ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ [ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΟΥ ΚΟΥΤΙ]

13 ΕΡΓΑ ΜΑΘΗΤΩΝ [ΜΕ ΜΟΛΥΒΙ]

14 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ


Κατέβασμα ppt "Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google