Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1  ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι ένα προϊόν (σε ποια κατηγορία A,B ή C ανήκει) : αυτό επηρεάζει τη βαρύτητα των κριτηρίων : ΚΟΣΤΟΣ (τιμή αγοράς, διευκολύνσεις, εκπτώσεις) ΠΟΙΟΤΗΤΑ (προδιαγραφές προϊόντος και συσκευασίας) ΧΡΟΝΟΣ ανταπόκρισης στις παραγγελίες (‘Lead Time’) ΕΥΕΛΙΞΙΑ (σε περίπτωση έκτακτων παραγγελιών, όταν η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη) ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ : Αποδοχή σε περιπτώσεις λάθους και χρόνος επανόρθωσης του λάθους ‘ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ’ – π.χ. χρήση φιλικών μέσων μεταφοράς Κοινωνικές ευαισθησίες (π.χ. συνθήκες εργασίας)

2

3 ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ : Δ

4 ΔΕΙΚΤΗΣ ΧΡΟΝΟΥ % «αργοπορημένων» παραλαβών (πόσες παραλαβές έχουν καθυστερήσει σε σχέση με το συμφωνημένο χρόνο;) ΔΕΙΚΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ % «ελαττωματικών» προϊόντων/ παραλαβή (πόσα ελαττωματικά προϊόντα παραλάβαμε ;) ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ Αποκλίσεις από την παραγγελία / παραλαβή (πόσα λάθος προϊόντα παραλάβαμε ; ) ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ  ΦΑΣΗ 2 η : Αξιολόγηση πραγματικής απόδοσης προμηθευτών που έχουν επιλεχθεί (Φάση 1 η ), βάσει των εντολών αγοράς (παραγγελίες) για συγκεκριμένα προϊόντα και ποσότητες.

5  Οι Δείκτες Αξιολόγησης των Προμηθευτών ανήκουν σε ένα σύνολο Δεικτών Παραγωγικότητας των Λειτουργιών (Διαδικασιών) Εφοδιαστικής της Επιχείρησης, που ο στόχος τους είναι συνολικά το σύστημα Logistics (κύκλωμα εφοδιασμού) να πετυχαίνει τους 2 βασικούς του στόχους σε συνδυασμό : χαμηλό κόστος και Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών  Οι Δείκτες Αξιολόγησης των Προμηθευτών πρέπει λοιπόν να αξιολογούνται σε συνδυασμό με άλλους δείκτες. Γ Παράδειγμα υψηλός δείκτης χρόνου  σημαντικές καθυστερήσεις από τους προμηθευτές. αν παράλληλα έχουμε χαμηλούς δείκτες εξυπηρέτησης πελατών (χρονικό και διαθεσιμότητας) τότε πιθανόν να σημαίνει ότι η ασυνέπεια του προμηθευτή στην επιχείρηση επιφέρει ασυνέπεια στους πελάτες μας από εμάς.

6 KOΣΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΧΡΗΣΗ ΧΩΡΩΝ +ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ

7 ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Α’ ύλες Ανταλλακτικά Γραμμών ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΧώροιΠαραλαβές ΜΑΡΚΕΤΙΝG-ΠΩΛΗΣΕΙΣ Προβλέψεις Έρευνα Αγοράς Εισαγωγή Νέων Προϊόντων Πολιτική Προώθησης (προσφορές, εκπτώσεις) ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Σύστημα Αξιολόγησης Προμηθευτών Προδιαγραφές Υλικών ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ Συμβάσεις CUSTOMER SERVICE Διαθεσιμότητα Lead Times παραγγελιών Ενημέρωση πελατών ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ Γύρισμα κεφαλαίων Προϋπολογισμός

8 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ Τι θα αποθεματοποιήσουμε ? (γκάμα – ποικιλία προϊόντων που θα διακινεί η επιχείρηση) Σε ποιες ποσότητες ? (Eπίπεδα αποθέματος - Ποσότητα Παραγγελίας) Ποιο θα είναι το απόθεμα ασφαλείας ? ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

9 ΑΠΟΘΕΜΑ = ΚΟΣΤΟΣ Κόστος αγοράς προϊόντων Κόστος ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ) προϊόντων

10 ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΚΟΣΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ – ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΚΟΣΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ – ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ (τόκος δανεισμού) (τόκος δανεισμού) ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ -ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ -ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ (προσωπικό, συντήρηση, λειτουργικά, κτλ.) (προσωπικό, συντήρηση, λειτουργικά, κτλ.) ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ - ΖΗΜΙΩΝ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ - ΖΗΜΙΩΝ (συμπερ. φθορών) (συμπερ. φθορών) ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ - ΑΧΡΗΣΤΕΥΣΗΣ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ - ΑΧΡΗΣΤΕΥΣΗΣ (τέλος διάρκειας – κύκλου ζωής προϊόντος ) (τέλος διάρκειας – κύκλου ζωής προϊόντος ) ΚΟΣΤΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ - ΦΟΡΩΝ ΚΟΣΤΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ - ΦΟΡΩΝ (0,1% -1 % αξίας αποθέματος) (0,1% -1 % αξίας αποθέματος) ΣΥΝΟΛΟα% α=10 – 42% επί της αξίας του προϊόντος

11

12 «Επιτυχημένες» δεν θεωρούνται πλέον οι αγορές που εξασφαλίζουν μόνο την προμήθεια φτηνών και ποιοτικών προϊόντων από αξιόπιστους προμηθευτές, αλλά οι αγορές οι οποίες οδηγούν σε μείωση του κόστους διατήρησης του αποθέματος και πιο συγκεκριμένα σε : Μείωση κόστους κεφαλαίου, από τις μικρότερες επενδύσεις για χώρους, εξοπλισμό (χαμηλότερος δανεισμός) αλλά και από τη υψηλότερα ‘γυρίσματα’ (περισσότερες φορές ανανεώνεται το απόθεμα στο ίδιο χρονικό διάστημα με συχνότερες παραγγελίες στους προμηθευτές) ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ

13 Μείωση κόστους απαξίωσης : Ο βασικός λόγος που οδηγεί στην απαξίωση των αγαθών αποτελεί το τέλος της διάρκειας ή του κύκλου ζωής του προϊόντος. Αφορά κυρίως προϊόντα τεχνολογίας ή τρόφιμα που λήγουν πριν διατεθούν σε πελάτες. Μείωση του κόστους αποθήκευσης : λόγω μείωσης του αποθέματος με συνεπαγόμενη μείωση των αναγκών σε χώρους (μείωση ενοικίων), συντήρηση εξοπλισμού, τρέχοντα λειτουργικά εγκαταστάσεων (φως, νερό, κλπ). ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ

14 Μείωση του κόστους φθορών : Μικρότερος χρόνος αποθήκευσης, λιγότερες φθορές από τις συνθήκες αποθήκευσης – λιγότερο ‘στρίμωγμα’ προϊόντων στους αποθηκευτικούς χώρους λόγω μικρότερων ποσοτήτων ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ είναι η μείωση των δεσμευμένων κεφαλαίων σε αποθέματα και σε στατικούς πόρους: δυνατότητες αξιοποίησής του σε άλλες αποδοτικές επενδύσεις (μείωση κόστους ευκαιρίας).

15 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΓΥΡΙΣΜΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ ΓΥΡΙΣΜΑ εξαρτάται από το ‘επίπεδο αποθέματος’, με άλλα λόγια εάν διατηρούμε υψηλά ή χαμηλά απόθέματα Υψηλά αποθέματα  όχι συχνά παραγγελίες στους προμηθευτές Χαμηλά αποθέματα  συχνά παραγγελίες στους προμηθευτές Καθορίζεται βασικά από: Προέλευση προμηθευτών Παράγοντες κόστους (αγορά, κόστος Logistics) Yφιστάμενη υποδομή Παράδειγμα : εάν έχουμε ετήσιο γύρισμα 6 σημαίνει ότι κατά μέσο όρο γυρίζουμε το απόθεμα μας κάθε 2 μήνες (2μήνες x 6μήνες = 12) Το γύρισμα μπορεί να εκφραστεί και σε χρόνο (στο παράδειγμα αυτό θα είχαμε : γύρισμα = 2 μήνες ή 60ημέρες)

16 ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΥΨΗΛΑ Ή ΧΑΜΗΛΑ ?

17 Κόστη έλλειψης Κόστη διατήρησης Όχι πολύ λίγα! ΌΧΙ πολλά!!! Μείωση Συνολικού Κόστους βελτίωση Εξυπηρέ τησης Πελατών Αύξηση εσόδων Μείωση Δαπανών

18  ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ  ΥΨΗΛΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ Διαθεσιμότητα   ικανοποίηση πελατών Πιθανή εξοικονόμηση κόστους αγοράς (φθηνότερες αγορές) Πιθανές εξοικονομήσεις από αύξηση τιμής  Κόστος Αναπαραγγελιών (μείωση αριθμού παραγγελιών)  Κόστος Διατήρησης Αποθέματος  Ρευστότητας (Δέσμευση Κεφαλαίων σε Απόθεμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα)   Δυνατότητας εκμετάλλευσης κεφαλαίων σε άλλες δραστηριότητες και χαμηλότερου δανεισμού

19 Αναμονή αύξησης τιμών Ποσοτικές εκπτώσεις για μεγαλύτερες παραγγελίες (μείωση μεταφορικού κόστους, εξασφάλιση τζίρου, μείωση κόστους διατήρησης αποθέματος στον προμηθευτή) Λόγοι ασφαλείας - επιβολή του νόμου (φάρμακα) Κάλυψη πιθανών καθυστερήσεων προμηθευτών, λόγω χαμηλής ποιότητα εξυπηρέτησης (αναξιόπιστοι προμηθευτές) Κάλυψη ζήτησης για μεγάλα χρονικά διαστήματα (μεγάλοι χρόνοι ανταπόκρισης παραγγελιών λόγω απόστασης) τα οποία δεν είναι σταθερά λόγω αστάθμητων παραγόντων Κακή παρακολούθηση αποθεμάτων, λάθη στην επικοινωνία (κακή οργάνωση αποθήκης, φτωχά πληροφοριακά συστήματα, κτλ.)

20 ΒΑΣΙΚΑ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ … ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ = ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ = ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ + ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ ΠΩΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ Η ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ? ?

21 Αφορά στους μισθούς των ανθρώπων που ασχολούνται σχετικά στο τμήμα προμηθειών, ελέγχου ποιότητας κατά την παράδοση των προϊόντων, εντύπων παραγγελιών στους προμηθευτές, συνδιαλέξεων, κτλ. ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ Πρακτικά, ο υπολογισμός του κόστους αναπαραγγελιών γίνεται διαιρώντας το κόστος που δαπανάται σε μία χρονική περίοδο, προς τον αριθμό των παραγγελιών στην ίδια περίοδο

22 ΚΟΣΤΟΣ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ – ΔΙΑΦΥΓΟΝ ΚΟΣΤΟΣ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ – ΔΙΑΦΥΓΟΝ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΟ ΙΔΙΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΟΣΤΟΣ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ – ΔΙΑΦΥΓΟΝ ΚΟΣΤΟΣ ΧΑΜΕΝΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ – ΔΙΑΦΥΓΟΝ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΟ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΟ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΟΣΤΟΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΚΟΣΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΚΗΣ ΦΗΜΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΣΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΚΗΣ ΦΗΜΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ – ΔΙΑΦΥΓΟΝ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΌ ΝΕΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΑΓΟΡΑ – ΔΙΑΦΥΓΟΝ ΚΕΡΔΟΣ ΑΠΌ ΝΕΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ Πολύ δύσκολο να υπολογιστεί αλλά και πολύ κρίσιμο για την βιωσιμότητα της επιχείρησης στο σφοδρό ανταγωνιστικό περιβάλλον…

23 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ : ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΧΑΜΗΛΟ ΑΠΟΘΕΜΑ (ΣΥΧΝΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ)  ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ (ΥΨΗΛΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ - ‘σωστά αποθέματα’ με επιτυχημένες προβλέψεις) ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΔΙΑΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ‘Κοντά στη ζήτηση’


Κατέβασμα ppt " ΦΑΣΗ 1 η : ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ με Αξιολόγηση εναλλακτικών προμηθευτών για το ίδιο προϊόν ΒΑΣΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ : πρέπει να είναι γνωστό πόσο δημοφιλές είναι."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google