Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γυμνάσιο-Λύκειο Βρυξελλών Τάξη Β΄ Λυκείου Σχολικό έτος 2015-2016 Το Βέλγιο μέσα από τα μάτια των Ελλήνων μαθητών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γυμνάσιο-Λύκειο Βρυξελλών Τάξη Β΄ Λυκείου Σχολικό έτος 2015-2016 Το Βέλγιο μέσα από τα μάτια των Ελλήνων μαθητών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γυμνάσιο-Λύκειο Βρυξελλών Τάξη Β΄ Λυκείου Σχολικό έτος Το Βέλγιο μέσα από τα μάτια των Ελλήνων μαθητών

2 ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ... ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: PROJECT..X ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Α-ομάδα

3 Η Ιστορία του Βελγίου από το 1830 μέχρι και σήμερα. Επεισόδιο της Βέλγικης επανάστασης το 1830 Η ιστορία του Βελγίου αρχίζει από τη Βέλγικη επανάσταση του 1830 η οποία οδήγησε στην εγκαθίδρυση ενός ανεξάρτητου, καθολικού και ουδέτερου Βελγίου υπό προσωρινή κυβέρνηση.

4 Κατασκευασμένο για την Παγκόσμια Έκθεση των Βρυξελλών (Expo 1958), το ύψους 103 μέτρων μνημείο Ατόμιουμ αναπαριστά την κυψελίδα ενός κρυστάλλου σιδήρου, μεγεθυμένη κατά 165 δισεκατομμύρια φορές, με κάθετο σώμα διαγώνια, σωλήνες κατά μήκος των 12 άκρων του κύβου και από τις 8 κορυφές προς το κέντρο. Εννέα σφαίρες από ατσάλι διαμέτρου 18 μέτρων συνδέονται μέσω σωλήνων που περιέχουν κυλιόμενες σκάλες μέχρι 35 μέτρων, μεταξύ των μεγαλύτερων στην Ευρώπη. Ο Πύργος του ‘’Άιφελ’’ των Βρυξελλών

5 Αυτό το αγαλματίδιο, ύψους 30 εκατοστών, παριστάνει ένα αγοράκι. Αυτό το αυθεντικό μπρούντζινο άγαλμα του Ζερόμ Ντικενουά του πρεσβύτερου, τοποθετήθηκε το 1619, σχολιάζοντας με χιούμορ την έλλειψη πόσιμου νερού στην περιοχή. Δεν γνωρίζουμε επακριβώς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκε αυτό το διάσημο αγαλματίδιο. Το μυστήριο που το περιβάλλει, συμβάλλει στη γοητεία του. Σύμφωνα με όσα θρυλούνται, το 12ο αιώνα ο γιος ενός Δούκα πιάστηκε επί το έργω δίπλα σε ένα δέντρο στο πεδίο της μάχης και απαθανατίστηκε ως σύμβολο της γενναιότητας του βελγικού έθνους. Manneken Pis

6 Η πόλη όπου διακινείται ο μεγαλύτερος αριθμός διαμαντιών στον κόσμο, έχει καταφέρει και συνδυάζει μοναδικά το παρελθόν με το παρόν, τον μοντερνισμό, με το φλαμανδικό στοιχείο, τη μόδα με την μακρόχρονη ιστορία. Η Αμβέρσα, με τα πολλά της πρόσωπα, εκπλήσσει τον επισκέπτη και προσφέρει μια ανεπανάληπτη ταξιδιωτική εμπειρία. Το διαμαντένιο λιμάνι του Βελγίου Αμβέρσα. Περιτριγυρισμένη από μια σειρά από όμορφα παλιά κτήρια, η κεντρική πλατεία των Βρυξελλών είναι ίσως το σημαντικότερο αξιοθέατό της, ενώ το είναι ακόμη πιο μαγευτική. Κάποια απογεύματα λαμβάνουν χώρα εδώ μουσικές παραστάσεις. Πλατεία Grand Place.

7 Βέλγιο: Είναι ακόμα η πρωτεύουσα της σοκολάτας; Η σύντομη απάντηση είναι «ναι». Μια ματιά στους αριθμούς είναι αρκετή: περισσότεροι από τόνοι σοκολάτας παράγονται κάθε χρόνο στο Βέλγιο, όπου υπάρχουν περισσότερα από καταστήματα που πουλάνε σοκολάτες. Ακόμα και αν δεν τρελαίνεσαι για γλυκά ή προσέχετε για την διατροφή σας, πρέπει οπωσδήποτε να δοκιμάσετε την παγκοσμίως διάσημη Βέλγικη βάφλα. Οι βάφλες τον Βρυξελλών είναι γενικά, αλλά όχι πάντα, ελαφρύτερες, παχύτερες και πιο συνηθισμένες βάφλες.

8 Η ιστορία της τηγανητής πατάτας άρχισε στο Βέλγιο, και οι ιστορικοί πιστεύουν ότι ξεκίνησε στα τέλη του Σύμφωνα “με το μύθο”, οι φτωχοί χωριάτες στο Meuse Valley του Βελγίου έτρωγαν τηγανητό ψάρι που έπιαναν στο ποτάμι. Το χειμώνα όμως το ποτάμι πάγωνε και μαζί με αυτό και τα ψάρια. Έτσι έπρεπε να βρουν άλλο τρόπο να χορταίνουν. Δεν έκαναν κάτι ξεχωριστό. Απλά με τον ίδιο τρόπο που τηγάνιζαν το ψάρι, τηγάνιζαν και τις πατάτες. Και κάπως έτσι γεννήθηκε η τηγανιτή πατάτα. Η γλυκιά απόλαυση Ζυθοποιείο Το 'χρυσό δέντρο' είναι το όνομα του μουσείου-ζυθοποιείου των εξαιρετικών τοπικών ποικιλιών μπύρας όπως Brugs Tarwebier, Brugse Tripel και Abdij Steenbrugge. Το μουσείο μπύρας στεγάζεται σε ένα καλά συντηρημένο ζυθοποιείο του 1902 που όλα τα μηχανήματα είναι ακόμα στη θέση τους. Επίσης η συλλογή του μουσείου περιλαμβάνει πληροφορίες για τα 31 τοπικά ζυθοποιεία.

9 Πηγές Google: / https://el.wikipedia.org/wiki/

10 Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας, η ομάδα πρότζεκτ_Χ Γκούσα Σωκράτης Ιωακειμίδης Παύλος Λεοντάκη Μαρία Σελμάνι Λάουρα Χαμεζόπουλος Λευτέρης

11 ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΒΕΛΓΙΟ ΣΥΝΤΑΞΗ : ΤΣΑΜΠΟΥΛΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΜΑΓΔΑΛΑΣOΒΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΣΤΑΘΑΚΟΣ ΑΝΤΡΕΑΣ, ΚΟΜΠΟΘΑΝΑΣΗ ΕΡΑΣΜΙΑ, ΜΟΥΝΤΕΑΝ ΝΤΕΒΙΣ Β Ομάδα

12 ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΑ ΑΝΘΡΑΚΩΡΥΧΕΙΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ Η συμφωνία μεταξύ Βελγίου και Ελλάδος για τη μετανάστευση το 1957: όριζε πως τα ανθρακωρυχεία θα ήταν εκείνα που θα προσδιόριζαν τον αριθμό των απαιτούμενων εργατών οι εργάτες θα υπέγραφαν ατομική, και όχι συλλογική, σύμβαση εργασίας και τα ανθρακωρυχεία θα αναλάμβαναν τα έξοδα για την άδεια εργασίας, για τη μεταφορά από τον Πειραιά στο Βέλγιο. Οι υποψήφιοι ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν ιατρικές εξετάσεις και όσον αφορά την εργασία στο Βέλγιο, οι Έλληνες τυπικά απολάμβαναν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους Βέλγους. Οι Έλληνες μετανάστες, όπως όριζε η σύμβαση, εργάζονταν ως βοηθοί ανειδίκευτοι στο βάθος και μόνο μετά από πέντε χρόνια εργασίας στα ανθρακωρυχεία μπορούσαν να πάρουν άδεια για άλλο οικονομικό κλάδο. Μετά το κλείσιμο των ανθρακωρυχείων, πολλοί από τους Έλληνες μετανάστες, που εν τω μεταξύ ενσωματώθηκαν πλήρως, έχοντας συνήθως παιδιά και εγγόνια, μετακινήθηκαν στις Βρυξέλλες.

13 Η ΕΛΛΗΝΙΚH ΚΟΙΝOΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΕΛΓIΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡAΣΕΙΣ ΤΗΣ Στις αρχές του 1950, δημιουργήθηκε επίσημο Ελληνικό τμήμα το οποίο αυτό εξελίχθηκε σε έναν πρωτόγνωρο και καινοτόμο φορέα, για τα τότε δεδομένα του Ελληνισμού των Βρυξελλών: Ασχολήθηκε με τους Έλληνες εργάτες μετανάστες, προχώρησε σε έκδοση ελληνόφωνης εφημερίδας, με τον τίτλο “η εφημεριδούλα μας”, που λίγα χρόνια μετά μετονομάστηκε σε “Πρωτοπόρο” και άρχισε να εργάζεται συστηματικά στον τομέα των μεταφράσεων, να προσφέρει δωρεάν διοικητικές υπηρεσίες στους Έλληνες μετανάστες, να οργανώνει μαθήματα γαλλικής γλώσσας για τους Έλληνες εργάτες και να τους παρέχει μια συνεχή ροή πληροφοριών για εργασιακά, συνδικαλιστικά και μεταναστευτικά-δημοτολογικά θέματα. Μέσω αυτών των εξελίξεων, τα Βελγικά εργατικά συνδικάτα συνέβαλαν στην αλλαγή της μέχρι τότε φυσιογνωμίας του Ελληνισμού των Βρυξελλών και οι Έλληνες εργάτες-μετανάστες άρχισαν να αποκτούν έναν ταξικό και κυρίως πολιτικό προσανατολισμό, βρίσκοντας παράλληλα έδαφος και δυνατότητες για κοινωνική και πολιτική συμμετοχή.

14 ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Εβδομήντα χρόνια μετά, η Ελληνική Κοινότητα Βρυξελλών μπαίνει σε μια νέα εποχή. Μια εποχή που στη διάρκειά της εξελίσσεται η τρίτη μεγάλη αλλαγή στο χάρτη της ανθρωπογεωγραφίας της Ελληνικής παροικίας των Βρυξελλών.Μετά το ξεκίνημα της πρώτης επίσημης ελληνικής παρουσίας με χρονικό άξονα περίπου το 1900 η πρώτη μεγάλη αλλαγή έγινε με την έλευση των Ελλήνων εργατών στα ανθρακωρυχεία από το 1950 μέχρι το 1960 και η δεύτερη μεγάλη αλλαγή έγινε στις αρχές του Σήμερα, η οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα, στέλνει στις Βρυξέλλες μια νέα “φουρνιά” μεταναστών. Είναι σχεδόν όλοι τους οικονομικά πληγέντες, έχουν χάσει τις δουλειές τους, αναζητούν εργασία ως εξειδικευμένοι, ως ανειδίκευτοι ή απλώς ως πτυχιούχοι και υπάρχει επίσης μια αύξηση των φοιτητών που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τα εδώ ομογενειακά. Αν και η δυνατότητα των Βρυξελλών για υποδοχή νέων μεταναστών, δείχνει να έχει ξεπεράσει πλέον τα όρια του κορεσμού,οι Έλληνες συνεχίζουν να επιδιώκουν να έρθουν στις Βρυξέλλες προς αναζήτηση ενός καλύτερου μέλλοντος.

15 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΟΥΤΣΙΟ ΔΟΝΑΤΟ Πρωτοήρθε στο Βέλγιο το 1965, όταν ήταν 25 χρονών για να επισκεφθεί τον πατέρα του ο οποίος ήταν ήδη εδώ και είχε τραυματιστεί δουλεύοντας στα ανθρακωρυχεία. Έτσι αυτός και η γυναίκα του αποφάσισαν να έρθουν εδώ όλοι μαζί. Η πρώτη του εργασία ήταν σε ένα εργοστάσιο με λάστιχα αυτοκινήτων όπου και δούλευε για 6 συνεχόμενα χρόνια. Στη συνέχεια, δούλεψε σε ένα χαρτονατικό εργοστάσιο, ύστερα ως οδηγός και τέλος ως φωτογράφος. Πήρε πρόωρη αναπηρική σύνταξη το 2005, μετά από ένα ατύχημα που είχε και το οποίο τραυμάτισε το γόνατό του. Σήμερα, ο κύριος Μούτσιος έχει 4 παιδιά, μια κόρη και 3 γιους και 12 εγγόνια. Επισκέπτεται την Ελλάδα κάθε καλοκαίρι για διακοπές. Όταν τον ρωτήσαμε για το τι πιστεύει σχετικά με την τωρινή Ελλάδα, μας απάντησε πως θα περάσουν πολλά χρόνια για να μπορέσει να βελτιωθεί η κατάστασή της και επίσης τονίζει ότι θα χρειαστεί να φύγουν όλοι οι παλιοί και να μείνουν οι καινούριοι.

16 ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ

17

18 ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

19 Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΣΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΟΥΤΣΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΓΑΜΟΥ ΤΟΥΣ

20 Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΟΥΤΣΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ

21 ΠΗΓΗ https://correspondent4.wordpress.com

22 Γ -Ομάδα Η Ελληνική εκπαίδευση στο Βέλγιο σήμερα

23 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Αμιγή Σχολεία  Τ.Ε.Γ. – Ενταγμένα  Λοιπές Εκπαιδευτικές Μονάδες – LCO  Τ.Ε.Σ.  Τμήματα Διδασκαλίας Ενηλίκων  Τ.Ε.Γ.

24 Αμιγή Σχολεία  Αμιγή Σχολεία Σχολεία κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης τα οποία χορηγούν στους απόφοιτους τίτλους σπουδών. Τ.Ε.Γ. – Ενταγμένα  Τ.Ε.Γ. – Ενταγμένα Προγράμματα ελληνικής γλώσσας που εντάσσονται σε σχολεία ξένων χωρών, στους αποφοίτους των οποίων χορηγούνται τίτλοι σπουδών του ξένου σχολείου.

25 Λοιπές Εκπαιδευτικές μονάδες –LCO  Λοιπές Εκπαιδευτικές μονάδες –LCO Λοιπές εκπαιδευτικές μονάδες, οι οποίες επιχορηγούνται, έστω και μερικώς, από το εκπαιδευτικό σύστημα ξένων χωρών. Τ.Ε.Σ.  Τ.Ε.Σ. Τμήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ξένων χωρών καθώς και θεολογικές σχολές ελληνικών σπουδών.

26 Τμήματα διδασκαλίας ενηλ ί κων  Τμήματα διδασκαλίας ενηλ ί κων Τμήματα διδασκαλίας ενηλίκων και κέντρα διδασκαλίας από απόσταση με όλες τις μορφές. Τ.Ε.Γ.  Τ.Ε.Γ. Εκπαιδευτικές μονάδες οι οποίες δεν χορηγούν τίτλο σπουδών, που αναγνωρίζεται από εκπαιδευτικό σύστημα.

27 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑ.ΜΑΝΩΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑ. ΠΑΤΑΛΑ: Ποιο είναι το εκπαιδευτικό σύστημα που ακολουθείται σε αυτά τα σχολεία, ποια η λειτουργία τους, έχουν ίδιο διδακτικό πρόγραμμα με τα γενικά Λύκεια; Επικεντρώνεται κυρίως στη γραμματική στη σύνταξη, στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου και γίνονται κάποιες αναφορές στην ελληνική ιστορία. Στο πρόγραμμά τους δεν περιλαμβάνονται θετικά μαθήματα. Όσον αφορά στο ωράριο μαθημάτων, παλαιότερα λειτουργούσε όπως και τα γενικά Λύκεια, ενώ τώρα πια οι διδακτικές ώρες περιορίζονται Τετάρτη απόγευμα και Σάββατο πρωί. Ποιο είναι το μαθησιακό επίπεδο των τάξεων; Σε γενικές γραμμές το επίπεδο των μαθητών είναι μέτριο. Ποικίλλει κάποιες φορές ανάλογα με τη γενιά των μαθητών.

28 Ποιες ειδικότητες καθηγητών απασχολούν τα συγκεκριμένα σχολεία; Είναι εξοπλισμένα με διδακτικό υλικό (βιβλία κ.λπ.); Πόσα βρίσκονται στην περιοχή των Βρυξελλών και σε ποιες περιοχές ακριβώς; Υπάρχουν δύο σχολεία ελληνικής γλώσσας που απευθύνονται στα παιδιά Γυμνασίου – Λυκείου και βρίσκονται στο Άντερλεχτ και στο Μιντί, ενώ ένα μικρότερο λειτουργεί στην περιοχή του Έτερμπεεκ. Στα σχολεία αυτά διδάσκουν μόνο φιλόλογοι και δάσκαλοι. Δεν υπάρχει κάποιο επίσημο βιβλίο για κάθε επίπεδο, και γι’αυτό το διδακτικό προσωπικό δουλεύει με φωτοτυπίες ή κάποια βιβλία ΚΕΓ ή με υλικό από το πανεπιστήμιο Κρήτης. Πόσα παιδιά υπάρχουν σε κάθε τμήμα; Το κάθε τμήμα έχει περίπου παιδιά.

29 Οι μαθητές παίρνουν πτυχίο εκμάθησης της γλώσσας από τα Τ.Ε.Γ; Τα ΤΕΓ προσκομίζουν στους μαθητές τους μία βεβαίωση παρακολούθησης. Τους κατευθύνουν όμως να λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις από όπου παίρνουν πιστοποιητικά ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται. Τα επίπεδα είναι  Α1,Α2,Β1,Β2,Γ1,Γ2. Γιατί τα παιδιά των Τ.Ε.Γ, παρόλο που παρακολουθούν το κανονικό πρόγραμμα των βέλγικων σχολείων, επιμένουν στην εκμάθηση των ελληνικών; Αρχικά οι οικογένειές τους που ζουν στο εξωτερικό θέλουν να διατηρήσουν τα παιδιά τους στην εθνική τους συνείδηση. Είναι βασικό να γνωρίζουν τη μητρική τους γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα τους καθώς και να αισθάνονται πως είναι Έλληνες. Έτσι η επιστροφή στην πατρίδα, είτε για διακοπές είτε για επαγγελματική αποκατάσταση, γίνεται ευκολότερη.

30 Ποιο είναι το αντίστοιχο επίπεδο που απαιτείται ώστε να είναι εφικτή η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Για παιδιά άλλων εθνικοτήτων βασική προϋπόθεση είναι να έχουν ολοκληρώσει το επίπεδο Β2. Οι Έλληνες έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις με τους ομογενείς και εξετάζονται μόνο στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας. Τα Τ.Ε.Γ ακολουθούν τις εθνικές γιορτές και οι διακοπές τους συμβαδίζουν με τις ελληνικές; Γιορτάζουν τις επετείους της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου. Τ ην ημέρα του Πολυτεχνείου γίνεται μία απλή αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο. Όσον αφορά τις διακοπές τους, ακολουθούν το βέλγικο εκπαιδευτικό σύστημα.

31 ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΣΤΕΚΙΔΕΙΟΥ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΚΕΣΤΕΚΙΔΕΙΟΥ Το σχολείο λειτούργησε μετά από προσφορά του οικήματος του Λεωνίδα Κεστεκίδη, ο οποίος το δώρισε στην εκκλησία με τον όρο πως εκείνη με τη σειρά της, θα το παραχωρήσει ώστε να στεγαστεί το ελληνικό σχολείο Βρυξελλών.

32 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Μαυρογιάννη Μαρία Παπαθανασίου Αφροδίτη Παπαδοπούλου Μιχαέλα Σπυράκη Μελίνα Όνομα ομάδας: Χαρωπά Ζαχαρωτά


Κατέβασμα ppt "Γυμνάσιο-Λύκειο Βρυξελλών Τάξη Β΄ Λυκείου Σχολικό έτος 2015-2016 Το Βέλγιο μέσα από τα μάτια των Ελλήνων μαθητών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google