Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: ΚΟΝΣΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: ΚΟΝΣΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: ΚΟΝΣΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

2 ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (ΠΡΩΙΜΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ- ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ)

3 Ως γερμανική λογοτεχνία θεωρείται η λογοτεχνία γραμμένη στα γερμανικά γενικά,αλλά περισσότερο η λογοτεχνία που αναπτύχθηκε στην Γερμανία σαν ενιαίο πολιτιστικό και κοινωνικό κράτος. Η λογοτεχνία στον πρώιμο μεσαίωνα υπήρχε μόνο προφορική και για αυτόν τον λόγο έχει χαθεί εντελώς.Το να καταγράφει κανείς γνώσεις σήμαινε πάντα μία μεταφορά στα λατινικά και κέντρα πνευματικά εκείνη την εποχή ήταν μόνο τα μοναστήρια.

4 Τα αρχαιότερα γερμανικά δείγματα γραφής προέρχονται από τον 8ο αιώνα και οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στις ιεραποστολές εκχριστιανισμού που διαδίδονταν στην Ευρώπη. Γύρω στο 830 καταγράφηκε σε περγαμηνή η Ωδή του Χίλντεμπραντ, ένα από τα παλαιότερα σωζόμενα γερμανικά κείμενα. Περί το 1000 μ.Χ έγινε η πρώτη μετάφραση στα αρχαία γερμανικά κείμένων από την αρχαιότητα. Έτσι στον 11ο αιώνα δημιουργούνται θρησκευτικά κυρίως κείμενα αλλά και ιστορίες με θρύλους όπως το Άνολιντ(Annolied,1077).Αλλά ακόμη η λογοτεχνία είναι αποκλειστικά θέμα μοναστηριών και του υψηλού κλήρου.Ο απλός λαός δεν είχε καμία πρόσβαση σε λογοτεχνικά κείμενα. 830περγαμηνήΩδή του Χίλντεμπραντ830περγαμηνήΩδή του Χίλντεμπραντ

5 Στα μέσα του 12ου αιώνα συνέβη μία σημαντική αλλαγή.Τα θέματα και οι μορφές της λογοτεχνίας έγιναν πιο ποικίλα και η καταγραφή περιλάμβανε από δω και πέρα και υλικό που μέχρι τότε θεωρούνταν ως ανάξιο καταγραφής,όπως προφορικές αφηγήσεις. Τότε άρχισε να κερδίζει έδαφος και η ιστορική ποίηση.

6 Το πιο σημαντικό έργο,Τα χρονικά του αυτοκράτορα(Kaiserchronik) με περίπου στίχους,αφηγείται με επεισόδια την ιστορία της ρωμαικής αυτοκρατορίας από την ίδρυση της Ρώμης και την παρακμή της ως τον Γερμανό αυτοκράτορα Κονραντ Γ΄. Το Τραγούδι του Ρολάνδου(Rolandslied) αφηγείται τις μάχες του Καρλομάγνου ενάντια στους Σαρακηνούς και τον θάνατο του Ρολάνδου από προδοσία. Κονραντ Γ΄Κονραντ Γ΄

7 Με τον Ρολάνδο ξεκίνησε η γαλλική επιρροή στην μεσαιωνική γερμανική λογοτεχνία. Στις δεκαετίες μετά το 1150 σημειώθηκε άνθηση στην μεσαιωνική λογοτεχνία.Στις φεουδαρχικές αυλές ηγεμόνων αναπτύχθηκε ένα νέο εκλεπτυσμένο είδος λογοτεχνίας,η αυλική λογοτεχνία. αυλική λογοτεχνίααυλική λογοτεχνία

8 ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ: Ο Εξπρεσιονισμός αποτελεί καλλιτεχνικό κίνημα της μοντέρνας τέχνης που αναπτύχθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, περίπου την περίοδο και κυρίως στο χώρο της ζωγραφικής. Βασικό χαρακτηριστικό των εξπρεσιονιστών καλλιτεχνών ήταν η τάση να παραμορφώνουν την πραγματικότητα στα έργα τους. Το ρεύμα του εξπρεσιονισμού αναπτύχθηκε κυρίως στη Γερμανία. Στην πραγματικότητα δεν υπήρξε ποτέ κάποια ενιαία οργανωμένη ομάδα καλλιτεχνών που να αυτοαποκαλούνταν Εξπρεσιονιστές αλλά περισσότερο μικρές ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά και κυρίως οι ομάδες Blaue Reiter και Die Brucke με έδρα το Μόναχο και τη Δρέσδη αντίστοιχα. μοντέρνας τέχνης20ου αιώνα ζωγραφικήςΓερμανίαΜόναχοΔρέσδημοντέρνας τέχνης20ου αιώνα ζωγραφικήςΓερμανίαΜόναχοΔρέσδη

9 Βασικοί εκπρόσωποι του εξπρεσιονισμού: Βασίλι Καντίνσκυ Έντβαρτ Μουνκ Όσκαρ Κοκόσκα Φραντς Μαρκ Έμιλ Νόλντε Έγκον Σίλε Χαΐμ Σουτίν Βασίλι Καντίνσκυ Έντβαρτ Μουνκ Όσκαρ Κοκόσκα Φραντς Μαρκ Έμιλ Νόλντε Έγκον Σίλε Χαΐμ Σουτίν Βασίλι Καντίνσκυ Έντβαρτ Μουνκ Όσκαρ Κοκόσκα Φραντς Μαρκ Έμιλ Νόλντε Έγκον Σίλε Χαΐμ Σουτίν

10 ΓΚΑΛΕΡΙ: Φραντς Μαρκ Φραντς ΜαρκΦραντς Μαρκ

11 Έγκον Σίλε Έγκον Σίλε

12 ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ( ΓΝΩΣΤΕΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ)

13 Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η επίδραση του εξπρεσιονιστικού κινήματος στον κινηματογράφο και ειδικότερα στον γερμανικό. Ως πρώτες εξπρεσιονιστικές ταινίες θεωρούνται τα Το Εργαστήριο του Δρ. Καλιγκάρι (The Cabinet of Dr. Caligari, 1920) και Νοσφεράτου, μια συμφωνία τρόμου (Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, 1922) των σκηνοθετώνΡόμπερτ Βίνε και Φρήντριχ Βίλεμ Μουρνάου αντίστοιχα. Οι ταινίες του γερμανικού εξπρεσιονισμού γυρίστηκαν ως επί το πλείστον με πενιχρά μέσα και η θεματολογία τους απείχε κατά πολύ από τις ρομαντικές ταινίες του Χόλιγουντ ή τις ταινίες δράσης της εποχής. κινηματογράφοΤο Εργαστήριο του Δρ. Καλιγκάρι1920Νοσφεράτου, μια συμφωνία τρόμου1922Ρόμπερτ ΒίνεΦρήντριχ Βίλεμ ΜουρνάουκινηματογράφοΤο Εργαστήριο του Δρ. Καλιγκάρι1920Νοσφεράτου, μια συμφωνία τρόμου1922Ρόμπερτ ΒίνεΦρήντριχ Βίλεμ Μουρνάου

14 Γερμανικές ταινίες: 1. Das Stahltier Το Das Stahltier (γερμ. Το ατσάλινο θηρίο/ζώο) είναι έργο του γερμανικού κινηματογράφου του Γυρίστηκε με πρωτοβουλία των Γερμανικών Κρατικών Σιδηροδρόμων για την επέτειο των 100 χρόνων του πρώτου γερμανικού σιδηρόδρομου. Das StahltierΓερμανικών Κρατικών ΣιδηροδρόμωνDas StahltierΓερμανικών Κρατικών Σιδηροδρόμων

15 2.Στάμχαϊμ (ταινία) Το Στάμχαϊμ είναι βραβευμένη ταινία του γερμανικού κινηματογράφου σε σενάριο του Στέφαν Άουστ. Τιμήθηκε το 1986 με τα βραβεία Goldener Bär και FIPRESCI. Στάμχαϊμ (ταινία)Goldener BärFIPRESCIΣτάμχαϊμ (ταινία)Goldener BärFIPRESCI

16 3.Ο γαλάζιος άγγελος είναι γερμανικό κινηματογραφικό έργο του μεσοπολέμου σε σκηνοθεσία Γιόζεφ φον Στέρνμπεργκ με πρωταγωνιστές την Μαρλέν Ντίτριχ και τον Εμίλ Γιάνινγκς. Γυρίστηκε μεταξύ 1929 και 1930 στο κινηματογραφικό στούντιο της γερμανικής εταιρείας UFA. Το σενάριο έγραψαν οι Καρλ Γκούσταβ Φόλλμίλλερ και Καρλ Τσούκμάγιερ με πρότυπο το μυθιστόρημα Ο Προφέσορ Ούνρατ του Χάινριχ Μαν. Ο γαλάζιος άγγελοςΜαρλέν ΝτίτριχΕμίλ ΓιάνινγκςUFAΚαρλ Γκούσταβ ΦόλλμίλλερΚαρλ ΤσούκμάγιερΟ Προφέσορ ΟύνρατΧάινριχ ΜανΟ γαλάζιος άγγελοςΜαρλέν ΝτίτριχΕμίλ ΓιάνινγκςUFAΚαρλ Γκούσταβ ΦόλλμίλλερΚαρλ ΤσούκμάγιερΟ Προφέσορ ΟύνρατΧάινριχ Μαν

17 4.Βερολίνο, η Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης Το Βερολίνο, η Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης, (γερμ. Berlin: Die Sinfonie der Großstadt) είναι ασπρόμαυρη γερμανική πειραματική βωβή κινηματογραφική ταινία σε σκηνοθεσία του Βάλτερ Ρούτμαν (Walther Ruttmann) (1927). Πρόκειται για φημισμένο έργο ιστορικής σημασίας και ορόσημου στην ιστορία του κινηματογράφου. Βερολίνο, η Συμφωνία μιας ΜεγαλούποληςΒάλτερ ΡούτμανΒερολίνο, η Συμφωνία μιας ΜεγαλούποληςΒάλτερ Ρούτμαν

18 ΤΕΛΟΣ ΠΗΓΗ : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ


Κατέβασμα ppt "ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: ΚΟΝΣΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google