Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Αρχές Μάρκετινγκ Επιχειρησιακός Στρατηγικός Σχεδιασμός και ο Ρόλος του Μάρκετινγκ Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Αρχές Μάρκετινγκ Επιχειρησιακός Στρατηγικός Σχεδιασμός και ο Ρόλος του Μάρκετινγκ Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Αρχές Μάρκετινγκ Επιχειρησιακός Στρατηγικός Σχεδιασμός και ο Ρόλος του Μάρκετινγκ Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου

2 2 Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Επιχειρησιακός Στρατηγικός Σχεδιασμός και ο ρόλος του Μάρκετινγκ - Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη Πρέβεζα, 2015 Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου

3 3 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 3

4 4 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Χρηματοδότηση Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο TEI Ηπείρου» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα.

5 5 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Σκοποί ενότητας Μέσω της ανάλυσης SWOT η εταιρεία προσπαθεί να συνδυάσει τα δυνατά της σημεία με τις ευκαιρίες που υπάρχουν στο περιβάλλον της και να ξεπεράσει τις αδυναμίες της και να ελαχιστοποιήσει τις απειλές 5

6 6 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Απεικόνιση Διαχείρισης Μάρκετινγκ: Ανάλυση, Σχεδιασμός, Εφαρμογή και Έλεγχος Σχεδιασμός Ανάπτυξη στρατηγικών σχεδίων Ανάπτυξη σχεδίων μάρκετινγκ Εφαρμογή Εκτέλεση των σχεδίων Έλεγχος Μέτρηση αποτελεσμάτων Αξιολόγηση αποτελεσμάτων Ανάληψη διορθωτικής δράσης Ανάλυση

7 7 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Δυνατά Σημεία Πρόκειται για τις Εσωτερικές Δυνατότητες της επιχείρησης που τη βοηθούν στην επίτευξη των αντικειμενικών στόχων της Αδύνατα Σημεία Πρόκειται για τους Εσωτερικούς Περιορισμούς που εμποδίζουν την εταιρεία να επιτύχει τους αντικειμενικούς στόχους της Ευκαιρίες Πρόκειται για τους Εξωτερικούς Παράγοντες που η εταιρεία μπορεί να αξιοποιήσει προς όφελός της Απειλές Πρόκειται για τους Υφιστάμενους & Αναδυόμενους Εξωτερικούς Παράγοντες που δημιουργούν προβλήματα στην επίδοση της εταιρείας Εσωτερικά Εξωτερικά ΘετικάΑρνητικά Στόχος της ανάλυσης είναι το συνταίριασμα των δυνάμεων της εταιρείας με ελκυστικές ευκαιρίες στο περιβάλλον, η εξαφάνιση ή υπέρβαση των αδυναμιών της και η ελαχιστοποίηση των απειλών.

8 8 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΚλάδοςΜΜΕ Γεωγραφική Δραστηριοποίηση Παγκοσμίως ΚεντρικάΗΠΑ Διευθύνων Σύμβουλος Bob Iger Έσοδα$ δισ. (2012) Κέρδη$ δισ. (2012) Εργαζόμενοι166,000 (2012) Βασικοί Ανταγωνιστές NBC Universal Media, News Corp., Time Warner Inc., Viacom Inc. Επωνυμία Εταιρείας The Walt Disney Company SWOT ANALYSIS – THE WALT DISNEY COMPANY (1/3)

9 9 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ 9 Η Walt Disney Company, μία εταιρεία που ιδρύθηκε στις ΗΠΑ, έχει επιβάλλει την κυριαρχία της παγκοσμίως στο χώρο της ψυχαγωγίας και των ΜΜΕ. Δραστηριοποιείται σε πέντε διαφορετικούς τομείς: Media Networks, Parks and Resorts, The Walt Disney Studios, Disney Consumer Products and Disney Interactive. Disney Media Networks είναι ο πιο σημαντικός τομέας. Τα προϊόντα της εταιρείας περιλαμβάνουν τηλεοπτικά προγράμματα, βιβλία, περιοδικά, ηχογραφήσεις και ταινίες.

10 1010 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου SWOT ANALYSIS – THE WALT DISNEY COMPANY (2/3) Δυνατά Σημεία 1.Δυνατό Χαρτοφυλάκιο προϊόντος 2.Φήμη Μάρκας 3.Ικανότητα στις Εξαγορές 4.Διαφοροποιημένες επιχειρήσεις 5.Τοπικοποίηση των προϊόντων Αδύνατα Σημεία 1.Σοβαρή Εξάρτηση εσόδων από την Β. Αμερική 2.Λίγες ευκαιρίες για σημαντική ανάπτυξη μετά τις εξαγορές. Ευκαιρίες 1.Ανάπτυξη των βιομηχανιών ψυχαγωγίας στις αναδυόμενες αγορές 2.Διεύρυνση της παραγωγής ταινιών σε νέα χώρες Απειλές 1.Έντονος Ανταγωνισμός 2.Αυξανόμενη πειρατεία 3.Δυνατή ανάπτυξη της online TV και της online ενοικίασης ταινιών Τα στοιχεία που παρατίθενται αφορούν το έτος 2013

11 1 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Δυνατά ΣημείαΑδυνατά ΣημείαΕυκαιρίεςΑπειλές 1.Δυνατό Χαρτοφυλάκιο προϊόντος: τα προϊόντα της περιλαμβάνουν ειδησεογραφικά δίκτυα, ABC και καλωδιακά δίκτυα (Disney Channel ή ESPN) τα οποία έχουν την μεγαλύτερη τηλεθέαση στο είδος τους παγκοσμίως. Επομένως το χαρτοφυλάκιο της, της παρέχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της. 2.Φήμη Μάρκας: η μάρκα της είναι γνωστή πάνω από 90 χρόνια στις ΗΠΑ και πλέον παγκοσμίως μέσα από τα κανάλια της, τα θεματικά της πάρκα, τις ταινίες της. Θεωρείται βασικός πάροχος ψυχαγωγίας για την οικογένεια και αποτελεί την 13 η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο για το 2012 (27,4 δισ.$). 3.Ικανότητα στις Εξαγορές: οι εξαγορές του 2006 (Pixar Animation Studios) και του 2009 (Marvel Entertainment) αποδείχτηκαν πολύ επιτυχημένες ως προς τα έσοδα και ως προς την ανάπτυξη κέρδους. Το ίδιο θεωρείται και η εξαγορά της Lucasfilm το 2012 καθώς απέκτησε τα δικαιώματα για όλες τις προηγούμενες παραγωγές της (Star Wars). Λίγοι αντίπαλοί της έχουν τέτοια επιτυχία στις εξαγορές. 4.Διαφοροποιημένες επιχειρηματικές δραστηριότητες: Πρόκειται για τους 5 διαφορετικούς τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται. Η εταιρεία τους λειτουργεί τόσο διαδικτυακά όσο και εκτός διαδικτύου σε πολλές διαφορετικές οικονομίες και δημιουργεί εισόδημα μέσω διαφορετικών επιχειρηματικών μοντέλων. Κατά αυτόν τον τρόπο, η Disney επηρεάζεται λιγότερο από τις αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον από ότι οι ανταγωνιστές της. 5.Τοπικοποίηση των προϊόντων: Πρόσφατα η εταιρεία ξεκίνησε να προσαρμόζει τα προϊόντα της σύμφωνα με τις τοπικές προτιμήσεις. Κάτι τέτοιο εφάρμοσε στην αγορά της Κίνας και είναι μία στρατηγική την οποία δεν ακολουθούν πολλοί από τους ανταγωνιστές της. 1.Σοβαρή Εξάρτηση εσόδων από την Β. Αμερική: Παρόλο που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 200 χώρες εξαρτάται κυρίως από τις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά. Το 70% των εσόδων της προέρχεται από τις ΗΠΑ ενώ το αντίστοιχο ποσοστό του βασικού ανταγωνιστή της είναι λιγότερο από 50%,γεγονός που τον κάνει λιγότερο ευάλωτο στις αλλαγές της οικονομίας των ΗΠΑ. 2.Λίγες ευκαιρίες για σημαντική ανάπτυξη μέσω εξαγορών: Η εταιρεία έχει αναπτυχθεί ιδίως τα τελευταία χρόνια μέσω εξαγορών και έχει αποκτήσει μέγεθος που ανησυχεί την κυβέρνηση των ΗΠΑ λόγω της σημαντικής συγκέντρωσης της αγοράς και βάλλεται από την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία. 1.Ανάπτυξη των βιομηχανιών ψυχαγωγίας στις αναδυόμενες αγορές: η περιοχή Ασία - Ειρηνικός το 2011 αντιπροσώπευε μερίδιο αγοράς άνω του 50% των συνδρομητών καλωδιακής τηλεόρασης παγκοσμίως (394 εκ ) ενώ έως το τέλος του 2016 αναμένεται να ξεπεράσει το 55%, όπου η Κίνα θα κατέχει άνω του 27% της αγοράς. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται και για την Ινδία. Η Disney έχει εισέλθει σε αυτές τις αγορές όπου θα πρέπει να συνεχίσει την ισχυροποίησή της θέσης της για να επωφεληθεί από την υψηλή ανάπτυξη του κλάδου. 2.Διεύρυνση της παραγωγής ταινιών σε νέα χώρες: Δίνεται πλέον η ευκαιρία στην Disney να επεκταθεί στην παραγωγή ταινιών σε χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα όπου υπάρχει καλής ποιότητας υποδομή. Αυτή η κίνηση θα μειώσει το κόστος παραγωγής ταινιών και θα υπάρχουν ταινίες «τοπικού χαρακτήρα» για αυτές της αγορές. 1.Έντονος Ανταγωνισμός: ΟΙ τομείς στους οποίους έχει αναπτύξει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες είναι άκρως ανταγωνιστικοί. Ιδιαίτερα στο χώρο των ΜΜΕ το ανταγωνιστικό τοπίο αλλάζει δραστικά καθώς οι ειδήσεις και η τηλεόραση εισέρχονται στο διαδίκτυο όπου αναδύονται νέοι ανταγωνιστές με νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Τα θεματικά πάρκα και τα θέρετρα αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από τοπικές επιχειρήσεις που προσφέρουν καλύτερο προσαρμοσμένο προϊόν στις τοπικές προτιμήσεις. Επομένως αυξάνεται η πίεση του ανταγωνισμού για την Walt Disney 2.Αυξανόμενη πειρατεία: Οι τεχνολογικές εξελίξεις επιτρέπουν την εύκολη αντιγραφή, αναμετάδοση και διανομή του υλικού πνευματικής ιδιοκτησίας. Καθώς οι χρήστες του διαδικτύου αυξάνονται και αυξάνεται και η ταχύτητα του, τα έσοδα της Disney κινδυνεύουν σημαντικά. Οι θεατές στους κινηματογράφους μειώνονται το ίδιο και οι αγοραστές DVD αφού πλέον οι ταινίες της κυκλοφορούν ελεύθερα στο διαδίκτυο 3.Δυνατή ανάπτυξη της online TV και της online ενοικίασης ταινιών: Η συνδρομή στη διαδικτυακή τηλεόραση και η ενοικίαση ταινιών από ιστοσελίδες κοστίζει λιγότερο από την συνδρομή στις καλωδιακές τηλεοράσεις. Επιπροσθέτως, την υποδομή στο διαδίκτυο την διαχειρίζονται άλλες εταιρίες, με αποτέλεσμα να εξασθενεί η δύναμη των παροχών καλωδιακής τηλεόρασης

12 1212 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Σχεδιασμός Μάρκετινγκ 12 Εμπεριέχει τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις στρατηγικές μάρκετινγκ που θα οδηγήσουν την εταιρεία στο να πετύχει το σύνολο των στρατηγικών αντικειμενικών της στόχων.  Επομένως χρειάζεται ένα λεπτομερές σχέδιο μάρκετινγκ για κάθε εργασία, προϊόν, ή μάρκα  Ο βασικός τομέας του σχεδίου περιλαμβάνει μία ανάλυση SWOT

13 1313 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Περιεχόμενα ενός Σχεδίου Μάρκετινγκ 1.Συνοπτική παρουσίαση 2.Παρούσα κατάσταση μάρκετινγκ 3.Ανάλυση απειλών και ευκαιριών 4.Αντικειμενικοί Στόχοι και Θέματα 5.Στρατηγική Μάρκετινγκ 6.Προγράμματα δράσης 7.Προϋπολογισμοί 8.Έλεγχοι 13

14 1414 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Εφαρμογή του Μάρκετινγκ  Μετατρέπει τα σχέδια μάρκετινγκ σε δράσεις μάρκετινγκ με σκοπό την εκπλήρωση των αντικειμενικών στόχων του μάρκετινγκ. Η εφαρμογή μάρκετινγκ έχει να κάνει με το : – Ποιος, Που, Πότε, Πως o Η εφαρμογή είναι δύσκολη, άλλωστε συχνά ευκολότερα εκπονεί κάποιος καλές στρατηγικές μάρκετινγκ από ότι τις εφαρμόζει, όμως είναι καθοριστική για την επιτυχία της επιχείρησης. o Η επιτυχημένη εφαρμογή μάρκετινγκ έχει να κάνει με το πόσο καλά η εταιρεία αναμιγνύει τους ανθρώπους, την οργανωτική δομή, τα συστήματα αποφάσεων και ανταμοιβής καθώς και τη φιλοσοφία της εταιρείας μέσα σε ένα συγκροτημένο πρόγραμμα δράσης που υποστηρίζει τις στρατηγικές αυτές. 14

15 1515 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Οργάνωση του Τμήματος Μάρκετινγκ (1/2) Αυτός που παίζει καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση του τμήματος μάρκετινγκ είναι ο Γενικός Διευθυντής Μάρκετινγκ (Chief marketing officer -CMO), θέση που συναντάται πλέον συχνά στις μεγάλες εταιρείες. Τα σύγχρονα τμήματα μάρκετινγκ οργανώνονται με διάφορους τρόπους: 1.Η λειτουργική οργάνωση ( αποτελεί την πιο συνηθισμένη μορφή οργάνωσης): Κάθε δραστηριότητα μάρκετινγκ διευθύνεται από έναν ειδικό επί των διαδικασιών. – Π.χ., Διευθυντή πωλήσεων, διευθυντή διαφήμισης, διευθυντή έρευνας αγοράς, διευθυντή εξυπηρέτησης πελατών ή διευθυντή νέων προϊόντων 15

16 1616 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Οργάνωση του Τμήματος Μάρκετινγκ (1/2) 2.Η γεωγραφική οργάνωση: Στους υπεύθυνους πωλήσεων και μάρκετινγκ ανατίθενται καθήκοντα σε συγκεκριμένες χώρες, περιφέρειες και περιοχές. – Επιτρέπει στους πωλητές να εγκαθίστανται στη περιοχή, να γνωρίζουν τους πελάτες τους και να εργάζονται με ένα ελάχιστο κόστος και μια ελάχιστη απώλεια χρόνου για ταξίδια. 16

17 1717 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Οργάνωση του Τμήματος Μάρκετινγκ (2/2) 3.Οργάνωση διαχείρισης προϊόντος ( προτιμάται από εταιρείες με πολλά και πολύ διαφορετικά προϊόντα ή μάρκες): Ένας διευθυντής προϊόντων αναπτύσσει και εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα στρατηγικής και μάρκετινγκ για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μάρκα. 4.Οργάνωση διαχείρισης αγοράς ή πελατών (εφαρμόζεται σε εταιρείες που πωλούν μια γκάμα ομοειδών προϊόντων σε πολλούς διαφορετικούς τύπους αγορών και πελατών, οι οποίοι έχουν διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις): Οι διευθυντές αγοράς είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη στρατηγικών και σχεδίων μάρκετινγκ για τις συγκεκριμένες αγορές ή τους συγκεκριμένους πελάτες τους. Βασικό πλεονέκτημα ότι η εταιρεία οργανώνεται γύρω από τις ανάγκες τμημάτων συγκεκριμένων πελατών. 17

18 1818 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Οργάνωση του Τμήματος Μάρκετινγκ (2/2) 4.Συνδυασμός των παραπάνω τρόπων οργάνωσης: Οι μεγάλες εταιρείες που παράγουν πολλά διαφορετικά προϊόντα που διοχετεύουν σε πολλές διαφορετικές αγορές και αγορές προϊόντων μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα συνδυασμό των παραπάνω προσεγγίσεων. 18

19 1919 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Έλεγχος Μάρκετινγκ (1/2) Είναι η διαδικασία μέτρησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των στρατηγικών και των σχεδίων μάρκετινγκ και η ανάληψη διορθωτικής δράσης προς διασφάλιση επίτευξης αντικειμενικών στόχων. Αναλυτικότερα, περιλαμβάνει 4 στάδια: 1.Η διοίκηση μάρκετινγκ θέτει συγκεκριμένους στόχους 2.Στη συνέχεια μετράει την επίδοση του μάρκετινγκ στις αγορές 3.Αξιολογεί τις αιτίες οποιωνδήποτε διαφορών μεταξύ αναμενόμενης και πραγματικής επίδοσης 4.Αναλαμβάνει διορθωτική δράση για να κλείσει τα ανοίγματα μεταξύ των στόχων της και της απόδοσής της. Ενδεχομένως να απαιτείται αλλαγή των προγραμμάτων δράσης ή ακόμη και αλλαγή των στόχων. 19

20 2020 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Έλεγχος Μάρκετινγκ (2/2)  Ο λειτουργικός έλεγχος – Αξιολογεί την εν εξελίξει επίδοση σε σύγκριση με το ετήσιο σχέδιο και λαμβάνει διορθωτική δράση όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. o Σκοπός είναι η διασφάλιση της επίτευξης των στόχων πωλήσεων, κερδών και των άλλων στόχων που περιλαμβάνονται στο ετήσιο πρόγραμμα της εταιρείας. Προσδιορίζει και την αποδοτικότητα (κερδοφορία) διαφόρων προϊόντων, περιοχών, αγορών και διαύλων. 20

21 2121 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Έλεγχος Μάρκετινγκ (2/2)  Ο στρατηγικός έλεγχος – Αξιολογεί το κατά πόσο οι βασικές στρατηγικές της εταιρείας ταιριάζουν με τις ευκαιρίες της. o Βασικό εργαλείο είναι η ελεγκτική μάρκετινγκ η οποία είναι μία περιεκτική, συστημική, ανεξάρτητη και περιοδική εξέταση του περιβάλλοντος, των αντικειμενικών στόχων, στρατηγικών και δραστηριοτήτων μιας εταιρείας με σκοπό τον προσδιορισμό προβληματικών τομέων και ευκαιριών. 21

22 2 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Μέτρηση και Διαχείριση Απόδοσης της Επένδυσης Μάρκετινγκ  Για την αποφυγή των φαινομένων αλόγιστη σπατάλης που σημειώνονταν στο παρελθόν από τους υπευθύνους μάρκετινγκ, ακολουθείται πλέον μία πιο επιστημονική προσέγγιση. – Αναπτύσσονται λοιπόν μέθοδοι μέτρησης της απόδοσης της επένδυσης μάρκετινγκ. 22

23 2323 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Απόδοση της Επένδυσης Μάρκετινγκ (Return On Marketing Investment) Μάρκετινγκ ROI, είναι η καθαρή απόδοση μιας επένδυσης μάρκετινγκ διαιρούμενη με τα κόστη της επένδυσης μάρκετινγκ. Μετρά τα κέρδη που παράγονται επενδύοντας σε δραστηριότητες μάρκετινγκ. 23

24 2424 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Απόδοση της Επένδυσης Μάρκετινγκ (Return On Marketing Investment)  Υπολογίζεται χρησιμοποιώντας τις παρακάτω μεθόδους: – Τυποποιημένες μετρήσεις επίδοσης ( πίνακες μάρκετινγκ) : o Αναγνωσιμότητα Σήματος, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς. – Πελατοκεντρικές μετρήσεις: o Προσέλκυση πελατών, διατήρηση πελατών, αξία διάρκειας ζωής πελατών, κεφάλαιο πελατών o Η αύξηση του κεφαλαίου πελατών σε συνδυασμό με το κόστος των επενδύσεων μάρκετινγκ καθορίζει την απόδοση της επένδυσης μάρκετινγκ. 24

25 2525 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Απεικόνιση της Επίδοσης Μάρκετινγκ Επενδύσεις Μάρκετινγκ Αναβαθμισμένη πελατειακή αξία και ικανοποίηση Αυξημένη πελατειακή προσέλκυση Αυξημένη πελατειακή διατήρηση Αυξημένες πελατειακές αξίες διάρκειας ζωής και κεφάλαιο πελατών Απόδοση Επένδυσης Μάρκετινγκ Κόστος Επενδύσεων μάρκετινγκ Αποδόσεις Μάρκετινγκ

26 2626 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Ανακεφαλαίωση – Ερωτήματα Ποιες είναι οι λειτουργίες που απαιτούνται στη διαχείριση της διαδικασίας μάρκετινγκ ; Ποιος είναι ο στόχος της ανάλυσης SWOT; Ποιοι είναι οι βασικοί τομείς ενός τυπικού σχεδίου μάρκετινγκ; Πως οργανώνονται τα σύγχρονα τμήματα μάρκετινγκ; Σε τι έχουν καταφύγει οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ για να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα αλόγιστης σπατάλης ; 26

27 2727 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Βιβλιογραφία Perreault W.D.Jr.,Cannon J.P., McCarthy J.E.,(2012) "Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ, Μία στρατηγική Προσέγγιση", Broken Hill Publishers LTD Philip Kotler, ‘Marketing” in Chicago Humanities Festival (2012) Armstrong G.,Kotler Ph., (2009), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Επίκεντρο Copyright 2011, Pearson Education Inc., Publishing as Prentice-Hall Galbraith J.R. (2005),Designing the Customer-Centric Organization Fahy J., Jobber D., (2014),«Αρχές Μάρκετινγκ», Εκδόσεις Κριτική

28 2828 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Βιβλιογραφία

29 2929 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου 29 Σημείωμα Αναφοράς Τριάρχη Ε. (2015) Αρχές Μάρκετινγκ. ΤΕΙ Ηπείρου. Διαθέσιμο από:

30 3030 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές [1] ή μεταγενέστερη. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, Διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

31 3131 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Τέλος Ενότητας Επεξεργασία: Βαφειάδης Νικόλαος Πρέβεζα, 2015

32 3232 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου 32 Σημειώματα

33 3 -,, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου 33 Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη Δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

34 3434 Τέλος Ενότητας


Κατέβασμα ppt "1 Αρχές Μάρκετινγκ Επιχειρησιακός Στρατηγικός Σχεδιασμός και ο Ρόλος του Μάρκετινγκ Διαχείριση της Διαδικασίας Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google