Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η προσωπικότητα του Καθηγητή & Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η προσωπικότητα του Καθηγητή & Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η προσωπικότητα του Καθηγητή & Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών

2 Εισηγήτρια Αντιγόνη Ζήση Σχολική Σύμβουλος Οικονομολόγων Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών

3 Η προσωπικότητα του καθηγητή Ο πλέον σημαντικός παράγοντας για τη διαμόρφωση του κλίματος, των σχέσεων και της συμπεριφοράς στην τάξη Προσωπικό ταλέντο Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών συμβάλλει στη βελτίωση, αλλά δεν εξαλείφει τις διαφορές προσωπικότητας

4 Η προσωπικότητα του καθηγητή Ηγετική ικανότητα Στυλ ηγετικής συμπεριφοράς Δεξιότητες και κυρίαρχα χαρακτηριστικά

5 Η προσωπικότητα του καθηγητή Αγάπη και αφοσίωση προς τους μαθητές – αποδοχή των μαθητών Εξειδικευμένη γνώση – γνήσια μορφή αυθεντίας Θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα Εξουσία ποινών και αμοιβών Ηγετική ικανότητα

6 Η προσωπικότητα του καθηγητή Αυταρχικό Συμμετοχικό Ελευθεριάζον Στυλ ηγετικής συμπεριφοράς

7 Η προσωπικότητα του καθηγητή Νοημοσύνη, εμμονή στο έργο, πρωτοτυπία, φιλικότητα, αμεροληψία, ευχάριστη και θετική διάθεση, συναισθηματική θέρμη, ψυχική ωριμότητα, συναισθηματική ισορροπία, υπομονή, αυτοέλεγχος, αποφασιστικότητα Δεξιότητες και κυρίαρχα χαρακτηριστικά

8 Η προσωπικότητα του καθηγητή Έμπρακτη μέριμνα Δεξιότητες και κυρίαρχα χαρακτηριστικά

9 Η προσωπικότητα του καθηγητή Συνέπεια Στην τήρηση των κανόνων (διατυπωμένοι συλλογικά στην τάξη) Στις επαγγελματικές υποχρεώσεις Δεξιότητες και κυρίαρχα χαρακτηριστικά

10 Οι διαπροσωπικές σχέσεις Σχέσεις ανάμεσα στον καθηγητή και στους μαθητές Σχέσεις ανάμεσα στους μαθητές

11 Οι διαπροσωπικές σχέσεις Ο καθηγητής σας φέρεται με ευγένεια; Ο καθηγητής σε συμπαθεί; Ο καθηγητής σας παρακολουθεί με προσοχή όταν μιλάτε; Ο καθηγητής σας πλησιάζει στα διαλείμματα και τις εκδρομές; Ο καθηγητής σας προσβάλλει ; Ο καθηγητής σας ενθαρρύνει; Καθηγητο-μαθητικές σχέσεις

12 Οι διαπροσωπικές σχέσεις Ο καθηγητής δείχνει ενδιαφέρον για την πρόοδο σας; Ο καθηγητής ασχολείται με τα προσωπικά σας προβλήματα; Ο καθηγητής «έχει βάλει μερικούς στο μάτι»; Ο καθηγητής «χαρίζεται» σε μερικά παιδιά; Καθηγητο-μαθητικές σχέσεις

13 …Συμπεριφορά 7) Οργάνωση συζήτησης στην τάξη που αφορά διαμόρφωση κανόνων. Ανάρτηση κανόνων προς υπενθύμιση7) Οργάνωση συζήτησης στην τάξη που αφορά διαμόρφωση κανόνων. Ανάρτηση κανόνων προς υπενθύμιση 8) Σύνταξη συμβολαίου τάξης: τι θέλουν οι μαθητές από το μάθημα, τι θέλουν οι μαθητές από τον καθηγητή, τι θέλει ο καθηγητής από τα παιδιά8) Σύνταξη συμβολαίου τάξης: τι θέλουν οι μαθητές από το μάθημα, τι θέλουν οι μαθητές από τον καθηγητή, τι θέλει ο καθηγητής από τα παιδιά 13

14 Συμπεριφορά Προϋποθέση-πρόληψη 1) διεξαγωγή μαθήματος χωρίς κενά1) διεξαγωγή μαθήματος χωρίς κενά 2) μάθημα με ενδιαφέρον περιεχόμενο και με εναλλαγή δραστηριοτήτων2) μάθημα με ενδιαφέρον περιεχόμενο και με εναλλαγή δραστηριοτήτων 14

15 …Συμπεριφορά Ενέργειες του εκπαιδευτικού σταδιακάΕνέργειες του εκπαιδευτικού σταδιακά 1) Μη λεκτική ή λεκτική παρέμβαση με αποφασιστικότητα και σαφήνεια (μην ενοχλείς το διπλανό σου)1) Μη λεκτική ή λεκτική παρέμβαση με αποφασιστικότητα και σαφήνεια (μην ενοχλείς το διπλανό σου) 2) άμεση παρέμβαση χωρίς καθυστέρηση στους πυρήνες του προβλήματος2) άμεση παρέμβαση χωρίς καθυστέρηση στους πυρήνες του προβλήματος 15

16 …Συμπεριφορά 3) εστίαση στα κίνητρα της παραβατικής συμπεριφοράς.3) εστίαση στα κίνητρα της παραβατικής συμπεριφοράς. Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει το μαθητή να περιγράψει τη συμπεριφορά του, να τη συνειδητοποιήσειΟ εκπαιδευτικός παροτρύνει το μαθητή να περιγράψει τη συμπεριφορά του, να τη συνειδητοποιήσει Ο εκπαιδευτικός ζητάει από το μαθητή να δηλώσει αν θα ήθελε να του συμβείΟ εκπαιδευτικός ζητάει από το μαθητή να δηλώσει αν θα ήθελε να του συμβεί Ο εκπαιδευτικός ζητάει από το μαθητή να κάνει μία πρότασηΟ εκπαιδευτικός ζητάει από το μαθητή να κάνει μία πρόταση 16

17 …Συμπεριφορά Μέτρα για την παραβατική συμπεριφοράΜέτρα για την παραβατική συμπεριφορά 1)Μη λεκτική ή λεκτική παρέμβαση, παρατήρηση1)Μη λεκτική ή λεκτική παρέμβαση, παρατήρηση 2) απομόνωση του μαθητή σε ένα σημείο, ώστε να μην έρχεται σε επικοινωνία με άλλους, αλλά να παρακολουθεί2) απομόνωση του μαθητή σε ένα σημείο, ώστε να μην έρχεται σε επικοινωνία με άλλους, αλλά να παρακολουθεί 3) γραπτή επίπληξη και γράψιμο στο ποινολόγιο3) γραπτή επίπληξη και γράψιμο στο ποινολόγιο 17

18 …Συμπεριφορά 4) ωριαία απομάκρυνση από την τάξη και ταυτόχρονα ανάθεση κάποιας εργασίας4) ωριαία απομάκρυνση από την τάξη και ταυτόχρονα ανάθεση κάποιας εργασίας 5) επικοινωνία με γονείς και αναφορά των συμβάντων5) επικοινωνία με γονείς και αναφορά των συμβάντων 6) απομάκρυνση μιας ημέρας από το σχολείο, αλλά ταυτόχρονα ανάθεση εποικοδομητικών εργασιών6) απομάκρυνση μιας ημέρας από το σχολείο, αλλά ταυτόχρονα ανάθεση εποικοδομητικών εργασιών 18

19 Διαχείριση ιδιαιτεροτήτων μαθητών Διαχείριση ιδιαιτεροτήτων μαθητών Σχέσεις αλληλεπίδρασης μαθησιακών δυσκολιών και προβλημάτων συμπεριφοράς Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών

20 Χαρακτηριστικά Παιδιών και Εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες φαίνεται να διαφέρουν από τους τυπικώς αναπτυσσόμενους συνομηλίκους τους στην: Οπτική και Ακουστική Αντίληψη και Επεξεργασία

21 Οπτική αντίληψη  Αντίληψης σχέσεων στο χώρο  Οπτικής διάκρισης  Οπτικής μνήμης  Οπτικής ακολουθίας Χαρακτηριστικά Παιδιών και Εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες

22 Υπόθεση φωνολογικού ελλείμματος  Περιορισμένη αναγνωστική και ορθογραφική ικανότητα  Χαμηλές επιδόσεις στο λεξιλόγιο  Χαμηλές επιδόσεις στη γνώση του συντακτικού  Προβλήματα γλωσσικής επεξεργασίας και σημασιολογίας Γλώσσα και Μαθησιακές Δυσκολίες

23  Τυπικοί μαθητές: 60-80% της διδακτικής ώρας Παιδιά με Μ.Δ.: 30-60% της διδακτικής ώρας  Δυσκολίες επιλεκτικής προσοχής  Οι έφηβοι με Μ.Δ. έχουν μια καθυστέρηση 2-3 ετών στις δεξιότητες προσοχής. Προσοχή και Μαθησιακές Δυσκολίες

24 Αιτίες των προβλημάτων προσοχής  Αργή επεξεργασία πληροφοριών  Ανεπαρκής εφαρμογή στρατηγικών  Έλλειψη κινήτρων και ενδιαφέροντος  Παρορμητικό γνωστικό στυλ Προσοχή και Μαθησιακές Δυσκολίες

25  Τα προβλήματα μακρόχρονης μνήμης εμφανίζονται λόγω της αποτυχίας να ενσωματώσουν τα οπτικά και γλωσσικά ερεθίσματα τη στιγμή της αποθήκευσης.  Τα προβλήματα μακρόχρονης μνήμης οφείλονται στην αναποτελεσματική χρήση του φωνολογικού κώδικα σε συνδυασμό με τη φτωχή χρήση στρατηγικών επανάληψης και οργάνωσης. Μνήμη και Μαθησιακές Δυσκολίες

26  Τα τελευταία χρόνια οι ερευνητές θεωρούν πως η σχολική επίδοση δεν μπορεί να προσεγγίζεται ως ένα ψυχρό γνωστικό εγχείρημα.  Τα κίνητρα παίζουν σημαντικό ρόλο στον τρόπο που οι μαθητές προσεγγίζουν τη μάθηση. Κίνητρα και Μαθησιακές Δυσκολίες

27  Τα παιδιά με δυσκολίες ανάγνωσης, γραφής και μαθηματικών ενδέχεται να είναι ευάλωτα σε συναισθηματικά και προβλήματα συμπεριφοράς.  Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες βιώνουν έντονα την αδυναμία τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου. Ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις των Μαθησιακών Δυσκολιών

28  Έχουν αναφερθεί: κατάθλιψη, άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση, επιθετικότητα, αντικοινωνικές συμπεριφορές και χαμηλά κίνητρα.  Τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν αποτελούν ένα είδος αντίδρασης των παιδιών στην αποτυχία και τη συναισθηματική φόρτιση που βιώνουν λόγω των δυσκολιών τους. Ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις των Μαθησιακών Δυσκολιών

29  συνειδητή αποφυγή μάθησης  ανοικτή επιθετικότητα  αντίσταση στην πίεση  εύκολη αποθάρρυνση  η επιτυχία φαίνεται «κίνδυνος»  ανησυχία  «απόσυρση» του παιδιού σε δικό του κόσμο Ψυχοκοινωνικά προβλήματα

30  Οι μαθητές με Μ.Δ. έχουν την ισχυρή πεποίθηση ότι δεν μπορούν να μάθουν. (προσδοκία της αποτυχίας).  Τείνουν να αποδίδουν την αποτυχία τους στη χαμηλή τους ικανότητα και όχι στην ανεπαρκή τους προσπάθεια.  Εάν επιτύχουν σε κάτι, δεν το προβάλλουν στον εαυτό τους, αλλά σε παράγοντες όπως η ευκολία του έργου ή η τύχη. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα

31  Οι μαθητές με ΜΔ θεωρούν απειλητικό κάθε νέο έργο που τους δίνεται, διότι θεωρούν ότι είναι δύσκολο και βρίσκεται έξω από τον έλεγχό τους νοιώθοντας αρνητικά συναισθήματα.  Στην προσπάθειά τους να μειώσουν τις αρνητικές συνέπειες και τη συναισθηματική ένταση που θα προκύψει από μια νέα αποτυχία, αποσύρονται και αρνούνται να εμπλακούν σε νέα έργα Χαρακτηριστικά γνωρίσματα

32  Η αυτο-αποτελεσματικότητα περιλαμβάνει κρίσεις του ατόμου για την ίδια του την ικανότητα να ολοκληρώσει με επιτυχία συγκεκριμένα έργα και στόχους.  Οι μαθητές με Μ.Δ. έχουν χαμηλές πεποιθήσεις αυτό-αποτελεσματικότητας.  Θέτουν χαμηλούς στόχους, τους οποίους δεν υποστηρίζουν με επιμονή και προσπάθεια  Θέτουν χαμηλούς στόχους, τους οποίους δεν υποστηρίζουν με επιμονή και προσπάθεια. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα

33 Άτομα με Μαθησιακές δυσκολίες Προβλήματα συμπεριφοράς Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

34 Προβλήματα συμπεριφοράς και διαγωγής αντιμετωπίζουν οι έφηβοι με ΜΔ Σε έρευνα διαπιστώθηκε ότι:  Περισσότερο από το 50% των παιδιών με ΜΔ αντιμετωπίζουν προβλήματα επιθετικότητας  Το 11% αντιμετωπίζει προβλήματα εσωστρέφειας.  Μόνο ένα 35% δεν αντιμετωπίζει προβλήματα συμπεριφοράς Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

35 Ελλειμματικές κοινωνικές δεξιότητες και χαμηλή κοινωνική αντίληψη Αρνητική αυτό-εικόνα Χαμηλή αυτοεκτίμηση Πτωχές κοινωνικές επαφές Απομόνωση Επιδείνωση της χαμηλής αυτοεκτίμησης

36 Ελλειμματικές κοινωνικές δεξιότητες  Φτωχή ικανότητα να ερμηνεύουν ορθά και με συνεπή τρόπο τα ερεθίσματα που εμφανίζονται σε κάθε κοινωνική περίσταση.  Λιγότερες αμοιβαίες φιλίες σε σχέση με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους.  Οι συναναστροφές με φίλους είναι λίγες και χαλαρές. Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

37 Ελλειμματικές κοινωνικές δεξιότητες  Το ποσοστό των μαθητών με Μ.Δ. που απορρίπτεται από τους συμμαθητές τους είναι τριπλάσιο από εκείνο των τυπικών συνομηλίκων τους  Όλα τα παιδιά και έφηβοι με Μ.Δ. δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα κοινωνικής συμπεριφοράς. Εξαρτάται από το διδακτικό περιβάλλον και τον τρόπο ένταξης στο σχολείο Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

38 Ελλειμματικές κοινωνικές δεξιότητες  Οι έφηβοι με ΜΔ βιώνουν υψηλότερο άγχος από τους συνομηλίκους τους, συναισθηματικά προβλήματα και σωματικές αντιδράσεις  Οι χαμηλές ακαδημαϊκές δεξιότητες, ο προσανατολισμός στην αποφυγή της χαμηλής επίδοσης, άρα και εμπλοκής με έργα, σε συνδυασμό με την αδυναμία να ξεφύγουν, εκτινάσσει το επίπεδο άγχους εξέτασης στα ύψη  Εμφανίζουν συνήθως ελαφρά συμπτώματα κατάθλιψης Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

39 Μπορούμε να βοηθήσουμε ως εκπαιδευτικοί; Αν ναι, με ποιες προϋποθέσεις; Και τέλος, πως μπορούμε να βοηθήσουμε; Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

40 Μπορούμε να βοηθήσουμε ως εκπαιδευτικοί; ΝΑΙ! Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

41 Με ποιες προϋποθέσεις;  Διάθεση για μάθηση  Υπομονή στη μάθηση  Να πιστεύεις ότι έχεις ανάγκη διδαχής και όχι διδασκαλίας  Να είσαι έτοιμος να αλλάξεις παγιωμένες απόψεις περί διαπαιδαγώγησης των παιδιών και εφήβων Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

42 Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;  Να δείξουμε στο παιδί τα όρια που πρέπει να κινείται.  Να αγαπήσουμε το παιδί για αυτό ακριβώς που είναι και όχι για αυτό που μπορεί γίνει.  Να του δώσουμε να καταλάβει ότι αυτή η κατάσταση που βιώνει είναι ότι καλύτερο για να ξεπηδήσει ο άνθρωπος που ονειρεύεται να γίνει. Αρκεί να θελήσει να μας εμπιστευθεί και να συνεργαστεί μαζί μας… Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

43 Πως μπορούμε να βοηθήσουμε;  Να καταλάβει ότι δεν είναι το κέντρο του κόσμου αλλά δεν είναι και στο περιθώριο του κόσμου.  Αν τελικά βλέπουμε ότι οι προσπάθειες μας δεν καρποφορούν να είμαστε έτοιμοι να πούμε: Δεν τα κατάφερα… κάτι φταίει σε μένα. Ας προσπαθήσω ξανά, με μεγαλύτερη προσοχή και με τις «κεραίες» μου έτοιμες να πιάσουν μηνύματα που μου ξέφυγαν αυτή τη φορά. Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς

44 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας Μαθησιακές δυσκολίες και Προβλήματα Συμπεριφοράς Τα γονίδια, το οικογενειακό και το κοινωνικό περιβάλλον η Σχολική πραγματικότητα… Όλα συντελούν ώστε μέσα από αυτά το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του… και εμείς να σταθούμε βοηθοί στον αγώνα του.


Κατέβασμα ppt "Η προσωπικότητα του Καθηγητή & Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης Επιμορφωτικά Σεμινάρια Εκπαιδευτικών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google