Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή, διότι το να υποτάσσεσαι σημαίνει πως υποκύπτεις σε μία εξωτερική διαταγή. Φρενέ

2 Εργασία σε ομάδες Ορίζετε το γραμματέα και τον παρουσιαστή Συζητήστε και απαντήστε στις ερωτήσεις. 1.Πώς θέλετε να σας φέρομαι; 2.Πώς θέλετε να συμπεριφέρεστε ο ένας στον άλλο; 3.Πώς πιστεύετε ότι θέλω να μου φέρεστε; 4.Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν διαφωνούμε;

3 Κανόνες τάξης Στις ομάδες σας συζητήστε και καταγράψτε 1. Ποιες ερωτήσεις μπορούμε να θέσουμε στους μαθητές μας για να διαμορφώσουμε το συμβόλαιο τάξης; Ποιες επιπτώσεις θα έχει η μη τήρηση των κανόνων από κάποιο μαθητή; 3. Ποιες επιπτώσεις θα έχει η μη τήρηση κανόνων από το δάσκαλο;

4 Συμβόλαιο τάξης- Είναι χρήσιμο; Στο ξεκίνημα μιας νέας χρονιάς ή ακόμη και μιας δραστηριότητας είναι σημαντικό να ορίζουμε τους όρους εργασίας μας. Μας παρέχει βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μας και μεταξύ των παιδιών Χρησιμεύει στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού μας έργου

5 Τι είναι ένα συμβόλαιο τάξης και πώς διαμορφώνεται; Είναι το σύνολο των συμπεριφορών, μεθόδων, συνηθειών του εκπαιδευτικού που αναμένονται από το μαθητή και των συμπεριφορών του μαθητή που αναμένονται από τον εκπαιδευτικό Πρόκειται για αμοιβαίες δεσμεύσεις Ρυθμίζει την προσδοκώμενη συμπεριφορά του δασκάλου από τους μαθητές και αντίστροφα Οι κανόνες ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ανάμεσα σε εκπαιδευτικό και μαθητές Μελέτες έδειξαν ότι όταν υπάρχει εμπλοκή των μαθητών στη διατύπωση των κανόνων έχουμε θεαματική βελτίωση της μαθητικής συμπεριφοράς

6 Συνέπειες από τη μη τήρηση του συμβολαίου Κανόνες= λίγοι, σαφείς, απλοί 1. προφορική προειδοποίηση 2. σε μια φόρμα που έχουν καταγραφεί οι κανόνες ζητούμε από το μαθητή να αναγνωρίσει ποιον έχει παραβεί και τι προτείνει για να διορθωθεί η κατάσταση Απομόνωση από μια δραστηριότητα Ενημέρωση των γονιών με τηλεφώνημα Εναλλακτική λύση: η τάξη ορίζει μια πράξη για την ωφέλεια όλων. Για κάθε κακή πράξη πρέπει να κάνουμε μια καλή πράξη

7 Η παράβαση κανόνων από τον εκπαιδευτικό Πρέπει να προβλέπονται συνέπειες και για την παραβίαση των κανόνων από τον εκπαιδευτικό όπως: Ανάληψη ευθύνης μπροστά στον εμπλεκόμενο μαθητή ή ενώπιον της τάξης Διατύπωση συγγνώμης Δέσμευση για μη επανάληψη

8 Η διαμόρφωση του συμβολαίου Μετά τη γνωριμία με τους μαθητές (όνομα, ενδιαφέροντα, αγαπημένα μαθήματα, προσδοκίες τους από το σχολείο κ. ά) 1.Βήμα: πώς θέλετε να σας φέρομαι; Πώς θέλετε να συμπεριφέρεστε ο ένας στον άλλο; Πώς πιστεύετε πως θέλω να μου φέρεστε; Πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν δε συμφωνούμε σε κάτι;

9 Η διαμόρφωση του συμβολαίου Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και μοιράζονται τις απόψεις τους σχετικά με τις ερωτήσεις αυτές 10΄ Ο εκπρόσωπος κάθε ομάδας ανακοινώνει τις απόψεις της ομάδας και αυτές καταγράφονται στον πίνακα Συζητούμε, διαμορφώνουμε, επαναδιατυπώνουμε και συμφωνούμε στις κοινές απόψεις Ο εκπαιδευτικός παραθέτει και τις δικές του απόψεις

10 Ο εκπαιδευτικός τυπώνει τους κανόνες σε λίστα και οι μαθητές αποφασίζουν αν κάποιοι πρέπει να προστεθούν ή να διαγραφούν Προσέχουμε ώστε οι κανόνες να μην είναι δύσκολοι, πολύ αυστηροί ή ανεφάρμοστοι Όλοι γράφουμε από κάτω το όνομά μας (υπογράφουμε τη δέσμευσή μας) Η λίστα τυπώνεται και το κολλάμε σε κάποιο βασικό τετράδιο. Μεγέθυνσή του μπαίνει στον τοίχο

11 Διαμόρφωση συμβολαίου Δεν υπάρχει οδηγός κανόνων επειδή συνδιαμορφώνεται από τους μαθητές και το δάσκαλο. Όμως: Καλό είναι να έχει θετικές κι όχι αρνητικές προτάσεις δηλ. «Περιμένω το συνομιλητή μου να τελειώσει και μετά ζητώ το λόγο» και όχι « δε διακόπτω το συνομιλητή μου» ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΑ ΔΕΝ ΚΑΙ ΤΑ ΜΗ Ιδέες : να έχουν σχέση με το σεβασμό, την εκτέλεση εργασιών, την έγκαιρη προσέλευση, την καλή συμπεριφορά Το συμβόλαιο μπορεί να εμπλουτισθεί και να ανανεωθεί στη διάρκεια της χρονιά Καλό είναι να είναι παρόντες όλοι οι διδάσκοντες

12 Κανόνες της ομάδας Λέω τη γνώμη μου όταν έρθει η σειρά μου. Αν θέλω να ξαναμιλήσω περιμένω να τελειώσει ο προηγούμενος Σέβομαι τις απόψεις των συμμαθητών μου. Λέω τη γνώμη μου χωρίς να θέλω να πειράξω. Σέβομαι τη γνώμη των πολλών Εργάζομαι στην ομάδα και δεν αφήνω το κομμάτι της δουλειάς μου στους άλλους

13 Εναλλακτική λύση Περιγράψτε την τέλεια τάξη – συνθήκες που επικρατούν σε μια τέλεια τάξη Οι μαθητές γράφουν σε χαρτί τις απόψεις τους. Τα χαρτιά ανταλλάσσονται σε όλες τις ομάδες όπου όλοι συμπληρώνουν, υπογραμμίζουν κάτι που θεωρούν σημαντικό και παρουσιάζονται στην ολομέλεια

14 Ο τροχός του τι- Τι έχει μια καλή τάξη – Τι δεν έχει μια καλή τάξη

15

16


Κατέβασμα ppt "Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google