Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- Β’ΛΥΚΕΙΟΥ 4 ο ΓΕΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 2014-15 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΑΝΤΟΥ ΣΟΦΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- Β’ΛΥΚΕΙΟΥ 4 ο ΓΕΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 2014-15 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΑΝΤΟΥ ΣΟΦΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- Β’ΛΥΚΕΙΟΥ 4 ο ΓΕΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΑΝΤΟΥ ΣΟΦΙΑ

2 ΚΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ…

3 ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ-ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ Οι αλλαγές του σώματος που επέρχονται κατά την εφηβική ηλικία, δημιουργούν έντονες ανησυχίες και φόβους σωματικής κακομορφίας στους εφήβους και αποτελούν μια από τις αιτίες της εφηβικής κρίσης.. Κατά την εφηβική ηλικία, το άτομο απορρίπτει, σε μεγάλο βαθμό, τα αξιολογικά κριτήρια της κοινωνίας και οδεύει με μοναδικό γνώμονα τον «ιδανικό τύπο», που επιθυμεί να έχει. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας υπάρχει σημαντική διακύμανση στην έννοια του εαυτού και οι εκτιμήσεις γι' αυτόν είναι πολλές φορές μεταβαλλόμενες. Οι αλλαγές του σώματος που επέρχονται κατά την εφηβική ηλικία, δημιουργούν έντονες ανησυχίες και φόβους σωματικής κακομορφίας στους εφήβους και αποτελούν μια από τις αιτίες της εφηβικής κρίσης.. Κατά την εφηβική ηλικία, το άτομο απορρίπτει, σε μεγάλο βαθμό, τα αξιολογικά κριτήρια της κοινωνίας και οδεύει με μοναδικό γνώμονα τον «ιδανικό τύπο», που επιθυμεί να έχει. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας υπάρχει σημαντική διακύμανση στην έννοια του εαυτού και οι εκτιμήσεις γι' αυτόν είναι πολλές φορές μεταβαλλόμενες.

4

5 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ

6 ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Οι έφηβοι τσακώνονται με τους γονείς τους κυρίως για να δείξουν την ανεξαρτησία τους και την αυτονομία τους και νιώθουν δυνατοί να αντισταθούν σε ό,τι τους λένε οι γονείς, να διαφοροποιηθούν από τις αξίες τους και να δοκιμάσουν ρισκάροντας καινούργια πράγματα Οι έφηβοι τσακώνονται με τους γονείς τους κυρίως για να δείξουν την ανεξαρτησία τους και την αυτονομία τους και νιώθουν δυνατοί να αντισταθούν σε ό,τι τους λένε οι γονείς, να διαφοροποιηθούν από τις αξίες τους και να δοκιμάσουν ρισκάροντας καινούργια πράγματα Τους γονείς θα τους αντικαταστήσουν οι φίλοι και η ανάγκη του για αγάπη και προστασία θα αντικατασταθεί με την περιπέτεια. Είναι επίσης επικίνδυνη περίοδος γιατί θα αναδυθεί η αλήθεια της σχέσεις με τους γονείς, όλα όσα του έμαθαν, τα λάθη που έκαναν στην διαπαιδαγώγηση, θα φέρουν συγκρούσεις στην οικογένεια. Τους γονείς θα τους αντικαταστήσουν οι φίλοι και η ανάγκη του για αγάπη και προστασία θα αντικατασταθεί με την περιπέτεια. Είναι επίσης επικίνδυνη περίοδος γιατί θα αναδυθεί η αλήθεια της σχέσεις με τους γονείς, όλα όσα του έμαθαν, τα λάθη που έκαναν στην διαπαιδαγώγηση, θα φέρουν συγκρούσεις στην οικογένεια.

7 ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥΣ Η επιθυμία των νέων για την παρέα των συνομηλίκων είναι αναγκαία για την ομαλή ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή τους. Η παρέα τους επηρεάζει θετικά, όταν συμβάλλει στην υγιή ανάπτυξη της ταυτότητας τους και αρνητικά, όταν προκαλεί εμπλοκή σε παραβατικές δραστηριότητες. Η επιθυμία των νέων για την παρέα των συνομηλίκων είναι αναγκαία για την ομαλή ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή τους. Η παρέα τους επηρεάζει θετικά, όταν συμβάλλει στην υγιή ανάπτυξη της ταυτότητας τους και αρνητικά, όταν προκαλεί εμπλοκή σε παραβατικές δραστηριότητες.

8 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

9 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 53,4% των εφήβων χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για χρονικό διάστημα περισσότερο από ένα έτος. 53,4% των εφήβων χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για χρονικό διάστημα περισσότερο από ένα έτος. 26% ανέφερε καθημερινή χρήση. 26% ανέφερε καθημερινή χρήση. 8% κάνει χρήση πάνω από 20 ώρες εβδομαδιαίως. 8% κάνει χρήση πάνω από 20 ώρες εβδομαδιαίως. Τα αγόρια χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σημαντικά περισσότερο από τα κορίτσια. Τα αγόρια χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σημαντικά περισσότερο από τα κορίτσια. 1% από τους εφήβους του δείγματος είχε εθιστεί στη χρήση Διαδικτύου. 1% από τους εφήβους του δείγματος είχε εθιστεί στη χρήση Διαδικτύου. 18,2% παρουσίασε περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση Διαδικτύου (κατάσταση πριν από το εθισμό). 18,2% παρουσίασε περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση Διαδικτύου (κατάσταση πριν από το εθισμό). 4,2% του δείγματος είχε δεχτεί απειλές μέσω Διαδικτύου (cyber bulling victims). 4,2% του δείγματος είχε δεχτεί απειλές μέσω Διαδικτύου (cyber bulling victims). Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας ευρωπαϊκού προγράμματος, το 64% των εφήβων χρησιμοποιεί το Ίντερνετ του σχολείου για να κατεβάζει μουσική και βίντεο, το 69,9% για να παίζει online παιχνίδια, το 38% για συνομιλίες (chatting), το 9,6% για αγορές (shopping) και μόνο το 16% για σχολικές εργασίες Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας ευρωπαϊκού προγράμματος, το 64% των εφήβων χρησιμοποιεί το Ίντερνετ του σχολείου για να κατεβάζει μουσική και βίντεο, το 69,9% για να παίζει online παιχνίδια, το 38% για συνομιλίες (chatting), το 9,6% για αγορές (shopping) και μόνο το 16% για σχολικές εργασίες

10 ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΥΣΙΕΣ

11 Οι άνθρωποι μπορούν να εθιστούν στα φάρμακα, τα τσιγάρα, ακόμα και στο τζόγο! Κάποιες ουσίες είναι πιο εξαρτησιογόνες από άλλες: Ναρκωτικά σαν το κρακ ή την ηρωίνη είναι τόσο εξαρτησιογόνα που αρκεί να χρησιμοποιηθούν μία ή δύο φορές για να χάσει ο χρήστης τον έλεγχο. Οι άνθρωποι μπορούν να εθιστούν στα φάρμακα, τα τσιγάρα, ακόμα και στο τζόγο! Κάποιες ουσίες είναι πιο εξαρτησιογόνες από άλλες: Ναρκωτικά σαν το κρακ ή την ηρωίνη είναι τόσο εξαρτησιογόνα που αρκεί να χρησιμοποιηθούν μία ή δύο φορές για να χάσει ο χρήστης τον έλεγχο.

12 Ένδειξη ότι κάποιος μπορεί να έχει εθισμό σε ναρκωτικά ή αλκοόλ είναι: Η χρήση ναρκωτικών ή αλκοόλ Ένδειξη ότι κάποιος μπορεί να έχει εθισμό σε ναρκωτικά ή αλκοόλ είναι: Η χρήση ναρκωτικών ή αλκοόλ Το να κρατάει μυστικά από την οικογένεια και τους φίλους του Η έλλειψη ενδιαφέροντος σε δραστηριότητες που συνήθιζε να θεωρεί σημαντικές Προβλήματα με τη σχολική επίδοση Αλλαγές σε φιλίες, όπως το να κάνει παρέα μόνο με άτομα που χρησιμοποιούν την ίδια ουσία μ’ αυτόν. Το να παρανομεί με σκοπό να βρει χρήματα να αγοράσει την ουσία Οι προσπάθειες να σταματήσει το κάπνισμα, αλκοόλ, ναρκωτικά Άγχος, οργή, θυμός ή κατάθλιψη Κυκλοθυμική διάθεση Το να κρατάει μυστικά από την οικογένεια και τους φίλους του Η έλλειψη ενδιαφέροντος σε δραστηριότητες που συνήθιζε να θεωρεί σημαντικές Προβλήματα με τη σχολική επίδοση Αλλαγές σε φιλίες, όπως το να κάνει παρέα μόνο με άτομα που χρησιμοποιούν την ίδια ουσία μ’ αυτόν. Το να παρανομεί με σκοπό να βρει χρήματα να αγοράσει την ουσία Οι προσπάθειες να σταματήσει το κάπνισμα, αλκοόλ, ναρκωτικά Άγχος, οργή, θυμός ή κατάθλιψη Κυκλοθυμική διάθεση Φυσικές ενδείξεις είναι: Αλλαγές στις συνήθειες του ύπνου Το να νιώθει άρρωστος, όταν προσπαθεί να κόψει τις ουσίες. Το να νιώθει την ανάγκη να καταναλώνει όλο και μεγαλύτερες ποσότητες της ουσίας Φυσικές ενδείξεις είναι: Αλλαγές στις συνήθειες του ύπνου Το να νιώθει άρρωστος, όταν προσπαθεί να κόψει τις ουσίες. Το να νιώθει την ανάγκη να καταναλώνει όλο και μεγαλύτερες ποσότητες της ουσίας Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες Αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες

13 ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ

14 ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Τα είδη των διατροφικών διαταραχών είναι: Τα είδη των διατροφικών διαταραχών είναι: H Βουλιμία H Βουλιμία Η βουλιμία χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενα επεισόδια υπερφαγίας. Η βουλιμία χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενα επεισόδια υπερφαγίας.

15 Η Ανορεξία Η Ανορεξία Η νευρική ανορεξία είναι μία διατροφική ψυχογενής διαταραχή που συνίσταται στον παράλογο φόβο του πάχους εκφράζοντας μία ψυχαναγκαστική άρνηση να δεχθεί ο έφηβος τη τροφή του. Αποτελεί μία ψυχική νόσο με ποσοστό θνησιμότητας που αγγίζει το 20%. Η νευρική ανορεξία είναι μία διατροφική ψυχογενής διαταραχή που συνίσταται στον παράλογο φόβο του πάχους εκφράζοντας μία ψυχαναγκαστική άρνηση να δεχθεί ο έφηβος τη τροφή του. Αποτελεί μία ψυχική νόσο με ποσοστό θνησιμότητας που αγγίζει το 20%.

16 ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΥΠΝΟΥ

17 Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι μισοί περίπου μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρουν προβλήματα ύπνου, τα οποία είναι πιο σοβαρά για τα κορίτσια απ’ ότι για τα αγόρια. Οι σοβαρότερες αϋπνίες συνδέονται με νυχτερινές εγέρσεις και δυσκολία του εφήβου να ξανακοιμηθεί. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι μισοί περίπου μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρουν προβλήματα ύπνου, τα οποία είναι πιο σοβαρά για τα κορίτσια απ’ ότι για τα αγόρια. Οι σοβαρότερες αϋπνίες συνδέονται με νυχτερινές εγέρσεις και δυσκολία του εφήβου να ξανακοιμηθεί. Ο σοβαρότερος λόγος είναι το υπερβολικό άγχος, με ή χωρίς καταθλιπτικά στοιχεία. Παρατηρούνται επίσης αϋπνίες δευτερογενείς στη χρήση ψυχοτρόπων ουσιών, αλκοόλ ή καπνού, συχνών σε αυτή την ηλικία. Ο σοβαρότερος λόγος είναι το υπερβολικό άγχος, με ή χωρίς καταθλιπτικά στοιχεία. Παρατηρούνται επίσης αϋπνίες δευτερογενείς στη χρήση ψυχοτρόπων ουσιών, αλκοόλ ή καπνού, συχνών σε αυτή την ηλικία.

18 ΨΥΧΙΚΕΣ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

19 Κατάθλιψη Τα ποσοστά των καταθλιπτικών διαταραχών κυμαίνονται από 3 έως 15% κατά την διάρκεια της εφηβείας, ενώ αναφέρονται ποσοστά έως και 20% για την όψιμη εφηβική και μετεφηβική ηλικία. Ως προς το φύλο υπάρχει υπεροχή των κοριτσιών σε αναλογίες έως και 4:1 ως προς τα αγόρια. Μια πιθανή αιτιολογία αυτής της υπεροχής είναι αφενός η ισχυρή επίδραση των ορμονών κατά την εφηβεία, και αφετέρου ότι στα κορίτσια απαντώνται επίσης σε μεγαλύτερα ποσοστά άγχους, αλλά και μεγάλη ευαισθησία. Τα ποσοστά των καταθλιπτικών διαταραχών κυμαίνονται από 3 έως 15% κατά την διάρκεια της εφηβείας, ενώ αναφέρονται ποσοστά έως και 20% για την όψιμη εφηβική και μετεφηβική ηλικία. Ως προς το φύλο υπάρχει υπεροχή των κοριτσιών σε αναλογίες έως και 4:1 ως προς τα αγόρια. Μια πιθανή αιτιολογία αυτής της υπεροχής είναι αφενός η ισχυρή επίδραση των ορμονών κατά την εφηβεία, και αφετέρου ότι στα κορίτσια απαντώνται επίσης σε μεγαλύτερα ποσοστά άγχους, αλλά και μεγάλη ευαισθησία.

20 ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Η εφηβική επιθετικότητα έχει αποδοθεί κυρίως σε τέσσερις αιτίες Η εφηβική επιθετικότητα έχει αποδοθεί κυρίως σε τέσσερις αιτίες Ορμονικές Ορμονικές ΜΜΕ και Games ΜΜΕ και Games Ενδοοικογενειακή Βία Ενδοοικογενειακή Βία Bullying Bullying

21 ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ Γιαννάκη Ειρήνη Β1 Γιαννάκη Ειρήνη Β1 Ζαρκινού Ευαγγελία Β1 Ζαρκινού Ευαγγελία Β1 Ζαχαρή Μαρία Β1 Ζαχαρή Μαρία Β1 Ζαχαρής Εμμανουήλ Β1 Ζαχαρής Εμμανουήλ Β1 Ζιάκανου Ιωάννα Β1 Ζιάκανου Ιωάννα Β1 Ζιάκανου Παναγιώτα Β1 Ζιάκανου Παναγιώτα Β1 Ζυγογιάννη Μαρία Β1 Ζυγογιάννη Μαρία Β1 Καραγιώργος Σωτήρης Δημοκράτης Β2 Καραγιώργος Σωτήρης Δημοκράτης Β2 Καραπατή Αφροδίτη Β2 Καραπατή Αφροδίτη Β2 Κορομηλά Τζωρτζίνα Β2 Κορομηλά Τζωρτζίνα Β2 Κουτή Ανδριάνα Β2 Κουτή Ανδριάνα Β2 Κράιας Δημήτρης Β2 Κράιας Δημήτρης Β2 Μονάντερου Όλγα Β3 Μονάντερου Όλγα Β3 Μπαλάφας Λουκάς Β3 Μπαλάφας Λουκάς Β3 Μπολτσής Χάρης Β3 Μπολτσής Χάρης Β3 Νικολάου Φώτης Β3 Νικολάου Φώτης Β3 Ντερτζής Γεώργιος Β3 Ντερτζής Γεώργιος Β3 Παππάς Παυσανίας Β4 Παππάς Παυσανίας Β4 Τσιούκας Θάνος Β4 Τσιούκας Θάνος Β4


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- Β’ΛΥΚΕΙΟΥ 4 ο ΓΕΛ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 2014-15 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΑΝΤΟΥ ΣΟΦΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google