Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δημιουργικό διαδίκτυο: διερευνώντας μία εναλλακτική προσέγγιση για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων με εργαλεία του διαδικτύου Αλέξανδρος Καπανιάρης Πληροφορικός,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δημιουργικό διαδίκτυο: διερευνώντας μία εναλλακτική προσέγγιση για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων με εργαλεία του διαδικτύου Αλέξανδρος Καπανιάρης Πληροφορικός,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δημιουργικό διαδίκτυο: διερευνώντας μία εναλλακτική προσέγγιση για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων με εργαλεία του διαδικτύου Αλέξανδρος Καπανιάρης Πληροφορικός, Πιστοποιημένος εκπαιδευτής του προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ M.A.,M.ed., Υπ. Δρ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστημίου Αιγαίου Υπεύθυνος Κέντρου Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών Μαγνησίας 3 η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους "Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται..." Αθήνα, Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016 Εθνικό και Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών Ε.Κ.Π.Α. Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δρακόπουλος»

2 Τι είναι η δημιουργικότητα στο διαδίκτυο; «… η δημιουργικότητα έχει να κάνει κυρίως με αξιοποίηση του διαδικτύου για μορφωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς – εντός και εκτός σχολείου -, χωρίς να παραγνωριστεί το γεγονός ότι η ψυχαγωγική χρήση του διαδικτύου συχνά εμπεριέχει στοιχεία δημιουργικής αξιοποίησης», Σύμφωνα με τους ερευνητές Κατερέλο και Παπαδόπουλο (2009) η δημιουργικότητα στο διαδίκτυο δεν είναι ευνόητη, παρόλο που όλοι συμφωνούμε ότι το διαδίκτυο αποτελεί το μεγαλύτερο, ταχύτερο, και πιο άμεσο μέσο ενημέρωσης, επικοινωνίας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Στο πλαίσιο αυτό «… η δημιουργικότητα έχει να κάνει κυρίως με αξιοποίηση του διαδικτύου για μορφωτικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς – εντός και εκτός σχολείου -, χωρίς να παραγνωριστεί το γεγονός ότι η ψυχαγωγική χρήση του διαδικτύου συχνά εμπεριέχει στοιχεία δημιουργικής αξιοποίησης», σύμφωνα πάντα με την έρευνα του Ι.Ο.Μ. (Κατερέλος & Παπαδόπουλος, 2009).

3 Τι είναι το δημιουργικό διαδίκτυο; Τι είναι το δημιουργικό διαδίκτυο ; όχι ένα καινούργιο μάθημα στο σχολείο ή στο σπίτι εργαλεία νέα λογισμικά Το δημιουργικό διαδίκτυο πρέπει να γίνει ένα πλαίσιο και όχι ένα καινούργιο μάθημα στο σχολείο ή στο σπίτι. Αυτό το πλαίσιο πρέπει να δώσει ευκαιρίες, δηλαδή εκείνα τα εργαλεία, εκείνες τις πρακτικές και τα νέα λογισμικά, για να οικοδομήσουν τα ίδια τα παιδιά αυτό που τα ενδιαφέρει και τα ευχαριστεί. «Δημιουργικό διαδίκτυο είναι η δημιουργική αξιοποίηση των υπηρεσιών του διαδικτύου για εκπαιδευτικούς, μορφωτικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς, που διεξάγεται εντός της σχολικής κοινότητας και στο οικογενειακό περιβάλλον, εμπεριέχοντας δραστηριότητες με ψυχαγωγικό, εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό σχεδιασμό, συμβάλλοντας έτσι στην γενικότερη ανάπτυξη της κοινωνικότητας των παιδιών και των εφήβων» (Καπανιάρης, 2016). Ο ρ ι σ μ ό ς

4 Τι είναι το δημιουργικό διαδίκτυο; Τι είναι το δημιουργικό διαδίκτυο ; Όμως η δημιουργικότητα των παιδιών δεν μπορεί να περιχαρακωθεί σε έναν ορισμό. Είναι κάτι ευρύτερο και συνδέεται με την εποχή, τα εργαλεία, το περιβάλλον του σχολείου και της κοινωνίας, το οικογενειακό περιβάλλον, τους εκπαιδευτικούς και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται ευρύτερα από τον κύκλο του παιδιού

5 Πλαίσιο συνεργασίας της σχολικής κοινότητας με τους γονείς για το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο; Οι ψηφιακές εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, που μπορούν να υλοποιηθούν μέσα στο σχολείο, πρέπει να συνδέονται με τον υπόλοιπο χρόνο που αφιερώνουν οι νέοι και οι νέες στο οικογενειακό περιβάλλον. Δεν πρέπει όμως να ξεχνούμε ότι ένας μαθητής ή μια μαθήτρια που ήδη έχει καλλιεργήσει στο σχολείο ή στο σπίτι του/της τη διάθεση για μάθηση, ενημέρωση και αναζήτηση σε οποιονδήποτε τομέα, πράγματι θα βρει στο διαδίκτυο ένα μεγάλο πλούτο γνώσεων και πληροφοριών. Δηλαδή η δημιουργικότητα με παραδοσιακά μέσα πιθανόν να είναι μια γέφυρα προς τη δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτύου (Κατερέλος & Παπαδόπουλος, 2009).

6 Πλαίσιο συνεργασίας της σχολικής κοινότητας με τους γονείς για το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο; Είναι χρήσιμο συνεπώς σε κάθε περίπτωση να υπάρχει ένα είδος συμφωνίας των συλλόγων γονέων και των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, έτσι ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί ένα πρωτόκολλο δημιουργικής και ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου. Ο δημιουργικός τρόπος χρήσης και οι αντίστοιχες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο σχολείο πρέπει να έχουν μια σύνδεση και με την ενασχόληση των παιδιών στο διαδίκτυο σε περιβάλλον οικογενειακό.

7 Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας (Σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων – Σύλλογοι διδασκόντων) Ένα άλλο σημαντικό σημείο στο οποίο θα πρέπει να εστιάσουμε είναι η συστηματική συνέργεια της σχολικής κοινότητας με την οικογένεια σε σχέση με τη δημιουργική και ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Θα πρέπει να αναπτυχθούν κοινά ψηφιακά πλαίσια δημιουργικής απασχόλησης των μαθητών/τριών εντός και εκτός σχολείου. Οι δυνατότητες, τα εργαλεία και ο χρόνος που μπορεί να προσφέρονται στους/στις μαθητές/τριες στο περιβάλλον του σχολείου καθώς και οι κανόνες που θα θεσπιστούν δεν πρέπει να ανατρέπονται στο σπίτι ή αντίστροφα. Οι δυνατότητες, τα εργαλεία και ο χρόνος που μπορεί να προσφέρονται στους/στις μαθητές/τριες στο περιβάλλον του σχολείου καθώς και οι κανόνες που θα θεσπιστούν δεν πρέπει να ανατρέπονται στο σπίτι ή αντίστροφα.

8 Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας (Σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων – Σύλλογοι διδασκόντων) - Προτάσεις Θα ήταν χρήσιμο οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων να προσανατολιστούν σε βιωματικές δράσεις και ολιγομελή εργαστήρια (workshop) εκμάθησης νέων διαδικτυακών λογισμικών μέσα στο σχολείο, έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να προτείνουν και να συνεργαστούν με τα παιδιά τους στο σπίτι. Ενδιαφέρον θα ήταν εισηγητές/τριες σ’ αυτά τα εργαστήρια να είναι και τα ίδια τα παιδιά, τα οποία θα μπορούσαν να εξηγήσουν τη λειτουργία και τον τρόπο χρήση των διαδικτυακών λογισμικών στους γονείς. Αντίστοιχες βιωματικές δράσεις και εργαστήρια θα μπορούσαν να δημιουργήσουν οι σύλλογοι διδασκόντων στα σχολεία, στο πλαίσιο της ενδοσχολικής προαιρετικής επιμόρφωσης σε αντικείμενα αντίστοιχα μ’ αυτά των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, έτσι ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί ένα πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ της σχολικής κοινότητας και των γονέων.

9 Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας (Σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων – Σύλλογοι διδασκόντων) - Προτάσεις Ο ρόλος των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των σχολείων σε θέματα θέσπισης πρωτοκόλλων συνεργασίας με τους αντίστοιχους συλλόγους διδασκόντων είναι καθοριστικός και μπορεί να ενεργοποιήσει ολόκληρη τη σχολική κοινότητα (Διευθυντές, Σχολικούς Συμβούλους, Προϊσταμένους εκπαιδευτικών θεμάτων, υπευθύνους Κέντρων Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών (ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.), Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων κ.ά). Η μέχρι τώρα εμπειρία και οι πρακτικές που έχουν ακολουθηθεί από αρκετούς συλλόγους γονέων και κηδεμόνων δείχνουν ότι περιορίζονται σε ενημερωτικές εκδηλώσεις για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, όπου κυριαρχούν τα μηνύματα που σχετίζονται με απαγορεύσεις σε σχέση με τη χρήση του διαδικτύου από τους/τις μαθητές/τριες. Οι ενημερωτικές αυτές συναντήσεις συνήθως δεν εμπεριέχουν προτάσεις και παρουσιάσεις για τη δημιουργική χρήση του διαδικτύου εντός και εκτός σχολείου.

10 Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας (Σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων – Σύλλογοι διδασκόντων) - Προτάσεις δημιουργία ομίλων (club) δημιουργικής απασχόλησηςστον χώρο του σχολείου ή εκτός ή εξ αποστάσεως Μια άλλη πρόταση, η οποία πιθανόν να μπορούσε να λειτουργήσει ως «γέφυρα» μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας, θα ήταν η δημιουργία ομίλων (club) δημιουργικής απασχόλησης στον χώρο του σχολείου ή εκτός ή εξ αποστάσεως με εργαλεία και λογισμικά που μπορεί να παρέχει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων (π.χ. εργαστήρια εκπαιδευτικής ρομποτικής και προγραμματισμού φορητών συσκευών).

11 Ο ρόλος της σχολικής κοινότητας (Σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων – Σύλλογοι διδασκόντων) - Προτάσεις Η χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) πιθανόν να μπορούσε να αντικατασταθεί από ασφαλή εργαλεία κοινωνικής δικτύωσηςe-me, edmodo χρήση εργαλείων web 2.0 όπως τα wikis, Επίσης, ζητήματα πρόσβασης σε ιστοσελίδες εντός και εκτός σχολείου θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από κοινού μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Η χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) πιθανόν να μπορούσε να αντικατασταθεί από ασφαλή εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me, edmodo), όπου η πρόσβαση νέων μελών θα μπορούσε να ελεγχθεί από έναν υπεύθυνο. Επίσης η χρήση θα ήταν η χρήση εργαλείων web 2.0 όπως τα wikis, τα οποία θα μπορούσαν να συνδυάσουν μάθηση, παιχνίδι και επικοινωνία αν η εφαρμογή στο σχολείο είχε προέκταση και στο χώρο του σπιτιού.

12 Η πλευρά των μαθητών/τριών Ένα βασικό ζήτημα που θέτουν οι μαθητές/τριες ως πρόβλημα σχετικά με τη ασφαλή και δημιουργική χρήση του διαδικτύου είναι ο ελεύθερος χρόνος. Στην ουσία επικαλούνται τη διατάραξη των ισορροπιών σε σχέση με τη χρήση του διαδικτύου στο οικογενειακό περιβάλλον και τη η μείωση του ελεύθερου χρόνου εξαιτίας των πολλών εξωσχολικών δραστηριοτήτων. Αυτή η έλλειψη χρόνου πολλές φορές οδηγεί τα παιδιά στο να ψάχνουν λύσεις απασχόλησης και ψυχαγωγίας ευκαιριακά, γρήγορα και πολλές φορές βασισμένες σε ένα περιβάλλον μόδας ή συρμού, τις οποίες παρέχει η «εύπεπτη» ψυχαγωγία.

13 Τα σοβαρά παιχνίδια (Serious Games) ως μια λύση στη δημιουργική χρήση του διαδικτύου Τα σοβαρά παιχνίδια (serious games) είναι διαδραστικές προσομοιώσεις καταστάσεων που βασίζονται στο παιχνίδι, στις οποίες ο/η χρήστης/στρια ή ο παίκτης/κτρια λαμβάνει ενεργό μέρος. Οι Michael και Chen (2006) υποστηρίζουν πως τα σοβαρά παιχνίδια (serious games) είναι εφαρμογές που στόχος τους είναι η εκπαίδευση στις διάφορες μορφές της και όχι η ψυχαγωγία Σύμφωνα με έναν άλλον ορισμό που έδωσε ο Zyda (2005) τα σοβαρά παιχνίδια είναι ένας νοητικός διαγωνισμός, που παίζεται με έναν υπολογιστή σύμφωνα με ειδικούς κανόνες, και χρησιμοποιεί την ψυχαγωγία για την επίτευξη περαιτέρω στόχων κυβερνητικής ή εταιρικής επιμόρφωσης, εκπαίδευσης, υγείας, δημόσιας πολιτικής και στρατηγικών επικοινωνίας. Ο ρ ι σ μ ο ί

14 Τα σοβαρά παιχνίδια (Serious Games) ως μια λύση στη δημιουργική χρήση του διαδικτύου Επιχειρώντας να καταγράψουμε τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά των σοβαρών παιχνιδιών (serious games), θα καταλήξουμε στο ότι περιλαμβάνουν: παιδαγωγικές δραστηριότητες που εκπαιδεύουν, επιμορφώνουν ή καθοδηγούν τον/την παίκτη/τρια, παιδαγωγικές δραστηριότητες που εκπαιδεύουν, επιμορφώνουν ή καθοδηγούν τον/την παίκτη/τρια, χρησιμοποιούν ψυχαγωγικές αρχές, δημιουργικότητα και τεχνολογία κατά το σενάριο του παιχνιδιού, ώστε να επιτελούν συγκεκριμένους σκοπούς, χρησιμοποιούν ψυχαγωγικές αρχές, δημιουργικότητα και τεχνολογία κατά το σενάριο του παιχνιδιού, ώστε να επιτελούν συγκεκριμένους σκοπούς, μεταφέρουν τη μάθηση, χωρίς ο/η παίκτης/τρια να το αντιλαμβάνεται, ενώ επιτρέπουν στη μάθηση να πραγματοποιείται σε ασφαλές περιβάλλον, μεταφέρουν τη μάθηση, χωρίς ο/η παίκτης/τρια να το αντιλαμβάνεται, ενώ επιτρέπουν στη μάθηση να πραγματοποιείται σε ασφαλές περιβάλλον, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμού του/της εκπαιδευομένου/ης και πρόκλησης ζημιάς σε ακριβό εξοπλισμό με τη χρησιμοποίηση οικονομικών τεχνικών προσομοίωσης, δεν απαιτούν υψηλά γραφικά ούτε εξοικειωμένους χρήστες/τριες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε σχολική τάξη ως εργαλείο εκπαίδευσης (Rankin et al., 2008). δεν απαιτούν υψηλά γραφικά ούτε εξοικειωμένους χρήστες/τριες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε σχολική τάξη ως εργαλείο εκπαίδευσης (Rankin et al., 2008).

15 Ενδεικτικές προτάσεις για σοβαρά παιχνίδια (Serious Games) Amnesty The Game Το Amnesty-the Game είναι ένα σοβαρό βιντεοπαιχνίδι το οποίο υποστηρίζει τον αγώνα της Διεθνούς Αμνηστίας για την κατάργηση της θανατικής ποινής.

16 Ενδεικτικές προτάσεις για σοβαρά παιχνίδια (Serious Games) Switch ‘Em Off Πρόκειται για ένα σοβαρό βιντεοπαιχνίδι το οποίο υποστηρίζει τον αγώνα της WWF Global για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Στο παιχνίδι ο/η παίκτης/τρια αναλαμβάνει να κλείσει τις εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας που ρυπαίνουν, προκαλώντας κλιματικές αλλαγές και θέρμανση του πλανήτη.

17 Ενδεικτικές προτάσεις για σοβαρά παιχνίδια (Serious Games) Fate Of the World Πρόκειται για ένα σοβαρό βιντεοπαιχνίδι το οποίο προσομοιώνει τις πραγματικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής στα επόμενα 200 χρόνια.

18 Ενδεικτικές προτάσεις για σοβαρά παιχνίδια (Serious Games) EnerCities Πρόκειται για ένα σοβαρό βιντεοπαιχνίδι που δημιουργήθηκε ως μέρος του προγράμματος Intelligent Energy Europe της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στόχο είχε να ευαισθητοποιήσει τους νέους σχετικά με τη διαχείριση της ενέργειας.

19 Οπτικός προγραμματισμός: Μία νέα δημιουργική πρόταση για παιχνίδι και μάθηση Η ώρα του κώδικα – CODE STUDIO (https://studio.code.org/) https://studio.code.org/ Η ώρα του κώδικα και οι αντίστοιχες διαδικτυακές εφαρμογές ξεκίνησαν ως ένα διεθνές κίνημα για την εκμάθηση του προγραμματισμού σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσω της ιστοσελίδας «code studio» οι μαθητές/τριες μπορούν να επιλέξουν μια διαδικτυακή εφαρμογή και στη συνέχεια να προγραμματίσουν διασκεδάζοντας και δίνοντας κίνηση στις φιγούρες τους.

20 Οπτικός προγραμματισμός: Μία νέα δημιουργική πρόταση για παιχνίδι και μάθηση Η ώρα του κώδικα – CODE STUDIO (https://studio.code.org/) https://studio.code.org/ Όλες οι εφαρμογές του διαδικτυακού λογισμικού προσφέρουν τη δυνατότητα βοήθειας (tutorial) σε μορφή βίντεο ή οδηγιών με βήματα, ώστε οι μαθητές/τριες να μάθουν τα πρώτα βήματα προγραμματισμού (κώδικα) χρησιμοποιώντας τη λογική των οπτικών μπλοκ (Blockly), όπως αντίστοιχα περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού με την τεχνική «σύρε και άφησε» (drag and drop).

21 Οπτικός προγραμματισμός: Μία νέα δημιουργική πρόταση για παιχνίδι και μάθηση Προγραμματίζω με το STARWARS Πόλεμος των άστρων: Κτίζοντας έναν γαλαξία με κώδικα https://code.org/starwars Μέσω της εφαρμογής «Πόλεμος των άστρων: Κτίζοντας έναν γαλαξία με κώδικα» οι μαθητές/τριες μαθαίνουν πώς να προγραμματίζουν ανδροειδή και να δημιουργούν τον δικό τους πόλεμο των άστρων σε έναν γαλαξία πολύ - πολύ μακριά. Μετά από δεκαπέντε σταθμούς εκμάθησης και εξέλιξης προγραμματιστικών συμβάντων ο/η μαθητής/τρια γίνεται ο μοναδικός R2-D2.

22 Οπτικός προγραμματισμός: Μία νέα δημιουργική πρόταση για παιχνίδι και μάθηση Προγραμματίζω με το Minecraft https://code.org/mc Στην συγκεκριμένη εφαρμογή οι μαθητές/τριες μπορούν να οδηγήσουν τον Στιβ ή τον Άλεξ σε μια περιπέτεια μέσα από τον κόσμο του Minecraft.

23 Οπτικός προγραμματισμός: Μία νέα δημιουργική πρόταση για παιχνίδι και μάθηση Προγραμματίζω με τα FlappyBird https://studio.code.org/flappy/1 Μέσω της διαδικασίας του προγραμματισμού ο/η μαθητής/τρια μπορεί να κάνει ένα πουλί να φτερουγίσει ή να ακουστούν διάφοροι ήχοι, μέσω της προσθήκης των κατάλληλων πλακιδίων σε εννιά σταθμούς εκμάθησης.

24 Οπτικός προγραμματισμός: Μία νέα δημιουργική πρόταση για παιχνίδι και μάθηση Το ελεύθερο περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού Scratch (http://scratch.mit.edu) Το λογισμικό Byob (Build Your Own Blocks) (http://byob.berkeley.edu/) Το διαδικτυακό λογισμικό Kodu (http://research.microsoft.com/en-us/projects/kodu/) Το διαδικτυακό λογισμικό Yenka Programming (http://www.yenka.com/en/Yenka_Programming/)

25 Εργαλεία και προτάσεις σε δημιουργικούς ιστότοπους Το διαδίκτυο παρέχει εργαλεία και δημιουργικές ιστοσελίδες στις οποίες οι μαθητές/τριες μπορούν να αντλήσουν υλικό, εικόνες και βιβλία, καθώς και να επισκεφτούν εικονικά μουσεία και συλλογές. Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα είναι τα παρακάτω: Europeana, Ευρωπαϊκή Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη (εικόνες, ήχος, βίντεο, κείμενα, μουσική, αρχεία, βιβλία κ.ά) Art Project της Google, Μουσεία και Πινακοθήκες από όλο τον κόσμο Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση Βικιπαίδεια, Ελεύθερη Εγκυκλοπαίδεια Βικιβιβλία, Ανοικτά βιβλία για έναν ανοικτό κόσμο

26 Εκπαιδευτική Τηλεόραση Συλλογή από χάρτες του κόσμου Open Clip Art Library, Δωρεάν χρήσιμες εικόνες (clip art) Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας Δημόσιες Βιβλιοθήκες της Ελλάδος Εργαλεία και προτάσεις σε δημιουργικούς ιστότοπους

27 Σας ευχαριστώ ! Αλέξανδρος Καπανιάρης Πληροφορικός, Πιστοποιημένος εκπαιδευτής του προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ M.A.,M.ed., Υπ. Δρ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστημίου Αιγαίου Υπεύθυνος Κέντρου Πληροφορικής & Νέων Τεχνολογιών Μαγνησίας 3 η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την ορθή χρήση τεχνολογιών από τα παιδιά & τους εφήβους "Το ταξίδι του Αριάδνη συνεχίζεται..." Αθήνα, Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016 Εθνικό και Καποδιστριακό Παν/μιο Αθηνών Ε.Κ.Π.Α. Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δρακόπουλος»


Κατέβασμα ppt "Δημιουργικό διαδίκτυο: διερευνώντας μία εναλλακτική προσέγγιση για τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων με εργαλεία του διαδικτύου Αλέξανδρος Καπανιάρης Πληροφορικός,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google