Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ (Μάθημα: 2.1 – Χημεία, Β4 τάξης, σχ. έτους 2014 – 2015) ΣΤΟΧΟΙ: Να εκτιμάς τη σημασία του νερού για τη δημιουργία και διατήρηση της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ (Μάθημα: 2.1 – Χημεία, Β4 τάξης, σχ. έτους 2014 – 2015) ΣΤΟΧΟΙ: Να εκτιμάς τη σημασία του νερού για τη δημιουργία και διατήρηση της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ (Μάθημα: 2.1 – Χημεία, Β4 τάξης, σχ. έτους 2014 – 2015) ΣΤΟΧΟΙ: Να εκτιμάς τη σημασία του νερού για τη δημιουργία και διατήρηση της ζωής στον πλανήτη μας. Ν’ ανιχνεύεις πειραματικά το νερό σε στερεά, υγρά και αέρια. Ν’ αναφέρεις τις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων σε νερό.

2 Παράθυρο στο εργαστήριο: Ανίχνευση του νερού σε στερεά, υγρά και αέρια. -1 ο πείραμα: Υλικά πειράματος: παγωμένο αναψυκτικό σε μπουκάλι ή σε αλουμινένιο κουτί. Βγάζουμε από το ψυγείο το αναψυκτικό …….. Στα τοιχώματα του δοχείου εμφανίζονται σταγόνες νερού. Το νερό στον αέρα με μορφή υδρατμών συμπυκνώθηκαν στην ψυχρή επιφάνεια του δοχείου Συμπέρασμα: ο αέρας περιέχει νερό………. νερό περιέχουν τα αέρια! -2 ο πείραμα: Υλικά πειράματος : ποτήρι ζέσεως & 100 mL γάλα. Πλησιάζουμε την ύαλο ωρολογίου πάνω από το θερμαινόμενο γάλα …… Εμφανίζονται σε αυτή σταγόνες νερού. Συμπέρασμα: το γάλα περιέχει νερό……….. νερό περιέχουν τα υγρά! -3 ο πείραμα : Υλικά πειράματος : θερμοανθεκτικός δοκιμαστικός σωλήνας & λίγοι κρύσταλλοι γαλαζόπετρας. Θερμαίνουμε τη γαλαζόπετρα σε οριζόντια θέση ……… αυτή γίνεται άσπρη,ενώ στο επάνω μέρος του σωλήνα εμφανίζονται σταγόνες νερού……….. Γυρίζουμε το σωλήνα σε κατακόρυφη Θέση ……… Οι σταγόνες του νερού κυλούν προς τα κάτω …….. η γαλαζόπετρα γίνεται πάλι κυανή. Συμπέρασμα: η γαλαζόπετρα περιέχει νερό ……….. νερό περιέχουν τα στερεά! Ομάδα μαθητών: Σταματελόπουλος Δ., Φράσκος Γ., Χατζηιωάννου Ε., Τσίρος Γ. & Σπυρλιδάκης Χ.

3 ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΜΕΣΗ Ή ΕΜΜΕΣΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ Αστική: -στο σπίτι: Με το χρόνο, άλλαξε ο τρόπος που το νερό φτάνει στα σπίτια, δεν άλλαξαν όμως οι ανάγκες των ανθρώπων για νερό ( πόσιμο, υγιεινή τους, πλύσιμο φρούτων και λαχανικών, μαγείρεμα, καθαριότητα κ. ά.) -στην πόλη: πότισμα κήπων και πάρκων, καθαριότητα κ.ά. Γεωργική: Ύδρευση: Η πιο «σπάταλη» χρήση 70-80% η κατανάλωση νερού και εξαρτάται από την ποιότητα του δικτύου ύδρευσης, το είδος της καλλιέργειας (καλαμπόκι και βαμβάκι – πολύ νερό, σιτηρά – λιγότερο νερό). Ανάγκη εκπαίδευσης των γεωργών, ώστε σε κατάλληλο κλίμα να καλλιεργούν το αντίστοιχο είδος φυτών με το διαθέσιμο νερό.

4 Χρήση νερού στη βιομηχανία Ο κλάδος της βιομηχανίας αποτελεί επίσης έναν βασικό καταναλωτή νερού. Οποιοδήποτε βιομηχανικό προϊόν απαιτεί νερό για να παρασκευαστεί. Το νερό, το οποίο απαιτείται για την παρασκευή των αγαθών ονομάζεται εικονικό νερό ή κρυμμένο νερό και τελευταία έχει αρχίσει να απασχολεί σοβαρά τους επιστήμονες. Υπάρχουν προϊόντα για τα οποία είναι δυνατό να γίνει μία εκτίμηση της κατανάλωσης νερού που απαιτείται για την παραγωγή τους, ενώ για άλλα είναι δύσκολο να υπολογιστεί, καθώς η παραγωγική διαδικασία είναι διαφορετική μεταξύ των βιομηχανιών και έτσι είναι αδύνατο να προσεγγιστεί η μέση κατανάλωση νερού. Στην βιομηχανία, εκτός από κατανάλωση νερού για την παραγωγή προϊόντων, παρατηρείται και κατανάλωση νερού για ψύξη των μηχανικών εγκαταστάσεων, σκευών και πρώτων υλών, που πρέπει να συνυπολογίζεται, όταν εκτιμάται η συνολική κατανάλωση νερού για την παραγωγή του εκάστοτε προϊόντος. Για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Χρήση του νερού στον τουρισμό Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπως και στην Κρήτη, ο τουρισμός είναι μια σημαντική και κερδοφόρα ασχολία, η οποία όμως πρέπει να ασκείται ορθολογικά και με σεβασμό προς το περιβάλλον. Σε αρκετές τουριστικές περιοχές είναι τόσο μεγάλη η προσέλευση τουριστών που ο πληθυσμός διπλασιάζεται, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Λόγω της αύξησης του πληθυσμού, αυξάνονται και οι απαιτήσεις σε νερό. 2 η Ομάδα: Σταματάκη Χρ., Χαραλαμπούλου Ευγ., Φλώρου Β., Τσούτσικου Γ., Φουντούκογλου Χρ.

5 Το νερό στη φύση Το μεγαλύτερο μέρος της γης αποτελείται από νερό. Το 97,2% του νερού αυτού βρίσκεται στους ωκεανούς, είναι δηλαδή αλμυρό. Μόλις το 2% βρίσκεται στους πόλους και στους παγετώνες, είναι δηλαδή πάγος και χιόνι, ενώ ακόμα μικρότερο ποσοστό το 0,6% βρίσκεται στις λίμνες, στα ποτάμια και στα υπόγεια ύδατα γλυκού νερού. Είναι κατανοητό πως, παρότι ο πλανήτης μας βρέχεται από νερό στο μεγαλύτερο μέρος του μόνο ένα ελάχιστο μέρος από αυτό το νερό είναι διαθέσιμο για τις ανάγκες των ανθρώπων, για πόση, πότισμα, πλύσιμο κ.α. Αποτελεί έναν σπάνιο φυσικό πόρο, ο οποίος βρίσκεται σε περιορισμένη ποσότητα.

6 Το νερό στο σώμα των ανθρώπων Επίσης το νερό συνδέεται άμεσα και με τον ανθρώπινο οργανισμό. Το ποσοστό του νερού στο ανθρώπινο σώμα είναι περίπου 70%. Το νερό είναι βασικό συστατικό του αίματος και επιτελεί πολύ σημαντικές λειτουργίες απομακρύνοντας τις τοξικές και άχρηστες ουσίες από το ανθρώπινο σώμα. Τα κύτταρα των οργανισμών περιέχουν 90% νερό. Όλες οι λειτουργίες των οργανισών γίνονται μεταξύ υδατικών διαλυμάτων των διαφόρων ουσιών. Επίσης, βοηθάει πολύ στη λειτουργία των νεφρών, τα οποία και αποτελούν τους «καθαριστές» του ανθρώπινου οργανισμού από άχρηστες ουσίες.

7 Το νερό στα τρόφιμα Eκτός από το νερό που πίνει ο άνθρωπος, προσλαμβάνει επίσης νερό και από τα τρόφιμα. Tα φυσικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται σαν τρόφιμα έχουν νερό με ποικίλη περιεκτικότητα. Έτσι από τις υγρές τροφές όπως το γάλα, οι χυμοί,ο καφές, οι σούπες κλπ αλλά και το νερό που πίνει, ο άνθρωπος λαμβάνει ένα με ενάμιση λίτρο νερού την ημέρα. Aλλά και από τις στερεές τροφές που τρώει ο άνθρωπος λαμβάνει νερό που η ποσότητα είναι από μισό μέχρι ένα λίτρο. Σε κάποιες στερεές τροφές π.χ. νωπά φασολάκια, η περιεκτικότητα σε νερό είναι μεγαλύτερη από εκείνη κάποιων υγρών τροφών π.χ. γάλα, όπου αντίστοιχα περιέχεται 92% και 87% νερό.

8 Ομάδα 4η Σοφία Σταυροπούλου Σίσσυ Τσελνίκου Δημήτρης Τσιούστας Θοδωρής Χρυσούλης Ορέστης Φαναρόπουλος Τμήμα:Β΄4, σχ. έτος:

9 Έλλειψη νερού Ορισμός: Μεγάλες περίοδοι ξηρασίας λόγω των τεχνολογικών παρεμβάσεων του ανθρώπου με αποτέλεσμα την δίψα, πείνα και έλλειψη δυνατότητας καλλιέργειας της γης. Ομάδα: Σιαμπούλη Ηρώ Σταθοπούλου Φωτεινή Χάντου Φαίη Χαριζοπούλου Εύα Χασιώτη Βίκυ

10 Αιτίες Φαινομένου: Αύξηση της κατανάλωσης – υπερπληθυσμός Κακή διαχείριση – ανεπαρκής εκμετάλλευση βρόχινου νερού Ρύπανση του νερού Καταστροφή των δασών Αποξήρανση των υγροτόπων Εκτροπή των υδάτινων αποδεκτών π.χ. ποταμών Κατασκευή φραγμάτων Φαινόμενο του θερμοκηπίου

11 Αντιμετώπιση Φαινομένου Από την πλευρά των αρμόδιων φορέων: Σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων Ενημέρωση του κοινού για την αποδοτικότερη και οικονομικότερη χρήση τους Από την πλευρά των πολιτών: Συνετή χρήση του νερού

12 ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΗΣ Χαρακτήρισε τη χρήση του νερού, που απαιτείται για να φτιαχτεί ένα σάντουιτς: Αστική: Βιομηχανική: Γεωργική:


Κατέβασμα ppt "ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ (Μάθημα: 2.1 – Χημεία, Β4 τάξης, σχ. έτους 2014 – 2015) ΣΤΟΧΟΙ: Να εκτιμάς τη σημασία του νερού για τη δημιουργία και διατήρηση της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google