Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (ΘΕΩΡΕΙΑ) ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος Κεφάλαιο 1 ο Εισαγωγή στην τεχνολογία της πληροφορίας Στόχοι του Μαθήματος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (ΘΕΩΡΕΙΑ) ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος Κεφάλαιο 1 ο Εισαγωγή στην τεχνολογία της πληροφορίας Στόχοι του Μαθήματος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (ΘΕΩΡΕΙΑ) ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος Κεφάλαιο 1 ο Εισαγωγή στην τεχνολογία της πληροφορίας Στόχοι του Μαθήματος Γενικά :Να καταλάβετε τους βασικούς στόχους της Τεχνολογίας Πληροφορίας και να μάθετε τους τύπους των υπολογιστών Ειδικά : Όταν ολοκληρώσετε αυτή την ενότητα,θα καταλαβαίνετε: Την διαφορά μεταξύ υλικού [ Hardware] και λογισμικού [software] Την διαφορά μεταξύ υπολογιστών προσωπικοί,φορητοί κλπ Τις περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάθε υπολογιστής Τά κύρια εξαρτήματα ενός υπολογιστή [κεντρική μονάδα επεξεργασίας,πληκτρολόγια κλπ]

2 Κύρια μέρη του Προσωπικού Η/Υ Οι υπολογιστές αποτελούνται από πολλά εξαρτήματα. Τά περισσότερα από αυτά είναι εσωτερικά,που βρίσκονται μέσα στο κουτί του υπολογιστή. Ωστόσο,μερικά εξαρτήματα συνδέονται εξωτερικά,χρησιμοποιώντας θύρες που συνήθως βρίσκονται στο πίσω μέρος του υπολογιστή. Μία θύρα είναι μια υποδοχή στην οποία μπορείτε να συνδέσετε ένα εξωτερικό εξάρτημα στον υπολογιστή Εσωτερικά μέρη : Α. Κεντρική Μονάδα επεξεργασίας : Είναι ένας μικροεπεξεργαστής που χειρίζεται τα δεδομένα Β. Μητρική Κάρτα: Είναι εσωτερικό εξάρτημα του υπολογιστή,είναι η πλακέτα – βάση που υποδέχεται τα άλλα εξαρτήματα Γ. Μνήμη : Η μνήμη [ROM] μόνο για ανάγνωση και η μνήμη [RAM] τυχαίας προσπέλασης Δ. Σκληρός δίσκος μέσα στον υπολογιστή που αποθηκεύει μεγάλες ποσότητες δεδομένων Κάρτες γραφικών: είναι ένα μέρος του υπολογιστή που είναι συνδεδεμένο κάτ’ ευθείαν με την οθόνη. Στέλνει ένα σήμα στην οθόνη που ελέγχει τι εμφανίζεται σε αυτή

3 ΣυνέχειαΕξωτερικά μέρη: 1.Οθόνη 2.Πληκτρολόγιο 3.Ποντίκι Συσκευές: 1.Οδηγός ή Μονάδα δισκέτα 2.Οδηγός ή Μονάδα CD-ROM/DVD- ROM

4 Τι είναι η τεχνολογία της πληροφορίας Η τεχνολογία της πληροφορίας κινείται γύρω από την αποθήκευση πληροφοριών (ήχου,γραφικών,κειμένου,αριθμών κλπ) χρησιμοποιώντας υπολογιστές,δίκτυα τηλεπικοινωνίας και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές Βασικός στόχος της τεχνολογίας πληροφορίας είναι να βελτιώσει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τις πληροφορίες σε όλες τις περιοχές της ζωής μας πχ περιοχή χρήσης του Η/Υ

5 Τι είναι ένας υπολογιστής Ένας υπολογιστής είναι μια συσκευή που χειρίζεται δεδομένα σύμφωνα με ένα σύνολο από εντολές. Σχεδόν όλοι οι υπολογιστές βασίζονται στη χρήση ηλεκτρονικών κυκλωμάτων,αν και ένας υπολογιστής δεν είναι απαραίτητο να είναι ηλεκτρονικός 1.Τα τμήματα του εξοπλισμού που αποτελούν έναν υπολογιστή ονομάζονται υλικό 2.Οι εντολές που εκτελεί ένας υπολογιστής προέρχονται από προγράμματα. Τά προγράμματα που γράφονται για να ελέγχουν τους υπολογιστές ή να επιτρέπουν τους χρήστες να εκτελούν διαδικασίες,ονομάζονται λογισμικό

6 Κατηγορίες Υπολογιστών α. Supercomputer (υπέρ-υπολογιστής) Supercomputer (υπέρ-υπολογιστής): Είναι γενικά ένας εξαιρετικά ισχυρός και με μεγάλες δυνατότητες υπολογιστής και εξωτερικό μέγεθος συγκρίσιμο συνήθως με ένα δωμάτιο λόγω και των συστημάτων ψύξης που διαθέτει. Οι υπέρ- υπολογιστές περιέχουν πολλούς πανίσχυρους επεξεργαστές που μπορούν να δουλεύουν ταυτόχρονα επιμέρους τμήματα της ίδιας εργασίας με αποτέλεσμα εξαιρετικά μεγάλη απόδοση πολλαπλάσια ακόμα και από αυτή των mainframes συστημάτων. Τό κόστος τους είναι εξαιρετικά υψηλό,χρησιμοποιούνται συνήθως για στρατιωτικές και ερευνητικές εφαρμογές μεγάλης πολυπλοκότητας που οι συνηθισμένοι Η/Υ θα χρειαζόταν μήνες ή χρόνια να φέρουν εις πέρας.

7 Β. Κεντρικός υπολογιστής (Mainframe) Mainframe (Υπολογιστής μεγάλης ισχύος ή Κεντρικός Υπολογιστής): Ο κεντρικός υπολογιστής είναι ικανός να εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό χρηστών ταυτόχρονα. Οι χρήστες δεν κάθονται εμπρός από αυτόν τον ίδιο Η/Υ. Συνδέονται με αυτόν χρησιμοποιώντας έναν άλλον μικρότερο Η/Υ ή ένα χαζό τερματικό. Ενα τερματικό με μία οθόνη και ένα πληκτρολόγιο και απλώς επιτρέπει στον χρήστη να συνδεθεί και να χρησιμοποιήσει τον κύριο υπολογιστή. Ένα τερματικό που δεν επεξεργάζεται ούτε αποθηκεύει δεδομένα,γι’ αυτό χαρακτηρίζεται Επειδή οι mainframe υπολογιστές πρέπει να επεξεργάζονται και να αποθηκεύουν πληροφορίες για πολλούς χρήστες ταυτόχρονα,χρειάζονται πολύ περισσότεροι ισχύ και χωρητικότητα από άλλους υπολογιστές, δηλαδή πρέπει να είναι γρηγορότεροι και να έχουν περισσότεροι μνήμη.Τό αποτέλεσμα είναι ότι είναι πολύ ακριβή Οι κεντρικοί υπολογιστές χρησιμοποιούνται από Τράπεζες.

8 Γ. Προσωπικός υπολογιστής Ο προσωπικός υπολογιστής είναι ο πιο κοινός υπολογιστής που χρησιμοποιείται στο γραφείο και επίσης χρησιμοποιείται τώρα ευρέως σε πολλά σπίτια Μόνον ένας χρήστης χρησιμοποιεί ένα προσωπικό υπολογιστή κάθε φορά,ο χρήστης έχει άμεση επικοινωνία με τον υπολογιστή Όλοι οι προσωπικοί υπολογιστές έχουν μια βασική δομή Την τωρινή εποχή όλοι οι υπολογιστές είναι συμβατά με την τυποποίηση της ΙΒΜ Οι προσωπικοί υπολογιστές δύνανται να χρησιμοποιηθούν σαν τερματικά στον Κεντρικό υπολογιστή με την δυνατότητα να επεξεργάζονται και να αποθηκεύουν.

9 d. Υπολογιστής Δικτύου Ένας υπολογιστής δικτύου μπορεί να θεωρηθεί σαν μια φθηνή έκδοση ενός προσωπικού υπολογιστή. Έχει σχεδιαστεί να συνδέεται και να χρησιμοποιείται από ένα κεντρικό υπολογιστή [για παράδειγμα,ένα κεντρικό υπολογιστή (mainframe) ή mini υπολογιστή]. Κάθε φορά που ανοίγει ο υπολογιστής δικτύου,παίρνει την τελευταία έκδοση των προγραμμάτων που χρειάζεται από τον κεντρικό υπολογιστή. Οι υπολογιστές δικτύου τείνουν να έχουν λιγότερη ισχύ και χωρητικότητα από τους προσωπικούς υπολογιστές.Αυτός δεν είναι λειτουργικός εκτός και αν είναι συνδεδεμένος στον κεντρικό υπολογιστή,ενώ ένας προσωπικός υπολογιστής είναι λειτουργικός. Οι υπολογιστές δικτύου χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο στα τηλεφωνικά κέντρα, γραφεία πληροφοριών και τμήματα επεξεργασίας δεδομένων,όπου οι χρήστες δεν απαιτούν την ευελιξία ενός προσωπικού υπολογιστή αλλά χρειάζονται πρόσβαση σε κεντρικά προγράμματα και πληροφορίες.

10 Ε. Φορητοί υπολογιστές Ένας φορητός υπολογιστής (laptop), έχει σχεδιαστεί να μπαίνει μέσα σε ένα χαρτοφύλακα. Οι περισσότεροι φορητοί υπολογιστές είναι σχεδόν 30 εκατοστά πλάτος,23 εκατοστά βάθος και 5 εκατοστά ύψος, αν και τα μεγέθη αυτά διαφέρουν.Αυτοί οι υπολογιστές έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τους προσωπικούς υπολογιστές. Οι φορητοί υπολογιστές χρησιμοποιούνται από άτομα που ταξιδεύουν συχνά και θέλουν να επεξεργάζονται και να αποθηκεύουν πληροφορίες οπουδήποτε και αν βρίσκονται

11 Βασικές λειτουργίες ενός Υπολογιστή ΕΙΣΑΓΩΓΗ  ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ INPUT  PROCESSING  OUTPUT Ο Η/Υ μπορεί και εκτελεί τις παρακάτω βασικές λειτουργίες: Διαχειρίζεται και οργανώνει πληροφορίες και πιο συγκεκριμένα τις μεταφέρει,τις αποθηκεύει τις ανακαλεί και εκτελεί απλές μαθηματικές και λογικές πράξεις πάνω στα δεδομένα. Ο Υπολογιστής πρέπει να έχει προγραμματιστεί για να κάνει οτιδήποτε, που σημαίνει ότι οι πληροφορίες επεξεργάζονται ανάλογα με το πρόγραμμα που τις διαχειρίζεται Ο Υπολογιστής δέχεται εισαγωγή δεδομένων από εξωτερικούς παράγοντες [π.χ. Τον χρήστη Ο Η/Υ δίνει αποτελέσματα,βάσει της επεξεργασίας τω δεδομένων

12 Kύρια μέρη του Η/Υ: Οι υπολογιστές αποτελούνται από πολλά εξαρτήματα. Τα περισσότερα από αυτά είναι εσωτερικά,που βρίσκονται μέσα στο κουτί του υπολογιστή. Ωστόσο,μερικά εξαρτήματα συνδέονται εξωτερικά, χρησιμοποιώντας Θύρες που συνήθως βρίσκονται στο πίσω μέρος του υπολογιστή. Μια θύρα (port) είναι μια υποδοχή στην οποία μπορείτε να συνδέσετε ένα εξωτερικό εξάρτημα στον υπολογιστή

13 Εσωτερικά μέρη του Υπολογιστή Αυτά είναι :Η κεντρική μονάδα επεξεργασίας Μητρική Κάρτα Μνήμη Σκληρός Δίσκος Κάρτες Γραφικών

14 Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας Η κεντρική μονάδα επεξεργασίας (ΚΜΕ),είναι ένας μικροεπεξεργαστής που χειρίζεται τα δεδομένα. Χαρακτηριστικά της ΚΜΕ είναι η ταχύτητα με την οποία τρέχει και ο τύπος μοντέλο του επεξεργαστή

15 Μητρική Κάρτα Είναι εσωτερικό εξάρτημα. Είναι η κύρια πλακέτα – βάση, η οποία υποδέχεται τα άλλα εξαρτήματα. Όλες οι άλλες συσκευές συνδέονται με αυτήν και παρέχει την διασύνδεση μεταξύ τους.

16 MNHMH Οι δύο κύριοι τύποι μνήμης είναι η μνήμη ROM :Μνήμη μόνο ανάγνωσης και η RAM: Τυχαίας προσπέλασης. Η ROM περιέχει μόνιμες πληροφορίες, όπως προγράμματα με τα οποία επικοινωνούν μεταξύ τους τα εξαρτήματα του Η/Υ. Δεν μπορεί να διαγραφεί μόνον να αναβαθμιστεί Η RAM: Είναι μια μνήμη προσωρινής αποθήκευσης.Περιέχει τα δεδομένα που χειρίζεται η ΚΜΕ, μέχρι να μετακινηθούν σε μια μόνιμη μνήμη, όπως σε ένα δίσκο. Για παράδειγμα,όταν δημιουργείται ένα έγγραφο το έγγραφο αποθηκεύεται στην RAM, μέχρι να τοποθετηθεί στο δίσκο. Όταν σβήσει ο Η/Υ η μνήμη RAM καθαρίζει,δηλαδή χάνονται όλα τα δεδομένα που είχαν διατηρηθεί σε αυτή

17 Σκληρός Δίσκος Ο σκληρός δίσκος [hard disk] είναι συνήθως μια συσκευή προσαρμοσμένη μέσα στον Η/Υ, που αποθηκεύει μεγάλες ποσότητες δεδομένων που μπορούν να προσπελαστούν και να ανακληθούν γρήγορα Είναι μια συσκευή εισόδου εξόδου,καθώς οι πληροφορίες μπορούν να μεταφερθούν από και προς αυτή. Οι σκληροί δίσκοι μπορούν να αποθηκεύουν περισσότερα δεδομένα από τις δισκέτες και τα CD-ROM

18 Κάρτες γραφικών Η κάρτα γραφικών είναι το μέρος του υπολογιστή που είναι κατευθείαν συνδεδεμένο με την οθόνη. Στέλνει ένα σήμα στην οθόνη που ελέγχει τι εμφανίζεται σε αυτήν

19 Εξωτερικά Μέρη -Συσκευές Τα εξωτερικά εξαρτήματα συνδέονται σε ένα υπολογιστή μέσω θυρών, που συνήθως βρίσκονται στο πίσω μέρος του κουτιού του υπολογιστή. Οι θύρες συνήθως συνδέονται με κάρτες επέκτασης [ όπως είναι η κάρτα γραφικών ] ή κατ’ ευθεία στην μητρική κάρτα. Οθόνη : [monitor] είναι μια συσκευή που παρουσιάζει οπτικές πληροφορίες για την όλη δραστηριότητα του υπολογιστή σας. Πληκτρολόγιο : Είναι μια συσκευή εισόδου για την πληκτρολόγηση κειμένου. Στο πληκτρολόγιο υπάρχουν και λειτουργικά πλήκτρα κλπ Ποντίκι : Είναι συσκευή εισόδου.Χρησιμοποιείται για να δείχνει τα αντικείμενα κλπ Οδηγός ή Μονάδα δισκέτας: Συσκευή εισόδου/εξόδου

20 Σχήμα βασικής δομής κάθε υπολογιστικού συστήματος,ανεξάρτητα από το μέγεθος και την ισχύ του Βασική σύνθεση Η/Υ Κεντρική μονάδα επεξεργασίας Μονάδα Μνήμης Είσοδος Μονάδα Ελέγχου έξοδος Αριθμητική ή λογική

21 Συνέχεια Βασική σύνθεση Η/Υ Εξετάζοντας τον Υ/Η με αυτή την διάταξη,παρατηρούμε ότι συντίθεται από τρία διακριτικά μέρη: 1.Τις μονάδες εισόδου 2.Την κεντρική μονάδα επεξεργασίας 3.Τις μονάδες εξόδου

22 Επεξηγήσεις στο σχήμα 1 Οι οδηγίες του προγράμματος και τα δεδομένα μεταφέρονται από την είσοδο στην μνήμη, με την εποπτεία της μονάδας ελέγχου. Όταν εκτελείται μια διαδικασία, κάθε οδηγία ανακτάται από την μνήμη και ερμηνεύεται. Η μονάδα ελέγχου πληροφορεί κάθε φορά την αριθμητική λογική μονάδα για την συγκεκριμένη πράξη που πρέπει να εκτελεστεί, και μεταφέρει σ’ αυτή κάθε στοιχείο που είναι απαραίτητο για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πράξης.Στην συνέχεια,η αριθμητική λογική μονάδα εκτελεί όλους τους αναγκαίους υπολογισμούς και συγκρίσεις και μεταφέρει τα αποτελέσματα στην μνήμη,όπου τα στοιχεία κρατούνται προσωρινά πριν την παρουσίασή τους στην έξοδο με την εποπέια της μονάδας ελέγχου.

23 Τα προγράμματα -Software Ο υπολογιστής χωρίς λογισμικό είναι μια συστοιχία άχρηστων συσκευών. Με την βοήθεια του λογισμικού του, ο υπολογιστής μπορεί να αποθηκεύσει,να επεξεργαστεί και να ανακαλέσει πληροφορίες, να εντοπίσει ορθογραφικά λάθη σε κείμενα, καθώς και να απασχοληθεί με ένα πλήθος από αξιόλογες δραστηριότητες. Τα προγράμματα συνθέτουν την λογική πλευρά του υπολογιστή.Σ’ αυτά θα στηριχθεί όλο το οικοδόμημα των εφαρμογών μας.Διακρίνουμε δύο μεγάλες κατηγορίες προγραμμάτων : Τα προγράμματα του συστήματος,που χειρίζονται την λειτουργία του ιδίου του Η/Υ και τα προγράμματα εφαρμογών που είναι για τους χρήστες και τα προβλήματά τους.

24 Τα προγράμματα του συστήματος Διακρίνουμε τρεις ομάδες προγραμμάτων αυτής της κατηγορίας : 1.Λειτουργικό σύστημα 2.Γλώσσες προγραμματισμού 3.Προγράμματα ευκολίας

25 Λειτουργικό σύστημα Το λειτουργικό σύστημα ελέγχει όλους τους πόρους του υπολογιστή και παρέχει την βάση ανάπτυξης για τα προγράμματα εφαρμογών. Επιτρέπει στον υπολογιστή να λειτουργήσει αξιοποιώντας τις περιφερειακές μονάδες του.Επίσης το λειτουργικό σύστημα είναι το κανάλι επικοινωνίας της κεντρικής μονάδας επεξεργασίας με τα προγράμματα εφαρμογών.

26 Λειτουργικό Σύστημα συνέχεια Ένα σύγχρονο υπολογιστικό σύστημα αποτελείται με τα μέχρι τώρα λεγόμενα από έναν ή περισσότερους επεξεργαστές,την κύρια μνήμη,διατάξεις χρονισμού,τερματικά, δίσκους, μηχανισμούς διασυνδέσεων και άλλες συσκευές εισόδου /εξόδου. Έτσι προκύπτει ένα σύνθετο σύστημα.Η συγγραφή προγραμμάτων που εποπτεύουν αυτά τα στοιχεία και τα χρησιμοποιούν για την βέλτιστη απόδοση είναι μια εξαιρετικά σύνθετη εργασία,γι’ αυτό βρέθηκε τρόπος αποδέσμευσης των προγραμματιστών από την πολυπλοκότητα του υλικού

27 Τρόπος αποδέσμευσης των προγραμματιστών από την πολυπλοκότητα του υλικού Τοποθέτηση ενός επιπέδου λογισμικού στην κορυφή του υλικού για να διαχειρίζεται όλα τα συστατικά μέρη του συστήματος και να προσφέρει στον χρήστη μια διασύνδεση ή μια ιδεατή μηχανή που να είναι εύκολη στον προγραμματισμό. Το επίπεδο αυτού του λογισμικού συγκροτεί το λειτουργικό σύστημα. Μια από τις κύριες αποστολές του λειτουργικού συστήματος είναι να δίδει στον προγραμματιστεί ένα πιο εύχρηστο σύνολο εντολών για να εργαστεί.

28 Στην κορυφή του λειτουργικού συστήματος Στην κορυφή του λειτουργικού συστήματος βρίσκεται το υπόλοιπο λογισμικό του συστήματος. Εδώ βρίσκουμε: Τον διερμηνευτή εντολών Τους μεταγλωττιστές Άλλα παρόμοια προγράμματα ανεξάρτητα από τις εφαρμογές [Τα προγράμματα αυτά δεν αποτελούν μέρος του λειτουργικού συστήματος, έστω και αν τυπικά μας δίνονται από τον κατασκευαστή του υπολογιστή.Το Λ.Σ είναι μέρος του Λογισμικού που τρέχει σε κατάσταση επόπτη, ενώ οι μεταγλωττιστές τρέχουν σε κατάσταση χρήστη.]

29 Σε γενικές γραμμές το Λ.Σ Το λειτουργικό σύστημα φροντίζει να ελέγχει >, να καθορίζει τις προτεραιότητες εκτέλεσης των εργασιών,να επιλαμβάνεται των αντικρουόμενων διεκδικήσεων από διαφορετικά προγράμματα και χρήστες. Το λειτουργικό σύστημα αναλαμβάνει τυπικά τις πιο κάτω τέσσερες εργασίες: Διαχείριση διεργασιών Διαχείριση μνήμης Διαχείριση αρχείων Διαχείριση συσκευών εισόδου/ εξόδου.

30 Γλώσσες Προγραμματισμού Οι γλώσσες προγραμματισμού είναι μέσα επικοινωνίας του προγραμματιστή με τον υπολογιστή,χρησιμοποιούν περιορισμένο λεξιλόγιο χωρίς διφορούμενες έννοιες. Κάθε λέξη έχει ένα και μόνο ένα νόημα. Μια γλώσσα προγραμματισμού πρέπει να αναφέρεται στις πιο κάτω λειτουργίες του υπολογιστή. 1.Λειτουργίες εισόδου / εξόδου 2.Αριθμητικές λειτουργίες 3.Κίνηση δεδομένων μέσα στην ΚΜΕ 4.Λογικές ή συγκριτικές λειτουργίες

31 Προγράμματα-Επίπεδα γλωσσών προγραμματισμού Για την αξιοποίηση του Η/Υ χρειάζονται προγράμματα, δηλαδή μια ομάδα εντολών που να του αναφέρουν τις εργασίες που πρέπει να εκτελέσει, ώστε ο χρήστης να λάβει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι γεννήθηκαν οι γλώσσες προγραμματισμού,που χωρίζονται σε δύο επίπεδα ανάλογα με την συγγένεια που έχουν με την λογική και την λειτουργία των κυκλωμάτων του υπολογιστή. 1.Πρώτο επίπεδο: Η τοποθέτηση της γλώσσας μηχανής, είναι η γλώσσα που καταλαβαίνει ο Η/Υ χωρίς μετάφραση, τα προγράμματά της αποτελούνται από σύνολα εντολών σε δυαδική μορφή που είναι άμεσα κατανοητά από τον υπολογιστή. Αυτές οι εντολές εξαρτώνται από την αρχιτεκτονική του υπολογιστή και ο προγραμματισμός τους είναι μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία

32 Συνέχεια επίπεδα γλωσσών προγραμματισμού Πρώτο επίπεδο συνέχειαΗ Assembly Language συγγενεύει με την γλώσσα μηχανής και χρησιμοποιείται μόνον από ειδικούς. Είναι μια δύσκολη γλώσσα που παρουσίασε σημαντικές βελτιώσεις στον προγραμματισμό λόγω της εισαγωγής αριθμών – λέξεων και της ομαδοποίησης πολλών εντολών σε μία. Πολλά προγράμματα του λειτουργικού συστήματος γράφονται σε αυτή την γλώσσα

33 Συνέχεια επίπεδα γλωσσών προγραμματισμού Δεύτερο επίπεδοΓλώσσες υψηλού επιπέδου,επιτρέπουν εύκολο και κατανοητό προγραμματισμό. Τα προγράμματα των γλωσσών υψηλού επιπέδου απαιτούν μετάφραση σε γλώσσα μηχανής δια να εκτελεστούν από τον υπολογιστή.Για την μετατροπή απαιτούνται ειδικά εργαλεία –προγράμματα : οι μεταγλωττιστές και οι διερμηνείς.Οι γνωστότερες γνώσεις προγραμματισμού είναι : BASIC,FORTRAN,PASCAL,C OBOL κ.ά.

34 Προγράμματα διευκόλυνσης εργασιών του Η/Υ Τα προγράμματα αυτά χρησιμοποιούν χαρακτηριστικά του ιδίου του λειτουργικού συστήματος για να εκτελέσουν εξειδικευμένες εργασίες με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο

35 Τα προγράμματα εφαρμογών και υποστήριξης του Χρήστη Είναι γενικά προγράμματα και καλύπτουν τις ανάγκες πολλών χρηστών. Διακρίνονται σε: 1.Σε έτοιμα προγράμματα εφαρμογών, αυτά έχουν προκαθορισμένο πεδίο εφαρμογής π.χ. Γενική λογιστική, Καταθέσεις κ.ά. 2.Προγράμματα υποστήριξης του χρήστη, αυτά διακρίνονται : σε προγράμματα επεξεργασίας κειμένου,σε προγράμματα επεξεργασίας πινάκων και σε προγράμματα διαχείρισης αρχείων

36 ΑΝΑΚΑΙΦΑΛΑΙΩΣΗ ΜΕ ΣΧΗΜΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΥΚΟΛΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ

37 Πληροφοριακά Δίκτυα Δίκτυο,σε σχέση με την τεχνολογία πληροφορίας: Είναι μία σειρά από σημεία που είναι συνδεδεμένα με μία ή περισσότερες γραμμές επικοινωνίας, για παράδειγμα,ένα τηλεφωνικό δίκτυο ή ένα δίκτυο υπολογιστών

38 ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ Τα δίκτυα διακρίνονται: Σε τοπικά δίκτυα Σε δίκτυα ευρείας περιοχής

39 ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ Το τοπικό δίκτυο [LAN] είναι ένα δίκτυο από υπολογιστές και άλλες συσκευές,που βρίσκονται στην ίδια θέση συχνά στο ίδιο κτήριο.Γενικά, δεν υπάρχει απόσταση μεγαλύτερη από ένα χιλιόμετρο μεταξύ των άκρων ενός τοπικού δικτύου.

40 ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ Ένας υπολογιστής συνδεδεμένος σε ένα δίκτυο ονομάζεται. Ένας σταθμός εργασίας είναι συνήθως ένας προσωπικός υπολογιστής με τα Windows σαν λειτουργικό σύστημα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τρέχει διάφορες εφαρμογές. Όλοι οι σταθμοί ενός δικτύου είναι συνδεδεμένοι με ένα υψηλής ταχύτητας καλώδιο για να συνδεθούν με ένα υπολογιστή, όπως ένας ισχυρός προσωπικός υπολογιστής που ονομάζεται εξυπηρετητής ή διακομιστής (Server).

41 Εξυπηρετητής ή διακομιστής Ένας εξυπηρετητής ή διακομιστής (server) τρέχει συνήθως ένα κατάλληλο λειτουργικό σύστημα, όπως τα Windows NT ή 2000 server. Χρησιμοποιείται για να παρέχει διάφορες επιρησίες στο δίκτυο, όπως: 1.Κοινόχρηστα δεδομένα για όλους τους σταθμούς του δικτύου και πρόσβαση σε ένα σύνολο προγραμμάτων 2.Υπηρεσίες όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο,φαξ και πρόσβαση στο internet.

42 ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Ένα δίκτυο ευρείας περιοχής χρησιμοποιείται για την σύνδεση πολλών υπολογιστών και τερματικών, που βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις. Ένα δίκτυο ευρείας περιοχής δουλεύει με παρόμοιο τρόπο με ένα τοπικό δίκτυο.

43 Επισκόπηση [WAN, LAN] WAN, LAN :1.Ένα WAN μπορεί να καλύπτει πολλές τοποθεσίες και μάλιστα σε διαφορετικές χώρες. Ένα LAN βρίσκεται σε μια τοποθεσία.

44 Συνέχεια 2.Τα WAN είναι πολύ μεγαλύτερα με περισσότερους συνδεδεμένους υπολογιστές 3. Τα WAN χρησιμοποιούν συνήθως μεγάλους εξυπηρετητές ενώ τα LAN χρησιμοποιούν ισχυρούς προσωπικούς υπολογιστές. 4.Τα WAN χρησιμοποιούν συνδέσεις τηλεπικοινωνίας [για παράδειγμα,τηλεφωνικές γραμμές] ή ακόμα και ραδιοφωνικές ή δορυφορικές επικοινωνίες για να στέλνουν και να λαμβάνουν δεδομένα.Ένα LAN από την άλλη χρησιμοποιεί συνδέσεις με καλώδια

45 Modem Ένα ψηφιακό σύστημα χρησιμοποιεί τα ψηφία 1 και 0 για να μεταδίδει ή να αναπαραστά δεδομένα. Ένα αναλογικό σύστημα δεν χρησιμοποιεί μόνο τα ψηφία 1 και 0 αλλά όλα τα ψηφία 0-9 των αριθμών, ακόμα και κλάσματα. Για να συνδεθούν οι υπολογιστές με το διαδίκτυο χρησιμοποιούν συνήθως το τηλεφωνικό δίκτυο. Επειδή όμως το τηλεφωνικό δίκτυο σχεδιάστηκε αρχικά για να μεταφέρει αναλογικά και όχι ψηφιακά σήματα, μια συσκευή στον υπολογιστή –το modem-αναλαμβάνει την μετατροπή των σημάτων αυτών. Το modem θεωρείται συσκευή εισόδου – εξόδου. Με λίγα λόγια το modem συνδέει τον αναλογικό κόσμο του τηλεφώνου με τον ψηφιακό κόσμο των υπολογιστών. Το modem που αποστέλλει τις πληροφορίες διαμορφώνει τα ψηφιακά σήματα του υπολογιστή σε ένα αναλογικό σήμα κατάλληλο για μεταφορά μέσω τηλεφώνου ενώ το modem που λαμβάνει τις πληροφορίες αποδιαμορφώνει το αναλογικό σε ψηφιακά δεδομένα.

46 Τύποι μόντεμ [Modem] Υπάρχουν δύο τύποι μόντεμ: 1.Το εσωτερικό. Αυτό δίδεται σε κάρτα που μπορείτε να συνδέσετε μέσα σε μια κοινή θέση στον υπολογιστή σας. Κατόπιν μπορείτε να συνδέσετε την τηλεφωνική γραμμή απ’ ευθείας στο μόντεμ.

47 Επικοινωνίες Δορυφορικές και Μικροκυμάτων 1.Το Δημόσιο Τηλεφωνικό Δίκτυο και το Ψηφιακό Δίκτυο βασίζονται σ’ ένα δίκτυο από υπόγεια και υπέργεια καλώδια για να μεταδίδουν τα δεδομένα. Άλλες τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών,όπως δορυφορικές και μικροκυμάτων [ κινητά τηλέφωνα κλπ], μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν. Και οι δύο βασίζονται στην χρήση ψηφιακών σημάτων για να αποστέλλουν δεδομένα. 2.Οι επικοινωνίες μικροκυμάτων δουλεύουν στέλνοντας ένα ραδιοφωνικό κύμα στον προορισμό τους,μέσω μιας σειράς μεταδοτών. 3.Ένας συνδυασμός αυτών των δύο τεχνολογιών μας επιτρέπει να στέλνουμε ραδιοφωνικά σήματα [και συνεπώς και δεδομένα] οπουδήποτε στον κόσμο. Η πρόσβαση σε ασύρματα δίκτυα, γίνεται μια πολύ σημαντική τεχνολογία Αυτή την στιγμή μια τυπική τηλ. Γραμμή μπορεί να μεταδώσει δεδομένα σε μέγιστο αριθμό 56Kbps μια ψηφιακή μπορεί να μεταδώσει δεδομένα σε μέγιστο αριθμό 128 Kbps

48 Συνέχεια [ τύποι μόντεμ] modem2.Το εξωτερικό. Αυτό βρίσκεται έξω από τον υπολογιστή. Περιέχει τρία καλώδια, όπου ένα καλώδιο συνδέεται στην περιοχή ρεύματος, ένα σειριακό καλώδιο συνδέει το μόντεμ με την σειριακή πύλη στο πίσω μέρος του υπολογιστή και ένα τρίτο καλώδιο συνδέει το μόντεμ με μια πρίζα τηλεφώνου.

49 Το τηλεφωνικό δίκτυο στις επικοινωνίες Η/Υ Υπάρχουν διάφορα δίκτυα τηλεπικοινωνιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μεταδώσουν δεδομένα, συνήθως είναι: 1.Δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυο [PSTN]. Είναι τυπικό τηλεφωνικό δίκτυο. Αρχικά σχεδιάστηκαν για να μεταδίδουν ηχητικά σήματα [δηλαδή ομιλία] και είναι σχετικά αργά στην μετάδοση δεδομένων υπολογιστών. Το δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυο,είναι αναλογικό δίκτυο αν και πλέον οι περισσότεροι κόμβοι έχουν ψηφιακά κέντρα. Είναι κατάλληλα για την μετάδοση ηχητικών σημάτων, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά ή αξιόπιστα για να στέλνετε πιο περίπλοκα δεδομένα,όπως αυτά που στέλνονται από έναν Υπολογιστή. Απαιτείται συσκευή Modem

50 Συνέχεια PSTNΓια να συνδέσετε ένα υπολογιστή σε μια αναλογική τηλεφωνική Γραμμή. Τα PSTN είναι φθηνά και άμεσα διαθέσιμα στα περισσότερα σπίτια και γραφεία είναι ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται οι περισσότεροι χρήστες από σπίτια και από μικρές επιχειρήσεις με εξωτερικά δίκτυα, όπως με το internet.

51 Συνέχεια Ψηφιακό Δίκτυο [ISDN]2. Είναι ένα ψηφιακό τηλεφωνικό δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα μεταδίδονται σαν μία σειρά από bit.Τα ψηφιακά σήματα είναι πιο αποτελεσματικά και αξιόπιστα από τα αναλογικά.Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορεί να σταλεί υπέρ- διπλάσια ποσότητα δεδομένων χρησιμοποιώντας μια ISDN γραμμή και έτσι προσφέρουν έως και υπέρ- διπλάσια ταχύτητα από μία τυπική τηλ. Γραμμή. Επειδή αυτού του είδους γραμμή είναι πολύ ακριβή στην εγκατάσταση και στη χρήση δεν χρησιμοποιείται στα

52 Συνέχεια ISDNτια, ένεκα τις ταχύτητά τους τις κάνει πολύ κατάλληλες για περιπτώσεις όπου υπάρχει συχνή ανάγκη για αποστολή και λήψη μεγάλης ποσότητας δεδομένων,για παράδειγμα, σε ένα δίκτυο ευρείας περιοχής.

53 Επικοινωνίες Δορυφορικές και Μικροκυμάτων Τα δημόσια τηλεφωνικά δίκτυα και τα ψηφιακά δίκτυα βασίζονται σ’ ένα δίκτυο από υπόγεια και υπέργεια καλώδια για να μεταδίδουν δεδομένα.Άλλες τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών, όπως δορυφορικές και μικροκυμάτων [για παράδειγμα, τα κινητά τηλέφωνα ], μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν. Και οι δυο βασίζονται στην χρήση ψηφιακών σημάτων για να αποστέλλουν δεδομένα. Οι επικοινωνίες μικροκυμάτων δουλεύουν στέλνοντας ένα ραδιοφωνικό κύμα στον προορισμό τους,μέσω μιας σειράς μεταδοτών Ένας συνδυασμός αυτών των δύο τεχνολογιών μας επιτρέπει να στέλνουμε ραδιοφωνικά σήματα [δεδομένα ] οπουδήποτε στον κόσμο.Η πρόσβαση στα ασύρματα δίκτυα,γίνεται μια πολύ σημαντική τεχνολογία. { Η ταχύτητα με την οποία μπορούν να μεταδοθούν τα δεδομένα σε ένα δίκτυο είναι γνωστή σαν baud rate και μετριέται σε bit ανα δευτερόλεπτο. Μια τυπική τηλ. Γραμμή μπορεί να μεταδώσει σε μέγιστο ρυθμό 56 Kbps.Μια απλή ψηφιακή γραμμή,μπορεί να μεταδώσει δεδομένα μέχρι 128 Kbps.

54 ADSL Η τεχνολογία ADSL έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της την παροχή μόνιμων τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων, με ταχύτητες διακίνησης δεδομένων πολλαπλάσιες του κοινού dial-up. Όπως και οι άλλες συνδέσεις υλοποιείται χρησιμοποιώντας τις κοινές δισύρματες τηλεφωνικές γραμμές,αλλά χάρη στη βέλτιστη χρήση των συχνοτήτων τους καθιστούν εφικτή τη μετάδοση δεδομένων και φωνής ταυτόχρονα με μεγαλύτερες ταχύτητες από πρίν

55 Η τεχνολογία ADSL Προσφέρει: 1.Μεγάλη ταχύτητα διακίνησης δεδομένων 2.Μόνιμη σύνδεση,χωρίς διαδικασίες κλήσης και σύνδεσης 3.Ταυτόχρονη μετάδοση φωνής και δεδομένων 4.Πρόσβαση σε νέες υπηρεσίες που δεν είναι εφικτές μέσω απλών συνδέσεων 5.Υψηλή διαθεσιμότητα και ποιότητα της πρόσβασης Η τεχνολογία ADSL απαιτεί ειδικό ADSL modem

56 ΑΣΚΗΣΗ 1 Η ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ 1.Το λειτουργικό Σύστημα είναι απαραίτητο για την Λειτουργία του Η/Υ 2.Το λειτουργικό σύστημα Φροντίζει για την παροχή ηλεκτρικού Ρεύματος στις περιφερειακές συσκευές 3.Το λειτουργικό σύστημα διαχειρί- ζεται την μνήμη του υπολογιστή 4.Το λειτουργικό σύστημα είναι γλώσσα Προγραμματισμού. 5.Το λειτουργικό σύστημα τρέχει σε Κατάσταση χρήστη

57 ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗ 1 Η ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ 6.Οι γλώσσες προγραμματισμού έχουν ως κύρια αποστολή τους την ανάπτυξη εφαρμογών 7.Η assembly language είναι γλώσσα Προγραμματισμού υψηλού επιπέδου 8.Τα προγράμματα των γλωσσών υψηλού Επιπέδου χρειάζονται μετάφραση σε γλώσσα Μηχανής.

58 ΑΣΚΗΣΗ 2 Η 1.Να περιγράψετε με συντομία την έννοια της >. Πόσα επίπεδα γλωσσών προγραμματισμού υπάρχουν ; Ποιες είναι οι κύριες λειτουργίες μιας γλώσσας προγραμματισμού ; Να αναπτύξετε την απάντησή σας σε λέξεις. 2.Το λειτουργικό σύστημα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την λειτουργία του υπολογιστή.Να εξηγήσετε τη σημασία του ρόλο που επιτελεί.Να περιγράψετε με συντομία τον τρόπο λειτουργίας του λειτουργικού συστήματος


Κατέβασμα ppt "ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (ΘΕΩΡΕΙΑ) ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΦ: Γρηγόριος Νικ. Καρατάσιος Κεφάλαιο 1 ο Εισαγωγή στην τεχνολογία της πληροφορίας Στόχοι του Μαθήματος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google