Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς (1859-1943) στο ποίημά του «Ραψωδία»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς (1859-1943) στο ποίημά του «Ραψωδία»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς ( ) στο ποίημά του «Ραψωδία» (από τη συλλογή Η Ασάλευτη Ζωή ) γράφει: Όμηρε θείε, των καιρών χαρά και δόξα! Στην κρυάδα του σκολειού και στου θρανίου τη γύμνια, όταν μπροστά μου σ’ απιθώσαν του δασκάλου τα’ άχαρα χέρια, ω μεγαλόχαρο βιβλίο, σε καρτερούσα μάθημα κι εσύ ήρθες θάμα.  Κι άνοιξε μέσα μου ουρανός πλατύς καθάριος [...] και το θρανίο σα να ’γινε παλατιού θρόνος, και κόσμος το σκολειό κι ο δάσκαλος προφήτης. Διάβασμ’ αυτό δεν ήταν, νόημα δεν ήταν, όραμα ήταν κι άκουσμα ήταν χωρίς ταίρι. [...] 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

2 ΟΜΗΡΟΣ ΡΑΨΩΔΟΣ 1.Ίσως ο πρώτος ραψωδός 2.Απήγγειλαν ρυθμικά τα ομηρικά κυρίως έπη,κρατώντας ραβδί 3.Συναρμολογούσαν κομμάτια της μακραίωνης επικής ποίησης ή τελικά απομνημόνευαν έτοιμα καταγεγραμμένα έπη 4.Ταξίδευαν και συμμετείχαν σε ραψωδικούς αγώνες ΑΟΙΔΟΣ 1.Πριν από τον Όμηρο επικοί ποιητές 2.Τραγουδούσαν έπη με συνοδεία φόρμιγγας σε γιορτές ανακτόρων ή κοινότητας 3.Τα αυτοσχεδίαζαν προφορικά με βοήθεια Μούσας 4.Επαγγελματίες με διάφορες τεχνικές που ζούσαν στα ανάκτορα 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

3 3 ΕΠΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ (ομαδοποιημένο από αοιδούς όλο το μυθικό, ηρωικό παρελθόν): ΤΡΩΙΚΟΣ –ΘΗΒΑΪΚΟΣ-ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΙΑ ΕΠΗ Δημιουργία ενός ευρύτερου κύκλου επών από δημιουργία κόσμου έως θάνατο Οδυσσέα ΤΡΩΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ Έπη για τρωικό πόλεμο Ιλιάς - Οδύσσεια στίχοι στίχοι  Επίσημα καταγράφονται 6 ο αι. π.Χ. από Πεισίστρατο  3 ο αι π.Χ. Χωρίζονται σε 24 ραψωδίες με γράμματα ελληνικού αλφάβητου(κεφαλαία για Ιλιάδα και μικρά για Οδύσσεια) 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

4 ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΟΜΗΡΟΥ ΕΠΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Επική<έπος=λόγος αλλά και αφηγηματικό, ηρωικό ποίημα(κατορθώματα ηρώων και θεών) Ποίημα=με ρυθμό και μέτρο(6μετρος, δακτυλικος στίχος) και γλώσσα του τεχνητή:ιωνική με αιολικά και αττικά στοιχεία Η αποθέωση του Ομήρου. Στα πόδια του η Ιλιάδα και η Οδύσσεια 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

5 ΧΡΟΝΟΣ – ΤΟΠΟΣ σύνθεσης τέλος 8ου αι π.Χ. Γεωμετρική εποχή(εποχή Ομήρου) ΧΡΟΝΟΣ αναφοράς Τρωικός πόλεμος 12ος αι π.Χ (τέλος μυκηναϊκής εποχής) :μυθοποιημένα γεγονότα ενός μακρινού παρελθόντος παρουσιασμένα με αντικειμενικό τρόπο και με αναχρονισμούς Δυτική Μικρά Ασία(Ιωνία) ΠΗΓΕΣ ΠΟΙΗΤΗ Μακραίωνη ποιητική παράδοση Αχαιοί άποικοι τραγουδούν με νοσταλγία τα κλέη(κατορθώματα) παλαιών ηρώων της πατρίδας τους Νεότεροι θρύλοι ναυτικών 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

6 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ  Ο 10ετής αγώνας του Οδυσσέα για το νόστο, την επιστροφή δηλ.μετά το τέλος του τρωικού πολέμου στην πολυπόθητη Ιθάκη, ιστορημένα από τον ποιητή σε 41 ημέρες.  Το ποίημα όμως δεν ξεκινάει ομαλά, με χρονολογική σειρά, αλλά από το σημείο που ο Οδυσσέας βρίσκεται στην Ωγυγία…  Και από εκεί εκτυλίσσονται όλα και το παρελθόν του ήρωα γίνεται με ποιητική μαεστρία …παρόν!!!  Η Οδύσσεια ως μεταπολεμικό έπος αναδεικνύει τις κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές της ομηρικής κοινωνίας, όταν η κληρονομική βασιλεία ως θεσμός κλονίζεται από τους ευγενείς 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

7 Ομηρικό ζήτημα-Πηγές Είναι ο Όμηρος ο μοναδικός δημιουργός των 2 επών ; Από ποιες πηγές άντλησε στοιχεία για τα 2 αυτά εκτεταμένα αφηγηματικά ποιήματα; Ένας ο δημιουργός για κάθε έπος Ο Όμηρος πιθανότατα ο δημιουργός της Ιλιάδας και ίσως αντάξιος μαθητής του ο ποιητής της Οδύσσειας Με τη βοήθεια της γραφής δημιούργησε τα έπη, αντλώντας στοιχεία από μακραίωνη προφορική επική παράδοση Μύθους και ναυτικούς θρύλους Την εποχή του, τη γεωμετρική 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

8 ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ Α Ξ Ι Α ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ H αποθέωση του Oμήρου: Tον ποιητή, που κάθεται κρατώντας σκήπτρο και κύλινδρο*, στεφανώνουν η Oικουμένη και ο Xρόνος. Στις δύο πλευρές του καθίσματος φαίνονται προσωποποιημένες η Iλιάδα (αρστερά του) υψώνοντας πυρσό και η Oδύσσεια (δεξιά του) κρατώντας ένα ειρηνικό σύμβολο. Λεπτομέρεια από ανάγλυφο του 2ου αι. π.X. (Λονδίνο, Bρετανικό Mουσείο) Αποθέωση Ομήρου κύλινδρο* Διδασκαλία μουσικής και ποίησης – από κύλικα* του 5ου αι. π.X. (Bερολίνο, Aρχαιολογικό Mουσείο – διασκευή)κύλικα* Ποιητής και Μούσα. Ν. Εγγονόπουλος Σ Η Μ Ε Ρ Α 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ

9

10 ayer_detailpage&v=Segcseq_LPIhttp://www.youtube.com/watch?feature=pl ayer_detailpage&v=Segcseq_LPI 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΜΝΟΥ Μ.ΓΑΛΟΥΖΗ


Κατέβασμα ppt "Ο Μ Η Ρ Ο Σ Ο « θείος » π οιητής της Ιλιάδας και της Οδύσσειας α π ό τη Μ. Ασία και άλλων έργων Ο ποιητής Κωστής Παλαμάς (1859-1943) στο ποίημά του «Ραψωδία»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google