Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος, mtomara@sch.gr r

2 Προέκυψε με βάση την ανάγκη για σύνδεση της θεωρίας στο μάθημα της Φυσικής με τον πραγματικό κόσμο, με τρόπο ρεαλιστικό. Γενικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού Το παιχνίδι δημιουργήθηκε στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας στο ΔΔΜΠΣ «ΤΠΕ για την Εκπαίδευση» (http://www.icte.ecd.uoa.gr/).http://www.icte.ecd.uoa.gr/ Ακολουθεί το ανακαλυπτικό μοντέλο μάθησης και εμπεριέχει χαρακτηριστικά που απορρέουν από το μοντέλο του εποικοδομισμού. Καλύπτει τους διδακτικούς στόχους της ενότητας του ηλεκτρισμού, σύμφωνα με το ΑΠΣ για την Φυσική της Ε' Δημοτικού.

3 Πρόκειται για μια σειρά από διαδραστικά πειράματα που έχουν ενσωματωθεί στην δομή ενός παιχνιδιού (με σκορ, ανταμοιβές, κίνητρα, κλπ.) Αφορούν στην ύλη του ηλεκτρισμού της Ε’ τάξης του δημοτικού. και Περιγραφή του Παιχνιδιού

4 Οι δραστηριότητες παρουσιάζονται στον παίκτη περισσότερο ως ρεαλιστικές αναπαραστάσεις διατάξεων, αντικειμένων και ενεργειών της καθημερινής ζωής, και λιγότερο ως προσομοιώσεις εργαστηριακών κυκλωμάτων. Η ιδιαιτερότητα του παιχνιδιού: Περιγραφή του Παιχνιδιού

5 Τα στοιχεία-διατάξεις σχεδιάστηκαν ως στοιχεία-αντικείμενα από την καθημερινή ζωή των παιδιών. Περιγραφή του Παιχνιδιού

6 Ο παίκτης κάνει τις ενέργειες, ακόμη και τις «κινήσεις» όπου είναι δυνατό, τις οποίες θα έκανε και στον πραγματικό κόσμο, προκειμένου να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα, Χ ΩΡΙΣ Ο ΔΗΓΙΕΣ

7 Περιγραφή του Παιχνιδιού

8 Στην λογική αυτή του «ρεαλισμού», οι περισσότερες δραστηριότητες δεν κλειδώνουν, αλλά μετά την επίτευξη του στόχου, ο παίκτης μπορεί να συνεχίζει να πειραματίζεται. Περιγραφή του Παιχνιδιού

9 …δοκιμάζοντας εναλλακτικές συνδεσμολογίες Περιγραφή του Παιχνιδιού

10 …δοκιμάζοντας μια διαφορετική αλληλουχία ενεργειών που μπορούν πιθανά να οδηγήσουν στο ίδιο αποτέλεσμα Περιγραφή του Παιχνιδιού

11 …δοκιμάζοντας μια διαφορετική αλληλουχία ενεργειών που μπορούν πιθανά να οδηγήσουν στο ίδιο αποτέλεσμα Περιγραφή του Παιχνιδιού

12 …δοκιμάζοντας μια διαφορετική αλληλουχία ενεργειών που μπορούν πιθανά να οδηγήσουν στο ίδιο αποτέλεσμα Περιγραφή του Παιχνιδιού

13 Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

14 Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

15 Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

16 Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

17 Αποτελεί αυτόνομη (stand-alone) εφαρμογή Έχει αναπτυχθεί σε περιβάλλον Macromedia Flash CS4 σε γλώσσα ActionScript 3.0. Όλα τα γραφικά σχεδιάστηκαν εξ ολοκλήρου σε περιβάλλον Macromedia Flash CS4. Κατά την εγκατάσταση του παιχνιδιού δημιουργείται αυτόματα συντόμευση (shortcut) στην επιφάνεια εργασίας από όπου μπορεί να εκτελεστεί το παιχνίδι. Τεχνικά χαρακτηριστικά ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

18 Η ομάδα συν-ανάπτυξης ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Κατά την φάση ανάπτυξης του παιχνιδιού, κάθε επιμέρους δραστηριότητα δοκιμαζόταν από ομάδα μαθητών. Τα σχόλια των μαθητών πάνω στον τρόπο αλληλεπίδρασης τους με το παιχνίδι λαμβάνονταν υπόψη, όπου ήταν δυνατόν, ώστε οι δραστηριότητες να τροποποιούνται ανάλογα.

19 Τα αποτελέσματα της παρέμβασης Η μέση βαθμολογία (ποσοστό %), ανά μαθητή, πριν και μετά την παρέμβαση, για το δεύτερο σχολείο. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 2 ο σχολείο

20 Η μέση βαθμολογία (ποσοστό %), ανά μαθητή, πριν και μετά την παρέμβαση, για το πρώτο σχολείο. Τα αποτελέσματα της παρέμβασης Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 1 ο σχολείο

21 Τα αποτελέσματα του Παιχνιδιού εξοικειώθηκαν γρήγορα με τις λειτουργίες του παιχνιδιού. ελάχιστοι μόνο διάβασαν τις λίγες αρχικές οδηγίες. επισήμαναν ότι τους άρεσε πολύ το γεγονός ότι έπρεπε μόνοι τους ναβρουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν. με εντυπωσιακή άνεση, καταλάβαιναν τι πρέπει να κάνουν σε κάθε δοκιμασία, παρά την απουσία οδηγιών. όλοι σχεδόν συμφώνησαν ότι δεν επιθυμούν την παρουσία του γραπτού κειμένου μέσα στα παιχνίδια και παραδέχτηκαν ότι ακόμη και όταν υπάρχουν, αυτοί αποφεύγουν να τις διαβάσουν. Τα παιδιά: Το παιχνίδι δοκιμάστηκε από παιδιά Ε δημοτικού δύο διαφορετικών σχολείων(σε διάρκεια 4 ωρών):

22 Συμπερασματικά: Το παιχνίδι φάνηκε να ικανοποιεί και να διασκεδάζει τα παιδιά Τα παιδιά συμπλήρωσαν τεστ που έδειξαν ότι το παιχνίδι είχε και θετικά μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με τους διδακτικούς στόχους. Τα αποτελέσματα του Παιχνιδιού

23 Αναζήτηση τρόπων βελτίωσης της διεπαφής με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των γραφικών αλλά και της ανάδρασης ώστε να προσεγγίζει περισσότερο την πραγματικότητα. Εκτεταμένη διερεύνηση θεμάτων που αφορούν στην ιδιαίτερη ψυχολογία, γλώσσα και σχεδιαστικές προτιμήσεις των παιδιών αυτής της ηλικίας (πιθανά με συμπλήρωση ερωτηματολογίων από μαθητές και δασκάλους, με ερωτήματα που θα απευθύνουν κατάλληλα τα παραπάνω ζητήματα). Ανάπτυξη του παιχνιδιού για tablet pc όπου οι χειρισμοί πιθανώς να καθιστούν την εμπειρία πιο ρεαλιστική. Προτάσεις για έρευνα

24 Ευχαριστώ Μαρίνα Τομαρά, mtomara@sch.gr


Κατέβασμα ppt "Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google