Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας

2 2. Hewlett – Packard: μακροχρόνια επιτυχία (1)  HP:  Ιδρύθηκε το 1939  Πάνω από 1δισ. πελάτες σε 170 χώρες  Πάνω από 330.000 προσωπικό  Τζίρος 2014: $111,5δισ. (ΑΕΠ Ελλάδας 2014: $238δισ.)  Κατάταξη Fortune 500, 2015: 19 η [Fortune 500, 10 κορυφαίες 2015: (1) Walmart, (2) Exxon Mobil, (3) Chevron, (4) Berkshire Hathaway, (5) Apple, (6) General Motors, (7) Phillips 66, (8) General Electric, (9) Ford Motor, (10) CVS Health]

3 3. Hewlett – Packard: μακροχρόνια επιτυχία (2)  Χαρακτηριστικά της HP:  Περιβάλλον ισότητας και ευκαιριών  Αποκεντρωμένος έλεγχος – κοινές αξίες & στόχοι  Αποδοτικότητα και Καινοτομία (LaserJet Solutions Group)  «Ανοιχτοσύνη» (openness)  Έμφαση στην ποιότητα  Αποτελεσματικότητα χωρίς (πολλές) θυσίες για εργαζόμενους

4 4. Μάνατζμεντ: μια επισκόπηση  Οργανισμός. Τι είναι;  Μάνατζμεντ  Σχεδιασμός  Οργάνωση  Ηγεσία  Έλεγχος Διαρκές παράδειγμα Whirlpool (Whitwam) vs. Diamond Shamrock (Bricker) Τζίρος: $18,4δισ., >70.000 προσωπικό, >70 εργοστάσια & εργαστήρια

5 5. Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Σχεδιασμός: Θέσπιση στόχων και απόφαση σχετικά με τον βέλτιστο τρόπο επιδίωξής τους Οργάνωση: Επιμερισμός – καταμερισμός πόρων Ηγεσία: Επιρροή στους υπόλοιπους για να εργάζονται για την επιτυχία των στόχων Έλεγχος: Ρύθμιση των δραστηριοτήτων ώστε να επιτυγχάνονται οι στόχοι

6 6. Εκτεταμένο Υπόδειγμα Λειτουργιών του Μάνατζμεντ Εργασιακή ατζέντα Εργασιακές Μέθοδοι και Ρόλοι Λειτουργίες Μάνατζμεντ: Σχεδιασμός Οργάνωση Ηγεσία Έλεγχος Γνώσεις και ζωτικές δεξιότητες μάνατζμεντ Απόδοση (επίτευξη στόχων) Εισαγωγή στη μελέτη του Mintzberg πριν την επόμενη

7 7. Πως Εργάζονται Αλήθεια οι Μάνατζερς  Εργασιακές Μέθοδοι (Mintzberg):  Εντατικοί ρυθμοί  Ποικιλία, συντομία, κατακερματισμός  Προφορική επικοινωνία και δίκτυα

8 8. Ρόλοι του Μάνατζερ (Mintzberg) - Διαπροσωπικός - Πληροφοριακός - Αποφασιστικός Συμβολικός, Ηγέτης, Σύνδεσμος Παρατηρητής, Διαχύτης, Εκπρόσωπος Επιχειρηματίας, Χειριστής προβλημάτων, Κατανεμητής πόρων, Διαπραγματευτής Παρατ.: Μόνο ένας από τους ρόλους του μάνατζερ «ταιριάζει» στη συνήθη εικόνα του Εισαγωγή στην εργασιακή ατζέντα πριν την επόμενη

9 9. Εργασιακή Ατζέντα (Kotter) (1)  Thompson: Τι γίνεται με τον Porter;  Dodge: Είναι εντάξει.  Smith: Θυμήσου το Σικάγο.  Dodge: Ναι, ναι.  Thompson: ΟΚ. Τι λες για την επόμενη εβδομάδα;  Dodge: Το κλείνουμε.  Thompson: Ωραία. Πως πάει ο Ted;  Smith: Καλύτερα. Βγήκε από το νοσοκομείο την Τρίτη.  Thompson: Χαίρομαι. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα υποτροπιάσει.  Dodge: Τα λέμε το απόγευμα. (φεύγει)  Thompson: ΟΚ. Όλα εντάξει για τώρα;  Smith: Ναι. (σηκώνεται να φύγει)  Lawrence: (μπαίνει στο γραφείο) Είδες τα αποτελέσματα του Απριλίου;  Thompson: Όχι ακόμα. Εσύ τα είδες;  Lawrence: Ναι, πριν 5 λεπτά. Είναι καλά, εκτός από το CD, που είναι 5% κάτω.  Thompson: Καλύτερα απ΄ ότι περίμενα.  Smith: Σίγουρα ο George θα ικανοποιηθεί.  Thompson: (γελώντας) Όχι αφότου μιλήσω μαζί του. (τηλέφωνο) Θα το πάρω. Θα ζητήσεις από τον George να περάσει αργότερα; (φεύγουν όλοι) Bill, καλημέρα, πως είσαι; Ναι…Μάλιστα…Όχι, μην ανησυχείς…Πιστεύω γύρω στο 1.5εκ.. Ναι, εντάξει. Ευχαριστώ, γεια.  Lawrence: (επιστρέφει) Πως σου φαίνεται η πρόταση του Gerald;  Thompson: Δεν μου αρέσει. Δεν ταιριάζει με αυτά που υποσχεθήκαμε στα κεντρικά.  Lawrence: Ναι, αυτό νομίζω κι’ εγώ. Τι θα κάνει η Stacy γι’ αυτό;  Thompson: Δεν της έχω μιλήσει ακόμα. (τηλεφωνεί)

10 10. Εργασιακή Ατζέντα (2)  Εξαρτάται από (Stewart):  Απαιτήσεις εργασίας (αυτά που πρέπει να γίνουν)  Περιορισμοί εργασίας (αυτά που μπορούν να γίνουν)  Επιλογές (αυτά που ο μάνατζερ θέλει να γίνουν) Πρέπει Μπορούν Θέλει

11 11. Γνώσεις και Δεξιότητες  Βάση γνώσης (επιτρέπει λήψη αποφάσεων με αποσπασματική πληροφόρηση)  Κύριες δεξιότητες μάνατζμεντ:  Τεχνικές  Ανθρώπινες  Εννοιολογικές

12 12. Απόδοση  Συνιστώσες Απόδοσης (Drucker):  Αποτελεσματικότητα  Αποδοτικότητα  Αποτελεσματικότητα: doing the right things  Αποδοτικότητα: doing things right

13 13. Επίπεδα Ιεραρχίας Ανώτατα Στελέχη Μεσαία Στελέχη Στελέχη 1 ης Γραμμής Ανθρώπινοι πόροι, Έρευνα & Ανάπτυξη, Μάρκετινγκ, Χρηματοοικονομικά, Λογιστικά, Μηχανικοί

14 14. Κατανομή Χρόνου σε Λειτουργίες ανά Επίπεδο Ιεραρχίας

15 15. Χρήση Κύριων Δεξιοτήτων ανά Επίπεδο Ιεραρχίας Τεχνικές Δεξιότητες Ανθρώπινες Δεξιότητες Εννοιολογικές Δεξιότητες Στελέχη 1 ης Γραμμής Μεσαία Στελέχη Ανώτατα Στελέχη

16 16. Οριζόντια Διάσταση: τομείς ευθύνης  Λειτουργικοί μάνατζερ (functional managers)  Γενικοί μάνατζερ ή διευθυντές (general managers)  Μάνατζερ Έργου (project managers)

17 17. Αποτελεσματικά Στελέχη  Εκπαίδευση στο μάνατζμεντ  Εμπειρία στο μάνατζμεντ

18 18. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (1)  (A) Διαχείριση Αλλαγής και Καινοτομίας  Αλλαγή;  Καινοτομία;  «Οι προβλέψεις είναι πολύ δύσκολες. Ειδικά για το μέλλον.» (Niels Bohr, φυσικός - Νόμπελ Φυσικής 1922)

19 19. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (2)  (B) Διαχείριση Ποικιλότητας  ↑% μειονοτήτων στην εργασία  Διαφοροποιούμενη βάση πελατών  Διεθνοποίηση εργασιών Ποικιλότητα ΦυλήΕμφάνισηΕυφυίαΚάπνισμα Οικονομική κατάσταση Οικογ. κατάσταση ΕθνότηταΗλικίαΦύλο Εκπ/ση μόρφωση Βάρος

20 20. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (3) ΕταιρίαΈσοδα από Εξωτερικό (εκ. $) Πωλήσεις Εξωτερικού ως % Τζίρου General Motors77.12528,4 Mobil40.13867,6 IBM39.93462,3 Ford Motor39.07529,6 Procter & Gamble15.65051,7 Hewlett – Packard13.52254,1 Coca – Cola11.04868,3 Dow Chemical10.07350,3 Digital Equipment8.27461,5 Πηγή: Forbes, 17 Ιουλίου, 1995 (Γ) Παγκόσμια Αντίληψη Εντεινόμενος Διεθνής Ανταγωνισμός Διεθνοποίηση Πωλήσεων Παγκοσμιοποίηση Εταιριών

21 21. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (4)  Business Etiquette  Επαγγελματικές κάρτες (Ασία, Ιαπωνία, Κίνα)  Τίτλοι και status (Γερμανία, Κίνα)  Επικοινωνία και συναντήσεις (Κίνα, Ιαπωνία, Γερμανία, Μεξικό)  Προθεσμίες και ακρίβεια (Γερμανία, Ελβετία, Ισπανία)  Φαγητό – ποτό (Ρωσία, Ιταλία, Γερμανία, Μεξικό)  Ενδυματολογία (Ιταλία, Μ. Ανατολή, Λ. Αμερική, Ιαπωνία)  No – nos (Άραβες, Ρωσία, Χονγκ – Κονγκ)

22 22. Διευθύνοντας στον 21 ο Αιώνα (5)  (Δ) Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Total Quality Management) και  Διαρκής Βελτίωση (Continuous Improvement)


Κατέβασμα ppt "Κεφάλαιο 1: Οι Προκλήσεις του Μάνατζμεντ Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πάτρα ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google