Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ Α.Μ. 1012063 ΜΟΥΤΡΙΚΑ ΑΝΝΑ Α.Μ. 1012113 ΣΤΕΛΛΑ ΕΙΡΗΝΗ Α.Μ 1012101 « ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΕΠ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ Α.Μ. 1012063 ΜΟΥΤΡΙΚΑ ΑΝΝΑ Α.Μ. 1012113 ΣΤΕΛΛΑ ΕΙΡΗΝΗ Α.Μ 1012101 « ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΕΠ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ Α.Μ. 1012063 ΜΟΥΤΡΙΚΑ ΑΝΝΑ Α.Μ. 1012113 ΣΤΕΛΛΑ ΕΙΡΗΝΗ Α.Μ 1012101 « ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΕΠ - Υ »

2 ΠΡΟΦΙΛ ΜΑΘΗΤΗ Μαθησιακές δυσκολίες Ανήκει στον συνδυαστικό / μεικτό τύπο ΔΕΠ – Υ με κύρια χαρακτηριστικά: υπερκινητικότητα δυσανάλογη με την ηλικία του απροσεξία και περιορισμένες ικανότητες για συγκέντρωση παρορμητικότητα περιορισμένες ικανότητες για αναστολή παρορμήσεων περιορισμένες ικανότητες ρύθμισης της συμπεριφοράς σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες Γιάννης μαθητής Γ’ Δημοτικού αστική οικογένεια μεσαίου κοινωνικοοικονομικού επιπέδου άριστες σχέσεις μεταξύ γονέων αξιολόγηση από την διεπιστημονική ομάδα του ΚΕ.Δ.Δ.Υ (Β΄ δημοτικού) Η διάγνωση περιλάμβανε τα εξής:

3 ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ  αδυναμία συγκέντρωσης  πετάγεται και λέει ή / και κάνει ό, τι σκέφτεται άσχετο με το μάθημα  θέλει να σηκώνεται συνέχεια  δεν ολοκληρώνει εργασίες  περιορισμένη μνήμη εργασίας  συνήθως ξεχνά πράγματα  αδυναμία οργάνωσης  βαριέται εύκολα  ευαισθησία στα ερεθίσματα  δυσκολία ακολουθίας κανόνων  προσηλωμένος στο εδώ και το τώρα  δεν υπάρχει μέσος βαθμός κινητοποίησης  αποφεύγει την μελέτη κλίση στις τέχνες (ζωγραφική) επεξεργάζεται καλύτερα τις πληροφορίες μέσω της ακουστικής οδού ικανότητα να ακολουθεί πιστά βήματα όταν αυτά του δίνονται ενθουσιάζεται με τους σούπερ ήρωες

4 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Διαμόρφωση φυσικού περιβάλλοντος της τάξης Οργάνωση μαθησιακού περιβάλλοντος της τάξης Προσαρμογή της διδασκαλίας : - διδακτικές μέθοδοι - περιεχόμενο - αξιολόγηση

5  Μεγάλη τάξη, ευρύχωρη αίθουσα  Μονόχρωμες κουρτίνες (κλειστές)

6  Διάταξη θρανίων  Προστατευτικό ύφασμα (τσόχα) στην επιφάνεια του θρανίου και προστατευτική μοκέτα ( ή αφρολέξ) στο πάτωμα

7  Γωνιές τάξης  Εκπαιδευτικό υλικό σε κλειστές ντουλάπες γωνιά time-out γωνιά εργασίας

8  Πτυσσόμενα αντικείμενα  Η/Υ και προβολέας πίνακες ανακοινώσεων πόστερ με βέλκρο για τους τοίχους ΣΤΟΧΟΙ: Θα αναφέρουμε τα βασικά επαγγέλματα των ανθρώπων της νεολιθικής εποχής Θα συγκρίνουμε την νεολιθική με την παλαιολιθική εποχή Θα απαριθμείτε τα είδη τέχνης που κατασκεύαζαν Θα κατασκευάζετε και εσείς ένα από αυτά

9 ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ φυσική π αρουσία κοντά στο μαθητή α π αραίτητη κίνηση μέσα στην αίθουσα κατά την διδασκαλία : όχι υ π ερβολές και α π ότομες κινήσεις π ροσεκτικά αγγίγματα όχι αγκαλιές φυσική π αρουσία κοντά στο μαθητή α π αραίτητη κίνηση μέσα στην αίθουσα κατά την διδασκαλία : όχι υ π ερβολές και α π ότομες κινήσεις π ροσεκτικά αγγίγματα όχι αγκαλιές

10  Οπτικές ενδείξεις κοινωνικοί κανόνες για όλους time - out παρακινήσεις / παροτρύνσεις απαντήσεις υπενθυμίσεις

11 ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΘΗΤΕΣ  Μιλάνε ευγενικά.  Βοηθούν όταν τους ζητηθεί.  Χρησιμοποιούν τα δικά τους υλικά και ρωτούν για να πάρουν κάτι.  Κάνουν τους συμμαθητές και τη δασκάλα τους να είναι χαρούμενοι και δεν τους στεναχωρούν.  Περπατάνε και δεν τρέχουν.  Διατηρούν την τάξη τους καθαρή.  Θυμούνται να χαμογελούν.

12 Πόδια στο πάτωμα Μάτια στη δασκάλα Χέρια στο θρανίο

13 Κάθομαι στη θέση μου σε όρθια στάση Κάνω ησυχία όταν εργαζόμαστε

14 Ακούω προσεκτικά και σέβομαι όποιον μιλάει Σηκώνω το χέρι όταν θέλω να μιλήσω Ή όταν θέλω να βγω από την τάξη για τουαλέτα ή νερό

15 Τι μου φαίνεται περισσότερο ενδιαφέρον ; Τι μου έκανε εντύπωση ; Τι μου φαίνεται Π ερισσότερο ενδιαφέρον ; Κάρτα time-out

16 Στις δραστηριότητες: Δουλεύω ήσυχα Καθαρίζω όταν τελειώσω Το π οθετούμε το βέλος κοντά ή μακριά α π ό το στόχο, ώστε να κατευθύνουμε τη σκέψη του μαθητή όταν διασ π άται η π ροσοχή του.

17  Αναρτημένο πρόγραμμα ημέρας ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 Η ΜΟΥΣΙΚΗ 2 Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 3 Η ΙΣΤΟΡΙΑ 4 Η ΙΣΤΟΡΙΑ 5 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 6 Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

18 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 Η ΜΟΥΣΙΚΗ 2 Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 3 Η ΙΣΤΟΡΙΑ 4 Η ΙΣΤΟΡΙΑ 5 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 6 Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

19  Αναρτημένη ακολουθία δραστηριοτήτων

20  Απαραίτητα υλικά μαθητή Κάρτες time- out Θέση που θα τοποθετούμε κάρτες με βέλκρο για το σωστό βιβλίο, τετράδιο και μολύβι χρονόμετρο ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΕ ΔΕΠΥ

21 Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στο να είμαστε προβλέψιμοι από τους μαθητές από την στιγμή που θα μπούμε στην αίθουσα για την έναρξη του μαθήματος μέχρι την έξοδο μας από αυτήν. Κυρίως ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ έχει ανάγκη από ξεκάθαρες προβλέψεις και σταθερές ρουτίνες διδασκαλίας και μελέτης, γι’ αυτό η συνεχής ενημέρωση του γύρω από τα βήματα του μαθήματος κρίνεται απαραίτητη. Έτσι, δημιουργούμε ρουτίνες, καθώς αυτές ενέχουν τα στοιχεία του προγραμματισμού και της οργάνωσης στο καθημερινό πρόγραμμα.

22 1)ΡΟΥΤΙΝΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΤΑΞΗ

23 2)ΣΕ ΠΟΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΘΗΜΑ ΕΧΩ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1 Η ΜΟΥΣΙΚΗ 2 Η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 3 Η ΙΣΤΟΡΙΑ 4 Η ΙΣΤΟΡΙΑ 5 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 6 Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

24 Κολλάμε την παραπάνω κάρτα στο θρανίο του μαθητή, ώστε να έχει στο θρανίο μόνο τα απαραίτητα υλικά. 3) ΚΑΡΤΑ ΜΕ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ ΘΡΑΝΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΔΕΠ-Υ

25 1. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ 3. ΒΙΝΤΕΟ 4. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 5. ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 6. ΠΑΙΧΝΙΔΙ « ΜΑΝΤΕΨΕ » 4) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

26 5)ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ  ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ 6) ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ

27 7) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟΧΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΧΟΙ: Θα αναφέρουμε τα βασικά επαγγέλματα των ανθρώπων της νεολιθικής εποχής Θα περιγράψουμε πώς ήταν φτιαγμένα τα σπίτια των ανθρώπων. Θα αιτιολογήσουμε γιατί δημιούργησαν τους πρώτους οικισμούς. Θα απαριθμήσουμε τα είδη τέχνης που κατασκεύαζαν. Θα κατασκευάσουμε και εμείς ένα από αυτά. Θα κατονομάζουμε την πρώτη θεότητα και τα αγγεία

28 1. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ 3. ΒΙΝΤΕΟ 4. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 5. ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 6. ΠΑΙΧΝΙΔΙ « ΜΑΝΤΕΨΕ » 4) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

29 όλα αυτά συμβάλλουν στην προετοιμασία των μαθητών για το κείμενο της ενότητας, παρακινώντας τους να μαντέψουν σχετικά με το νόημα, κάνοντας δικές τους υποθέσεις. 8) ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

30 1. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ 3. ΒΙΝΤΕΟ 4. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 5. ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 6. ΠΑΙΧΝΙΔΙ « ΜΑΝΤΕΨΕ » 4) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

31 https://www.youtube.com/watch?v=S3TfwuDJxGg 9) ΠΡΟΒΟΛΗ ΒΙΝΤΕΟ (ακουστική τεχνική πρόκλησης προσοχής) υπενθύμιση πλαισίου κάρτα με ερωτήσεις στο μαθητή

32 ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ Ειδώλιο Οικισμός Κτηνοτρόφος Γεωργός Η επεξήγηση των εννοιών που έκαναν εντύπωση στους μαθητές καθώς έβλεπαν το βίντεο, συμβάλλει στην καλύτερη κατανόηση του κειμένου που θα ακολουθήσει και του μαθήματος γενικότερα, καθώς επίσης τους καθιστά πιο ευέλικτους στην ανάγνωση όταν τις ξανασυναντήσουν. 10) ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

33 1. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ 3. ΒΙΝΤΕΟ 4. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 5. ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 6. ΠΑΙΧΝΙΔΙ « ΜΑΝΤΕΨΕ » 4) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

34 11) ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

35

36 Όταν ο άνθρωπος έγινε γεωργός. Αργότερα, έπεσαν πολύ δυνατές βροχές και οι πάγοι έλιωσαν. Η θερμοκρασία ανέβηκε. Η γη ζεστάθηκε και γέμισε φυτά. Οι άνθρωποι, παρατηρώντας τη φύση έμαθαν πότε φύτρωναν τα φυτά και πότε έκαναν τους καρπούς τους. Άρχισαν να καλλιεργούν οι ίδιοι διάφορα φυτά, δημητριακά και όσπρια, κοντά σε μέρη που υπήρχε νερό και έγιναν γεωργοί. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ : 1. Με τι άρχισαν να ασχολούνται οι άνθρωποι στη νεολιθική εποχή ; 2.ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ

37 ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ Γη φυτά, καρποί, δημητριακά Άνθρωποι Γεωργός

38 Βιωματική δραστηριότητα Υπάρχουν τρία κουτιά τα οποία περιέχουν φακές, βαμβάκι και κυπελάκια αντίστοιχα. Τρία παιδιά, ανάμεσα σε αυτά και ο μαθητής με ΔΕΠ - Υ, σηκώνονται να μοιράσουν τα υλικά σε κάθε παιδί. Δίνονται σαφείς προφορικές και γραπτές οδηγίες. Υποδεικνύεται η τοποθεσία που θα αφήσουν τα κυπελάκια και Η κάρτα που δίνει οδηγίες για την κατάλληλη συμπεριφορά κατά τη δραστηριότητα.

39 Ερωτήσεις : 1.Τι προσέφεραν ( έδιναν ) τα ζώα στον άνθρωπο ; Εξημέρωσαν και μερικά ζώα, όπως το σκύλο, που τους βοηθούσε στο κυνήγι, το πρόβατο, την κατσίκα και το βόδι που τους έδιναν το γάλα, το μαλλί, το κρέας και το δέρμα τους. Έτσι έγιναν κτηνοτρόφοι. Εκ + ήμερος = κάνω ένα ζώο α π ό άγριο  ήμερο

40 ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ Γη φυτά, καρποί, δημητριακά Άνθρωποι Γεωργός Ζώα Πρόβατα, βόδια Κτηνοτρόφος

41 Ερωτήσεις : 1.Πού έφτιαξαν τα πρώτα σπίτια και από τι υλικά ; Δε χρειαζόταν πια να τριγυρνούν από τόπο σε τόπο για να βρουν την τροφή τους. Την παρήγαγαν μόνοι τους. Κοντά στα χωράφια τους έφτιαξαν τα σπίτια τους, με δέρματα ζώων και κλαδιά στην αρχή κι αργότερα με κορμούς μικρών δέντρων. Παράγουν  π αλιά π αρήγαγαν

42 Ερωτήσεις : 1.Γιατί οι άνθρωποι στη νεολιθική εποχή έχτιζαν τα σπίτια τους κοντά το ένα στο άλλο ; Πολλοί μαζί ένιωθαν μεγαλύτερη ασφάλεια. Για αυτό έφτιαξαν τα σπίτια τους το ένα κοντά στο άλλο, έχτισαν γύρω γύρω τείχη και τον πιο γενναίο τον έκαναν αρχηγό τους. έτσι σχηματίστηκαν τα πρώτα χωριά, οι πρώτοι οικισμοί, και άρχισε μια καινούργια εποχή, που ονομάστηκε νεολιθική.

43 ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ Γη φυτά, καρποί, δημητριακά Άνθρωποι Ζώα Γεωργός Πρόβατα, βόδια Κτηνοτρόφος Ανάγκη για ασφάλεια Πρώτοι οικισμοί

44 Δραστηριότητα ελέγχου :  Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν έναν οικισμό, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που διδάχθηκαν στις προηγούμενες παραγράφους ( σπίτια, ζώα, περιοχή, χωράφια κλπ ).

45 Ερωτήσεις : 1. Τι έφτιαξαν αυτή την περίοδο οι άνθρωποι ; Αυτή την εποχή οι άνθρωποι καλυτέρευσαν πολύ τη ζωή τους. Έφτιαξαν πιο τέλεια εργαλεία και όπλα, όπως δρεπάνια, βελόνες, αγκίστρια, μαχαίρια και δόρατα

46 Βιωματική Δραστηριότητα Έχουμε ένα κουτί στο οποίο υπάρχουν διάφορα εργαλεία και αντικείμενα. Ο κάθε μαθητής διαλέγει ένα και καλείται να μας πει αν ανήκει στη νεολιθική εποχή ή όχι.

47 Ερωτήσεις : 1.Τι έφτιαχναν για να φυλάσσουν το φαγητό τους ; 2.Πώς χρησιμοποιούσαν το μαλλί προβάτων ; Έμαθαν να πλάθουν με πηλό με τα χέρια τους και να φτιάχνουν αγγεία, για να αποθηκεύσουν τα προϊόντα τους, να μαγειρεύουν, να τρώνε και να πίνουν. Έμαθαν να γνέθουν το μαλλί των προβάτων, να το κάνουν νήμα, να το υφαίνουν και να φτιάχνουν ρούχα. Έτσι, σιγά σιγά, έγιναν τεχνίτες Α π οθηκεύω = φυλάσσω

48 ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ Γη φυτά, καρποί, δημητριακά Άνθρωποι Ζώα Γεωργός Πρόβατα, βόδια Κτηνοτρόφος Ανάγκη για ασφάλεια Πρώτοι οικισμοί Τεχνίτες Νέα εργαλεία Πηλός (αγγεία, σκεύη)

49 Ερωτήσεις : 1.Τί άρχισαν να φτιάχνουν ; 2.Με τι μοιάζουν τα αγαλματάκια τα οποία έφτιαχναν ; Προόδευσαν και στις τέχνες. Τους άρεσαν τα στολίδια κι έφτιαχναν κοσμήματα με χρωματιστές πέτρες και κοχύλια. Τα αγγεία τους ήθελαν να είναι όμορφα, για αυτό τους έδιναν ωραία σχήματα και τα ζωγράφιζαν με διάφορα σχέδια. Έφτιαχναν και μικρά αγαλματάκια από πηλό και πέτρα, τα ειδώλια. Αυτά παριστάνουν μια γυναίκα που εγκυμονεί. Είναι η πρώτη θεότητα που λάτρεψαν, η θεά της γονιμότητας. Εξελίχθηκαν, π ροχώρησαν Ικανότητα ανα π αραγωγής Ικανότητα ανα π αραγωγής

50 ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ Γη φυτά, καρποί, δημητριακά Άνθρωποι Ζώα Γεωργός Πρόβατα, βόδια Κτηνοτρόφος Ανάγκη για ασφάλεια Πρώτοι οικισμοί Τεχνίτες Νέα εργαλεία Πηλός (αγγεία, σκεύη) Ειδώλια

51 1. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ 3. ΒΙΝΤΕΟ 4. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 5. ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 6. ΠΑΙΧΝΙΔΙ « ΜΑΝΤΕΨΕ » 4) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

52 Δεινόσαυρος Ασφάλεια Οικισμός Ποδόσφαιρο Κυνηγός Γεωργός Τροφοσυλλέκτης Τέχνη Ζώα Πηλός Ηλεκτρονικά παιχνίδια  Διαβάζω όλες τις λέξεις στο συννεφάκι, κυκλώνω τις 5 λέξεις που ταιριάζουν με τη νεολιθική εποχή και στη συνέχεια τις γράφω στο δίπλα πίνακα: Ασφάλεια Γράφω τις λέξεις: 1. 2. 3. 4. 5. 12) ΑΣΚΗΣΗ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

53 ΔΙΑΒΑΖΩ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΑΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗ ΝΕΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΨΑΧΝΩ ΝΑ ΤΗ ΒΡΩ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ, ΤΗΝ ΚΥΚΛΩΝΩ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΔΙΠΛΑ Κατευθυνόμενη ανάγνωση και σκέψη

54 1. Κατανόησα την εκφώνηση της άσκησης ; 2. Διάβασα το λυμένο παράδειγμα; 3. Διάβασα όλες τις λέξεις που βρίσκονται στο συννεφάκι; 4. Έλεγξα μία-μία όλες τις λέξεις αν βρίσκονται στο κείμενο της Νεολιθικής Εποχής; 5. Κύκλωσα τις σχετικές λέξεις; 6. Τις έγραψα δίπλα στον πίνακα; 15. Έλεγξα αν έχω 5 λέξεις συνολικά γραμμένες στον πίνακα; ΟΝΟΜΑ: ΜΑΘΗΜΑ: Ιστορία ΕΝΟΤΗΤΑ: Νεολιθική Εποχή ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

55 13) ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ στους

56 1. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ 3. ΒΙΝΤΕΟ 4. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 5. ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 6. ΠΑΙΧΝΙΔΙ « ΜΑΝΤΕΨΕ » 4) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

57 14) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ - ΕΚΠΛΗΞΗ  παιχνίδι «ΜΑΝΤΕΨΕ»

58 1. ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ 2. ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΜΕ 3. ΒΙΝΤΕΟ 4. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 5. ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΠΛΗΞΗ 6. ΠΑΙΧΝΙΔΙ « ΜΑΝΤΕΨΕ » 4) ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΡΟΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

59 14) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ - ΕΚΠΛΗΞΗ  κατασκευή με πηλό η κατασκευή με τον πηλό συνδυάζεται και ενισχύεται από την ταυτόχρονη διήγηση πηγής σχετικά με τα ειδώλια νεολιθικής εποχής ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ αναλαμβάνει μαζί με ένα συμμαθητή του στη φάση αυτή, το μοίρασμα του πηλού στην τάξη, με στόχο την αξιοποίηση της υπερκινητικότητας

60 ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  Ενίσχυση - Επιβράβευση  Χρήση χιούμορ για πρόκληση προσοχής και ενθάρρυνση του ενδιαφέροντος των μαθητών  Χρήση ιστοριών, πραγματικών εμπειριών / αρέσει στα παιδιά κάθε ηλικίας  Χρήση τόνου, έντασης και χρώματος φωνής για πρόκληση προσοχής  Παροχή ικανοποιητικού χρόνου ανταπόκρισης των μαθητών  Αποφυγή στιγματισμού του μαθητή  Εκτόνωση ενέργειας μαθητή / αξιοποίηση υπερκινητικότητας  Έγκαιρες προειδοποιήσεις και καθορισμός προσδοκιών  Αρχή της εγγύτητας  Έγκαιρες υπενθυμίσεις κάθε φορά που πλησιάζει το στόχο. Εναλλακτικά, όλη η διδασκαλία μπορεί να επιτευχθεί διαδραστικά, εφόσον υπάρχει ο απαιτούμενος εξοπλισμός και οτιδήποτε με Velcro και απτικό υλικό μπορεί να αντικατασταθεί από αντίστοιχο ψηφιακό.

61 ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ πολυαισθητηριακή άμεση διδασκαλία ομαδοσυνεργατική διδασκαλία βιωματική  ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ προσαρμογή για όλους διαφοροποίηση για μαθητή με ΔΕΠ - Υ  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Κλίμακες αυτοαξιολόγησης εργασίες ( μέσα στην τάξη, σπίτι ) με ερωταποκρίσεις για άμεση ανατροφοδότηση

62 ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ανάκληση προηγούμενης γνώσης  προκαταβολικός οργανωτής  Καταιγισμός ιδεών  εντοπισμός λέξεις – κλειδιά  Γνωστικοί χάρτες  ερωτήσεις κατανόησης  οπτικοποίηση  υπογράμμιση  ομαδοποίηση – κατηγοριοποίηση  κατευθυνόμενη ανάγνωση και σκέψη  οργάνωση στόχων  «στόχος» για καθοδήγηση σκέψης στις ασκήσεις.

63 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!


Κατέβασμα ppt "ΚΟΥΤΣΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ Α.Μ. 1012063 ΜΟΥΤΡΙΚΑ ΑΝΝΑ Α.Μ. 1012113 ΣΤΕΛΛΑ ΕΙΡΗΝΗ Α.Μ 1012101 « ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΕΠ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google