Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ  Αξιολόγηση: αξιολόγηση του παιδιού. Συμπεριλαμβάνεται και ανάλυση της συμπεριφοράς του τραυλισμού.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ  Αξιολόγηση: αξιολόγηση του παιδιού. Συμπεριλαμβάνεται και ανάλυση της συμπεριφοράς του τραυλισμού."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ  Αξιολόγηση: αξιολόγηση του παιδιού. Συμπεριλαμβάνεται και ανάλυση της συμπεριφοράς του τραυλισμού  Συνέντευξη με τους γονείς  Αξιολόγηση σχετικά με το πόσο ευάλωτο είναι το παιδί στην επιμονή  Αξιολόγηση της αλληλεπίδρασης γονέα-παιδιού  διατύπωση

2 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ  Σχεδιασμός θεραπείας  Θεραπεία για την αλληλεπίδραση γονέα παιδιού  Το χτίσιμο της αυτοπεποίθησης του παιδιού

3 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ  Άλλα θέματα για τον χειρισμό του παιδιού:  Εναλλαγή σειράς  Χειρισμός συμπεριφοράς  Βοήθεια προς το παιδί για την αντιμετώπιση των συναισθημάτων  Ευχάριστη συνεργασία  Άμεση τροποποίηση της ομιλίας  Η θεραπεία του τραυλισμού και άλλων προβλημάτων ομιλίας και γλώσσας  Η ανάπτυξη διόδων φροντίδας για παιδιά που τραυλίζουν

4 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ Όνομα παιδιού Ημ/νία γέννησηςηλικία Ημ/νία αξιολόγησης

5 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΡΟΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ  % τραυλισμού  Ταχύτητα λόγου  Έχει επίγνωση του προβλήματος  Άγχος  Στρατηγικές για μείωση τραυλισμού

6 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΛΟΓΟΣ  Κατανόηση  Έκφραση  Εύρεση λέξεων  Ονομασία σε κατηγορίες  Φωνολογία

7 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ  Αποχώρηση  Συγκέντρωση προσοχής  Αεικίνητος  Συνεργασία  Άγχος

8 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΓΝΩΣΕΙΣ  Ξύλινα παζλ  Μέτρημα  Χρώματα  Ζωγραφική  Παιχνίδι

9 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΚΙΝΗΣΗ  Λεπτή  Γενικώς

10 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ Υλικά: άλογο, κούκλα, κουτάλι, πιάτο, πιρούνι, κουτί Βάλε το άλογο στο κουτί Βάλε το κουτάλι στο πιάτο Κάνε την κούκλα να πηδήξει Κάνε το άλογο να περπατήσει

11 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ Υλικά: 2 κούκλες, κουτάλι Ποια κούκλα δεν έχει κουτάλι; Ποια κούκλα δεν κάθεται; Δείξε μου τη βρώμικη κούκλα

12 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΕΙΚΟΝΕΣ Ποιος κοιμάται; Ποιος χτενίζεται; Ποιος έχει πολλά μολύβια; Ποιος θα πιει χυμό; Ποιος έχει πλύνει το πρόσωπό του; Ποιος παίζει με την κούκλα; Ποιος παίζει με το αυτοκίνητο;

13 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΟΡΙΣΜΟΙ Πες μου τι είναι Καπέλο: Περπατάω: Τρέχω: Πεινασμένος: Βρώμικος:

14 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Τι θα συνέβαινε αν μία ρόδα πέσει από ένα ποδήλατο; Που μένεις; Ποιος σε πάει σχολείο; Τι ώρα πας για ύπνο; Πώς ετοιμάζεις το γάλα σου;

15 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 7 ΕΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Ζώα Ρούχα Φαγητό

16 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΧΟΛΕΙΟ/ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Δάσκαλοι Φίλοι Τι σου αρέσει; Τι δεν σου αρέσει; Σε κοροϊδεύουν; Καβγάδες;

17 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΠΙΤΙ/ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ  Ποιος μένει μαζί σου στο σπίτι;  Πώς τα πας με τα αδέρφια σου;  Τι σου αρέσει να κάνεις με τα αδέρφια σου;  Τι δε σου αρέσει να κάνεις με τα αδέρφια σου;  Πώς τα πας με τη μαμά και τον μπαμπά;  Τι σου αρέσει να κάνεις με τη μαμά και τον μπαμπά;

18 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΛΟΓΟΣ  Γιατί είσαι εδώ σήμερα;  Πώς τα πας με το να μιλάς;  Είναι μερικές φορές δύσκολο να μιλάς;  Τι συμβαίνει;  Είναι μερικές φορές εύκολο να μιλάς;  Πότε άρχισε να γίνεται δύσκολο;  Υπάρχει και άλλος στην οικογένεια που να δυσκολεύεται;  Μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου;  Θέλεις βοήθεια;  Πώς θα ήταν η ζωή σου χωρίς τον τραυλισμό;  Τι κάνουν οι γονείς σου και τα αδέρφια σου όταν δυσκολεύεσαι να μιλήσεις;  Ποιο είναι το καλύτερο πράγμα που σου έχει συμβεί;

19 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ Renfrew Action Picture Test ΑΝΑΛΥΣΗ ΡΟΗΣ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

20 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Υπάρχουν άλλες δυσκολίες εκτός από τον τραυλισμό; Περιγραφή τραυλισμού Πότε ξεκίνησε;Βαθμιαία/ξαφνικά Συνέβη κάτι εκείνη την περίοδο; Έχει αλλάξει από όταν ξεκίνησε; Πώς; Περιεχόμενο (πότε/πού ο τραυλισμός γίνεται εντονότερος/πιο συχνά;) Τι κάνετε όταν τραυλίζει;

21 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ Έχει κάνει θεραπεία παλιότερα; Τι συνέβη; Τι ελπίζετε για σήμερα;

22 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Πώς είναι η γενική υγεία του παιδιού; Ακοή Συγκέντρωση αεικίνητος/νευρικός/ανήσυχος Συντονισμός αδέξιος

23 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Έχει δυσκολία με την επικοινωνία/ομιλία/γλώσσα;  Μιλάει όσο καλά όσο άλλα παιδιά της ηλικίας του;  Μιλάει καθαρά;  Μιλάει υπερβολικά γρήγορα;

24 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΦΑΓΗΤΟ: έχει δυσκολία με το φαγητό; Τρώει μόνος του; ΥΠΝΟΣ: υπάρχουν δυσκολίες; Τι ώρα πέφτει για ύπνο; Τι ώρα ξυπνάει; Κοιμάται αρκετά;

25 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ Πώς θα περιγράφατε την προσωπικότητα του παιδιού; Είναι ευαίσθητος; Τελειομανής; Του αρέσει να ευχαριστεί τους άλλους; Έχεις άγχος; Ανησυχεί εύκολα; Αναστατώνεται εύκολα; Κρίσεις συμπεριφοράς; Σε ποιες περιπτώσεις; Πώς τις αντιμετωπίζετε; Του αρέσει η ρουτίνα; Σας αποχωρίζετε εύκολα;

26 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ Πώς είναι η σχέση του με άλλα παιδιά; Φίλοι; Τους βλέπει κι εκτός σχολείου; Το πειράζουν; Φασαρίες/ τσακωμοί

27 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΔΕΡΦΙΑ Ονόματα και ηλικίες Πώς τα πάνε; Ανταγωνιστικότητα

28 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΔΟΜΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ μητέρα πατέρας άλλα μέλη Τραυλίζατε ποτέ; Τραυλίζετε ακόμα; Κάνετε θεραπεία; Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Δυσκολευτήκατε να μιλήσετε; Δυσκολευτήκατε να μάθετε να γράφετε και να διαβάζετε; Άλλα μέλη της οικογένειας

29 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΔΟΜΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ Πόσο καιρό είστε παντρεμένοι; Διαζύγια/ χωρισμοί Πώς τα πάτε; Υπάρχουν δυσκολίες που θα έπρεπε να γνωρίζω;

30 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟ  Πώς αντέδρασε το παιδί όταν πρωτοπήγε σχολείο;  Ανησυχίες για το σχολείο;  Αλλαγές σχετικές με το σχολείο;  Τι σας λένε οι δασκάλες;  Χρειάζεται βοήθεια με το σχολείο;  Ανησυχίες δασκάλων σχετικά με τον τραυλισμό  Πώς αντιδρούνε όταν τραυλίζει;

31 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ  Έχετε δυσκολία να αντιμετωπίσετε τη συμπεριφορά του;  Τι κάνετε όταν κάνει κακό;  Αντιδράτε και οι δύο με τον ίδιο τρόπο;  Αντιδράτε πάντα ίδια;  Πώς αντιδράει το παιδί όταν το μαλώνετε;

32 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Δυσκολίες στην εγκυμοσύνη/τοκετό  Στους πόσους μήνες γεννήθηκε; Βάρος;  Αρχικές δυσκολίες  Δυσκολίες με τροφή  Πότε περπάτησε;  Πότε είπε τις πρώτες λέξεις; Πρώτες προτάσεις  Πότε σταμάτησε τις πάνες;  Αναπτυξιακά προβλήματα;

33 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Φυσιολογία Γλώσσα/ ομιλία Περιβάλλον Ψυχολογία

34 ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Είναι η ώρα που οι γονείς μπορούν να συγκεντρώσουν την προσοχή τους σε δραστηριότητες που βοηθούν την ομιλία του παιδιού τους. Είναι η ώρα που οι γονείς και το παιδί μπορούν να παίξουν μαζί.

35 ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Το παιχνίδι πρέπει να είναι κάτι το οποίο βοηθάει την επικοινωνία. Για παράδειγμα, η τηλεόραση, το βίντεο, το play station ή το να διαβάζει ο ένας στον άλλο, δε βοηθάνε τη συζήτηση ανάμεσα σε δύο άτομα.

36 ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Οι γονείς πρέπει να δώσουν όλη την προσοχή τους για τα 5 λεπτά του παιχνιδιού. Να συγκεντρώσουν την προσοχή τους στο τι λέει και όχι στο πώς το λέει. Όταν τελειώσουν τα 5 λεπτά να σταματήσουν. Κάποια παιδιά θα προσπαθήσουν να τους πείσουν να συνεχίσουν πέρα από τα 5 λεπτά. Όσο περνάει ο καιρός θα συγκεντρώνουν την προσοχή τους κατά τη διάρκεια του ξεχωριστού παιχνιδιού σε διαφορετικούς στόχους που βοηθάνε την ομιλία του παιδιού τους.

37 ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ Χρησιμοποιούνται όταν προσπαθούμε να επιτύχουμε καλύτερη συμπεριφορά από τη μεριά των παιδιών. Τοποθετείται σε ένα μέρος που συμφωνούν με το παιδί έναν πίνακα με 10 κουτάκια. Κάθε φορά που το παιδί πετυχαίνει τον προσυμφωνημένο στόχο, ένα αυτοκόλλητο τοποθετείται στον πίνακα. Μόλις το παιδί μαζέψει τα 10 αυτοκόλλητα, πραγματοποιείται η συμφωνημένη επιβράβευση (κέρασμα, δώρο, επίσκεψη κ.λπ.)

38 ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ 1.Ο στόχος πρέπει να διατηρείται συγκεκριμένος 2.Να διατηρούν ένα στόχο κάθε φορά 3.Να βοηθούν το παιδί να αναμιγνύεται στους κανόνες του πίνακα επιβράβευσης 4.Τα αυτοκόλλητα πρέπει να δίνονται αμέσως μόλις το παιδί πραγματοποιήσει τον στόχο του 5.Να μην αντιδρούν έντονα όταν ο στόχος δεν έχει επιτευχθεί 6.Και οι δύο γονείς πρέπει να είναι συμφωνημένοι με τον πίνακα επιβράβευσης

39 ΑΥΞΗΣΗ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Οι έπαινοι βοηθούν το παιδί να νιώσει σιγουριά για τον εαυτό του, αυτοπεποίθηση, ότι το αγαπάνε, ευχαρίστηση με το πώς είναι και τον τρόπο που πράττει. Κατά συνέπεια όσο πιο σιγουριά νιώθει για τον εαυτό του, τόσο πιο σιγουριά θα νιώσει και με την ομιλία. Επαινώντας το παιδί θα βοηθήσει και τους γονείς να επικεντρώσουν την προσοχή τους σε ό,τι κάνει καλά. Έτσι θα το αντιμετωπίζουν πιο θετικά.

40 ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Ο ομιλητής δε διακόπτεται από τους ακροατές. Όλοι όσοι θέλουν να μιλήσουν μιλάνε, αλλά με την προϋπόθεση ότι πρέπει να περιμένουν να έρθει η σειρά τους, δηλαδή πρέπει να περιμένουν να τελειώσει ο προηγούμενος ομιλητής.

41 ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ  Γιατί βοηθάει όταν η συζήτηση γίνεται ισορροπημένα; Κάνει την ατμόσφαιρα ήσυχη και χαλαρή Αυτός που μιλάει διακόπτεται λιγότερο Νιώθεις ότι σου δίνουν σημασία όταν μιλάς Αυξάνεται η αυτοπεποίθηση Νιώθεις ότι σε εκτιμάνε.

42 ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Πώς βοηθάει την ομιλία ενός παιδιού; Δεν νιώθει την πίεση ότι πρέπει να μιλήσει γρήγορα Έχει χρόνο να σκεφτεί αυτά που θέλει να πει Είναι πιο εύκολο να παραμείνει ήρεμο και χαλαρό Υπάρχουν ευκαιρίες να μιλήσει αλλά και να ακούσει

43 ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς σε καθημερινή βάση; Να ακούν προσεχτικά και να περιμένουν. Να θυμούνται ότι συχνά μπορούν να δείξουν ότι ακούν και ότι προσέχουν αυτά που τους λένε χωρίς να μιλήσουν, αλλά χρησιμοποιώντας τη μιμόγλωσσα δηλαδή χαμογελώντας, κουνώντας καταφατικά το κεφάλι κ.λπ.

44 ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Μπορούν να παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια όπου φαίνεται καθαρά ποιανού είναι η σειρά για να παίξει. Να παίζουν το παιχνίδι του μικροφώνου

45 ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Μερικές φορές οι γονείς κάνουν 2 και 3 ερωτήσεις στη σειρά χωρίς να το συνειδητοποιήσουν. Με αυτόν τον τρόπο δε δίνουν χρόνο στο παιδί να απαντήσει.

46 ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε λιγότερες ερωτήσεις όταν απευθυνόμαστε σε ένα παιδί που τραυλίζει; Το παιδί νιώθει ότι: Πρέπει να απαντήσει σε κάτι Πρέπει να σκεφτεί την απάντηση Πρέπει να σκεφτεί τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσει και να οργανώσει την πρόταση

47 ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Προσέξτε το αποτέλεσμα όταν γίνονται σχόλια αντί ερωτήσεις π.χ. «φαίνεται ότι πέρασες καλά στο σχολείο!» (αντί για «πώς πέρασες στο σχολείο;») «να ένα λεωφορείο! Κοίτα τι πολύ κόσμο που έχει μέσα!» (αντί για τι είναι αυτό; Τι έχει μέσα;) Μερικές φορές οι γονείς κάνουν μία ερώτηση μόνο στο τέλος της πρότασης π.χ. «να ο φίλος σου, ε;» «συμπαθείς τη δασκάλα σου, έτσι δεν είναι;» Απλώς βγάζοντας το τελευταίο κομμάτι, μπορούμε να αλλάξουμε την πρόταση από ερώτηση σε σχόλιο.

48 ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΑΠΛΑ Γιατί βοηθάει όταν απλουστεύουμε την ομιλία μας για να μοιάζει με αυτή του παιδιού μας; Το παιδί νιώθει άνετα με τον τρόπο που μιλάει. Δε νιώθει ότι πρέπει να χρησιμοποιήσει κι εκείνο δύσκολο λεξιλόγιο και προτάσεις απ’ ότι είναι έτοιμο. Δε δυσκολεύεται να καταλάβει τι του λέτε, οπότε οι απαιτήσεις όσον αφορά την κατανόηση παραμένουν μειωμένες. ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΊΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΕΙ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΕΙ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΟΥ.

49 ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΑΠΛΑ Τα παιδιά που τραυλίζουν δυσκολεύονται πιο πολύ: Όταν προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν δύσκολες λέξεις για τις οποίες δεν είναι ακόμα τελείως σίγουρα. Όταν προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερες προτάσεις τις οποίες πρέπει να οργανώσουν καλά στο μυαλό τους.

50 ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΑΠΛΑ Πόσο απλά πρέπει να μιλάμε; Προσέξτε πώς μιλάει το παιδί σας; Από πόσες λέξεις αποτελούνται οι προτάσεις του; Τι λεξιλόγιο χρησιμοποιεί;

51 ΑΡΓΗ ΟΜΙΛΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΣΕΙΣ Του δίνεται περισσότερος χρόνος να σκεφτεί αυτό που θέλει να πει. Του δίνεται περισσότερος χρόνος να οργανώσει και να προετοιμάσει αυτό που προσπαθεί να πει. Του είναι πιο εύκολο να καταλάβει τι λέτε. Του δίνεται η αίσθηση ότι υπάρχει άφθονος χρόνος να μιλήσει και ότι δε χρειάζεται να βιαστεί Του δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσει με τους δικούς του ρυθμούς Γενικά, όταν τα παιδιά μιλάνε πιο αργά, έχουν και καλύτερη ροή στην ομιλία

52 ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Βοηθούν να διατηρηθεί το παιχνίδι στους ρυθμούς του παιδιού Ενθαρρύνει το παιδί να πάρει αποφάσεις Βοηθάει το παιδί να αναπτύξει τις ικανότητές του στο παιχνίδι, την φαντασία του, την αυτοπεποίθησή του, καθώς και τις ικανότητές του για να λύνει προβλήματα.

53 ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Παρακολουθήστε περισσότερο Καθίστε λίγο πιο πίσω και παρακολουθήστε Προσέξτε τι κάνει το παιδί σας με τα παιχνίδια. Μπορεί να μη χρησιμοποιεί τα παιχνίδια με τον τρόπο που περιμένατε Μπορεί να χρησιμοποιεί το παιχνίδι για να μάθει και να ανακαλύψει καινούρια πράγματα Αντισταθείτε στον πειρασμό να διορθώσετε κάποια πράγματα. Αφήστε το παιδί σας να προσπαθήσει να βρει τη λύση από μόνο του.


Κατέβασμα ppt "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ  Αξιολόγηση: αξιολόγηση του παιδιού. Συμπεριλαμβάνεται και ανάλυση της συμπεριφοράς του τραυλισμού."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google