Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΙΑΡΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΙΑΡΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΙΑΡΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

2 ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

3

4 “Αναζητούνται λύσεις. Καμιά ιδέα δεν θεωρείται τρελή” «Εάν μια καταχώρηση στις μικρές αγγελίες θα μπορούσε να συνοψίσει το παγκόσμιο ενεργειακό πρόβλημα, αυτή θα ήταν η μορφή της. Οι ειδικοί γενικά συμφωνούν ότι η σημερινή εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα δεν είναι βιώσιμη. Ήδη η τιμή του πετρελαίου αγγίζει τα $100 και τα πολλά εκατομμύρια των Κινέζων και των Ινδών που αναμένεται να βγουν στους δρόμους στις προσεχείς δεκαετίες δεν βρίσκονται ακόμα πίσω από το τιμόνι. Αν η φασαρία για την παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας φαίνεται σήμερα ως εκκωφαντική, περιμένετε να δείτε τι θα γίνει όταν αυτές οι χώρες γίνουν τόσο ανεπτυγμένες όσο η Δύση. Ταυτόχρονα, ακόμα με τις ακριβές τιμές πετρελαίου, οι πηγές καθαρής ενέργειας όπως η ηλιακή και η αιολική – για να μην αναφερθούμε στο υδρογόνο, μια αδοκίμαστη τεχνολογία που μόλις βγήκε από τα σχεδιαστήρια – δεν θεωρούνται ικανές να αντικαταστήσουν το πετρέλαιο. Γι αυτό το λόγο, πολλοί ειδικοί μιλούν πλέον για τη δημιουργία μιας υβριδικής τεχνολογίας. Αντί λοιπόν να αντικαταστήσουμε εξολοκλήρου τους υδρογονάνθρακες, χρειάζεται να βρούμε τρόπους για να χρησιμοποιούμε λιγότερο πετρέλαιο – και να το χρησιμοποιούμε αποδοτικά. Αυτό σημαίνει το να αλλάξουμε τα πάντα, από το τι αυτοκίνητα οδηγούμε, μέχρι σε τι σπίτια κατοικούμε και πως παράγουμε και διανέμουμε τον ηλεκτρισμό. Είναι μια επανάσταση στο τρόπο σκέψης – και ξεκίνησε ήδη. Κοιτάξτε.» Πηγή: Newsweek, 6-13 Sept 2007

5 Περιβαλλοντικές προκλήσεις του αυτοκινήτου Ζήτηση ενέργειας Oil,Nuclear, Natural gas, Coal Renewable energy Ανάγκες Ποιότητα του Αέρα Αλλαγή κλίματος Εξάπλωση και στις αναπτυσσόμενες χώρες Μείωση ρύπων (NOx,CO,HC) Βιοτικό επίπεδο Νέες μορφές ενέργειας Μείωση CO 2

6 Τα όρια εκπομπών καυσαερίων γίνονται συνεχώς αυστηρότερα ΠΗΓΗ : BMW

7 Η θερμοκρασία της γης αυξάνεται λόγω φαινομένου θερμοκηπίου EEA: 1900 – 2000: αύξηση κατά 0,6°C IPCC: 2000 – 2100 αύξηση °C

8 ...που οφείλεται στην αύξηση της συγκέντρωσης CO 2 στην ατμόσφαιρα ΠΗΓΗ : IPCC95 annual report 200 Year CO 2 density (ppmv) IPCC limit 550

9 ... που οδήγησε στην εθελοντική συμφωνία για μείωση CO2 στα καινούργια αυτοκίνητα Μείωση 22%

10 ... ενώ αναμένονται νέα, αυστηρότερα μέτρα Μεταφορές

11 ...που θα επιβάλλουν νέες τεχνολογίες Σύγχρονος βενζινοκινητήρας Συντελεστής Εκπομπών CO 2 Με άμεσο ψεκασμό (βενζίνη) Με άμεσο ψεκασμό (ντίζελ) Υβριδική κίνηση ( βενζίνη ) Υβριδική κίνηση ( ντίζελ ) Με κυψέλες καυσίμου (υδρογόνο) Υπάρχουσες Τεχνολογίες Υπάρχουσες Τεχνολογίες Νέες

12 Υβριδικά αυτοκίνητα Μπαταρία Ηλεκτρο- κινητήρας Κινητήρας εσωτερικής καύσης

13 Σειριακό Υβριδικό σύστημα = “Ηλεκτρικό αυτοκίνητο εφοδιασμένο με γεννήτρια που παίρνει κίνηση από κινητήρα εσ. καύσης” Ο κινητήρας κινεί τη γεννήτρια Η γεννήτρια παρέχει ρεύμα για το μοτέρ που κινεί τους τροχούς Κατά την επιβράδυνση: μοτέρ = γεννήτρια (επαναφορτίζει τη μπαταρία) G M Engine Inv HV Battery Σειριακό Υβριδικό σύστημα

14 Παράλληλο Υβριδικό σύστημα = –Ο κινητήρας κύρια πηγή κίνησης –Το μοτέρ υποβοηθά μόνο όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς ή ροπή Το μοτέρ δεν μπορεί να κινήσει από μόνο του το όχημα! Κατά την επιβράδυνση: –μοτέρ = γεννήτρια (επαναφορτίζει τη μπαταρία) MG Engine Inv HV Battery TM 12V Παράλληλο ή “Ήπιο” Υβριδικό σύστημα

15 Σειριακό/παράλληλο σύστημα ή “Ισχυρό” Υβριδικό σύστημα “Ισχυρό ” υβριδικό σύστημα = Συνεργασία –Ηλεκτρικό μοτέρ –Κινητήρα εσ. καύσης –Γεννήτρια Επιπλέον χωριστή γεννήτρια –Φορτίζει τη μπαταρία –Δίνει ρεύμα στο μοτέρ Δυνατότητα κίνησης με –Ηλεκτρικό μοτέρ μόνο –Συνδυασμό μοτέρ και κινητήρα HV Battery MG1 MG2 Engine Inv PS 12V

16 Αλληλοσυμπληρών ονται –Μοτέρ: - Υψηλή γραμμική ροπή, που αρχίζει από 0 rpm –Βενζινοκινητήρας: Υψηλή απόδοση σε υψηλές στροφές Ροπή Ταχύτητα οχήματος Μηχανής : Μοτέρ : Γιατί δύο κινητήρες ;

17 Πλεονεκτήματα υβριδικών αυτοκινήτων Σταμάτημα μηχανής Ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα Ηλεκτρική Κίνηση Υποβοήθηση κινητήρα Υβριδικό ΉπιοΔυνατό

18 50%  1. Μείωση κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 κατά 50% 90%  2. Μείωση λοιπών εκπομπών καυσαερίων κατά 90% από όρια Euro IV  3. Οδηγική συμπεριφορά καλύτερη ενός συμβατικού αυτοκινήτου  4. Ασφάλεια, αξιοπιστία,άνεση & ευχρηστία και ενός συμβατικού αυτ/του Στόχοι σχεδιασμού Prius

19 Ιστορικό του Toyota Prius PRIUS (Λατινικά) = πριν, προηγείται Toyota PRIUS = “Προηγείται της εποχής του” 1995 concept car –μηχανικό CVT –υπερ-πυκνωτής 1997 λανσάρισμα Ιαπωνία 2000 λανσάρισμα ΗΠΑ 2003 Prius II 2006 Prius III

20 Μπαταρία Κινητήρας ΜΕΚ Γεννήτρια Μονάδα διαίρεσης Ισχύος (e-CVT) Ηλεκτρο- κινητήρας Εναλλακτής/ μετασχηματιστής Μηχανική ισχύςΗλεκτρική ισχύς Toyota Hybrid Synergy Drive ®

21 Κινητήρας 1.5-λίτρου, 16-βαλβιδες, DOHC VVT-i κύκλου Atkinson με βενζίνη (VVT-i με ειδική ρύθμιση ανοίγματος/ κλεισίματος βαλβίδων) Χαμηλές απώλειες και τριβές Βελτιστοποιημένος για μείωση κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων Βασικά Εξαρτήματα Toyota Hybrid Synergy Drive ®

22 Κύκλος Atkinson = Υψηλή θερμική απόδοση Θερμικός βαθμός απόδοσης = 38% (κύκλος Otto = ~35%) Βασικά Εξαρτήματα Toyota Hybrid Synergy Drive ®

23 Υβριδικό Κιβώτιο / Μονάδα Διαίρεσης Ισχύος Μονάδα πλανητικών γραναζιών επιτρέπει λειτουργία σε διαφορετικές στροφές κινητήρα εσ. καύσης γεννήτρια και ηλεκτρικό μοτέρ & τροχούς Μηχανισμός διαίρεσης Ισχύος (πλανητική μονάδα γραναζιών) MG1 MG2 Engine Μοτέρ (MG2) Γεννήτρια (MG1) Βασικά Εξαρτήματα Toyota Hybrid Synergy Drive ®

24 Μπαταρία Υψηλής Τάσης (HV) Μικρού σχετικά μεγέθους και βάρους (39 kg) Σε ασφαλή θέση στο χώρο αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα Επιτρέπει 0,41 m 3 χώρο αποσκευών Μπαταρία υψηλής τάσης Βασικά Εξαρτήματα Toyota Hybrid Synergy Drive ®

25 Μπαταρία Υψηλής Τάσης HV Νικελίου –υδριδίου μετάλλου (Ni-MH) 28 modules x 6 στοιχεία = 168 στοιχεία –168 στοιχεία x 1,2 V = 201,6 V DC Στοιχείο συντήρησης 28 modules Module (6 στοιχεία) στοιχείο (1,2 V) Βασικά Εξαρτήματα Toyota Hybrid Synergy Drive ®

26 Όταν ο διακόπτης EV είναι σε λειτουργία: –+/- 1 km –< 45 km/h σε επίπεδο δρόμο (με τη μπαταρία ΥΤ σε κανονική φόρτιση) Διακόπτης λειτουργίας ΕV Toyota Hybrid Synergy Drive ® Λειτουργία μόνο Ηλεκτρικό Μοτέρ

27 Aντιμετώπιση των μεγάλων περιβαλλοντικών προβλημάτων των πόλεων ρύποι & ποιότητα αέρα θόρυβος εκπομπές CO2 εξοικονόμηση ορυκτών καυσίμων Με όλα τα πλεονεκτήματα ενός συμβατικού αυτοκινήτου υψηλές επιδόσεις και οδηγική απόλαυση άνετοι χώροι για 5 άτομα & αποσκευές (0,41m3) αυτονομία 1000χλμ / δοχείο 45l αθόρυβο σε στάση και χαμηλές ταχύτητες ασφαλές (5* στο NCAP) αξιοπιστία (8-ετης εγγύηση) χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης Prius: ιδανικό για τις πόλεις

28 Σημαντικά διεθνή βραβεία Βενζινοκινητήρας με τον υψηλότερο βαθμό θερμικής απόδοσης στο κόσμο (κύκλος Atkinson) Εκπομπές HC + NΟx (ρύποι φωτοχημικού νέφους): οι χαμηλότερες στο κόσμο σε αυτοκίνητο με ΜΕΚ Πλήρης έλεγχος όλων των συστημάτων με τεχνολογία by-wire: Κλιματισμός και όλα τα βοηθητικά συστήματα είναι ηλεκτρικά 8-ετής εγγύηση: η μεγαλύτερη της αγοράς Σέρβις κάθε χλμ : ηλεκτρικά συστήματα χωρίς τακτική συντήρηση Προηγμένη μπαταρία Ni-MH: με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ισχύος μεγάλη διάρκεια ζωής, (>8 χρόνια) Prius: σημαντικές διακρίσεις

29 Prius: υπεροχή στις εκπομπές CO2 ΠΗΓΗ : Toyota Prius 104 g/km

30 Prius: φιλικό και στη τσέπη του καταναλωτή μειωμένη δαπάνη για καύσιμα κατά €500 - €1000/χρόνο απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας €168/χρόνο χωρίς περιορισμούς μονά-ζυγά (αποφυγή 2ου αυτοκινήτου) μεγάλη αξιοπιστία και χαμηλό κόστος βλαβών: μηχανικά και ηλεκτρικά συστήματα καλύπτονται με 8-ετή εγγύηση χαμηλό κόστος συντήρησης : σέρβις κάθε χλμ / υβριδικό σύστημα χωρίς τακτική συντήρηση

31 Υβριδικά: ο ανταγωνισμός ToyotaPrius (1997) Crown Mild HV(2001) Estima HV (2001) Prius NG(2006) Highlander (2005) LexusRX400h (2004) HondaInsight (2000) Civic ΙΜΑ(2002) Accord(2004) FordExlorer (2005) Mariner (2007) GMSaturn (2006) Mercedes Vision Grand Sports Tourer (2005) Nissan2008 (μετά την απόκτηση υβριδικής τεχνολογίας από την Toyota το 2005) Prius (1997) Estima HV (2001) Crown Mild HV (2001)

32 Προκλήσεις για τη διάδοση Αυξημένο κόστος αγοράς Χαμηλή γνώση κοινού για υβριδική τεχνολογία Λανθασμένες αντιλήψεις για αξιοπιστία και αυτονομία Το περιβάλλον ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ βασικό κριτήριο αγοράς νέου αυτοκινήτου

33 Good quality & reliability Well style d cars Good performance Comfortable cars Technically advanced cars Personality and character Innovative company Fun to dr i ve Good after sales service Concern for safety Recently launched interesting models Prestige make Extensive dealer network Reasonably priced Low running costs ΠΗΓΗ : Car Park Survey 2005 Environment Κριτήρια αγοράς αυτοκινήτου

34 DieselElectric Solar energy HydrogenHybrid Fuel cell- powered PetrolGas ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΕΡΙΚΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΛΙΓΑ Γνώση κοινού για τεχνολογίες αυτ/του

35 Σας ευχαριστώ για τη συμμετοχή ΜΙΑΡΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ


Κατέβασμα ppt "ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΙΑΡΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google