Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ. 2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ. 2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ. 2015

2 If you fail to prepare, you are preparing to fail. (Benjamin Franklin) Εαν αποτύχεις να προετοιμαστείς, προετοιμάζεσαι να αποτύχεις. (Βενιαμίν Φρανγκλίνος)

3

4 Διοίκηση Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών Διοίκηση Υπηρεσίες Χρηματοπιστωτικές Οργανισμός, Επιχείρηση, Στόχοι

5 Τί είναι το χρήμα; -Είναι οτιδήποτε έχει τρεις ιδιότητες : 1.Είναι δεκτό ως μέσον ανταλλαγής 2.Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο μέτρησης 3.Μπορεί να «αποθηκεύσει» αξία

6 Τί είναι ο οργανισμός ; -Σύνολο οργανωμένων ανθρώπων που εργάζονται συντονισμένα για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού. Στοιχεία του είναι : 1.Ο ξεκάθαρος σκοπός (στόχος) 2.Απαρτίζεται από ανθρώπους 3.Έχει δομή που καθορίζει τη συμπεριφορά των μελών του. Όταν ο οργανισμός έχει οικονομικούς στόχους, τότε ονομάζεται ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.

7 Τί είναι ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ; -Μια οργανωμένη προσπάθεια ανθρώπων που αποσκοπεί να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της με επαναλαμβανόμενο τρόπο, μέσω της ικανοποίησης των πελατών της. 1.Οργανωμένη προσπάθεια 2.Ικανοποίηση αναγκών 3.Κέρδος... 4.Επαναλαμβανόμενο κέρδος!!

8 Τραπεζικές Επιχειρήσεις -Οι επιχειρήσεις που έχουν σκοπό τη διαχείριση του χρήματος. -Βασική πηγή εσόδων τους αποτελεί το περιθώριο μεταξύ του επιτοκίου καταθέσεων και του επιτοκίου χορηγήσεων (spread). -Άλλη πηγή είναι οι προμήθειες από τραπεζικές εργασίες.

9 Χρειαζόμαστε τις Τράπεζες ; -«Αποθήκευση & φύλαξη» των χρημάτων -Παροχή ρευστότητας -Χρηματοδότηση επιχειρήσεων (ίδια κεφάλαια – ξένα κεφάλαια)

10 Σύγχρονες μορφές τραπεζικής δραστηριότητας -Universal Banking (παροχή πλήρους σειράς χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών – τραπεζικές, ασφαλιστικές, χρεωγράφων). -Λιανική Τραπεζική (πολλές, ομαδοποιημένες κατηγορίες τραπεζικών υπηρεσιών που απευθύνονται σε μεγάλη μάζα πελατών – retail). -Δάνεια -Καταθετικά προϊόντα -Πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες -Επενδύσεις και ασφαλίσεις -Αμοιβαία κλπ

11 Λιανική Τραπεζική, συνέχεια... -Απαιτούνται πολλά καταστήματα και πολλά προϊόντα -Απαιτείται επίσης στρατηγική διαχείρισης των καταστημάτων και των προϊόντων -Στόχος : Η βιωσιμότητα της επιχείρησης μέσω.... σωστής επιλογής, κοστολόγησης & τιμολόγησης, τοποθέτησης στην αγορά, αντιμετώπισης του ανταγωνισμού, αποτελεσματικού μάρκετινγκ

12 Σύγχρονες μορφές τραπεζικής δραστηριότητας -Private Banking (ειδικά πακέτα προϊόντων προσανατολισμένα σε ιδιώτες ή εταιρείες με «πλούτο». Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα στην τράπεζα και τον πελάτη.. -Direct Banking (η εξυπηρέτηση του πελάτη από μακριά – τηλ., Η/Υ, ΑΤΜ, συνδυασμός). -Άμεση εξυπηρέτηση του πελάτη χωρίς επίσκεψη στο κατάστημα -Μείωση εξόδων άρα ευελιξία στην τιμολογιακή πολιτική -Βελτίωση υπηρεσίας, π.χ. ταχύτητα

13 Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες – ένας ορισμός -Χ.Π.Υ είναι οι υπηρεσίες που παράγονται και παρέχονται απο την «οικονομική βιομηχανία», η οποία περιλαμβάνει μια ευρεία κατηγορία επιχειρήσεων που διαχειρίζονται χρήματα. -Παραδείγματα : τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, εταιρείες πιστωτικών καρτών, λογιστικές εταιρείες, επενδυτικές εταιρείες, εταιρείες επενδύσεων ακινήτων, επαγγελματικά ταμεία.

14 Μερίδιο αγοράς Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών -ΗΠΑ : το 10% των επιχειρηματικών κερδών το 1947  50% το 2010 (εκτός γεωργικής παραγωγής) -Μερίδιο στο ΑΕΠ από 2,5% στο 7,5% -Μέσος μισθός από $ 80.000 (1981) στα $ 360.000 (2011).

15 Οι Χ.Π.Υ στην Ελλάδα

16 Υπεύθυνος παροχής Χ.Π.Υ. (financial services manager) -Υπεύθυνος για την παροχή εξειδικευμένων συμβουλών και προτάσεων προς τη διοίκηση, τους συναδέλφους και τους πελάτες, ώστε αυτοί να παίρνουν σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις. -Μπορεί να ασχολείται με κατάρτιση προϋπολογισμών, πιστωτικής πολιτικής, πρόβλεψη οικονομικών μεγεθών, αξιολόγηση επενδύσεων, ελαχιστοποίηση οικονομικών κινδύνων, τήρηση λογιστικών βιβλίων, μελέτη μεθόδων μείωσης του κόστους, παροχή αναλύσεων, εκτέλεση ελέγχων κ.α.

17 Συστατικά μέρη της επιχείρησης

18 Εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης

19

20

21

22 Εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης

23 Είδη Επιχειρήσεων ; -Ανάλογα με το αντικείμενο απασχόλησης : 1.Πρωτογεννούς παραγωγής 2.Δευτερογεννούς παραγωγής 3.Τριτογεννούς παραγωγής 4.Μεικτές

24 Είδη Επιχειρήσεων ;

25 Τυπική Οργάνωση Χρημ. Ομίλου Πηγή : Οργ.& Διοίκ. Χ.Π. Ιδρυμάτων, Μ.Γλύκας et all

26 Η τράπεζα στο κέντρο... 1.Διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο φυσικής παρουσίας 2.Διαθέτει προϊόντα με τη μεγαλύτερη χρήση απο τους πελάτες 3.Κέντρο συντονισμού και αύξησης συνδυασμένων πωλήσεων 4.Τράπεζα συνήθως ο βασικός μέτοχος στις λοιπές εταιρείες

27 Χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) Σύναψη συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης κινητού εξοπλισμού και ακινήτων Χρηματοδοτική μίσθωση (financial leasing) Πώληση και επαναμίσθωση (sale & lease back) Χρημ. μίσθωση με τη συνεργασία προμηθευτών (vendor leasing) Διασυνοριακή μίσθωση (cross border leasing) Κοινοπρακτική μίσθωση (syndicated leasing) Χρημ. μίσθωση ακινήτων (property leasing)

28 Διαχείριση πιστωτικών καρτών Έκδοση και διαχείριση πιστωτικών καρτών και του δικτύου διάθεσής τους. Διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων Διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων (ΑΕΔΑΚ)

29 Αξιοποίηση ακινήτων Διαχείριση, αξιοποίηση και εκμετάλλευση ακινήτων του ομίλου Αντίστοιχες υπηρεσίες προς τρίτους Χρηματιστηριακή εταιρεία Διεξαγωγή χρηματιστηριακών συναλλαγών και συναφών εργασιών Διαχείριση επενδυτικών χαρτοφυλακείων Παροχή επενδυτικών συμβουλών και συμβουλών εισαγωγής εταιρειών στο χρηματιστήριο

30 Ασφαλιστική εταιρεία Ασφάλιση αυτοκινήτου Ασφάλιση πυρός Ασφάλιση μεταφορών Ασφάλιση σκαφών Ασφάλιση ατομικών και ομαδικών ατυχημάτων Ασφάλιση παραγωγής Ασφάλιση εσόδων απο επενδύσεις Ασφάλιση ασθενείας Ασφάλιση συνταξιοδοτικών προγραμμάτων

31

32 Οργάνωση & Διοίκηση (management) -Βασικά στοιχεία : -Αποδοτικότητα -Αποτελεσματικότητα Ποιά η διαφορά ;

33 Αποδοτικότητα & Αποτελεσματικότητα Αποδοτικότητα = Πόροι που αναμένεται να καταναλωθούν / πόροι που πραγματικά καταναλώνονται Αποτελεσματικότητα = κατα πόσο επιτυγχάνονται οι στόχοι της επιχείρησης............κατα την παραγωγή του προϊόντος (υπηρεσίας)

34 Αποδοτικότητα & Αποτελεσματικότητα Ένα παράδειγμα......

35 Βασικές λειτουργίες της Διοίκησης -Προγραμματισμός – λήψη αποφάσεων (διαδικασία καθορισμού των στόχων και της μελλοντικής πορείας δράσης για την επίτευξή τους) -Οργάνωση & Στελέχωση (κατανομή εργασίας μεταξύ ατόμων & ομάδων και ο συντονισμός τους) -Διεύθυνση (καθοδήγηση των ανθρώπων για την επίτευξη των στόχων) -Έλεγχος (διαδικασία σύγκρισης αποτελεσμάτων με «πρότυπα»)

36 Φιλοσοφία της Διοίκησης

37 Μορφές Οργάνωσης

38

39 Οργάνωση - λειτουργίες

40 Οργάνωση - πελάτες

41 Οργάνωση – κανάλια εξυπηρέτησης

42 Οργάνωση – πελάτες/λειτουργίες

43 Οργάνωσης-ομάδες εργασίας

44 Οργάνωσης- τυπική ολοκληρωμένη δομή

45 Τί είναι το προϊόν ; -Το μέσο με το οποίο καλύπτουμε μια ανάγκη μας -Μπορεί να είναι ΥΛΙΚΟ ή ΑΫΛΟ

46 Τα επίπεδα του προϊόντος

47 Στρατηγικές και κύκλος ζωής νέα ιδέα / βελτίωση προϊόντος έρευνα αγοράς έξοδα ανάπτυξης νέα ιδέα / βελτίωση προϊόντος έρευνα αγοράς έξοδα ανάπτυξης χαμηλές τιμές/ζημίες έξοδα προώθησης λίγοι ανταγωνιστές ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ χαμηλές τιμές/ζημίες έξοδα προώθησης λίγοι ανταγωνιστές ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ & ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ ραγδαία αύξηση πωλήσεων έξοδα προώθησης είσοδος νέων ανταγωνιστών ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ ραγδαία αύξηση πωλήσεων έξοδα προώθησης είσοδος νέων ανταγωνιστών ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ σταθερότητα πωλήσεων υψηλά κέρδη πίεση ανταγωνιστών & πτώση τιμών ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΜΕΡΙΔΙΟΥ & ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΡΔΟΥΣ σταθερότητα πωλήσεων υψηλά κέρδη πίεση ανταγωνιστών & πτώση τιμών ΔΙΑΦΥΛΑΞΗ ΜΕΡΙΔΙΟΥ & ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΡΔΟΥΣ μείωση πωλήσεων μείωση ανταγωνιστών αποεπένδυση ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ μείωση πωλήσεων μείωση ανταγωνιστών αποεπένδυση ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ

48 Ικανοποίηση του πελάτη

49 Βαθμός ικανοποίησης Ποιότητα < Προσδοκία  απογοήτευση Ποιότητα = Προσδοκία  Ποιότητα > Προσδοκία  ικανοποίηση ενθουσιασμός !

50 Οι προσδοκίες συνάρτηση των... -Διαφήμισης -Πωλητών -Φήμη και εικόνα του προϊόντος -Πληροφορίες από τον κύκλο μας

51 ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ - ΑΓΟΡΑ ; Γεωγραφικός χώρος, δημογραφική ομάδα, κοινωνική ομάδα......συγκεκριμένο τμήμα του καταναλωτικού κοινού με κοινά χαρακτηριστικά που ενδιαφέρουν την επιχείρηση.

52 ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ - Η διαίρεση της αγοράς σε ομοιογεννή τμήματα πελατών, που το καθένα μπορεί να επιλεγεί και να αντιμετωπιστεί ως μικρότερη εξειδικευμένη αγορά.

53 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ - Καλύτερη μελέτη της αγοράς και εύρεση των ευκαιριών. - Καλύτερη προσαρμογή του μίγματος μάρκετινγκ. - Κατεύθυνση των πόρων της επιχείρησης στο πιο πολλά υποσχόμενο τμήμα της αγοράς

54 ΤΡΟΠΟΙ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

55 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ - Δυνατότητα μέτρησης του κοινού χαρακτηριστικού - Δυνατότητα εφαρμογής ενιαίας πολιτικής μάρκετινγκ - Το μέγεθος του τμήματος της αγοράς να δικαιολογεί τη διαφορετική μεταχείριση

56 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ - Γεωγραφικά κριτήρια - Δημογραφικά - Ψυχογραφικά / προσωπικότητας - Αγοραστική συμπεριφορά (αναζητούμενο όφελος, αγοραζόμενη ποσότητα, βαθμός χρήσης, κίνητρα, ευαισθησία τιμής, ευαισθησία διαφήμισης)

57 Στρατηγικές προσέγγισης αγοράς - Αδιαφοροποίητο μάρκετινγκ - π.χ. κοινή τραπεζική κατάθεση διαθέσιμη σε όλους - Διαφοροποιημένο μάρκετινγκ - π.χ. τραπεζική μεγάλων πελατών (private banking) - Συγκεντρωμένο μάρκετινγκ - π.χ. οίκοι αξιολόγησης

58 Στρατηγικές προσέγγισης αγοράς

59 Από τί εξαρτάται η προσέγγιση της αγοράς ; 1. Ομοιογένεια των καταναλωτών 2.Τα μέσα της επιχείρησης 3.Το στάδιο του προϊόντος στον κύκλο ζωής 4.Στρατηγική των ανταγωνιστών

60 ...τοποθέτηση προϊόντος

61 Τοποθέτηση Προϊόντος  Δημιουργία εικόνας – «κατάληψη θέσης» στο μυαλό του καταναλωτή. Μπορεί να γίνει χρησιμοποιώντας διάφορες διαστάσεις, όπως : τιμή, ποιότητα, ταχύτητα εξυπηρέτησης, αξιοπιστία.

62 Διαστάσεις Τοποθέτησης Προϊόντων στην αγορά

63 Τοποθέτηση προϊόντος (product positioning)

64 Τοποθέτηση Τράπεζας - Ποιές διαστάσεις θα χρησιμοποιούσατε για την τοποθέτηση των ελληνικών τραπεζών ; - Κάντε την τοποθέτηση....

65 Ωφέλη από την Τοποθέτηση Προϊόντος - Αναγνώριση σημαντικών διαστάσεων σε μια κατηγορία προϊόντων - Αναγνώριση υποκατάστατων – ανταγωνιστών - Εντοπισμός διαφοροποιημένων μαρκών - Απεικόνηση τμηματοποίησης αγοράς - Εντοπισμός κενών στην αγορά, ευκαιριών για νέα προϊόντα

66 Στρατηγικές Τοποθέτησης - Τοποθέτηση βάσει χαρακτηριστικού - Τοποθέτηση βάσει ωφέλειας - Τοποθέτηση βάσει τιμής/ποιότητας - Τοποθέτηση βάσει ανταγωνισμού - Τοποθέτηση βάσει εφαρμογής/χρήσης - Τοποθέτηση βάσει χρήστη προϊόντος - Τοποθέτηση βάσει κατηγορίας - Υβριδική τοποθέτηση

67 Λάθη Τοποθέτησης - Υπο-τοποθέτηση : η αγορά δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορετικότητα του προϊόντος - Υπερ-τοποθέτηση : η αγορά έχει τοποθετήσει σε πολύ υψηλότερη θέση τη συγκεκριμένη μάρκα - Συγκεχυμένη τοποθέτηση : σύγχιση στην αγορά για το προϊόν - Αμφίβολη τοποθέτηση : αμφιβολία για την εικόνα του προϊόντος

68 Eπανατοποθέτηση Μπορεί να επιδιώκεται λόγω : - Αλλαγών στη δραστηριότητα των ανταγωνιστών - Αλλαγών στις καταναλωτικές ανάγκες και επιθυμίες - Αλλαγών στη νομοθεσία που σχετίζεται με το προϊόν Στρατηγικές τοποθέτησης - Στους υπάρχοντες πελάτες - Σε νέους πελάτες - Καινοτομική επανατοποθέτηση - Υποβίβαση θέσης ανταγωνιστή

69 Ταξινόμηση Προϊόντων  Υλικά (αγαθά) – Άϋλα (υπηρεσίες)  Διαρκή – Μή Διαρκή (ταχείας κυκλοφορίας – FMCG)  Καταναλωτικά (ευκολίας, επιλογής, εξειδικευμένα) - Βιομηχανικά

70 Ταξινόμηση Προϊόντων

71 Ταξινόμηση Προϊόντων & Στρατηγικές Μάρκετινγκ


Κατέβασμα ppt "ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΛΟΧΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ. 2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google