Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής

2 ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Είναι ο δρόμος (μετά+οδός) που ακολουθούμε για να επιτύχουμε τον διδακτικό σκοπό. Εξαρτάται από –τον σκοπό που θέτει ο διδάσκων. –τη φύση του διδακτικού αντικειμένου. –Το μαθησιακό περιβάλλον.

3 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μονολογική ή Διαλογική; Μονολογική/μετωπική διδασκαλία: Εισήγηση, διάλεξη, επίδειξη, διήγηση. Η ακρόαση έχει όρια … εκτός αν είσαι καλός αφηγητής! Διάλογος: ερωταποκρίσεις, καταιγισμός ιδεών [brain storming], μαιευτική. Είναι απαραίτητος αλλά όχι πανάκεια.

4 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διερευνητικές - συμμετοχικές Διερευνητική-ανακαλυπτική μέθοδος [inquiry based learning] (εποικοδομισμός [constructivism] - μάθηση διά της εμπειρίας - πειραματικές και αναλυτικές δεξιότητες). Έρευνα πεδίου [field research] Μελέτη περίπτωσης [case study] (επαγωγικά στην διήκουσα αρχή ή τον νόμο). Σχέδια εργασίας [project method]: Επιλογή του θέματος, Συγκεκριμενοποίηση στόχων, Σχεδιασμός, Αναζήτηση πηγών, Εκτέλεση, Παρουσίαση, Αξιολόγηση. Επίλυση προβλήματος [problem-based learning] (χωρίς επίβλεψη): Κατανόηση, Σχέδιο επίλυσης, Εκτέλεση, Ανασκόπηση και αξιολόγηση. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος [g roup project ].

5 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διερευνητικές - συμμετοχικές Μικροδιδασκαλία [microteaching] (μεταγνωστικές δεξιότητες) Πειραματική – εργαστηριακή μέθοδος (φυσικές επιστήμες). Παιχνίδια ρόλων [Role-playing game] (δραματοποίηση). Εκπαιδευτικές – επιμορφωτικές επισκέψεις – συνεντεύξεις. Κριτικός στοχασμός [critical thinking] (αμφισβήτηση σε κάθε αυθεντία). Χρήση δικτυακών μέσων (forum, wiki, ιστολόγια – ασύγχρονη εκπαίδευση).

6 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Προβληματισμός Η εφαρμογή μεθόδων διδασκαλίας προϋποθέτει ότι θέλουμε να κάνουμε διδασκαλία! Μπορούμε να συναγωνιστούμε τα σύγχρονα μέσα πληροφόρησης και επικοινωνίας; Οτιδήποτε «σύγχρονο» είναι καλό; Υπάρχει πρόοδος χωρίς παράδοση; Μπορεί το «προοδευτικό» να υπηρετεί τον καπιταλισμό; Η μάθηση προϋποθέτει τον έρωτα. βλ. απόσπασμα συνέντευξης Καστοριάδη: http://www.ellopos.gr/player.asp?vpl=media/paideia.mp3.

7 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Για τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας: Aντώνη Δανασσή-Aφεντάκη, Σύγχρονες τάσεις της αγωγής, Αθήνα, 1997. Ηλία Ματσαγγούρα, Στρατηγικές Διδασκαλίας: Από την Πληροφόρηση στην Κριτική Σκέψη, εκδ. Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός, 1998. Κριτική για την σύγχρονη εκπαίδευση: Νατάσα Πολονύ, Τα χαμένα παιδιά μας, εκδ. Πόλις, 2006. Ζαν Κλωντ Μισεά, Η εκπαίδευση της αμάθειας, εκδ. Βιβλιόραμα, 2002.


Κατέβασμα ppt "ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google