Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Φύτρος Κωνσταντίνος – Εκπαιδευτικός Μέλος συγγραφικής ομάδας βιβλίου πληροφορικής Γυμνασίου Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β ’ Αθήνας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Φύτρος Κωνσταντίνος – Εκπαιδευτικός Μέλος συγγραφικής ομάδας βιβλίου πληροφορικής Γυμνασίου Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β ’ Αθήνας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Φύτρος Κωνσταντίνος – Εκπαιδευτικός Μέλος συγγραφικής ομάδας βιβλίου πληροφορικής Γυμνασίου Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β ’ Αθήνας

2 Νέες έρευνες έχουν δείξει ότι : Οι άνθρωποι που διακατέχονται από άγχος, πιστεύουν ότι έχουν ανάγκη περισσότερο προσωπικό χώρο από τους υπόλοιπους, η μελέτη προσδίδει φυσικά όρια στο χώρο που περιβάλλει το ανθρώπινο σώμα, που όταν αυτό νιώθει ότι παραβιάζεται, κάνει τα άτομα να νιώθουν άβολα με αυτό. Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι τα άτομα με αγχώδη χαρακτηριστικά, χρειάζονται ένα μεγαλύτερο διαπροσωπικό χώρο. Έρευνα δείχνει την αμυντική απόκριση ενός ατόμου σε επικίνδυνα ερεθίσματα σε διάφορες αποστάσεις μακριά από το πρόσωπο. Τα άτομα με υψηλότερες βαθμολογίες άγχους αντέδρασαν πιο έντονα όταν οι διεγέρσεις ήταν 20 cm μακριά από το πρόσωπο τους.

3 ανάγκη Όπως όλα τα πλάσματα του ζωικού βασιλείου, έτσι και ο άνθρωπος νιώθει την ανάγκη να επισημάνει μια περιοχή ως αποκλειστικά δική του. Είναι μάλλον μια έμφυτη τάση που σκοπό έχει να μας προστατέψει από πιθανούς κινδύνους. Αν κάποιος εισβάλλει στον προσωπικό μας χώρο χωρίς άδεια, γνωρίζοντας πως αυτός είναι δικός μας τότε αυτόματα μπορεί να θεωρηθεί ως ένας πιθανός εχθρός. Από παλιότερες έρευνες έχει διαπιστωθεί ότι αυτός ο χώρος - γνωστός ως διαπροσωπικός χώρος – ορίζεται σε 20 cm έως 40 cm μακριά από το πρόσωπο.

4 Μέσα στη δίνη των αλλαγών που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της εφηβείας ένα από τα σημαντικότερα θέματα στις σχέσεις γονιών – παιδιών φαίνεται να είναι τα όρια. Ένα θέμα που δημιουργεί συχνά δυσκολίες και συγκρούσεις. Συνήθως οι δυσκολίες με τους εφήβους σ ’ αυτό το θέμα αφορούν κυρίως : την προσωπική ζωή και τον προσωπικό χώρο του εφήβου, τις παρέες του, τη σχολική επίδοση, την επιλογή του επαγγέλματος την προσαρμογή του στις κοινωνικές συνθήκες ή τη σχέση τους με την εξουσία ( οπότε κάποιες φορές έχουμε παραβατική συμπεριφορά ή παράνομες πράξεις )

5 Ένα από τα πιο γνωστά βιβλία για το θέμα αυτό είναι το “The Hidden DImension” του Edward Hall. O Hall έπειτα από μελέτη του φαινομένου αυτού στις δυτικές κοινωνίες κατέληξε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα θεωρία.The Hidden DImension Σύμφωνα με αυτή, ο χώρος γύρω από το κάθε άτομο χωρίζεται αυτόματα σε διαφορετικές ζώνες, καθεμία από τις οποίες έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά όσον αφορά τον βαθμό της “ ιδιωτικότητάς ” τους Οριοθέτηση του προσωπικού χώρου

6

7 Απόσταση μεγάλης οικειότητας (0-0.5 μέτρα ) Σε αυτή την απόσταση όπου μπορεί να υπάρξει και σωματική επαφή, υπάρχει μεγάλος βαθμός έκθεσης του ατόμου. Προσωπική απόσταση (0.5-1.25 μέτρα ) Πρόκειται για μία μεταβατική περιοχή μεταξύ της οικείας επαφής και της τυπικής συμπεριφοράς. Αποτελεί την νόρμα για της καθημερινές αλληλεπιδράσεις με φίλους και γνωστούς. Και σε αυτήν το άγγιγμα είναι εφικτό. Κοινωνική απόσταση (1.25 – 4 μέτρα ) Αυτή ονομάζεται κα τυπική απόσταση και εφαρμόζεται σε ανθρώπους που το υποκείμενο δεν γνωρίζει καλά ή σε επαγγελματικές αλληλεπιδράσεις – παράδειγμα η απόσταση κάποιου γραφείου Δημόσια απόσταση (4 – 8 μέτρα ) όπου οι νύξεις επικοινωνίας είναι πολύ χονδρικές – παράδειγμα μία αίθουσα διαλέξεων όπου η απόσταση επικοινωνίας με το κοινό θεωρείται μεγάλη Η διαπροσωπική απόσταση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να σηματοδοτήσει οικειότητα και να μεταδώσει πληροφορίες σχετικές με την συμπάθεια. Ο ορισμός του προσωπικού χώρου

8

9 αληθινό μας πρόσωπο Στο σπίτι μας είμαστε ο εαυτός μας, στο σπίτι μας φοράμε το αληθινό μας πρόσωπο. Ούτε το κοινωνικό, ούτε το επαγγελματικό. Στο σπίτι μας δείχνουμε τον αληθινό μας εαυτό. Στον έξω κόσμο πρέπει να ακολουθούμε κάποιες συγκεκριμένες συμπεριφορές. Δεν μπορούμε να είμαστε άναρχοι και χαοτικοί, για παράδειγμα. Στον προσωπικό μας χώρο όμως έχουμε το δικαίωμα και την επιλογή να το κάνουμε. Πώς σχετίζεται όμως η διαμόρφωση του προσωπικού μας χώρου με τον χαρακτήρα μας ; καταφύγιο Θεωρούμε τον προσωπικό μας χώρο ως καταφύγιο. Καταφύγιο από ποιόν ;

10 Γενικά όλα τα φυσικά φαινόμενα συμβαίνουν και εξελίσσονται στον χώρο και στον χρόνο. Άνθρωποι, ζώα και φυτά καθώς και κάθε λογής αντικείμενα κινούνται στο χώρο αλλάζοντας κάθε φορά θέση. Ο χρόνος αλλάζει τον χώρο ή τα όρια του Η θέσπιση ορίων είναι μια διαδικασία που διαρκεί σε όλη μας τη ζωή, έτσι μαθαίνουμε τι είναι σωστό και τι είναι λάθος τι μας ταιριάζει και τις μας απωθεί, τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται, τι μας κάνει αποδεκτούς και τι μας απομακρύνει από τους άλλους Τα όρια χαράζουν τη διαφορά ανάμεσα στην προσέγγιση και την απομάκρυνση, στην εμπιστοσύνη και την αμφιβολία, στη γνώση και την άγνοια. Τα παιδιά από τα 3 ως τα 12 χρόνια παίζουν μαζί στην αυλή του σχολείου ή στη γειτονιά. Στην περίοδο του Δημοτικού, υπάρχει μία σημαντική αλλαγή, το ξεκίνημα της δημιουργίας ομάδων – παρεών. Οι παρέες αποτελούνται από μέλη που αισθάνονται μία μεγάλη επιθυμία να ανήκουν σε μία κοινωνική ομάδα με δικές τους, κοινές συνήθειες και συμπεριφορές αναπτύσσοντας ταυτόχρονα ξεκάθαρους και διακριτούς ρόλους που συνήθως έχει και ιεραρχική δομή.

11

12 Η εγγύτητα π εριλαμβάνει στάσεις και συμ π εριφορές ό π ως είναι η αλληλε π ίδραση ενός ατόμου με κά π οιο άλλο, η ε π ικοινωνία, η συνεργασία και ο αυθορμητισμός. Η α π όσταση π εριλαμβάνει συμ π εριφορές α π οχωρισμού, οριοθέτησης, δημιουργίας και διαφύλαξης π ροσω π ικής ταυτότητας καθώς και της αυθεντικότητας. Η θέση ισχύος ασχολείται με συμ π εριφορές ό π ως είναι η υ π ευθυνότητα, η καθοδήγηση, η διδασκαλία και η συμβουλή π ρος άλλα άτομα Η θέση αδυναμίας σημάνει τα π εινότητα στο καθήκον, ευγνωμοσύνη, εμ π ιστοσύνη καθώς και αναζήτηση φροντίδας και π ροστασίας Η διαδικασία δημιουργίας σχέσεων Θεωρία των τύπων

13 Έρευνα σε 38 μαθητές 16 ετών

14 SEX FrequencyPercentValid Percent Valid Α 1642,142,142,1 Κ 2257,957,9100,0 Total38 Total38100,0100,0

15 Report SEXINTIMATEPERSONAL Α Mean7,4428,00 N1616 Std. Deviation10,45034,027 Κ Mean8,1419,86 N2222 Std. Deviation6,25925,079 TotalMean7,8423,29 N3838 Std. Deviation8,16229,034

16 INTIMATE 037,97,9 ValidFrequencyPercent 037,97,9 112,62,6 2410,510,5 3513,213,2 437,97,9 5718,418,4 612,62,6 712,62,6 825,35,3 925,35,3 1012,62,6 1112,62,6 1412,62,6 20410,510,5 3012,62,6 3512,62,6 Total38100,0100,0

17 PERSONAL ValidFrequencyPercent 012,6 225,3 325,3 425,3 5410,5 812,6 912,6 10923,7 1212,6 1537,9 2012,6 2312,6 2512,6 3012,6 3512,6 4012,6 6012,6 8025,3 9012,6 10025,3 Total38100,0

18 Υπάρχει δυσκολία στην διδασκαλία περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων στους μαθητές, τόσο στην έννοια των προσωπικών δεδομένων όσο και στον τρόπο που αυτή η έννοια συνδέεται με την ιδιωτική τους ζωή σε καθημερινή βάση : Συμβουλές - Απαγορεύσεις « Πρέπει » – « να μην » - « μάθε » – « πρόσεχε » – « πρόβλημα » Προβλήματα με την εφηβεία, μοναχικότητα « τα ξέρω όλα », εγωισμός « δεν έχω κάτι κρυφό » Π ΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ περί Π ΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ

19 Τα π ροσω π ικά σου δεδομένα είναι όλες οι π ληροφορίες π ου αναφέρονται σε σένα. Είναι το όνομά σου, η διεύθυνσή σου, ο αριθμός του κινητού σου, το σχολείο στο ο π οίο π ηγαίνεις, τα μέρη ό π ου ταξιδεύεις, τα αντικείμενα π ου αγοράζεις, το π ροφίλ σου στο facebook, οι φωτογραφίες σου α π ό π έρυσι το καλοκαίρι, το βίντεο της π αρέας σου α π ό τη χθεσινή γιορτή... Γι ’ αυτό π ρέ π ει να μ π ορείς να ε π ιλέγεις π οιες π ληροφορίες δίνεις στους άλλους και π οιες κρατάς μόνο για τον εαυτό σου. Γι ’ αυτό π ρέ π ει να μ π ορείς να ε π ιλέγεις π οιες π ληροφορίες δίνεις στους άλλους και π οιες κρατάς μόνο για τον εαυτό σου. Αν δεν π ροσέξεις π ώς και π ού τα δημοσιο π οιείς ή αν π έσουν σε λάθος χέρια, τα π ροσω π ικά σου δεδομένα μ π ορούν να χρησιμο π οιηθούν α π ό κά π οιους για να σε δυσφημίσουν ή να σε φέρουν σε δύσκολη θέση, α π οκαλύ π τοντας ιδιωτικές σου στιγμές... Αν δεν π ροσέξεις π ώς και π ού τα δημοσιο π οιείς ή αν π έσουν σε λάθος χέρια, τα π ροσω π ικά σου δεδομένα μ π ορούν να χρησιμο π οιηθούν α π ό κά π οιους για να σε δυσφημίσουν ή να σε φέρουν σε δύσκολη θέση, α π οκαλύ π τοντας ιδιωτικές σου στιγμές... Οι π ληροφορίες αυτές είναι δυνατόν να δυσκολέψουν τη ζωή σου στο μέλλον, π. χ. όταν θα ψάχνεις για δουλειά ή θα θες να σ π ουδάσεις στο π ανε π ιστήμιο ή να π άρεις δάνειο α π ό μία τρά π εζα. Οι π ληροφορίες αυτές είναι δυνατόν να δυσκολέψουν τη ζωή σου στο μέλλον, π. χ. όταν θα ψάχνεις για δουλειά ή θα θες να σ π ουδάσεις στο π ανε π ιστήμιο ή να π άρεις δάνειο α π ό μία τρά π εζα. Πρακτικές συμβουλές ………… Π ΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ περί Π ΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Δ ΕΔΟΜΕΝΩΝ

20 Ο σεβασμός και η προστασία της αξιοπρέπειας, της ιδιωτικής ζωής, του χώρου του και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας αποτελούν θεμελιώδη και πρωταρχική επιδίωξη κάθε δημοκρατικής κοινωνίας. δημοκρατικής Με την πάροδο του χρόνου, η τεράστια πρόοδος στον τομέα της πληροφορικής, η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, οι νέες μορφές διαφήμισης και ηλεκτρονικών συναλλαγών και η ανάγκη της ηλεκτρονικής οργάνωσης του κράτους έχουν σαν συνέπεια την αυξημένη ζήτηση προσωπικών πληροφοριών από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. πληροφορικής διαφήμισης Η ανεξέλεγκτη καταχώριση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων σε ηλεκτρονικά και χειρόγραφα αρχεία υπηρεσιών, εταιρειών και οργανισμών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην ιδιωτική ζωή του

21 Ο δικός μου χώρος είναι ένας τοίχος προστασίας Κάθε κύκλος είναι και μία ασπίδα, ένα firewall προστασίας μας. Να δημιουργούμε ασπίδα προστασίας, σαν τεχνική αποφόρτισης του χώρου μας και προστασίας του. Σαν μία μορφή Ψυχικής άμυνας και ενδυνάμωσης του εαυτού μας, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την αυτοάμυνά μας.

22 Η έννοια του Firewall ως έννοια του διαπροσωπικού χώρου φιλτράρει όλη την κυκλοφορία Προστατεύει από επιθέσεις. Επίσης, εάν συμβεί ένα πρόβλημα τότε εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα σε ένα άλλο που βρίσκεται σε σύνδεση με τον προβληματικό. προστατεύει από πολλές μορφές επιθέσεων και προσπάθειες εισβολής. Υπάρχουν πολλές μορφές επιθέσεων που δημιουργούνται καθημερινά και σας στοχεύουν. Εκτός και εάν δεν ενημερώνεστε συχνά, σίγουρα θα έχετε ακούσει για τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσουν. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου είναι πάντα εκεί έξω και σχεδιάζουν τρόπους να ελέγξουν τα προσωπικά δεδομένα σας. Το Firewall είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος να προστατευτείτε από τέτοιες επιθέσεις.

23 Στόχος μας είναι η ενδυνάμωση των ατόμων και όχι μόνο η αντιμετώπιση. Ενδυναμώνω σημαίνει ισχυροποίηση, ενίσχυση, ενθάρρυνση, ισχυροποίηση, τόνωση. Μέσω της διαπροσωπικής απόστασης, μεταδίδονται στο άτομο οι δεξιότητες και συνήθειες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη συμμετοχή του στην κοινωνία στην οποία ανήκει.\ Κοινωνικοποίηση είναι η εσωτερίκευση των κοινωνικών κανόνων και αξιών, η αφομοίωση δηλαδή από το άτομο, των προτύπων συμπεριφοράς που κάθε κοινωνία ή κοινωνική ομάδα θεωρεί αποδεκτά διαμέσου της οικειότητας και της απόστασης.

24 Φύτρος Κωνσταντίνος – Εκπαιδευτικός kostasfytros63@gmail.com Μέλος συγγραφικής ομάδας βιβλίου πληροφορικής Γυμνασίου Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β ’ Αθήνας


Κατέβασμα ppt "Φύτρος Κωνσταντίνος – Εκπαιδευτικός Μέλος συγγραφικής ομάδας βιβλίου πληροφορικής Γυμνασίου Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β ’ Αθήνας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google