Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα

2 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΖΙΝΟ

3 Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός καζίνο αποτελεί την ειδική εκείνη μορφή που στηρίζεται στην παροχή υπηρεσιών και δραστηριοτήτων οι οποίες εξυπηρετούν τα άτομα που επισκέπτονται το καζίνο”

4 Βασικά στοιχεία  Σκοποί/ Στόχοι: Η συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια και η διαβίωση σ’ ένα τεχνητό περιβάλλον ευζωίας και πλούτου.  Οργάνωση/ Διαχείριση: Σε σχέση με τους τύπους χωροθέτησης καζίνο: --Περιοχές με ιστορική παράδοση στη λειτουργία καζίνο. --Περιοχές τουριστικής ανάπτυξης. --Μεγάλα αστικά κέντρα. --Υποβαθμισμένες παραγωγικά περιοχές και αστικά κέντρα της υπαίθρου. --Περιοχές ή επιχειρήσεις με ειδικό θεσμικό καθεστώς (π.χ. κρουαζιερόπλοια).

5 Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Υπηρεσίες, υποδομές, πρόσβαση --Εγκαταστάσεις: Οι επιχειρήσεις καζίνο συνδυάζονται με τουριστικές υποδομές όπως ξενοδοχειακά καταλύματα, εστιατόρια και άλλες μορφές επιχειρηματικής δράσης που αφορούν τον τουρισμό και ενέχουν στοιχεία πολυτέλειας και υψηλού κύρους. --Προσπελασιμότητα: Απαιτείται καλό οδικό δίκτυο.  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Άνετο, διακριτό από τον ανταγωνισμό και ποιοτικό περιβάλλον. --Ποικιλία παράλληλων δραστηριοτήτων. --Δυνατότητα κάλυψης αναγκών άλλων μελών της οικογενείας (π.χ. παιδιών)

6 Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Συνδυάζεται συνήθως με τον τουρισμό μικρής διαρκείας και σε αποστάσεις σχετικά μικρές από τον τόπο μόνιμης διαμονής.  Χρονική διάσταση. Συνδυάζεται συνήθως με τον τουρισμό μικρής διαρκείας δύο ή τριών ημερών. Επιμηκύνει την τουριστική περίοδο.  Αγορά –Στόχος. Συνήθως είναι μέσης ή υψηλής εισοδηματικής κλίμακας άτομα κυρίως «άνω των 40».  Τουριστικό πακέτο: --Διαμονή. Συνήθως σε ξενοδοχεία πρώτης κατηγορίας (ειδικά αν περιλαμβάνει και το καζίνο) που παρέχουν σε παίχτη όλες τις ανέσεις. --Μεταφορά-transfer. Για να υπάρχει κίνητρο να μεταβεί ο τουρίστας στο καζίνο, υπάρχει πούλμαν που μεταφέρει τους ενδιαφερομένους.

7 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ/ΜΟΥΣΕΙΩΝ

8 Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός θεματικών πάρκων/μουσείων αφορά σε πάρκα ή ειδικού τύπου μουσεία που έχουν ως σκοπό να ψυχαγωγήσουν τους ενδιαφερομένους και τα οποία συγκεντρώνουν πληθώρα στοιχείων όπως αξιοθέατα και καταστήματα σε ένα ενιαίο σύνολο. Ένα πάρκο ψυχαγωγίας ή θεματικό μουσείο συνδέεται συνήθως με κάποια ειδικά χαρακτηριστικά σχετικά π.χ με την παιδική ηλικία (πάρκο Ντίσνει) ή κάποιο ειδικό γεγονός ή παραγόμενο προϊόν (Μουσείο αυτοκινήτου, μουσείο παραγωγής σοκολάτας ”

9 Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Ενδιαφέροντα: Εικονική πραγματικότητα, επιστροφή στην παιδική ηλικία, συμμετοχή με λοιπούς επισκέπτες. --Μοναδικότητα τουριστικού προορισμού: Απαιτείται προσοχή στην επιλογή του τόπου που θα στεγάσει το θεματικό πάρκο π.χ. στα ιστορικά πάρκα πρέπει να έχει γίνει κάποιο ιστορικό γεγονός. --Πόλοι έλξης: Στοιχεία που κατεξοχήν οδηγούν τον τουρίστα στη χρησιμοποίηση του θεματικού τουρισμού σχετίζονται με τους πόρους (φυσικούς, πολιτισμικούς κ.λπ.). Ειδικά όσο αφορά στα θεματικά μουσεία: --Δίνεται μεγάλη έμφαση στον καινοτόμο και ολοκληρωμένο σχεδιασμό με μέλημα την δημιουργία μουσείων όχι με απλή έκθεση στις γυάλινες προθήκες μα με συνδυασμό ήχου, φωτισμού, τρισδιάστατης απεικόνισης --Βασικό το στοιχείο της αλληλεπίδρασης (παιχνίδια –ρόλοι για τουρίστες με αναπαράσταση σε βιωματικό επίπεδο καταστάσεων).

10 Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Καταγράφεται σε χώρους με αντίστοιχες ειδικές τουριστικές υποδομές. Τα θεματικά πάρκα έχουν ανάγκη καλών καιρικών συνθηκών.  Χρονική διάσταση. Προτιμώνται οι περίοδοι εκτός τουριστικής κίνησης.  Αγορά –Στόχος. Έχει διαπιστωθεί πώς το 80% των επισκεπτών σε θεματικά πάρκα αφορά τουρίστες που διαμένουν έως 2 ώρες μακριά.  Τουριστικό πακέτο: --Διαμονή. Συνήθως επιλέγονται ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών. --Μεταφορά-transfer. Διευκολύνεται η μετάβαση του ταξιδιώτη ως κίνητρο προσέλκυσης.

11 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΚΟΛΦ

12 Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός γκολφ έχει ως ειδικό κίνητρο το γκολφ και τις δραστηριότητες που αυτό συνεπάγεται για τα άτομα που έχουν αυτό το χόμπι.”

13 Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Υπηρεσίες, υποδομές --Υποδομή: Απαιτείται υψηλής ποιότητας ξενοδοχειακή και τουριστική υποδομή. --Σχεδιασμός: Απαιτείται υψηλής ποιότητα αρχιτεκτονική. --Σύνθετες υποδομές: Ξενοδοχεία πολυτελείας ή παραθεριστικές κατοικίες δίπλα στα γήπεδα γκολφ. --Εκπαίδευση: Σχολές γκολφ με σωστή οργάνωση και λειτουργία. --Λειτουργία: Όλο τον χρόνο, συνήθως υπό την μορφή κλειστών λεσχών.

14 Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Όπου υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.  Χρονική διάσταση. Προτιμώνται οι περίοδοι εκτός τουριστικής κίνησης.  Αγορά –Στόχος. Οι τουρίστες είναι μορφωμένοι, αναζητούν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, διαθέτουν πολύ υψηλό εισόδημα.  Τουριστικό πακέτο: --Διαμονή. Συνήθως επιλέγονται ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών. --Μεταφορά-transfer. Διευκολύνεται η μετάβαση του ταξιδιώτη ως κίνητρο προσέλκυσης.

15 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑΣ

16 Εννοιολογικό πλαίσιο “ Ο τουρισμός περιπέτειας έχει ως κίνητρα τις αθλητικές ή περιηγητικές δραστηριότητες οι οποίες συνδυάζουν την αναζήτηση συγκίνησης και συχνά περιέχουν κάποιο βαθμό κινδύνου σε ένα συνήθως απομακρυσμένο, ασυνήθιστο προορισμό υπαίθρου ”

17 Βασικά στοιχεία Ενδιαφέροντα ή δραστηριότητες του τουρισμού περιπέτειας (μερικά παραδείγματα): --Αναρρίχηση --Διαδρομές με ποδήλατα βουνού --Κατάβαση απότομων βράχων --Πέταγμα με αλεξίπτωτο πλαγιάς --Ελεύθερη πτώση --Πλεύση σε ποταμό με κανό ή καγιάκ --Κωπηλασία --Καταδύσεις --Διάσχιση φαραγγιών --Πεζοπορία --Ορειβασία --Ιστιοπλοΐα --Ιππασία --Τοξοβολία

18 Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Φυσικό και δομημένο περιβάλλον: O εν λόγω τουρισμός καταγράφεται από τροπικά δάση, στέπες, ορεινούς όγκους, υδάτινους πόρους κ.λπ. --Ασφάλεια: Βασικότατο στοιχείο προσέλκυσης τουρισμού.

19 Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Όπου υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.  Χρονική διάσταση. Προτιμώνται οι περίοδοι εκτός τουριστικής κίνησης, καλές καιρικές συνθήκες και διαρκεί συνήθως ένα σαββατοκύριακο.  Αγορά –Στόχος. Προσελκύει κυρίως νέους, συνήθως κατοίκους μεγαλουπόλεων, με καλή οικονομική επιφάνεια που αναζητούν διέξοδο από το στρες της καθημερινότητας.  Τουριστικό πακέτο: Το πακέτο διαμορφώνεται βάσει κινήτρου –ευχαρίστηση, πρόκληση, αυτοέλεγχος, προσωπική δοκιμασία-, ηλικίας, ιδιαίτερων συνηθειών (διατροφικών, ιατρικών), επιπέδου συμμετεχόντων (οικονομικού, πολιτιστικού) κ.λπ.

20 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ /MEGA EVENTS (αθλητικού και πολιτιστικού χαρακτήρα)

21 Εννοιολογικό πλαίσιο “ Tα mega events χαρακτηρίζονται από εκδηλώσεις που διοργανώνονται και λαμβάνουν χώρα για μιας μικρής διάρκειας χρονική περίοδο. Είναι εκδηλώσεις διεθνούς εμβελείας και κυρίως αθλητικού και πολιτιστικού περιεχομένου”

22 Τουριστική προσφορά – παράγοντες ανάπτυξης  Θέλγητρα, πόροι, ενδιαφέροντα --Η παραμονή των τουριστών σε μία μόνο περιοχή επί ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αναδεικνύει την σημασία των παράλληλων εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και επισκέψεων. --Έχει μεγάλη σημασία ο συνδυασμός φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος π.χ. οι αθλητικές διοργανώσεις απαιτούν υποδομές και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις ειδικές υπηρεσίες

23 Τουριστική ζήτηση– τάσεις  Χωρική διάσταση. Όπου υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.  Χρονική διάσταση. Διεξάγονται όλο τον χρόνο και ανάλογα τον τύπο του event την εποχή που μπορεί να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες.  Αγορά –Στόχος. Αφορά δύο ομάδες: το κοινό του event (φυσική παρουσία) και όσους βιώνουν έμμεσα το event (μη φυσική παρουσία).


Κατέβασμα ppt "ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΕΙΔΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ Πηγή: Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκριμπά, Ελ. (2011), “Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού”,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google