Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία. Δρ. Τουλούμης Κοσμάς Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

2 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Η διαχείριση του παρελθόντος ΠΑΡ(ΕΛΘ)ΟΝ

3 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Πόσα πόδια έχει ο ελέφαντας;

4 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Πολιτισμική συμπεριφορά σημαίνει… Επίγνωση και ευαισθητοποίηση για το πολιτιστικό περιβάλλον και τη διαχείρισή του (γνωστική) Επίγνωση και ευαισθητοποίηση για το πολιτιστικό περιβάλλον και τη διαχείρισή του (γνωστική) Διαμόρφωση στάσεων, αξιών και συναισθημάτων απέναντί του (συναισθηματική) Διαμόρφωση στάσεων, αξιών και συναισθημάτων απέναντί του (συναισθηματική) Διαμόρφωση κριτικής στάσης και συνείδησης ενεργού, συμμετοχικού πολίτη απέναντι σε ζητήματα πολιτισμικής διαχείρισης (ηθική) Διαμόρφωση κριτικής στάσης και συνείδησης ενεργού, συμμετοχικού πολίτη απέναντι σε ζητήματα πολιτισμικής διαχείρισης (ηθική)

5 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας «Παιχνίδια» ρόλων… Θέμα: Ύπαρξη ενός διλήμματος ή μιας σύγκρουσης. Θέμα: Ύπαρξη ενός διλήμματος ή μιας σύγκρουσης. Σενάριο: Είτε πραγματικό γεγονός (case study), είτε υποθετικό (προσομοίωση) Σενάριο: Είτε πραγματικό γεγονός (case study), είτε υποθετικό (προσομοίωση) Χαρακτηριστικά: ρεαλιστικό, ενδιαφέρον, σύντομο, προσαρμόσιμο, απλό Χαρακτηριστικά: ρεαλιστικό, ενδιαφέρον, σύντομο, προσαρμόσιμο, απλό Ξεκάθαροι ρόλοι Ξεκάθαροι ρόλοι

6 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Βήματα Εξήγηση της διαδικασίας στους μαθητές Εξήγηση της διαδικασίας στους μαθητές Επιλογή θέματος Επιλογή θέματος Συλλογή στοιχείων Συλλογή στοιχείων Διανομή ατομικών ή ομαδικών ρόλων Διανομή ατομικών ή ομαδικών ρόλων Συζήτηση για το αποτέλεσμα και τη λύση του θέματος Συζήτηση για το αποτέλεσμα και τη λύση του θέματος Βήματα ανάπτυξης ενός παιχνιδιού ρόλων

7 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αρχαιολογία και πολιτική Αρχαιολογία και πολιτική Αρχαιολογία και σύγχρονη κοινωνία Αρχαιολογία και σύγχρονη κοινωνία Αρχαιολογία και πολιτισμική διαχείριση Αρχαιολογία και πολιτισμική διαχείριση Οι «Άλλοι»: Αρχαιολογία και πολιτισμική διαφοροποίηση: Οι «Άλλοι»: Αρχαιολογία και πολιτισμική διαφοροποίηση: «Παιχνίδια ρόλων» με την Αρχαιολογία: Τράπεζα Θεμάτων

8 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αρχαιολογία και πολιτισμική διαχείριση Σενάριο: Είστε διευθυντής ενός μουσείου που κατέχει σημαντική συλλογή αιγυπτιακών αρχαιοτήτων σ’ ένα μικρό κράτος. Η κυβέρνηση της Αιγύπτου ζητά την επιστροφή των αντικειμένων αυτών στον τόπο της καταγωγής τους. Η επιβίωση του μουσείου σας, αλλά και η τουριστική οικονομία της πατρίδας σας, εξαρτάται άμεσα από αυτές τις αρχαιότητες καθώς αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο. Θα συνηγορούσατε υπέρ της επιστροφής τους; Σενάριο: Είστε διευθυντής ενός μουσείου που κατέχει σημαντική συλλογή αιγυπτιακών αρχαιοτήτων σ’ ένα μικρό κράτος. Η κυβέρνηση της Αιγύπτου ζητά την επιστροφή των αντικειμένων αυτών στον τόπο της καταγωγής τους. Η επιβίωση του μουσείου σας, αλλά και η τουριστική οικονομία της πατρίδας σας, εξαρτάται άμεσα από αυτές τις αρχαιότητες καθώς αποτελούν πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο. Θα συνηγορούσατε υπέρ της επιστροφής τους; Ενδεικτικοί Ρόλοι: Διευθυντής μουσείου, αιγυπτιακή κυβέρνηση, αιγυπτιακός λαός, κυβέρνηση κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, λαός κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, ταξιδιωτικοί πράκτορες, τουρίστες Ενδεικτικοί Ρόλοι: Διευθυντής μουσείου, αιγυπτιακή κυβέρνηση, αιγυπτιακός λαός, κυβέρνηση κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, λαός κράτους όπου εδρεύει το μουσείο, ταξιδιωτικοί πράκτορες, τουρίστες

9 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αρχαιολογία και σύγχρονη κοινωνία Σενάριο: Κατά τη διάρκεια κατασκευής ενός χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε μια σύγχρονη πόλη βρίσκονται αρχαία, τα οποία αξιολογούνται ως πολύ σημαντικά και οι εργασίες σταματούν. Ο χώρος μετατρέπεται σε αρχαιολογικό εργοτάξιο και οι εργασίες μελέτης του είναι χρονοβόρες. Οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονται για τη διακοπή του αρχικού έργου. Σενάριο: Κατά τη διάρκεια κατασκευής ενός χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε μια σύγχρονη πόλη βρίσκονται αρχαία, τα οποία αξιολογούνται ως πολύ σημαντικά και οι εργασίες σταματούν. Ο χώρος μετατρέπεται σε αρχαιολογικό εργοτάξιο και οι εργασίες μελέτης του είναι χρονοβόρες. Οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονται για τη διακοπή του αρχικού έργου. Ενδεικτικοί Ρόλοι: αρχαιολόγοι, κάτοικοι περιοχής, καταστηματάρχες, μέλη τοπικής αυτοδιοίκησης, σύλλογος αρχαιόφιλων, εργολάβοι. Ενδεικτικοί Ρόλοι: αρχαιολόγοι, κάτοικοι περιοχής, καταστηματάρχες, μέλη τοπικής αυτοδιοίκησης, σύλλογος αρχαιόφιλων, εργολάβοι.

10 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οι «Άλλοι» Αρχαιολογία και πολιτισμική διαφοροποίηση: Σενάριο: Σ’ ένα μικρό νησί εντοπίζετε ένα σημαντικό αρχαίο νεκροταφείο, απομεινάρι ενός άγνωστου πολιτισμού. Οι ντόπιοι κάτοικοι θεωρούν ότι μια πιθανή ανασκαφή του θα διαταράξει τον αιώνιο ύπνο των προγόνων τους,. Τι κάνετε; Σενάριο: Σ’ ένα μικρό νησί εντοπίζετε ένα σημαντικό αρχαίο νεκροταφείο, απομεινάρι ενός άγνωστου πολιτισμού. Οι ντόπιοι κάτοικοι θεωρούν ότι μια πιθανή ανασκαφή του θα διαταράξει τον αιώνιο ύπνο των προγόνων τους,. Τι κάνετε; Πραγματικό γεγονός: η περίπτωση του «ανθρώπου του Kennewick”. Πραγματικό γεγονός: η περίπτωση του «ανθρώπου του Kennewick”. Πληροφορίες στο διαδίκτυο: www.kennewick-man.com/ Πληροφορίες στο διαδίκτυο: www.kennewick-man.com/www.kennewick-man.com/ www.umatilla.nsn.com/ www.umatilla.nsn.com/www.umatilla.nsn.com/ www.archaeology.org/ www.archaeology.org/www.archaeology.org/

11 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Σε τι ωφελούν τα «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία; Ανάδειξη σημασίας πολιτισμικής διαχείρισης και σύγχρονης χρήσης του παρελθόντος Ανάδειξη σημασίας πολιτισμικής διαχείρισης και σύγχρονης χρήσης του παρελθόντος Βιωματική προσέγγιση ζητημάτων διαχείρισης παρελθόντος Βιωματική προσέγγιση ζητημάτων διαχείρισης παρελθόντος Συζήτηση – Αντιπαράθεση -Ανάπτυξη λόγου Συζήτηση – Αντιπαράθεση -Ανάπτυξη λόγου Δυναμική διαδικασία: κριτική και ευέλικτη σκέψη, επιλογή και διάκριση επιχειρημάτων, εμπλοκή, λήψη αποφάσεων Δυναμική διαδικασία: κριτική και ευέλικτη σκέψη, επιλογή και διάκριση επιχειρημάτων, εμπλοκή, λήψη αποφάσεων Ατομικός και ομαδικός τρόπος δουλειάς Ατομικός και ομαδικός τρόπος δουλειάς Επίλυση προβλήματος Επίλυση προβλήματος Αποσαφήνιση αξιών: θέσεις, πεποιθήσεις, συναισθήματα Αποσαφήνιση αξιών: θέσεις, πεποιθήσεις, συναισθήματα Ψυχαγωγία Ψυχαγωγία

12 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Παρελθόν Αφήγηση Διαχείριση Χρήση

13 Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας


Κατέβασμα ppt "Τουλούμης Κοσμάς, Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικοδομώντας πολιτισμικές συμπεριφορές στο σχολείο: «παιχνίδια ρόλων» με την αρχαιολογία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google