Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόληψη της έμφυλης – ενδοσχολικής βίας Φωτεινή Μαρκάκη Φιλόλογος – Σύμβουλος Προσανατολισμού 1 ο ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ 2107629977.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόληψη της έμφυλης – ενδοσχολικής βίας Φωτεινή Μαρκάκη Φιλόλογος – Σύμβουλος Προσανατολισμού 1 ο ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ 2107629977."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόληψη της έμφυλης – ενδοσχολικής βίας Φωτεινή Μαρκάκη Φιλόλογος – Σύμβουλος Προσανατολισμού 1 ο ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ

2 «Η δυναμική των Νομικών – Πολιτικών Επιστημών στην εκπαίδευση και την κοινωνία», 29 Μαρτίου 2013 Εργαστήριο Πρόληψη της έμφυλης – ενδοσχολικής βίας  Μέρος Α’: Θεωρητικό πλαίσιο και προβληματισμός  Ενεργοποίηση – ευαισθητοποίηση ομάδας  προβολή σύντομων αποσπασμάτων ( video)  τα φύλα στη Λογοτεχνία και τον Κινηματογράφο  Μέρος Β’: Βιωματικές ασκήσεις  «Φυλακές του φύλου»  Βία στις σχέσεις: μύθοι και πραγματικότητα  Σου θυμίζουν κάτι?  Τι είναι έμφυλη βία; Μορφές Πως μοιάζει μια υγιής σχέση?  Πρόληψη  Σχολείο πρόληψης - Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις  Τι μπορούν να κάνουν οι νέοι για να σταματήσουν την έμφυλη βία  Υπηρεσίες και οργανισμοί  Τελικός αναστοχασμός  Αναστοχασμός στη δική μας διαδρομή για τη συγκρότηση της ταυτότητάς μας

3 Πως χτυπάνε στην Ανατολή τις γυναίκες

4 Η φόνευση γυναικών λόγω μη ικανοποιητικής προίκας

5 Η φόνισσα Αλ. Παπαδιαμάντης

6 Τα φύλα στη Λογοτεχνία (1) ΚΝΛ Α΄ Λυκείου  Του Νεκρού αδελφού, Της νύφης που κακοπάθησε, Ερωτόκριτος, Η προίκα ΚΝΛ Β΄Λυκείου  Η φόνισσα, Πατέρα στο σπίτι ΚΝΛ Γ΄Λυκείου  Το φονικό της Ιζαμπέλας Μόλναρ

7 Τα φύλα στη Λογοτεχνία (2)  Οι ρόλοι και η εικόνα των φύλων καθορίζονται από το ιστορικό, κοινωνικό, πολιτισμικό πλαίσιο  Η ταυτότητα των φύλων κατασκευάζεται μέσα από την Λογοτεχνία  Η Λογοτεχνία αναπαράγει, τροποποιεί ή ανατρέπει κοινωνικά στερεότυπα

8 Τα φύλα στον Κινηματογράφο (1) Λογική και Ευαισθησία  Η οικογένεια Ντάσγουντ αναγκάζεται να ζήσει φτωχικά όταν, μετά το θάνατο του πατέρα, χάνει το σπίτι και ένα μέρος της περιουσίας που της ανήκει. Οι τρεις κόρες και η μητέρα θα κάνουν μια νέα αρχή χάρη στην υποστήριξη ενός συγγενή, σε ένα διαφορετικό αλλά νέο περιβάλλον…  Συγκεκριμένα το σενάριο της ταινίας αναδύει θέματα που αφορούν: τη σχέση δύο αδελφών, του έρωτα και της λογικής, του γάμου, της προίκας, της οικογένειας  Αξίζει να προσεχθεί το ιδιαίτερο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο καθορίζονται οι ρόλοι και η εικόνα των φύλων, οι ανθρώπινοι τύποι που ξεπροβάλλουν, όπως ο ερωτευμένος νέος/νέα, οι εγκάρδιοι αλλά κουτσομπόληδες γείτονες, ο πιστός φίλος, η νευρωτική σύζυγος κ.ά.

9 Ομάδα εργασίας 1 Θέμα: Γάμος και προίκα  Πόσο σημαντικός είναι ο γάμος στην κοινωνία της εποχής που περιγράφει η ταινία?  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της καλής νύφης για έναν ‘επιτυχημένο΄ γάμο? Πόσο σημαντικός είναι για τη μητέρα ο γάμος μιας κόρης?  Τι ρόλο παίζει η προίκα για το γάμο μιας γυναίκας στην εποχή της ταινίας?  Βρείτε όλα τα ζευγάρια της ταινίας που είναι παντρεμένα ή παντρεύονται και περιγράψτε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σχέσης τους και του γάμου τους.

10 Ομάδα εργασίας 2 Θέμα: Έρωτας και Λογική  Ποια πρόσωπα του έργου εκφράζουν περισσότερο τον Έρωτα και ποια την Λογική?  Γιατί συγκρούεται ο έρωτας και η λογική? Σε ποιες περιπτώσεις υπερίσχυσε ο έρωτας και σε ποιες η λογική?  Ποιοι παράγοντες και ποιες συνθήκες ενισχύουν τον έρωτα και ποιες τη λογική?  Πως τα δύο φύλα διαχειρίζονται τον έρωτα και τη λογική?

11 Ομάδα εργασίας 3 Θέμα: Σχέση αδελφών  Με ποιο διαφορετικό τρόπο εκφράζουν τα συναισθήματα τους οι δύο αδελφές?  Ποια είναι η θέση τους και ο ρόλος τους μέσα στην οικογένεια? Πως διαμορφώνεται έτσι η προσωπικότητα τους?  Πως αισθάνονται μεταξύ τους οι δύο αδελφές? Ποια κοινά σημεία έχουν και σε τι διαφέρουν?  Ποιες είναι οι διαφορές με τη σχέση των δύο ανδρών που είναι αδέλφια?

12 Ομάδα εργασίας 4 Θέμα: Υπόσχεση, Τιμή, Αξιοπρέπεια  Πώς διαχειρίζονται οι πρωταγωνιστές του έργου το θέμα της υπόσχεσης?  Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν το χαρακτήρα και τη συμπεριφορά τους?  Πόσο σημαντική είναι η αξιοπρέπεια, ιδιαίτερα για τις γυναίκες, και με ποιο τρόπο τη προστατεύουν οι πρωταγωνιστές?  Ποιες διαφορετικές ανάγκες και συγκρούσεις επιβάλλουν στους ήρωες διαφορετικές συμπεριφορές?

13 Ομάδα εργασίας 5 Θέμα: Κοινωνική συμπεριφορά και υποκειμενικότητα ανδρών και γυναικών  Ποιος είναι ο ρόλος και η θέση του γιου και της κόρης στην οικογένεια μετά το θάνατο του πατέρα?  Με ποιο τρόπο η οικονομική κατάσταση διαμορφώνει τη συμπεριφορά και τον χαρακτήρα ανδρών και γυναικών?  Περιγράψτε τη τυπική και καθωσπρέπει συμπεριφορά ανδρών και γυναικών στην κοινωνία της Αγγλίας την εποχή της ταινίας. Ποια η διαφορά με άλλους μεσογειακούς λαούς?  Περιγράψτε συνήθειες στη σχέση και συμπεριφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών στις κοινωνικές εκδηλώσεις και συναντήσεις τους

14 Ομάδα εργασίας 6 Θέμα: Φλερτ, σημάδια έρωτα, εκδήλωση αγάπης  Θυμηθείτε και περιγράψτε σκηνές όπου οι πρωταγωνιστές συναντιούνται για πρώτη φορά. Πώς δείχνουν το ερωτικό τους ενδιαφέρον στο άλλο φύλο?  Ποια σημάδια μαρτυρούν τον έρωτα που αισθάνονται οι νέοι?  Ποιες διαφορές στην συμπεριφορά παρουσιάζουν οι άνδρες από τις γυναίκες? Η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας των ηρώων διαφοροποιεί και τον τρόπο που φανερώνουν τα συναισθήματα τους?  Η αγάπη διαφέρει από το πάθος και τον ενθουσιασμό? Ποιες είναι οι εκδηλώσεις τους?

15 Βιωματική άσκηση (1) Τα κορίτσια πρέπει να είναι… Τα αγόρια πρέπει να είναι…

16 «Φυλακές του φύλου»  Τα κορίτσια πρέπει να είναι  Όμορφα, περιποιημένα  Αδύνατα, στοργικά  Καλές μητέρες, υπάκουες  Ευπρεπή, συναισθηματικά  Σεμνά, να σκέπτονται το γάμο  Τα αγόρια πρέπει να είναι  Ικανά να κρύβουν τα αισθήματά τους  Δυνατά, σκληρά  Ατίθασα, καλά στα αθλήματα  Ηγέτες, καλοί πατέρες  Ρομαντικοί ιππότες, σεξουαλικά δραστήριοι

17 Βιωματική άσκηση (2) Έλεγξε τις γνώσεις σου για την έμφυλη βία!

18 ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ  Θύματα βίας είναι συνήθως άτομα με αδύναμο χαρακτήρα  H λεκτική κακοποίηση μπορεί να είναι εξίσου σοβαρή με τη σωματική  Οι βίαιοι άνθρωποι που υφίστανται διαρκή κακοποίηση και δεν το καταγγέλλουν μάλλον θέλουν να συνεχιστεί Οι γυναίκες και τα κορίτσια είναι πιο πιθανό να κακοποιηθούν σεξουαλικά από κάποιον που γνωρίζουν παρά από κάποιον άγνωστο  Η άσκηση πίεσης σε ένα κορίτσι για να κάνει σεξ, ακόμα κι αν το ζευγάρι βγαίνει για μεγάλο διάστημα, είναι μια μορφή κακοποίησης  Η σοβαρότητα της σεξουαλικής παρενόχλησης έχει υπερτονιστεί: οι περισσότερες περιπτώσεις είναι ασήμαντες και δεν είναι τίποτα άλλο από άκακο φλερτ  Η κατάχρηση αλκοόλ οδηγεί συχνά στη βία  Η βία στις ρομαντικές σχέσεις συμβαίνει συνήθως μεταξύ ενηλίκων και σπάνια μεταξύ νέων Η ζήλεια είναι ένδειξη ότι σε αγαπάει

19 Βιωματική άσκηση (3) Υποθετικά σενάρια Τι μπορείς να κάνεις για να βοηθήσεις? Πως χτίζουμε συντροφικές σχέσεις

20 Σου θυμίζουν κάτι? (1)  Η Άννα είναι καινούργια στο σχολείο. Της αρέ-  σει να φοράει ρούχα που τονίζουν το σώμα της  και φλερτάρει αρκετά με τα αγόρια. Σύντομα  μερικά κορίτσια αρχίζουν να τη φωνάζουν  «τσούλα» και να λένε σε όλες να την αποφεύ-  γουν γιατί μπορεί να «κολλήσουν το σύνδρομο  της τσούλας».

21 Σου θυμίζουν κάτι?(2)  Τον τελευταίο καιρό, κάποια αγόρια στην τάξη  κόβουν φωτογραφίες γυμνών γυναικών από  περιοδικά και τις φέρνουν καθημερινά στο σχο-  λείο. Τις σχολιάζουν δυνατά μπροστά σε όλα τα  παιδιά και τις συγκρίνουν με κορίτσια από το  σχολείο. Ορισμένα κορίτσια έχουν αρχίσει να  ενοχλούνται και να μην αισθάνονται άνετα με  αυτή τη συμπεριφορά.

22 Σου θυμίζουν κάτι? (3)  Ο Παύλος πρότεινε στον Λευτέρη, έναν από τους  καλύτερους μαθητές στην τάξη, να παίξει στη  σχολική ομάδα ποδοσφαίρου, αλλά ο Λευτέρης  δεν ήθελε. Από τότε, ο Παύλος και οι φίλοι του  τον κοροϊδεύουν κάθε φορά που συναντιού-  νται. Τον ρωτάνε δυνατά, έτσι ώστε να τους  ακούνε όλοι, μήπως «προτιμάει τ’ αγόρια απ’ τα  κορίτσια». Πρόσφατα, ο Παύλος και οι φίλοι του  άφησαν στο θρανίο του Λευτέρη ενημερωτικά  φυλλάδια για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων  και τις οργανώσεις υποστήριξης.

23 Σου θυμίζουν κάτι? (4)  Ο Γιάννης βγαίνει με τη Μαρία εδώ και περίπου  δύο εβδομάδες. Είναι και οι δύο 15 χρονών. Ένα  βράδυ, αφού είχαν φλερτάρει σε κάποιο μπαρ,  της ζήτησε να κάνουν σεξ, αλλά εκείνη αρνή-  θηκε. Τις επόμενες μέρες, ο Γιάννης επέμενε  συνεχώς να κάνουν σεξ και άρχισε να της λέει  ότι διαφορετικά θα την αφήσει.

24 Σου θυμίζουν κάτι? (5)  Της Κατερίνας της άρεσε πάρα πολύ να βρίσκε-  ται με τις φίλες της, αλλά αυτό άλλαξε όταν  άρχισε να βγαίνει με τον Μάρκο. Αρχικά, οι  φίλες της θεώρησαν ότι απλώς περνάει ωραία  με το καινούργιο της αγόρι. Ωστόσο, μετά από  έξι εβδομάδες, η Κατερίνα συνέχιζε να αγνοεί  τα τηλεφωνήματα και τις προσκλήσεις τους.  Κατάργησε μέχρι και το λογαριασμό της στο  Facebook. Στο σχολείο, όταν τη ρώτησαν τι συμ-  βαίνει, η Κατερίνα τους είπε ότι του Μάρκου  δεν του αρέσει να μιλάει σε άτομα που δεν τα  ξέρει κι εκείνος.

25 Συμπεριφορές έμφυλης βίας  Έλεγχος του άλλου ατόμου  Φωνές, ουρλιαχτά, βίαιες πράξεις  Προσβολές, υποτιμητικά σχόλια  Απειλές, σπρωξιές, κλωτσιές  Ζήλια, εκφοβισμός, κοροϊδίες  Πίεση για διάφορες πράξεις (σεξ, αλκοόλ, ναρκωτικά)  Η ΕΒ είναι παγκόσμιο φαινόμενο, τα θύματα προέρχονται από όλες τις κοινωνικές τάξεις και μορφωτικά επίπεδα και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις κοινωνικές νόρμες της διάκρισης και ανισότητας των γυναικών και ανδρών.  Θυμόμαστε ότι ο δράστης είναι πάντα υπόλογος για τις πράξεις του

26 Μορφές έμφυλης βίας  Στις σχέσεις με συνομηλίκους (bullying, λεκτικός εκφοβισμός, σεξουαλική παρενόχληση, κοινωνικός αποκλεισμός, cyberbullying)  Στις ρομαντικές ή ερωτικές σχέσεις (απειλές, κακοποίηση, ψυχολογική βία, σωματική, σεξουαλική, οικονομική)  Στην οικογένεια (ενδοοικογενειακή βία)  Στην κοινότητα (βιασμός, σεξουαλική παρενόχληση, διακρίσεις στην εργασία)

27 Πως μοιάζει μια υγιής σχέση?  Υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός ανάμεσά σας  Υπάρχει εμπιστοσύνη και ειλικρίνεια  Αλληλοϋποστηρίζεστε στις καλές και τις κακές στιγμές  Παίρνετε αποφάσεις μαζί  Δεν υπάρχει φόβος στη σχέση  Μπορείς να είσαι ο εαυτός σου  Νιώθεις ελεύθερος/-η να κάνεις τα πράγματα που σου αρέσουν και να εκφράζεσαι με τον τρόπο που σου ταιριάζει  Μπορείτε και οι δύο να συνεχίσετε να βγαίνετε με τους φίλους και τις φίλες σας και να κάνετε κάποια πράγματα χωριστά  Λύνετε τα προβλήματα ήρεμα και χωρίς φωνές, με διάλογο και ενδιαφέρον

28 Τι μπορούν να κάνουν οι νέοι?  Να ενημερωθείτε για την ΕΒ  Γνώριζε τα δικαιώματά σου.! Διεκδίκησε τα δικαιώματά σου.! ( δικαίωμα στην ενημέρωση, στην εκπαίδευση, στις υγιείς σχέσεις, στην ισότητα, στην σεξουαλική υγεία)  Να αναφέρετε περιπτώσεις εκφοβισμού σε καθηγητές ή γονείς ή άλλο ενήλικο άτομο  Να μάθετε να στηρίζετε μια φίλη/ο που υφίσταται ΕΒ τηλεφωνώντας σε μια γραμμή υποστήριξης  Να καλλιεργείτε το σεβασμό και την ισότητα στις παρέες σας  Να στηρίζετε τις δράσεις κατά της βίας  Να θυμάστε ότι τα στερεότυπα είναι φυλακές που μας εμποδίζουν να εκφράσουμε τη μοναδική μας προσωπικότητα και να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητές μας

29 Πρόληψη στο σχολείο  Ενημέρωση γονέων  Επιμόρφωση εκπαιδευτικών  Αυξημένη επίβλεψη  Κώδικας συμπεριφοράς  Καλό ψυχολογικό κλίμα τάξης  Υποστήριξη συνομιλήκων (peer support)  Συνεργατική μάθηση (Gini, 2006)  Ανοιχτές δίαυλοι επικοινωνίας με Συμβουλευτικούς Σταθμούς και Κέντρα Υποστήριξης (Olweus,1997 · NASP· Stevens, Oost & ourdeaudhuij, 2000)

30 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ – ΜΑΘΗΤΩΝ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ  ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ  ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ - ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ- ΕΜΠΙΣΤΟΣΥNH  ΑΠΟΦΥΓΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ

31 Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την πρόληψη της επιθετικότητας : οι βασικές συνιστώσες Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την πρόληψη της επιθετικότητας : οι βασικές συνιστώσες (1)  Η έννοια της Σχολικής Ζωής. Προφίλ σχολείου, λειτουργία, όρια, κανόνες κλπ.  Το σχολείο ως πολυδύναμο εκπαιδευτικό και πολιτιστικό κέντρο. Δραστηριότητες, προγράμματα, εκδηλώσεις, κλπ.  Η έννοια της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σύλλογος διδασκόντων, Γονέων και Κηδεμόνων, Μαθητικά Συμβούλια, ομάδες πρόληψης καθηγητών, Φορείς, κλπ

32 Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την πρόληψη της επιθετικότητας : οι βασικές συνιστώσες Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την πρόληψη της επιθετικότητας : οι βασικές συνιστώσες (2)  Επαναπροσδιορισμός των διαπροσωπικών σχέσεων. Όρια στην εμπλοκή, αξίες, επικοινωνία, σεβασμός, εμπιστοσύνη, θετική ενίσχυση μαθητών, επιβεβαίωση, παραδοχή κλπ.  Η διευθέτηση του σχολικού χώρου. Καθαριότητα, έλεχγος, ασφάλεια, προφύλαξη.  Αναδιάταξη του ψυχοπαιδαγωγικού κλίματος. Ψυχολογικό κλίμα της τάξης, συναισθηματική αγωγή, δεξιότητες ζωής, κοινωνική ανάπτυξη, συναισθηματική νοημοσύνη.

33 Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για την πρόληψη της επιθετικότητας : οι βασικές συνιστώσες (3)  Αναμόρφωση της μαθησιακής διαδικασίας. Ομαδοσυνεργατικό μοντέλο μάθησης, ενθάρρυνση ομαδικών δραστηριοτήτων, διαθεματικότητα, κλπ.  Παιδαγωγικός έλεγχος της συμπεριφοράς του μαθητή. Κανόνες, όρια, στρατηγικές παρέμβασης και πρόληψης.

34 Υπηρεσίες και φορείς που ασχολούνται με το παιδί(1)  Μονάδα Εφηβικής Υγείας: Παράρτημα του Νοσοκομείου Παίδων «Αγλ. Κυριακού». Απευθύνεται σε εφήβους ηλικίας ετών και στις οικογένειές τους. Παρέχει στήριξη και συμβουλευτική σε θέματα ενδοκρινολογικά, βάρους σώματος, ψυχολογικά, σχολικής επίδοσης, δυσλειτουργίας οικογένειας κ.ά. Διεύθυνση: Μεσογείων 24, 6ος όροφος, τηλ.: ,  Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής ΙΚΑ Αθήνας: Απευθύνεται σε δικαιούχους του ΙΚΑ και παιδιά ηλικίας έως 18 ετών. Περιλαμβάνει διαγνωστική, συμβουλευτική, θεραπευτικό τμήμα εφήβων, θεραπεία οικογένειας, ιατροπαιδαγωγικό τμήμα και τμήμα έρευνας και εκπαίδευσης. Διεύθυνση: Ηπείρου 17, τηλ.: , ,  Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου: Προσφέρει συμβουλευτική, διαγνωστική, κλινική παρακολούθηση σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες καθώς και ξενώνες φιλοξενίας παιδιών 5-12 ετών για ειδικές περιπτώσεις. Διεύθυνση: Αγ. Ιωάννου Θεολόγου 19, Χολαργός, τηλ.: , γραμμή SOS: ,

35 Υπηρεσίες και φορείς που ασχολούνται με το παιδί (2)  Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού: Τμήμα του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία». Παρέχει εξειδικευμένο έργο κοινωνικής παιδιατρικής, ψυχικής υγείας πρωτοβάθμιας φροντίδας, προαγωγής της υγείας και της ποιότητας ζωής του παιδιού και της οικογένειας. Διεύθυνση: Θηβών και Μ. Ασίας, Γουδί, τηλ.: ,FAX: ,  Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων - Στροφή: Απευθύνεται σε νέους έως 21 ετών που κάνουν κατάχρηση ουσιών ή είναι εξαρτημένοι. Παρέχονται υπηρεσίες συμβουλευτικής και θεραπείας σε ολόκληρη την οικογένεια. Διεύθυνση: Φλωρίνης 13, Αγ. Παντελεήμων Αχαρνών, τηλ.: , ,  Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων – Πλεύση: Απευθύνεται σε νέους έως 21 ετών που κάνουν πειραματική, περιστασιακή ή πιο συστηματική χρήση ουσιών. Παρέχονται υπηρεσίες συμβουλευτικής και θεραπείας σε ολόκληρη την οικογένεια. Διεύθυνση: Μαγνησίας 25, Αθήνα, τηλ.: ,

36 Υπηρεσίες και φορείς που ασχολούνται με το παιδί (3)  Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης: Υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Παρέχει συμβουλευτική πληροφόρηση και ψυχολογική υποστήριξη σε θέματα πρόνοιας, προσωρινή φιλοξενία ατόμων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και υπηρεσία άμεσης παρέμβασης. Διεύθυνση: Βασ. Σοφίας 135 και Ζαχάρως, Αμπελόκηποι, τηλ.: , , γραμμή SOS: 197,  Μέριμνα: Παρέχει ψυχολογική στήριξη στα παιδιά και τους εφήβους που αντιμετωπίζουν σοβαρή ασθένεια ή θάνατο αγαπημένου προσώπου, καθώς και ευαισθητοποίηση, εξειδικευμένη εκπαίδευση και συμβουλευτική επαγγελματιών υγείας και παιδείας για την αντιμετώπιση οικογενειών που βιώνουν την εμπειρία μιας οδυνηρής απώλειας. Διεύθυνση: Παπανικολή 2Α, Σίδερα Χαλανδρίου, τηλ.:  Άρσις: Μη Κυβερνητική Οργάνωση. Παρέχονται υπηρεσίες υποστήριξης νέων (ψυχοκοινωνική στήριξη, επαγγελματικός προσανατολισμός, νομική συμβουλευτική) και εκπονούνται δράσεις στις φυλακές. Διεύθυνση: Δεριγνύ 26 & 3ης Σεπτεμβρίου, Αθήνα, τηλ.: ,

37 Υπηρεσίες και φορείς που ασχολούνται με το παιδί (4)  Συνήγορος του παιδιού: Υπάγεται στο Συνήγορο του Πολίτη. Αποστολή του είναι η προάσπιση και η προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Διεύθυνση: Χατζηγιάννη Μέξη 5, τηλ.: , τηλ. γραμμή για ανηλίκους: , e- mail:  Το Χαμόγελο του Παιδιού: Παρέχει στήριξη σε παιδιά που παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υγείας ή και διαβίωσης, επιτόπια παρέμβαση σε περιστατικά παιδιών που βρίσκονται σε κίνδυνο και φιλοξενία παιδιών. Διεύθυνση: Στουρνάρη 16, Αθήνα, τηλ.: , γραμμή SOS: 1056  Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Αθηνών: Είναι ΝΠΔΔ, έχει έδρα στο Εφετείο Αθηνών και σκοπός της είναι η πρόληψη της εγκληματικότητας των ανηλίκων, η παροχή υλικής και ψυχοκοινωνικής στήριξης σε ανήλικους με παραπτωματική συμπεριφορά καθώς και η παροχή σε αυτούς εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και στέγης. Οι δικηγόροι της συνεργάζονται με τον Εισαγγελέα Ανηλίκων ή το δικαστή. Διεύθυνση: Κυρίλλου Λουκάρεως 14, Αμπελόκηποι, τηλ.: , ,

38 Όχι στη βία  Ε.Ψ.Υ.Π.Ε: Εταιρία υγείας του παιδιού και του εφήβου Τηλ. υποστήριξης για γονείς και εκπαιδευτικούς: Τηλ. υποστήριξης για παιδιά και εφήβους: Δίκτυο κατά της βίας στο σχολείο: ιστοσελίδα για εφήβους/έφηβεςwww.aboutyouth.gr ( Ε.Κ.Κ.Α) Συνήγορος του παιδιούwww.0-18.gr Το χαμόγελο του παιδιούwww.hamogelo.gr Δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος: Αστυνομία, Υποδιεύθυνση προστασίας ανηλίκων: Συνήγορος του Παιδιού:

39 Ευρωπαική καμπάνια κατά του σχολικού εκφοβισμού Τηλέφωνο: Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS Τηλέφωνο:

40 1 ο ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ 6 ης Μαρτίου 2013 Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο ΔΡΑΣΗ:Αναγνωρίζω Αρνούμαι Αντιδρώ στη βία στο σχολείο ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΔΡΑΣΗΣ: Α. Προβολή της ταινίας στο αμφιθέατρο του σχολείου: ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – FREEDOM WRITERS Β. Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (φύλλο εργασίας), συνοδευτικού της προβολής με σκοπό να αξιοποιηθεί δημιουργικά στη τάξη από τους καθηγητές και μαθητές για ανατροφοδότηση της προβολής της ταινίας. Γ. Διανομή σε εκπαιδευτικούς και μαθητές έντυπου και ψηφιακού υλικού του προγράμματος YOUTH4YOUTH που υλοποιείται από το ευρωπαϊκό δίκτυο κατά της βίας (Ε.Δ.κ.Β.). Υπεύθυνοι Δράσης: Μαρκάκη Φωτεινή –φιλόλογος, Χρόνης Στέφανος –μαθηματικός

41 Η ταινία προβάλλεται στο πλαίσιο «Δράσεις κατά της Βίας στο σχολείο» την 6η Μαρτίου Βιωματικές ασκήσεις και αυτοσχεδιασμοί βασισμένο στην ταινία Α. Ζητήστε από τους μαθητές σας να κλείσουν τα μάτια τους και να ξαναθυμηθούν την ταινία. Ποια σκηνή έρχεται στη μνήμη πρώτα από όλες? Μπορεί ο καθένας για αυτό που θυμάται πιο έντονα να το σημειώσει σε ένα χαρτί. Ο καθηγητής μπορεί στη συνέχεια να τα συλλέξει και να τα διαβάσει όλα και με αυτόν τον τρόπο να ανακαλέσει την εμπειρία της προβολής της ταινίας. Β. 1 Χωρίστε τους μαθητές σε ομάδες των 4-5 ατόμων και μοιράστε σε κάθε ομάδα ένα πακέτο από φύλλα Α4 που έχουν γραμμένες τις παρακάτω φράσεις από την ταινία ( η πραγματική μάχη δίνεται μέσα στην τάξη…τα σχολεία είναι σαν την πόλη και η πόλη όπως ακριβώς η φυλακή…η ζωή θα ήταν πολύ καλύτερη αν πέθαιναν όλοι…για να σε σέβονται πρέπει να σέβεσαι και εσύ…ξέρουν ότι παίρνουν αυτά τα βιβλία γιατί κανείς δεν πιστεύει ότι είναι αρκετά έξυπνοι για τα πραγματικά βιβλία…όλοι έχουμε τη δικιά μας ιστορία και είναι σημαντικό να πεις την ιστορία σου…ο οποιοσδήποτε μπορεί να ανάψει ένα μικρό φως σε ένα σκοτεινό δωμάτιο…είστε όλοι ήρωες καθημερινά…θέλω να αλλάξω. Δεν μπορώ να το κάνω μόνος μου, σε χρειάζομαι…). Ζητήστε τους να συζητήσουν μεταξύ τους το περιεχόμενο των παραπάνω δηλώσεων και να τις χαρακτηρίσουν ως μύθους ή ως πραγματικότητα. Σε δύο τοίχους της αίθουσας μπορείτε να έχετε ήδη τοποθετήσει από ένα φύλλο Α4 με τη λέξη μύθος και πραγματικότητα αντίστοιχα και να ζητήσετε από τις ομάδες να κολλήσουν τα δικά τους φύλλα Α4 εκεί που ανήκουν. Η άσκηση θα διευκολύνει όλους να συζητήσουν μεταξύ τους και να απορρίψουν κάποιους μύθους που αφορούν την εκπαίδευση, τις προσδοκίες από τους μαθητές, τη ρατσιστική αντιμετώπιση καθώς επίσης και να ενθαρρυνθούν από τις προσωπικές δυνατότητες που κρύβουν όλοι. Β. 2 Παίξτε το «παιχνίδι της γραμμής» με τους μαθητές της τάξης σας. Χαράξτε μια νοητή γραμμή στο μέσο της αίθουσας και ζητήστε από τους μαθητές να σταθούν δεξιά και αριστερά από τη γραμμή. Ρωτήστε: πόσοι από εσάς έχετε βρεθεί μάρτυρες κάποιου βίαιου περιστατικού? Θα πλησιάσουν και θα πατήσουν στη γραμμή όσοι απαντούν θετικά. Συνεχίστε με ερωτήσεις όπως: πόσοι από εσάς έχετε υποστεί κάποια μορφή βίας? Πόσοι από εσάς έχετε ασκήσει βία σε άλλους? Πόσοι από εσάς έχετε παθητικά αντιδράσει σε περιστατικό βίας? Πόσοι από εσάς έχετε παίξει το ρόλο του διαπραγματευτή σε περιστατικό βίας? Πλησιάστε τώρα όλοι στη γραμμή και αφού σκεφτείτε για λίγο πείτε μια φράση που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε για να λήξετε ειρηνικά ένα περιστατικό βίας. Γ. Άσκηση αυτοσχεδιασμού (μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε στο τέλος των ασκήσεων β1 και β2): ζητήστε από τους μαθητές να κάνουν τη δική τους «πρόποση για αλλαγή» όσον αφορά α)τις δηλώσεις που αποκαλύφθηκαν μύθοι στην βιωματική άσκηση β1, β) το ρόλο τους σε περιστατικά βίας, γ) σε άλλους μικρούς ή μεγάλους προσωπικούς στόχους όπως την επίδοση σε μαθήματα, βελτίωση σε βαθμούς, κ.α. Επιμέλεια υλικού: Φωτεινή Μαρκάκη, Φιλόλογος – Στέφανος Χρόνης, Μαθηματικός. 1ο ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ

42 Tell me why…! Declan Galbraith


Κατέβασμα ppt "Πρόληψη της έμφυλης – ενδοσχολικής βίας Φωτεινή Μαρκάκη Φιλόλογος – Σύμβουλος Προσανατολισμού 1 ο ΕΠΑΛ ΥΜΗΤΤΟΥ 2107629977."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google