Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής Ακαδ.έτος 2013-2014 ΒΙΑ Κανατά Μαρία-Χριστίνα Καραπέτσα Ζωή Ιακωβίδη Σοφία Οικονομοπούλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής Ακαδ.έτος 2013-2014 ΒΙΑ Κανατά Μαρία-Χριστίνα Καραπέτσα Ζωή Ιακωβίδη Σοφία Οικονομοπούλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής Ακαδ.έτος 2013-2014 ΒΙΑ Κανατά Μαρία-Χριστίνα Καραπέτσα Ζωή Ιακωβίδη Σοφία Οικονομοπούλου Ιωάννα

2 Τί είναι βία; H βία δεν είναι μικρό πράγμα, δεν είναι μόνο φυσική-σωματική, δεν είναι μόνο ψυχολογική, δεν είναι μόνο λεκτική, δεν είναι μόνο καταπάτηση στοιχειωδών δικαιωμάτων, έλεγχος, κοινωνική απομόνωση και οικονομική εκμετάλλευση, …

3 Βία είναι … Κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα. Είναι κάθε σωματική, ψυχολογική και λεκτική κακοποίηση ανθρώπου που δημιουργεί σωματικό ή και ψυχικό πόνο ή και πληγές Είναι η χρήση κάθε μορφής εξουσίας που επιβάλλεται στο άλλο άτομο για τη διατήρηση του ελέγχου της σχέσης και της συμπεριφοράς του θύματος. Συχνά συμπεριλαμβάνει παραβίαση των δικαιωμάτων του θύματος.

4 ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ Διαπροσωπικό (στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων) Διακρατικό (στις σχέσεις μεταξύ των κρατών) Κοινωνικό (μια κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης) Φυλετικό (μία φυλή εναντίον της άλλης) Προσωπικό( βία ατόμου στον ίδιο του τον εαυτό).

5 ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Απειλή τραυματισμού (χειρονομίες, σπρωξίματα, ξυλοδαρμούς). Υβριστικές εκφράσεις, φραστικές επιθέσεις, προσβολές και απειλές, ειρωνεία, χρήση παρατσουκλιών. Εκβιασμοί για απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων. Προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση. Αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.

6 ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Οι θύτες ξεπερνούν το 5% Τα θύματα συστηματικής βίας είναι 10% έως 15% Τα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια εμπλέκονται στην άσκηση σωματικής βίας σε αναλογία 3 προς 1.

7 ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Βία μεταξύ των συντρόφων Βία του ενός ή και των δύο γονέων στο παιδί Σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων Επιθέσεις εφήβων προς γονείς Κακοποίηση ή εκμετάλλευση ηλικιωμένων – ανήμπορων μελών της οικογένειας Συνήθως κατηγορούν τη γυναίκα ως υπεύθυνη για την βίαιη συμπεριφορά τους. Συχνά έχουν πέσει και οι ίδιοι θύματα κακοποίησης στην παιδική τους ηλικία. Ο βίαιος άνδρας αισθάνεται ότι απειλείται από το γεγονός ότι δεν ελέγχει πλέον την γυναίκα του. Κακοποιώντας την νομίζει ότι ανακτά τον έλεγχο.

8 ΆΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΒΙΑΣ Θρησκευτική βία Σωματική βία Ψυχολογική βία Οικονομική βία Κοινωνική βία Εγκληματικότητα Πολιτική βία Διεθνής τρομοκρατία Βία στα γήπεδα Ρατσιστική βία

9 ΑΙΤΙΑ ΒΙΑΣ Οικονομικά συμφέροντα και τάση για εύκολο και γρήγορο πλουτισμό Υπερκαταναλωτισμός, υλιστικά πρότυπα, άνιση κατανομή υλικών αγαθών ανάμεσα στα κράτη Επιθυμία των ισχυρών να επιβληθούν στους αδύναμους λαούς Ανεργία, φτώχεια,ανηθικότητα Έλλειψη πίστης σε θεσμούς, ιδανικά κι αξίες, αστυφιλία, συνωστισμός Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, το άγχος, η ανασφάλεια και η αδιαφορία, ο ανταγωνισμός των ανθρωπίνων σχέσεων, η αποξένωση, η μοναξιά, η έλλειψη επικοινωνίας, ο ατομικισμός και η μη συμμετοχή στα κοινά

10 ΑΙΤΙΑ ΒΙΑΣ Κρίση του θεσμού της οικογένειας, λανθασμένη ανατροφή των παιδιών, μεγάλες προσδοκίες και καταπίεση που προέρχεται απ' την οικογένεια, το περιβάλλον, το σχολείο Χαμηλό πνευματικό επίπεδο, τεχνοκρατική παιδεία, τεχνολογική, βιομηχανική ανάπτυξη Προβολή σκηνών βίας από τα Μ.Μ.Ε., μιμητισμός Έλλειψη αξιοκρατίας και δικαιοσύνης, κοινωνική ανισότητα Ψυχολογικά τραύματα, τραυματικές εμπειρίες, συμπλέγματα κατωτερότητας, εκδικητικότητα, φανατισμός Ανεκτικότητα της ελεύθερης δημοκρατικής εποχής μας

11 ΑΙΤΙΑ ΒΙΑΣ Αντιδραστικότητα, παρορμητικότητα, ανταγωνιστικότητα των νέων Αυξημένη πίεση-στρες Η ανάγκη πρόκλησης προσοχής και θαυμασμού Αισθήματα κατωτερότητας και χαμηλής αυτοεκτίμησης

12 Να θυμάστε οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν βία το πράττουν για 3 λόγους  Ως μέσο έκφρασης: των συναισθημάτων θυμού και απογοήτευσης  Ως μέσο χειραγώγησης: ώστε να μπορούν να ελέγξουν ανθρώπους και καταστάσεις  Ως μέσο για αντίποινα: σαν απάντηση στην βία που οι ίδιοι έχουν δεχτεί

13 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ​ Πολιτιστική οπισθοδρόμηση (έλλειψη δημιουργικότητας, μαζική κουλτούρα)​ Αδιαφορία για το κοινωνικό συμφέρον (κυριαρχία του ατομισμού)​ Μεγαλύτερη όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων, υποχώρηση των ανθρωπιστικών αξιών Χαλάρωση των κοινωνικών κανόνων, αναποτελεσματικότητα των νόµων​ Διακυβεύεται η πολιτική σταθερότητα​ (επιθετικότητα, αναρχία), αναστολή οικονοµικής προόδου ​

14 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΒΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΤΟΜΟ​ Σωµατικές βλάβες​ Δημιουργία ψυχολογικών προβλημάτων (πλήξη,​ άγχος, κατάθλιψη)​ Περιορισµός της ελευθερίας, επικράτηση ανασφάλειας, φόβου, δυσπιστίας, αισθήματος αδικίας Εθισµός στα φαινόμενα της κοινωνικής παθογένειας​ (έγκληµα, κλοπή)​ Κυριαρχία της απαισιοδοξίας, στέρηση της ηρεµίας, ευτελισμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, καχυποψία, εσωστρέφεια​

15

16 Ενδοοικογενειακή Βία: Τρόποι αντιμετώπισης Το θύμα θα πρέπει να: Αναφέρει το πρόβλημα Συνειδητοποιήσει την ανάγκη για ψυχολογική βοήθεια Βρει το κουράγιο να μην δίνει σημασία στις συγνώμες και στα παρακάλια του θύτη Προφυλάξει τον εαυτό του και κυρίως τα παιδιά (εάν υπάρχουν) από το να βλέπουν τις σκηνές βίας Τολμήσει μια καινούρια αρχή Ξαναβρεί την ελπίδα, να ξεχάσει τον φόβο, να δώσει δυναμικές λύσεις γιατί πρόκειται για την ίδια του τη ζωή Να θυμάται πάντοτε πως τίποτα δεν δικαιολογεί την βία! Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να λύσει κανείς ένα πρόβλημα Ως έσχατη λύση να ζητήσει αστυνομική παρέμβαση η οποία θα έχει ως στόχο: -Την προστασία και την ασφάλεια του θύματος -Την αντιμετώπιση του προβλήματος με βάση τους δικονομικούς κανόνες, εφόσον καταγγέλλονται ή διαπιστώνονται ποινικά αδικήματα

17 Σχολική Βία : Μέθοδοι πρόληψης και αντιμετώπισης από την πλευρά του εκπαιδευτικού Πρόληψη: Συζήτηση για τα δικαιώματα, τους κανόνες συμπεριφοράς και τους τρόπους αντιμετώπισης της βίας Αναζήτηση αιτιών που μπορεί να προκαλέσουν την περιθωριοποίηση των μαθητών Άσκηση ουσιαστικής εποπτείας Αντιμετώπιση: Διαβεβαίωση του θύματος ότι τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν μόνο εάν ‘σπάσει τη σιωπή του’ Άμεση ενημέρωση των γονέων του θύματος, των υπολοίπων εκπαιδευτικών και του διευθυντή Αναζήτηση της βοήθειας κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας

18 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!

19 Βιβλιογραφία ‘Παπανούτσος Ε.’, Πολιτεία και Παιδεία, στο Μαρωνίτη Ν.Δ., ο φόβος της Ελευθερίας Δοκιμές ανθρωπισμού, Αθήνα 1972 Κωνσταντογιάννης Κωνσταντίνος, Μορφές βίας, http://www.en- gr.com/index.php/el/anthropos/isotita/via/1102-types-of-violence Πανεπιστήμιο Κύπρου- Υπηρεσία σπουδών και φοιτητικής μέριμνας, Συναισθηματική/Ψυχολογική Βία και Κακοποίηση στις Σχέσεις Ομάδα Project ανθρωπιστικές επιστήμες, Η βία στην κοινωνία- οικογένεια- σχολείο, http://blogs.sch.gr/lykmales/files/2012/04/H-BIA-STHN-KOINONIA- OIKOGENEIA-SXOLEIO.pdf http://www.sapphogr.net/support/via/what-is.html Ηλιάδη Κ. Αμαλία, Η βία ως κοινωνικό φαινόμενο, http://www.matia.gr/egrapsan/arthra-meletes/i-via-os-kinoniko-fenomeno.html http://www.imlarisis.gr/index.php?dispatch=categories.view&category_id=704 http://www.epsype.gr/images/gia_ekpaideutikous.pdf


Κατέβασμα ppt "ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής Ακαδ.έτος 2013-2014 ΒΙΑ Κανατά Μαρία-Χριστίνα Καραπέτσα Ζωή Ιακωβίδη Σοφία Οικονομοπούλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google