Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρακτική Άσκηση Διδασκαλία σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κουβαράς Γεώργιος Χειμερινό Εξάμηνο 2015-2016.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρακτική Άσκηση Διδασκαλία σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κουβαράς Γεώργιος Χειμερινό Εξάμηνο 2015-2016."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρακτική Άσκηση Διδασκαλία σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κουβαράς Γεώργιος Χειμερινό Εξάμηνο

2 Βασικά Στοιχεία Διδασκαλίας: Γυμνάσιο: Γ’ Τάξη (27 μαθητές) Μία διδακτική ώρα (45΄) Εισαγωγή σε καινούρια έννοια Γεωμετρία : Ομοιότητα (κεφ. 1.5)

3 Προαπαιτούμενες Γνώσεις: Απόσταση σημείων Μήκος ευθυγράμμου τμήματος Μετατροπή μονάδων μέτρησης Λόγος ευθυγράμμων τμημάτων Κλίμακα (χάρτης) Στόχοι Διδασκαλίας Να κατανοήσουν οι μαθητές: 1.Τη χρήση λόγου ομοιότητας-κλίμακας 2.Πότε δύο σχήματα είναι όμοια

4 Υλικό Διδασκαλίας  Video προσανατολισμού:

5  Φύλλο εργασίας: Δραστηριότητα 1 Α. Γνωρίζουμε ότι η απόσταση Ιωάννινα-Ηράκλειο στην πραγματικότητα είναι περίπου 610km, ενώ στον παρακάτω χάρτη η ίδια απόσταση εμφανίζεται ως 10cm. Να υπολογίσετε πόσες φορές έχουμε μικρύνει την απόσταση αυτήν στο χάρτη σε σχέση με την πραγματικότητα.

6 Β. Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα: Η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι περίπου η μισή από την απόσταση Ιωάννινα-Ηράκλειο Πόλεις Απόσταση ΧάρτηςΠραγματικότητα Ιωάννινα-Ηράκλειο10cm610km Ιωάννινα-Λάρισα3cm Πάτρα-Αλεξανδρούπολη460km Αθήνα-Θεσσαλονίκη

7 Δραστηριότητα 2 Στα παρακάτω σχήματα να βρείτε το λόγο ομοιότητας καθώς και το μήκος των πλευρών.

8 Πού αποσκοπούν οι παραπάνω δραστηριότητες; 1. Στο ενδιαφέρον των μαθητών 2. Στην εισαγωγή καινούριας έννοιας 3. Στη συσχέτισή της με ήδη γνωστές 4. Στην εφαρμογή της για επίλυση προβλημάτων Λόγοι που χρησιμοποιήθηκαν οι δραστηριότητες: i.Η λειτουργία του παντογράφου βοήθησε τους μαθητές στην κατανόηση των εννοιών μεγέθυνση και σμίκρυνση. ii. Σε συνδυασμό με τις παραπάνω έννοιες και καθοδήγηση συσχέτισαν την έννοια της κλίμακας με το λόγο ομοιότητας(λ). iii.Εφαρμογή της έννοιας για την εμπέδωσή της. iv.Διαχωρισμός ομοιότητας-ισότητας σχημάτων.

9 Κρίσιμα Συμβάντα  Ορισμός κλίμακας: Δυσκολία αναγνώρισης του αριθμητή και του παρανομαστή στο κλάσμα της κλίμακας. Αντιστοίχηση μονάδας μέτρησης του χάρτη με τον αριθμητή και της πραγματικότητας με τον παρανομαστή. (μνημονικός κανόνας: κλίμακα≤1)

10  Πράξεις μετατροπής: Οι μαθητές δεν δέχονταν ένα κλάσμα ως αριθμό για απόσταση στον χάρτη. Χρήση απλούστερου παραδείγματος με μικρότερους αριθμούς. (1/2=0,5)

11  Χαρακτηριστικά όμοιων σχημάτων: Κατά τους μαθητές η πλευρά είναι το κύριο χαρακτηριστικό ενός σχήματος. Αναφορά στον παντογράφο με συμπέρασμα ότι κύριος παράγοντας της ομοιότητας είναι η γωνία. (λ=1→ομοιότητα≡ισότητα)

12 Βιβλιογραφία video: εικόνες: images google δραστηριότητες: προσωπική επιμέλειαwww.youtube.com


Κατέβασμα ppt "Πρακτική Άσκηση Διδασκαλία σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κουβαράς Γεώργιος Χειμερινό Εξάμηνο 2015-2016."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google