Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μια ματιά στο μέλλον Ημερίδα Νομικών Πολιτικών Επιστημών 29 Μαρτίου 2013 Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μια ματιά στο μέλλον Ημερίδα Νομικών Πολιτικών Επιστημών 29 Μαρτίου 2013 Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μια ματιά στο μέλλον Ημερίδα Νομικών Πολιτικών Επιστημών 29 Μαρτίου 2013 Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών

3 Νέοι τρόποι διδασκαλίας Ωρολόγιο πρόγραμμα

4 Ομαδοσυνεργατική μέθοδος Διαθεματική προσέγγιση Βιωματικές δράσεις Ερευνητική μάθηση Νέοι τρόποι διδασκαλίας

5 ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Καταιγισμός ιδεών Ομάδες εργασίας Μελέτη περίπτωσης Παιχνίδι ρόλων Ζωγραφική – Μουσική Προσομοίωση Θεατρικές πρακτικές Βιωματική μάθηση Η μάθηση ως αποτέλεσμα της άμεσης εμπειρίας του μαθητή

6 ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ Προσαρμογή του μαθητή στο σχολικό περιβάλλον Συνύπαρξη σε ομάδα Απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων Αίσθηση κοινότητας

7 ΕΝΟΤΗΤΕΣ Α: Επικοινωνώ, αισθάνομαι, είμαι ο εαυτός μου Β: Ζούμε μαζί Γ: Φροντίζω τον εαυτό μου Δ: Το δικό μας σχολείο

8 Επικοινωνώ, αισθάνομαι, είμαι ο εαυτός μου Επικοινωνώντας με τους άλλους Τα συναισθήματα μας Γνωριμία με τον εαυτό μας Αντιμετωπίζοντας το άγχος

9 Τα συναισθήματα μου Αναγνώριση συναισθημάτων Καταιγισμός ιδεών νιώθω

10 Διαχείριση συναισθημάτων Σεβασμός στα συναισθήματα του άλλου Γράφουμε μια ιστορία- δραματοποιούμε Η Ελένη και η Κατερίνα, πολύ καλές φίλες από το Δημοτικό, περιμένουν με αγωνία τα αποτελέσματα από το πρώτο διαγώνισμα των Μαθηματικών στην Α Γυμνασίου. Όταν ο καθηγητής ανακοινώνει τους βαθμούς, η Ελένη είναι χαρούμενη για τον καλό βαθμό που πήρε. Η Κατερίνα όμως δεν έγραψε καλά, ο βαθμός της είναι χαμηλός και είναι πολύ στενοχωρημένη. Στο διάλειμμα η Ελένη πλησιάζει την Κατερίνα και…

11 Συναισθήματα - διαφορετικότητα Ιστορίες μαθητών από το Διαπολιτισμικό Σχολείο 1) Περιγράψετε τα συναισθήματα του ήρωα 2) Ποια ήταν τα δικά σας συναισθήματα

12 Άγχος (1)

13 Άγχος (2) Να αναφέρεις μια κατάσταση στο σχολείο που σου προκάλεσε άγχος. Πως το αντιμετώπισες; Να θυμάσαι: η καλή προετοιμασία, η σωστή διαχείριση του χρόνου και η θετική σκέψη καταπολεμούν το άγχος

14 Φύλλο εργασίας: ελεύθερος χρόνος Περιγράψτε τις δραστηριότητες σας μια καθημερινή ημέρα μετά το σχολείο Κατά τη διάρκεια της ημέρας είχατε ελεύθερο χρόνο; Πως τον αξιοποιήσατε; Με ποιες δραστηριότητες ασχολείσθε στον ελεύθερο χρόνο σας Μπορείτε να σκεφτείτε τρόπους για να αυξήσετε τον ελεύθερο χρόνο σας;

15 ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Ερευνητική εργασία Χωρισμός σε ομάδες Επιλογή θέματος Προτεινόμενα θέματα: Κάτω Πατήσια: απ τη μονοκατοικία στην πολυκατοικία Ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος στη γειτονιά μας Αθήνα, το κέντρο της Συνταγματικής μας Ιστορίας

16 1ο φύλλο εργασίας: Σύνταγμα 1.Από το βιβλίο της Αγωγής, σελίδες 70-71, να προσδιορίσετε την έννοια και το περιεχόμενο του Συντάγματος. 2.Ποια ήταν τα 2 πρώτα Συντάγματα της νεότερης ιστορίας; Ποιες ιστορικές συνθήκες οδήγησαν στη δημιουργία τους; Α Σύνταγμα: Β Σύνταγμα: 3.Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι θεωρήθηκε αναγκαία η θέσπιση των πρώτων Συνταγμάτων; Α Σύνταγμα: Β Σύνταγμα:

17 2ο φύλλο εργασίας: Επανάσταση 1821 και Σύνταγμα Κατά τη διάρκεια της επανάστασης του 1821 ποιές προσπάθειες έγιναν για θέσπιση Συντάγματος; Ποιο ήταν το πολίτευμα που πρόκριναν οι Έλληνες για το κράτος που ήθελαν να δημιουργήσουν; ( Ιστορία σελ.33-34, Αγωγή σελ.67-68 ) Μετά την αναγνώριση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους το 1830, ποιο πολίτευμα επέλεξαν οι μεγάλες δυνάμεις για την Ελλάδα; ( Ιστορία σελ.57 ) Πιστεύετε ότι αυτό το πολίτευμα συμφωνούσε με τους αγώνες και τις προσδοκίες των Ελλήνων;

18 Επίσκεψη στο Ιστορικό Μουσείο « Αναζητώντας το Σύνταγμα » Κατά την περιήγηση σας στο Μουσείο να κρατήσετε σημειώσεις για: Τα συνταγματικά κείμενα Την επανάσταση της 3 ης Σεπτέμβρη 1843 Τον στρατηγό Μακρυγιάννη Τον Χαρίλαο Τρικούπη και την αρχή της δεδηλωμένης

19 3ο φύλλο εργασίας: Επανάσταση 3ης Σεπτέμβρη 1843 Ποιοι πιστεύετε ότι ήταν οι σημαντικότεροι λόγοι που οδήγησαν στην επανάσταση της 3 ης Σεπτέμβρη 1843; Αφού μελετήσετε το απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του Στρατηγού Μακρυγιάννη να περιγράψετε με συντομία τα γεγονότα της επανάστασης, ποιοι συμμετείχαν σ’ αυτή και ποια ήταν τα αιτήματα τους.

20 Επίσκεψη στη Βουλή Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Χαρίλαος Τρικούπης: Η αρχή της δεδηλωμένης»

21 4ο φύλλο εργασίας (1): Συντάγματα 1844 και 1864, Τρικούπης 1. Μετά την επανάσταση της 3 ης Σεπτέμβρη 1843 ο Όθωνας αναγκάζεται να παραχωρήσει το 1 ο σύνταγμα του ελληνικού κράτους. Το Σύνταγμα του 1844 προέβλεπε: Πολίτευμα: Δικαίωμα ψήφου: Εξουσίες ΝομοθετικήΕκτελεστικήΔικαστική 2. Ο Όθωνας εκδιώκεται από την Ελλάδα το …… και νέος βασιλιάς ορίζεται ο ……………. Το 1864 ψηφίζεται το 2 ο ελληνικό Σύνταγμα. Πολίτευμα: Δικαίωμα ψήφου: Εξουσίες ΝομοθετικήΕκτελεστικήΔικαστική

22 4ο φύλλο εργασίας (2): Συντάγματα 1844 και 1864, Τρικούπης 3. Από το βιβλίο της Ιστορίας, σελίδα 61, διαβάστε το άρθρο του Τρικούπη « Τις πταιει ».Ποια προβλήματα αναφέρει ο Τρικούπης και ποιόν θεωρεί υπεύθυνο; 4. « Αρχή της δεδηλωμένης »: Ορισμός και σημασία.

23 5ο φύλλο εργασίας: Κίνημα στο Γουδί- Σύνταγμα 1911 Κίνημα στο Γουδί : τι ήταν, πότε έγινε και ποια ήταν τα αιτήματα των στρατιωτικών; Από το λόγο του Ελευθέριου Βενιζέλου ( βιβλίο ιστορίας σελ. 84 παράθεμα ) να προσδιορίσετε τη διαφορά μεταξύ συντακτικής και αναθεωρητικής Βουλής. Τι περιελάμβανε το αναθεωρημένο Σύνταγμα του 1911;

24 Παρουσίαση οπτικού υλικού για τον 20ο αιώνα Προβολή βίντεο Οι μαθητές δημιουργούν τη «Γραμμή του Χρόνου», με τα σημαντικότερα γεγονότα του 20ου αιώνα (2 ώρες) Ανάθεση εργασιών: κάθε ομάδα αναλαμβάνει να ετοιμάσει παρουσίαση

25 ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Κατσιλάκης Αθανάσιος Κουμαράκου Χριστιάνα Κουμαράκου Χριστιάνα Κούπερ Αλέξανδρος Κούπερ Αλέξανδρος Μοτύκα Πάτρικ Μοτύκα Πάτρικ Τοντόροβα Βικτώρια Τοντόροβα Βικτώρια

26 ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ Α΄ Εθνοσυνέλευση (Δεκέμβριος 1821-Ιανουάριος 1822) Β΄ Εθνοσυνέλευση (Μάρτιος-Απρίλιος 1823) Γ΄ Εθνοσυνέλευση (Άνοιξη 1827) Αβασίλευτη Δημοκρατία

27 Ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας(1828-1831) 1828-1832 Α΄ περίοδος Αβασίλευτου Πολιτεύματος στην Ελλάδα

28 Άφιξη του Όθωνα (1833) 1833-1843 Περίοδος Απόλυτης Μοναρχίας του Όθωνα

29 Η Εθνοσυνέλευση που συγκλίθηκε μετά το κίνημα του 1843, ψήφισε το 1844 το πρώτο σύνταγμα της Ελλάδας, το οποίο θέσπιζε το πολίτευμα της Συνταγματικής Μοναρχίας. Κυρίαρχο όργανο του κράτους παρέμεινε ο βασιλιάς Όθωνας Σύνταγμα 1844

30 Συνταγματική μοναρχία Εκτελεστική Εξουσία Νομοθετική Εξουσία Δικαστική Εξουσία Βασιλιάς Γερουσία Βουλή Βασιλιάς μέσω Υπουργών Δικαστές που διορίζονταν από το Βασιλιά

31 Το Σύνταγμα του 1864 Με το Σύνταγμα του 1864, το δεύτερο συνταγμα της Ελλάδας, καθιερώνεται το πολίτευμα της βασιλευόμενης δημοκρατίας.

32 Βασιλευόμενη Δημοκρατία Νομοθετική Εξουσία Εκτελεστική Εξουσία Δικαστική Εξουσία ΒασιλιάςΒουλή Βασιλιάς με τη συνεργασία Υπουργών που διόριζε ο ίδιος Ανεξάρτητη

33 1875 Χαρίλαος Τρικούπης «Αρχή της δεδηλωμένης» Βασιλευόμενη Δημοκρατία 1864-1924

34 Ανακυρήσσεται η β΄ Ελληνική Δημοκρατία Το 1927 ψηφίζεται σύνταγμα με το οποίο καθιερώνεται επίσημα το πολίτευμα της Αβασίλευτης Δημοκρατίας Το 1927 ψηφίζεται σύνταγμα με το οποίο καθιερώνεται επίσημα το πολίτευμα της Αβασίλευτης Δημοκρατίας Περίοδος Αβασίλευτης Δημοκρατίας 1924-1935

35 Το πολίτευμα ξαναγίνεται Βασιλευόμενη Δημοκρατία με τον ερχομό του Γεωργίου Β΄ 1935

36 Κίνημα της 4ης Αυγούστου 1936 1936-1941 Περίοδος Δικτατορίας του Ιωάννη Μεταξά

37 1952 Ψήφιση Συντάγματος το οποίο καθιέρωνε τη Βασιλευόμενη Δημοκρατία Ψήφιση Συντάγματος το οποίο καθιέρωνε τη Βασιλευόμενη Δημοκρατία

38 Η δικτατορία της 21ης Απριλίου 1967 1967-1974 Δικτατορία των Συνταγματαρχών 21 Ιουλίου 1974 Πτώση Δικτατορίας 21 Ιουλίου 1974 Πτώση Δικτατορίας

39 Δημοψήφισμα 1974 Στις 8 Δεκεμβρίου 1974, μετά την πτώση της δικτατορίας, πραγματοιποιήθηκε δημοψήφισμα, με το οποίο το 69,18% το ελληνικού λαού αποφάσισε να καταργήσει τη Βασιλεία

40 1975 Νέο Σύνταγμα

41 Προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία Νομοθετική Εξουσία Εκτελεστική Εξουσία Δικαστική Εξουσία Κοινοβούλιο (Βουλή) Κυβέρνηση Ανεξάρτητη Πρόεδρος

42 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ !!!!!!

43 Τμήμα: Γ2 Κιάτο Αλκαίο, Μαυράκη Αναστασία, Πλατανίτης Παναγιώτης, Μιτοπούλου Αφροδίτη

44 Επανάσταση 3 ης Σεπτεμβρίου 1843 Με τον όρο αυτό περιγράφονται τα γεγονότα του 1843, τα οποία κατέληξαν στην παραχώρηση συντάγματος από τον Όθωνα και στη μετάβαση της Ελληνικής πολιτείας από την απόλυτη μοναρχία στη συνταγματική μοναρχία.

45 Η επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου. Διακρίνεται έφιππος ο Δημήτριος Καλλέργης.

46 Μέχρι τότε… Η κατάσταση στην Ελλάδα ήταν τραγική και διαρκώς χειροτέρευε. Προβλήματα που σχετίζονταν με την αγροτική γη, τις εθνικές γαίες και την εκπαίδευση προκαλούσαν τη δυσφορία του λαού. Την κατάσταση επιδείνωνε ο απολυταρχισμός που χαρακτήριζε το παλάτι και οδηγούσε σε μικροεξεγέρσεις, οι οποίες όμως καταπνίγονταν αμέσως από τον κυβερνητικό στρατό.

47 Αποτέλεσμα.. Το αποτέλεσμα ήταν το παλάτι να αποτελεί για χρόνια αιτία πολιτικών αναταραχών και να συγκεντρώνει το μίσος και τη δυσαρέσκεια του Ελληνικού λαού. Η Ελλάδα ήταν προφανές ότι χρειαζόταν μία ριζική αλλαγή και την θέσπιση νόμων που θα οργάνωναν την πολυτάραχη κοινωνικοπολιτική ζωή της χώρας.

48 Καθιέρωση της Συνταγματικής Μοναρχίας-Οι υπογραφές των πληρεξούσιων της Εθνικής Συνέλευσης του 1843.

49 Η αρχή της Επανάστασης Η αρχή έγινε το 1840 όταν ο στρατηγός Ιωάννης Μακρυγιάννης ίδρυσε μία (κατά τον Όθωνα, παράνομη) οργάνωση, με σκοπό την επιβολή Συντάγματος. Η οργάνωση αυτή, σιγά σιγά συγκέντρωσε πρώην πολεμιστές του 1821 που είχαν πολεμήσει για μία ελεύθερη Ελλάδα και τώρα είχαν παραγκωνιστεί από τους Βαυαρούς και έβλεπαν τη χώρα τους να παρακμάζει. Μερικοί από τους οπλαρχηγούς που μυήθηκαν ήταν οι Θεόδωρος Γρίβας, o Μήτρος Δεληγιώργης και o Κριεζιώτης

50 Το σχέδιο Σύμφωνα με το σχέδιο το κίνημα θα ξεκινούσε από τους στρατώνες, προκειμένου να ακινητοποιηθούν άμεσα τα στελέχη του Οθωνικού καθεστώτος. Το τελικό σύνθημα δόθηκε τη νύχτα της 2ης προς 3ης Σεπτεμβρίου, όταν στελέχη του κινήματος κατευθύνθηκαν προς το σπίτι του Μακρυγιάννη. Ο συνταγματάρχης Καλλέργης πήγε στους στρατώνες και με το σύνθημα "Ζήτω το Σύνταγμα" έδωσε το έναυσμα στους στρατιωτικούς να ξεσηκωθούν. Ο στρατός έφτασε στα ανάκτορα της Αθήνας με ζητωκραυγές και επευφημίες και σύντομα ενώθηκε μαζί του και ο ελληνικός λαός. Κάθε προσπάθεια του πανικόβλητου Όθωνα να διαλύσει την πορεία έπεφτε στο κενό.

51 Το συμβούλιο αναγνώρισε το κίνημα, καθόρισε τη σύγκληση Εθνοσυνέλευσης και διόρισε επιτροπή υπό τους Γεώργιο Κουντουριώτη, Λ. Μαυρομιχάλη, Γ. Λινιάνα, Γ. Ψύλλα, Ανδρέα Λόντο και Κ. Προβελέγγιο, η οποία θα παρουσίαζε τις αποφάσεις του στο Βασιλιά.

52 Η επόμενη μέρα Ο λαός και ο στρατός διαλύθηκαν στις 3 το μεσημέρι, αφού πληροφορήθηκαν ότι όλα τα αιτήματα έγιναν αποδεκτά. Τέλος, με βασιλικά διατάγματα η 3η Σεπτεμβρίου ανακηρυσσόταν σε μέρα εθνικής γιορτής, ενώ ο Δημήτριος Καλλέργης παρασημοφορούνταν, ως αρχηγός του επαναστατικού κινήματος.

53 Ο Όθωνας τελικά παραχώρησε το Σύνταγμα του 1844. Η νύχτα της 3ης Σεπτεμβρίου αποτέλεσε το τέλος της απόλυτης μοναρχίας στην Ελλάδα. Τους δύο επόμενους μήνες έγιναν οι εκλογές του 1843 και συγκροτήθηκε η συνταγματική Εθνική Συνέλευση, η οποία συνέταξε το Σύνταγμα που υπέγραψε και ο Όθωνας.

54 Η επανάσταση αυτή αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της πολιτικής ιστορίας της χώρας που οι Έλληνες δε θα πρέπει να ξεχνάνε αφού αποδεικνύεται ότι ο λαός έχει τη δύναμη να εισακουστεί αναίμακτα και χωρίς τη χρήση βίας, ακόμα και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες.

55 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!

56

57  ήταν Έλληνας διπλωμάτης, πολιτικός και Πρωθυπουργός. Ο Τρικούπης κυριάρχησε στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας 19 χρόνια από το 1875 έως το 1894, παίρνοντας τη θέση του πρωθυπουργού επτά συνολικά φορές και κυβέρνησε τη χώρα για σχεδόν 10 χρόνια από τα 20 αυτής της περιόδου. Στην τελευταία του κυβέρνηση δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις που είχε δημιουργήσει έναντι των ξένων δανειστών με συνέπεια να επέλθει η πτώχευση της Ελλάδας με την ιστορική φράση του "δυστυχώς πτωχεύσαμε".ΈλληναςΠρωθυπουργόςδυστυχώς πτωχεύσαμε

58  Το 1864 παραιτήθηκε από τη διπλωματική υπηρεσία για να συμμετάσχει στις εκλογές. Το 1865 εκλέχτηκε βουλευτής Μεσολογγίου και το 1866 ανέλαβε τη θέση του Υπουργού Εξωτερικών στην 3η κυβέρνηση του Αλέξανδρου Κουμουνδούρου, αλλά στους επόμενους μήνες ήρθε σε διάσταση απόψεων με τον Κουμουνδούρο και απομακρύνθηκε από την κυβέρνηση. Για τέσσερα χρόνια πολιτεύτηκε (1868-1872) ανεξάρτητα από τα κόμματα που υπήρχαν.18641865Μεσολογγίου1866Υπουργού Εξωτερικώνκυβέρνηση του Αλέξανδρου Κουμουνδούρου18681872  Το 1872 ίδρυσε το «Πέμπτο κόμμα», στο οποίο συγκεντρώθηκαν οι πιο φιλελεύθερες και προοδευτικές προσωπικότητες της εποχής. Το 1874, μέσα σε κλίμα πολιτικής αυθαιρεσίας της τότε κυβέρνησης του Δ. Βούλγαρη, με τα περίφημα Στηλιτικά, έγραψε στην εφημερίδα "Καιροί" ένα σαρκαστικό άρθρο με τον τίτλο « Τις πταιει », που δημοσιεύτηκε στις 29 Ιουνίου του 1874, στο οποίο κατήγγειλε το πολιτικό σύστημα της εποχής, αλλά ουσιαστικά κατηγορούσε το Βασιλέα, επειδή μετά την πτώση του Δεληγιώργη, εξ αιτίας των Λαυρεωτικών, είχε χρίσει κυβέρνηση εκείνη του Βούλγαρη που ήταν μειοψηφίας. Την εποχή εκείνη με το υφιστάμενο Σύνταγμα κανένα κόμμα δεν μπορούσε να πλειοψηφήσει από μόνο του. Έτσι όλοι οι τότε κυβερνητικοί σχηματισμοί ήταν κυβερνήσεις μειοψηφίας. Ο δε Βασιλεύς, προκειμένου ν' αποφύγει κατάσταση ακυβερνησίας με συνεχείς επαναλαμβανόμενες εκλογές, αναγκαζόταν κάθε φορά να χρίζει κυβέρνηση το κόμμα εκείνο με τη λιγότερη μειοψηφία.φιλελεύθερες1874Δ. ΒούλγαρηΣτηλιτικάΚαιροί29 Ιουνίου1874

59  Η αρχή της δεδηλωμένης είναι όρος του Συνταγματικού Δικαίου και ορίζει ότι η κυβέρνηση οφείλει να έχει τη «δεδηλωμένη» εμπιστοσύνη της απόλυτης πλειοψηφίας των Βουλευτών. Διαχρονικά αυτή η εμπιστοσύνη δηλώνεται με σχετική ψηφοφορία της Βουλής μετά από κάθε σχηματισμό νέας κυβέρνησης. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η δημοκρατική νομιμοποίηση της κυβέρνησης, η οποία συνήθως, σε αντίθεση με το Κοινοβούλιο, δεν εκλέγεται απευθείας από τον λαό, αλλά διορίζεται από τον ανώτατο άρχοντα της χώρας.Συνταγματικού Δικαίου

60

61  Αυτό ήταν ένα σύντομο Βιογραφικό του Χαρίλαου Τρικούπη το οποίο πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές : Σίλβα Λούκα, Γιώργο Μίχα, Ραφαέλα Γκούτσε και Ευθύμη Παναγιωτόπουλο !!

62 Κίνημα Στο Γουδί Σύνταγμα Του 1911 (Ελ.Βενιζέλος)

63 Τι ήταν; Πότε έγινε; Το κίνημα στο Γουδί ήταν μια επανάσταση, η οποία οργανώθηκε από τους στρατιωτικούς και έγινε το 1909.

64 Τα αιτήματα των στρατιωτικών Η αναδιοργάνωση των ενόπλων δυνάμεων. Μεταρρυθμίσεις:  Στην διοίκηση του κράτους.  Στην οικονομία.  Στη δικαιοσύνη.  Στην εκπαίδευση.

65 Σύνταγμα του 1911 Το Σύνταγμα του 1911 προστάτευε αποτελεσματικότερα τις ατομικές ελευθερίες, επέτρεπε στο κράτος να αφαιρεί από τους ιδιοκτήτες τους με αποζημίωση μεγάλες εκτάσεις γης για να μοιραστούν σε ακτήμονες.

66 Επισης θέσπισε τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, απαγόρευε στους στρατιωτικούς και στους δημόσιους υπαλλήλους να εκλέγονται βουλευτές και καθιέρωνε την υποχρεωτική και δωρεάν εκπαίδευση.

67

68 Τέλος

69 Το μάθημα γίνεται μονόωρο Εντάσσεται στο πλαίσιο των κοινωνικών επιστημών, μαζί με την Οικιακή Οικονομία Εντάσσεται στις βιωματικές δράσεις Δεν εξετάζεται γραπτά στις απολυτήριες εξετάσεις Η Κοινωνική – Πολιτική Αγωγή στο Πιλοτικό Πρόγραμμα

70 Το άτομο στην κοινωνία, κοινωνικοί ρόλοι και οι κοινωνικοί θεσμοί Πολιτεύματα, δημοκρατία και ο ρόλος του πολίτη Ελευθερίες, νέοι κίνδυνοι, ασφάλεια, προστασία Νόμος, Δίκαιο και Δικαιοσύνη Ευρωπαϊκή Ένωση, διεθνής κοινότητα, παγκόσμια οικονομία, ο Ευρωπαίος πολίτης. Θεματικοί άξονες ΚΠΑ

71 Θεατρικό: Θεσμός της οικογένειας Προκαταλήψεις - στερεότυπα Ποια είναι η θέση του άντρα και της γυναίκας στην οικογένεια του σύντομου θεατρικού που παρακολουθήσατε; Ποιόν απ τους 4 ρόλους θα αλλάζατε και γιατί; Ποια συμβουλή θα δίνατε: Στον πατέρα Στην μητέρα Στον γιό Στην κόρη

72 Φύλο εργασίας Επικοινωνία Να δημιουργήσετε ένα ερωτηματολόγιο για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, π.χ. πόσες ώρες παρακολουθείτε καθημερινά τηλεόραση (καθόλου, μέχρι 1 ώρα, μέχρι 3 ώρες, πάνω από 3 ώρες ) Κάθε ερώτηση να έχει 4 πιθανές απαντήσεις Στο τέλος του ερωτηματολογίου να προσθέσετε και μια ερώτηση για την επικοινωνία με τους φίλους σας (πόσο συχνά τους βλέπετε)

73

74 ΓΕΡΜΑΝΙΑ:ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΛΟΚΑ ΣΟΦΙΑ ΤΖΑΝΕΤΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΓΚΟΥΣΗ ΚΛΕΒΙΣ ΖΓΟΥΡΗ

75 ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ Ο Χίτλερ συγγράφει στη φυλακή το περίφημο βιβλίο του "Ο Αγών μου". Σε αυτό εκφράζει το "πιστεύω" τόσο το δικό του όσο και του Κόμματός του.Ο Αγών μου Ένα πιστεύω έντονα επηρεασμένο από τον φασισμό που εγκαθίδρυσε ο Μπενίτο Μουσολίνι στην Ιταλία

76 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Φυλετικές διακρίσεις Εθνικισμός Στρατοκρατία Πολιτική τρομοκρατίας σε όσους διαφωνούν πολιτικά με το καθεστώς προπαγάνδα για τα ιδεώδη αντιπροπαγάνδα για αντίθετες ιδεολογίες προσωπολατρία για τον Ηγέτη ( τυφλή υπακοή )

77 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ… Δεν έχουν θέση στον κόσμο : i.Εβραίοι ii.Αθίγγανοι iii.Σλάβοι iv.Ομοφυλόφιλοι v.Κάθε είδους άνθρωποι του περιθωρίου

78 ΣΤΟΧΟΣ Να υπάρξει η Άρια φυλή όπου θα περιέχει καθαρόαιμους Γερμανούς και θα είναι ανώτερη όλων των υπόλοιπων φυλών. Οι υπόλοιπες φυλές απλώς οφείλουν να υποταχθούν στην ανωτερότητά της Άριας φυλής. Ορισμένες, μάλιστα, φυλές, όπως οι Σλάβοι, είναι τόσο κατώτερες, ώστε όσοι ανήκουν σε αυτές να χαρακτηρίζονται απλά ως υπάνθρωποι και να είναι κατάλληλοι μόνο ως σκλάβοι των Αρίων.

79 Πρόγραμμα Ευθανασίας T-4 Στα πλαίσια της ρατσιστικής ιδεολογίας του Χίτλερ και του Κόμματος περίπου 200.000 Γερμανοί (και μη) πολίτες, οι οποίοι έπασχαν από γενετικές παθήσεις ή και ψυχασθένειες, θανατώθηκαν ή υπέστησαν στείρωση. Με τον τρόπο αυτό ο Χίτλερ και οι υποστηρικτές των φυλετικών θεωριών του πίστευαν ότι θα "καθάριζαν" την Άρια Φυλή από τα "ελαττωματικά" γονίδια.

80 ΝΑΖΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου,ξεκίνησε τον Απρίλιο του 1941 και υπήρξε αποτέλεσμα της γερμανικής εισβολής.

81 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Οι Εβραίοι της Ελλάδας υπήρξαν επίσης θύματα του διωγμού που εξαπέλυε το ναζιστικό καθεστώς εναντίον των εβραϊκών πληθυσμών.

82 ΔΙΩΓΜΟΙ  Το 96% των Εβραίων της Θεσσαλονίκης, δηλαδή 46.091 άνθρωποι, κατέληξαν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς  Τον Ιούνιο του 1944 συνελήφθησαν από τους Γερμανούς οι Εβραίοι της Κέρκυρας, οι οποίοι εκτοπίστηκαν στη συνέχεια στο Άουσβιτς.

83 ΔΙΩΓΜΟΙ  Τον Μάιο του 1943 περισσότεροι από 600 Εβραίοι της Βέροιας μεταφέρθηκαν στο στρατόπεδο Χιρς της Θεσσαλονίκης. Από αυτούς ελάχιστοι επέστρεψαν στη Βέροια.  Τα θύματα του ολοκαυτώματος στην Ελλάδα υπολογίζονται συνολικά σε 69.500.

84 ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΒΡΑΙΩΝ ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ Από την ώρα συγκέντρωσης μέχρι τις 2 το μεσημέρι, εννιά χιλιάδες περίπου άτομα παραμένουν παραταγμένα σε σειρές. Απαγορεύεται να φορούν γυαλιά ηλίου ή να καλύψουν το κεφάλι τους (κάτι που έχει διπλή σημασία καθώς δεν μπορούν να προστατευθούν από τον ήλιο ενώ παραβίαζαν και το θρησκευτικό έθιμο της κάλυψης του κεφαλιού το Σάββατο).

85 Η ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ! Όποιος τολμάει να καθίσει στο πεζοδρόμιο, να βάλει μια εφημερίδα πάνω από το κεφάλι του ή απλώς μετακινείται έστω κι ελαφρά από τη σειρά του, αρπάζεται βίαια και οδηγείται μπροστά σε μίαν επιτροπή αξιωματικών καθισμένων κυκλικά, που τον καταδικάζει να κάνει εξαντλητικές γυμναστικές ασκήσεις.

86 ΟΙ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΙ Όσοι έπεφταν αναίσθητοι, καταβρέχονται με νερό και σπρώχνονται με κλωτσιές από τις βαρειές μπότες για να ξανασηκωθούν. Τους υποχρεώνουν να κάνουν τούμπες, να κυλισθούν στο έδαφος, να συρθούν μέσα στη σκόνη, χτυπώντας τους, ενώ τους έφτυναν και ξεστόμιζαν εναντίον τους τις πιο πρόστυχες βρισιές

87 ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΙΝΑ ΣΑΝ ΟΠΛΟ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

88 ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΕΘΑΙΝΑΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ Εκτός από τις μαζικές εκτελέσεις και τις καταστροφές κτιρίων και υποδομών, οι Γερμανοί στη διάρκεια της κατοχής, χρησιμοποίησαν κατά του ελληνικού λαού ακόμα ένα πολύ ισχυρό "όπλο". Την πείνα. Χιλιάδες Έλληνες έχασαν τη ζωή τους, λόγω της έλλειψης τροφίμων. Οι στρατιώτες του Χίτλερ, άρπαζαν τρόφιμα, πρώτες ύλες και καύσιμα, ενώ η καταστροφή του οδικού δικτύου, εμπόδιζε τα προϊόντα της (μειωμένης) αγροτικής παραγωγής να φτάσουν στις πόλεις.

89 ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ…. Τα συσσίτια ήταν καθημερινό φαινόμενο, ενώ το χειμώνα του 1941, οι άνθρωποι στις πόλεις πέθαιναν στους δρόμους, ψάχνοντας για τροφή. Η πείνα έπληξε κυρίως τα παιδιά, που υπέφεραν από τον υποσιτισμό, την ελονοσία και τη φυματίωση. Συνολικά, υπολογίζεται ότι οι νεκροί λόγω της πείνας και των κακουχιών την περίοδο της γερμανικής κατοχής, ανήλθαν στους 260.000 και στο τρομακτικό αυτό νούμερο δεν υπολογίζονται οι σφαγές, οι εκτελέσεις και οι θηριωδίες.

90 ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ….

91 ΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ Πριν και κατά τη διάρκεια του Β' στα εκατομμύρια των κρατουμένων των στρατοπέδων συγκέντρωσης περιλαμβάνονταν Εβραίοι, Πολωνοί, Σοβιετικοί, αιχμάλωτοι πολέμου, ομοφυλόφιλοι, Τσιγγάνοι, Μάρτυρες του Ιεχωβά και άλλοι.

92 ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣΗ ΘΑΝΑΤΟΥ Από το 1941 οι Ναζιστές άρχισαν να δημιουργούν τα στρατόπεδα εξόντωσης ή θανάτου με μόνο σκοπό την βιομηχανική δολοφονία των Εβραίων της Ευρώπης. Περισσότεροι από τρία εκατομμύρια Εβραίοι επρόκειτο να βρουν το θάνατο στα στρατόπεδα εξόντωσης, κυρίως μέσω δηλητηριωδών αερίων στους "θαλάμους αερίων", αν και πολλοί κρατούμενοι σκοτώθηκαν σε ομαδικές εκτελέσεις και με άλλους τρόπους.

93 ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ

94 ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΟΧΗΣ!! Η κατοχή τερματίστηκε με την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων από την Ελλάδα τον Οκτώβριο του 1944. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην Κρήτη ή σε άλλα νησιά, γερμανικές φρουρές παρέμειναν μέχρι τον Μάιο και τον Ιούνιο του 1945

95 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!


Κατέβασμα ppt "ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μια ματιά στο μέλλον Ημερίδα Νομικών Πολιτικών Επιστημών 29 Μαρτίου 2013 Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google