Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Υψηλή και μαζική τέχνη (The rise of mass culture) Διδάσκων: Καθηγητής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Υψηλή και μαζική τέχνη (The rise of mass culture) Διδάσκων: Καθηγητής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Υψηλή και μαζική τέχνη (The rise of mass culture) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος Α. Δερμεντζόπουλος

2 Άδειες Χρήσης  Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons.  Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 The Rise of Mass Culture at the Turn of the Century Education and Leisure Chapter 13, Section 3, Part B

4 Mass Society  a society whose citizens are characterized by having impersonal relations, a high degree of physical and social mobility, and a trend to conform to external popular norms.

5 Education

6 Universal education was a product of the mass society of the late 19th and early 20th centuries.  Before then, education was primarily for the wealthy and upper middle class.  Between 1870 and 1914 most western governments began to set up state-sponsored primary schools. Boys and girls between 6 through12 were required to attend.  The first female colleges were really teacher-training institutes.

7 LONDON, 1900

8  The firms of the Second Industrial Revolution needed skilled, knowledgeable labor.  If they had an elementary education, boys and girls of the working class could aspire to jobs previously not assessable to them.  Teaching.  White-Collar Jobs.

9  The chief motive for public education was political.  Extending the right to vote called for a better-educated public.

10  Compulsory education created a demand for teachers.  most were women since the job appeared to be an extension of the “natural role” of female nurturing.  The increased education increased literacy (the ability to read).  Where there was universal schooling, by 1900 most adults could read.

11 Leisure Activities

12 “Eight hours for work, eight hours for rest, and eight hours for what we will.” Worcester, Massachusetts Carpenters’ Union 1889 YearHours Per Week Changes in the United States Work Week More time away from work led to more leisure time.

13 Amusement Parks  Coney Island  Tunnel of Love.

14 Fasion  In mid-18 th century, a woman of means wore five or six petticoats under her dress. Her skirt was long so that writers of etiquette books like Emily Thornwell's The Lady's Guide to Perfect Gentility had to provide instructions of how to lift it in a graceful and decorous way when climbing stairs or walking on a muddy street. A woman of the time often wore a corset since it was considered fashionable to have a "wasp" waist.

15 Bicycling and Roller Skating

16 Spectator Sports  Baseball

17 Live Performances and Motion Pictures  Vaudeville.  Ragtime.  The Circus.  Silent Pictures.

18 Consumerism  Department Stores.  Chain Stores  Five and Dime Stores.  Mail-Order Catalogs.

19 Increased literacy  helped spread newspapers.  In London, millions of copies were sold each day.  Often they were sensationalistic, with gossip and gruesome stories of crime.

20 Newspapers and Advertisements Sensationalism subject matter, language, or style producing or designed to produce startling or thrilling impressions or to excite. Mass Culture: the culture that is widely circulated by the use of the mass media.

21 Vaudeville

22 Τέλος Ενότητας

23 Χρηματοδότηση  Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα.  Το έργο « Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων » έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού.  Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος « Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση » και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ( Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ) και από εθνικούς πόρους.

24 Σημειώματα

25 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις :  Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.

26 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκων : Καθηγητής Χρήστος Α. Δερμεντζόπουλος. « Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης. Υψηλή και μαζική τέχνη, The rise of mass culture ». Έκδοση : 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση :

27 Σημείωμα Αδειοδότησης  Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1] https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Υψηλή και μαζική τέχνη (The rise of mass culture) Διδάσκων: Καθηγητής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google