Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014 – 2015

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014 – 2015"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014 – 2015
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – 2015 ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ 3Ο ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ

2 Σχολική Διαμεσολάβηση
Αντικείμενο: Σχολική Διαμεσολάβηση Μεσολαβητές/τριες ΕΛΕΝΑ ΚΟΡΣΙΚΟΒΑ ΗΡΩ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΥΡΟΥΔΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΑΦΑΗΛ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΠΑΣ

3 ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σίνη Άννα Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Α. Γιαννάτου) Κ.Ε.Δ.Ε Γιοβανάκη Εύη

4 ΜΕΡΟΣ 1ο ΒΙΑ- ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΜΟΔΑ Η ΠΡΟΒΛΗΜΑ ???

5 ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ/ΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ…..ΔΥΣΚΟΛΟ!
ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ/ΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ…..ΔΥΣΚΟΛΟ!

6 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ???
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ???

7 ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΤΣΑΚΑΛΙΟΥ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΜΗΛΟΠΑΡΔΑΛΗΣ
Marshall Β. Rosenberg. ΕΣΥ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΜΙΛΑΣ;;;

8 ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΤΣΑΚΑΛΙΟΥ ΑΠΟ…..
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: κανόνες, όρια, σκληρές τιμωρίες, αδιαφορία, επιβράβευση επιθετικής συμπεριφοράς, έντονοι καβγάδες στο σπίτι ΣΧΟΛΕΙΟ: ανοχή, αδιαφορία, δικαιολόγηση, ενδιαφέρον για …βαθμούς Μ.Μ.Ε: σκηνές βίας βία = φυσιολογική ΚΟΙΝΩΝΙΑ: εκφοβισμός =αποδεκτή μορφή συμπεριφοράς, βία στις σχέσεις των μελών ,πολύ αυστηρά μέτρα πειθαρχίας, όχι σεβασμός ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όχι σεβασμός ποικιλομορφίας

9 ΕΤΣΙ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ……..
EΤΣΙ Ο ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ…. ΕΤΣΙ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ……..

10 ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ‘’ Σχολικός εκφοβισμός παρατηρείται όταν ένα παιδί εκτίθεται κατ’επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου σε αρνητικές πράξεις από ένα ή περισσότερα άτομα¨ D. Olweus ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: σπίτι, δουλειά στρατό, φυλακές, κράτη

11 ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΛΕΚΤΙΚΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ

12 ΤΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ

13 ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ -Σωματική δύναμη/επιθετικότητα
-«Δημοφιλές» άτομο - Ανασφάλεια, χαμηλή αυτοεκτίμηση. - Επίδειξη σιγουριάς και αυτοπεποίθησης προς τους άλλους - Δυσκολίες στην επίλυση διαφορών. - Συγκρουσιακό οικογενειακό περιβάλλον -Αντικοινωνική, παραβατική συμπεριφορά (κανόνες) - Έλλειψη ενσυναίσθησης

14 ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ - Σωματικά αδύναμο , με κάποια ιδιαιτερότητα στο παρουσιαστικό του,αρρώστια(καρκίνο, άσθμα,σακχαρώδη διαβήτη, παχυσαρκία) -Μαθησιακές δυσκολίες Αίσθηση φόβου, παθητική στάση σε μορφές βίας. - Αυξημένο άγχος και ανασφάλεια/Χαμηλή αυτοεικόνα . - Δυσκολία στην υπεράσπιση του εαυτού του. - Ανεπάρκεια κοινωνικών δεξιοτήτων. - Δυσκολία στην επίλυση των διαφορών του.

15 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ
Σχολική αποτυχία, Νευρικότητα, υπερκινητικότητα Κατάθλιψη Επικίνδυνες συμπεριφορές(χρήση ουσιών, παράνομες πράξεις…….. ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ Θλίψη, στενοχώρια, κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, απομόνωση, αίσθηση πανικού, σωματικά προβλήματα, αγωνία για τις κοινωνικές του σχέσεις ,αυτοκτονικός ιδεασμός(30,4% όταν 1/εβδομάδα μελέτη Μαγκλάρα 2014………..)

16 ΕΕΕΡΥΤΗΨΥΤΕΡ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ (2013)

17

18

19

20 ΔΕ ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ ΑΝ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΜΙΛΑ !!! ΜΗ ΣΙΩΠΑΣ

21 ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ….
…. ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΣΕΝΑ… …Η ΒΙΑ

22 ΓΡΑΜΜΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ !!! 8001132000 Γραμμή του Συνηγόρου του Παιδιού
Γραμμή του Συνηγόρου του Παιδιού Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά Ευρωπαϊκή Γραμμή Στήριξης Παιδιών και Εφήβων Γραμμή Μαζί για το Παιδί ΥποΣΤΗΡΙΖΩ

23 ΜΕΡΟΣ 2ο ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ?

24 ΠΡΟΛΗΨΗ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΣΤΑΣΗ του σχολείου απέναντι τόσο στο φαινόμενο της βίας όσο και του σχολικού εκφοβισμού.(ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ) Ενίσχυση του ΘΕΤΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ στην τάξη και σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών. Προώθηση ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ των παιδιών στην ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ.(Διαμεσολάβηση) Καλλιέργεια ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ. ΤΕΧΝΗ=μέτρο πρόληψης ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

25 Συνηθισμένη Πειθαρχική Πρακτική
Διάλογος, Δημοκρατία Ισότητα Ακρόαση Μεσολαβητές Εχεμύθεια Ομάδα Λύτρωση Αλληλεγγύη Βοήθεια Ηρεμία Σεβασμός Ηθος Σύγκρουση ΝΑΙ ή ΟΧΙ Σύγκρουση ή Σύγκριση

26 Διαμεσολάβηση Αναζήτηση συμβιβαστικής λύσης σε μια διαφορά, σύγκρουση από τα αντιμαχόμενα μέρη με τη βοήθεια τρίτου προσώπου. ν.3898/2010 για εμπορικές και αστικές υποθέσεις

27 Σχολική Διαμεσολάβηση
Διαδικασία ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων ή διαφορών μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μαθητών/τριών από ουδέτερους ειδικά εκπαιδευμένους/ες μεσολαβητές/τριες που: ΔΕ ΔΙΝΟΥΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΤΡΟΠΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ Καλλιτεχνική επιμέλεια: CiA

28 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ
‘’ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ’’ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ XΡONIA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ (ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΡΟΦΟ)

29 Σ Τ Ο Χ Ο Ι Ισότιμη αντιμετώπιση και αποκατάσταση της σχέσης ΒΙΑ
Ισότιμη αντιμετώπιση και αποκατάσταση της σχέσης Προώθηση της συμμετοχής των παιδιών στη διαχείριση των συγκρούσεων Βελτίωση του σχολικού κλίματος Πρόληψη της σχολικής βίας Αύξηση αυτοεκτίμησης Εμπιστοσύνη Ενίσχυση ομαδικότητας Σεβασμός στο διαφορετικό ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ παιδιού που ασκεί ΒΙΑ παιδιού που δέχεται

30 Εκπαίδευση Μεσολαβητών/τριών
Γνωριμία/Κανόνες για τις εκπαιδευτικές συνεδρίες Αναγνώριση προσόντων καλού Μεσολαβητή Καλωσόρισμα Εχεμύθεια/Εξαιρέσεις/Υπόσχεση Ενεργή Ακρόαση «Ανοικτές» Ερωτήσεις Αντικατοπτρισμός Κοινά σημεία/κοινά αποδεκτές λύσεις/κείμενο συμφωνίας/νέα κλήτευση

31 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ/ΟΡΓΑΝΩΣΗ
Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων, 15μελούς Επιλογή Μεσολαβητών/τριών Διαμόρφωση χώρου Διαμεσολάβησης Εκπαίδευση (οπτικοακουστικό υλικό, παιχνίδια ρόλων, δουλειά σε μικρές ομάδες) Πρακτική εξάσκηση ανά ζεύγη Εβδομαδιαίες συναντήσεις, εποπτεία, συζήτηση περιστατικών

32 Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ…

33

34

35

36 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Παρουσίαση του προγράμματος στα πλαίσια εκδήλωσης πρόληψης-ευαισθητοποίησης για την ενδοσχολική βία από την Ηρώ, τη Δήμητρα την ΄Ελενα, τον Αποστόλη ,το Βασίλη (μεσολαβητές/τριες)στις 13/3/15 και καλεσμένο μας τον κ. Πέτρο Δαμιανό Διευθυντή Γυμνασίου-Λυκειακών τάξεων ΕΚΚΝ Αυλώνα

37 …… συνέχεια Παρουσίαση του προγράμματος στον πολυχώρο του Δημαρχείου Π. Φαλήρου στις 27/3/15 από τη μεσολαβήτρια Έλενα Κορσίκοβα Συμμετοχή με εισήγηση στο Κ.Ε.Δ.Ε «Καινοτόμες δράσεις στο σχολείο και βιωματική γνώση: προάγοντας την μη- βίαιη επικοινωνία» στις 24/4/15(Σίνη Άννα)

38 ……συνέχεια Παρακολούθηση ημερίδας‘’BULLING…ΑΦΟΡΑ
ΟΛΟΥΣ’’ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ( Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη) μεσολαβητές/ τριες και κ. Σίνη /4/15 Παρουσίαση του προγράμματος σε απογευματινή εκδήλωση στους Γονείς και Κηδεμόνες/Εικονική Διαμεσολάβηση 29/4/15

39 ….. συνέχεια Παρουσίαση του Προγράμματος στο Συνεδριακό κέντρο του Δήμου Μεταμόρφωσης: Συνέδριο Δ.Δ.Ε Β ΄ Αθήνας ‘’Εκφοβισμός των Εφήβων : Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης στο σχολικό περιβάλλον Ελλάδας-Κύπρου’’. (Σίνη Άννα) 10/5/15

40 ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ Κ. ΔΑΜΙΑΝΟ 13/3/15

41 Κ.Ε.Δ.Ε «Καινοτόμες δράσεις στο σχολείο και βιωματική γνώση: προάγοντας τη μη- βίαιη επικοινωνία» στις 24/4/15(Σίνη Άννα)

42 Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας με τη Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Γιαννακοπούλου Α. στην παρουσίαση του Προγράμματος/Εικονική Διαμεσολάβηση σε απογευματινή εκδήλωση στους Γονείς και Κηδεμόνες /4/15

43 Ο κόσμος είναι επικίνδυνος, όχι εξαιτίας αυτών που κάνουν το κακό, αλλά εξαιτίας αυτών που τους κοιτάζουν χωρίς να κάνουν τίποτα. Άλμπερτ Αϊνστάιν

44 Ενδεικτική βιβλιογραφία/ δικτυογραφία
Η σχολική διαμεσολάβηση Αρτινοπούλου, Β. ,Αθήνα:Νομική Βιβλιοθήκη, (2010) Dan Olweus Εκφοβισμός και βία στο σχολείο Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε μετάφραση: Έφη Μαρκοζάνε επιμέλεια: Γιάννης Τσιάντης Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου Αθήνα(2009) Η διαμεσολάβηση στο σχολείο και την κοινωνία, επιστημονική επιμέλεια Θεόδωρος Β. Θάνος,Αθήνα: Πεδίο, 2011 Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός: αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση. Αθήνα. Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.,(2001) // www. antibullyingnetwork.gr//

45 Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ω Η συντονίστρια του προγράμματος Άννα Σίνη ΠΕ 13
Η συντονίστρια του προγράμματος Άννα Σίνη ΠΕ 13


Κατέβασμα ppt "ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014 – 2015"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google