Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΕ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ;

2 ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΑΣΧΗΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ;
Η ΑΣΧΗΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ , ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ 1936… «ΤΟ 1935 Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΟΝΔΥΛΗ ΑΡΧΙΣΕ ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΘΗΚΑΝ .ΞΑΝΑΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΦΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΙΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ «ΦΤ» ΩΣ ΧΥΔΑΙΟΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΛΕΝΕ ΟΥΤΕ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ «ΦΤΥΑΡΙ» ΚΑΙ «ΦΤΕΡΟΥΓΑ» ΑΛΛΑ «ΠΤΥΑΡΙ» ΚΑΙ «ΠΤΕΡΟΥΓΑ» « Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ» ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΣ ΠΟΙΑ ΜΕΤΡΑ ΠΗΡΕ Ο Γ. ΚΟΝΔΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;

3 ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΝΌΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΘΗΝΩΝ ΤΟ 1938
«Ένας από τους αγωνιστές... ο δάσκαλος Α. μου διηγήθηκε τα παρακάτω: Πιάστηκε από τη Γενική Ασφάλεια Αθηνών το Μόλις τον μετέφεραν στα κρατητήρια, τον παρέλαβε η ομάδα των δέκα βασανιστών και αφού τον έδειραν μέχρι αναισθησίας, τον έκλεισαν σ' ένα κελλί, χωρίς ψωμί και χωρίς νερό. Επί τέσσερις μέρες τον περιέλουζαν τρεις-τέσσερις φορές το 24ωρο με βρώμικα νερά... το νερό στέγνωνε επάνω του, τον έπιανε ψηλός πυρετός και έτρεμε ολόκληρος. "Τόση, όμως, ήταν η δίψα μου − συνεχίζει − που περίμενα την ώρα που θα μού'ρριχναν τους κουβάδες με τα βρωμόνερα, για να βγάλω έξω τη γλώσσα μου και να δροσιστώ λίγο. ΄Υστερα άρχιζε πάλι ο ψηλός πυρετός και τα ρίγη και ακόμα μεγαλύτερη δίψα. …» ( Σπύρος Λιναρδάτος, 4η Αυγούστου, Θεμέλιο, Αθήνα 1988ε ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΌΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΗΓΗ; Η ΠΗΓΗ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ;

4 Ε.Ο.Ν ΕΘΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΥΠΗΡΞΕ Η ΝΕΟΛΑΙΑ, ΑΦΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΗΤΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΓΡΑΦΤΟΥΝ ΣΤΗΝ Ε.Ο.Ν ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ ΝΕΟΛΑΙΩΝ. (ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΗ ΣΤΟΛΗ ΜΕ ΔΙΚΟΧΟ ΚΑΙ ΝΤΟΚ , ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΚΤΛ)

5 ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΞΕΙ ΑΥΤΉ Η ΕΙΚΟΝΑ?
ΓΡΑΦΕΙΑ Ε.Ο.Ν ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ

6 ΟΙ ΝΕΟΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
«Οι νέοι που ποτισμένοι από την απογοήτευση και την ηττοπάθεια (…) στρεφόντουσαν στην διεκδίκηση εφήμερων υλικών στόχων » «…Οι νέοι μπαίνουν δυναμικά στο προσκήνιο της κοινωνικής ζωής, συμμετέχοντας και παίρνοντας πρωτοβουλία στην δράση...»

7 ΠΟΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΕΤΡΑ ΠΗΡΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΚΑΤΆ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ;
«ΜΕΣ ΣΤΗΝ ΘΟΛΗ ΑΥΤΗ ΕΠΟΧΗ, ΠΟΥ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΑΣΗ ΟΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ ,ΕΝΩ ΤΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ , ΑΡΠΑΧΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΦΩΤΙΑ , ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΣΕΙ ΓΥΡΩ ΤΟΥΣ ΚΑΝΙΒΑΛΙΚΟ ΧΟΡΟ» «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ» ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ

8 … ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ
… ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ «ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,ΠΑΝΤΑ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΑΘΗΚΑΝ ΚΑΡΦΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΩΝ ΚΆΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΚΟΤΑΔΙΣΤΩΝ… Ή ΜΗΠΩΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΧΕΔΟΝ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΟ 1453 …..» «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ» ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΠΑΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ‘ΜΑΤΙ’ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ;

9 «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ»ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ
ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ; «ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΣΩΝ ΦΟΙΤΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΥΤΑ. ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΓΙΝΕ ΟΚΤΑΤΑΞΙΟ ΕΝΩ ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ ΕΓΙΝΑΝ ΥΠΕΡΠΛΗΘΩΡΙΚΕΣ (40, 60, 80 ΜΑΘΗΤΩΝ) ΜΕ ΧΩΡΙΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ.» «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ»ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ

10 ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟ ΕΤΟΣ 1937-38 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΓΡΑΜΑ;
ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΥΤΉ… ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΦΤΑΣΕ ΤΟ 40,91% ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ

11 ΤΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΑΝΤΛΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΗΓΗ;ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΌΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;
ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΠΑΝ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΥΜΑΙΝΟΤΑΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ 57-65%.

12 «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ»ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΠΟΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕ ΤΟ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΑΥΤΌ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ; «ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΤΟ ΠΟΛΎ ΔΥΟ Ή ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΓΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟ ΔΡΟΜΟ. ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ ΣΤΑΒΛΟΙ. ΤΑ ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ. ΚΑΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ, ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ» «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ»ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ

13 ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 5 / ΜΑΙΟΥ / 1941 ΑΓΡΙΑ ΕΠΙΤΑΞΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΗΜΟΣΙΟ ΙΔΡΥΜΑ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ . Η ΜΠΟΤΑ ΚΡΟΤΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ «Το ημερολόγιο ενός αιχμαλώτου του Στρατή Δούκα

14 … ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ…
13 / ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ / 1944 «ΤΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ. ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΑΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΕΠ ’ ΑΟΡΙΣΤΟΝ» 8 / ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ / 1944 «ΣΤΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΕΘΥΣΑΝ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΙΑΤΑΓΗ ΕΣΠΑΣΑΝ ΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΓΙΑ ΔΙΑΚΕΔΑΣΗ» «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ»ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΌΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΤΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΝ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ TΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ;

15 …ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ ΜΙΛΑΕΙ ΑΥΤΉ Η ΠΗΓΗ;
«… ΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΕΠΙΤΑΞΑΝΕ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ, ΑΠΌ ΤΗΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΜΟΝΟ ΤΑ 719 ΑΠΌ ΑΥΤΆ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΠΕΙΡΑΧΤΑ.ΠΟΛΛΑ ΚΑΗΚΑΝ, ΠΟΛΛΑ ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΚΑΝ Ή ΕΠΑΘΑΝ ΣΟΒΑΡΕΣ ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΌ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΥΣ Ή ΑΝΑΤΙΝΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΡΗΜΑΧΤΗΚΑΝ ΚΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΔΙΧΩΣ ΘΡΑΝΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.» «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤA ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ»ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛAΡΙΟΥ

16 «…ΚΑΙΝΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ…»
«ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟ 1941»

17 Η ΘΕΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΚΆΘΕ ΔΥΣΚΟΛΙΑ…
9 / ΙΟΥΝΙΟΥ / 1941 ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΥΣΕΙΣ 7 ΜΗΝΩΝ ΞΑΝΑΡΧΙΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΑΛΛΑ ΠΩΣ; ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΤΗΡΙΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΤΑΧΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΕΧΟΥΝ ΣΩΡΙΑΣΤΕΙ ΣΕ ΕΡΕΙΠΙΑ. ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΣΕ ΠΑΡΚΑ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΔΕΝΤΡΑ, ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΣΤΕΓΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ Η ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ Το ημερολόγιο ενός αιχμαλώτου του Στρατή Δούκα ΤΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΌΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ;

18 ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΙΞΕΙ ΑΥΤΉ Η ΕΙΚΟΝΑ;
Στην φωτογραφία μαθητές του Δημοτικού παρακολουθούν υπαίθρια μαθήματα Γεωγραφίας κατά την διάρκεια της Γερμανικής κατοχής της Ελλάδος Το Ελληνικό Σχολείο λειτουργεί σαν εργαλείο μεταλαμπάδευσης της Ελληνικής παιδείας.

19 ΠΕΡΙΠΟΥ, ΠΟΤΕ ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ ΌΤΙ ΤΡΑΒΗΧΤΗΚΕ ΑΥΤΉ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ;(ΕΤΟΣ,ΠΕΡΙΟΔΟΣ,ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ) ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ;ΠΟΙΑ; ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΘΙΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ. ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΚΑΡΕΚΛΑ ΤΟΥ! ΑΛΛΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΓΟΝΑΤΟ ΚΑΙ ΕΤΣΙ Η ΓΝΩΣΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Η ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΚΑΤΑΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ. «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ»ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

20 ΠΟΙΟΙ ΑΚΟΜΗ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΝΙΣΧΥΑΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ; ΤΙ ΆΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΥΤΉ?
Ο Μιχάλης Παπαμαύρος σημειώνει : "Μέσα στην εκκλησία του κάτω μαχαλά του Τροβάτου στεγάστηκε τώρα η Παιδαγωγική Ακαδημία των βουνών. Η διδασκαλία ήταν μυσταγωγία. Ο παπάς του χωριού, με την αγκλίτσα του στο χέρι, καθόταν σ' ένα στασίδι, δίπλα στο δεσποτικό, και αφουγκραζόταν. Το ίδιο κι ο πρόεδρος, ο ευφυέστατος Αλέξης... ".

21 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟ 1943 ΠΟΙΕΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΙΝ ΜΑΣ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΙΘΟΥΣΑ;

22 Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΈΝΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΧΩΡΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑ
«Ο ΑΓΑΠΗΤΟΣ ΦΙΛΟΣ Ν. ΜΕΤΡΗΣΕ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙ ΤΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΨΑΧΝΑΝ ΣΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΟΛΕΓΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΚΑΤΙ ΝΑ ΦΑΝΕ…» «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ»ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

23 ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΌΤΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ;
ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ

24 …ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΆΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗΣ ΧΩΡΑΣ
« ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ; ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΌΤΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΑΥΤΉ ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΦΟΙΤΗΣΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

25 ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΤΟΥΣ;ΚΑΤΩ ΑΠΌ ΑΥΤΈΣ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΈΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ; «ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΟΥΤΣΑ ΣΤΡΑΒΑ 2-3 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ. ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟΙ , ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΕΙΘΑΡΧΗΤΑ. ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ. ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΕΧΕΙ ΣΤΡΙΜΩΧΤΕΙ ΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΜΟΝΟ, Η ΥΛΗ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΒΙΑΣΤΗΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΛΙΓΙΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.» «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ»ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

26 ΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΤΛΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΗΓΗ;
«ΠΡΩΤΟΙ ΑΠ’ΟΛΟΥΣ ΔΥΟ ΔΑΣΚΑΛΟΙ , Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΙ Ο ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ , ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ , ΠΙΑΝΟΝΤΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΟΥΣ 28 , ΑΠΌ ΤΗΝ ΓΚΕΣΤΑΠΟ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΤΟΥ 1942 ΚΙ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΌ ΦΡΙΧΤΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ . ΚΙ Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΔΙΩΓΜΕΝΩΝ ,ΒΑΣΑΝΙΣΘΕΝΤΩΝ ΣΕ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΙ ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΝΤΩΝ ΟΛΟ ΜΑΚΡΑΙΝΕΙ…» ΓΚΕΣΤΑΠΟ =ΜΥΣΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ.ΛΕΓΟΤΑΝ Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

27 …ΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ΑΥΤΉ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟ 1940;
«…ΑΛΛΑ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ , ΟΣΟ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ, ΔΕΝ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΜΑΣ ΚΥΡΙΟΥΣ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΔΙΔΑΧΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ. Η ΣΧΕΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΓΗ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΘΕΙ. ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΝΑ ΜΑΣ ΣΚΛΑΒΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ . ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΟΜΩΣ ΟΠΩΣ ΝΙΚΟΥΝ ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ, ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ» «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ»ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

28 …Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ…
«ΟΠΟΥ ΚΑΙΝΕ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ, ΘΑ ΚΑΨΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ…» ΕΡΙΚ ΚΕΣΤΝΕΡ ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΟΡΓΗ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΙΧΟΥΣ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ ΓΙΝΕΤΕ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ,ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;

29 ΑΦΟΥ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ 25 / ΜΑΡΤΙΟΥ / 1942 ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΑΤΆ ΤΗ ΔΙΑΤΑΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΔΟΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΑ ΣΧΟΕΛΙΑ ΜΙΚΡΟΓΙΟΡΤΟΥΛΕΣ.ΤΙ ΕΙΡΩΝΙΑ :ΔΙΑΤΑΓΗ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΜΑΣ! (…) ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΨΑΛΛΟΥΝ ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥΣ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΝΤΖΑΡΟΥ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΠΕΡΑΝΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΕΝΩ ΠΟΛΛΕΣ ΤΡΥΦΕΡΕΣ ΨΥΧΕΣ ΞΕΣΠΑΣΑΝ ΣΕ ΔΑΚΡΥΑ» «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ»ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

30 ΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΤΛΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΗΓΗ ;
«ΜΗΝΕΣ ΤΩΡΑ ΦΗΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΕΞΑΝΘΥΜΑΤΙΚΟΥ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ Ή ΌΧΙ . ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΙΛΗΣΑΝ ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ. ΔΡΑΚΟΝΤΕΙΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΆ ΤΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ. ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.» «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ»ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

31 ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ;
«ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΌ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΙ ΟΣΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ , ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ ΠΛΗΜΜΕΛΕΣΤΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΜΟΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ. ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΡΑΤΗΣΕ ΜΟΝΟ 3 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΜΟΝΟ 20 ΜΕΡΕΣ.ΤΡΑΓΙΚΟ!» «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ»ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ

32 ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 1943
«ΑΝ ΣΑΣ ΕΔΙΝΑΝ 5000 ΔΡΑΧΜΕΣ ΤΙ ΘΑ ΤΙΣ ΚΑΝΑΤΕ; ΤΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΙΧΑΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ;

33 Έκθεσι 15 Μαΐο 1944 Τα παπουτσάκια μου
ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΟΥΣ; ΓΙΑΤΙ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΩΣ «ΑΝΤΑΡΤΟΥΛΙΣ»; Έκθεσι 15 Μαΐο 1944 Τα παπουτσάκια μου «Σήμερα στο σταθμό μας ίνε μεγάλι χαρά, βάνουμε καινούρια παπούτσια τάφερε η κυρά δασκάλα η Ναυσικά μας ταφτιασαν ι τσαγκάρηδες οι αντάρτες γιατί ίμασταν με σγαρόνια κε μούσκεμα(…) Ιγώ ξέριτι ποσα τραγούδια ξέρω από τι μανιά μου;(…)νάνε καλά ι αντάρτις π’μας αγαπάνε κι δασκάλες που μας μαθένει τοσα πράγματα. Παναγιώτης ο ανταρτούλις

34 ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ..
«ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΒΡΟΝΤΑ ΤΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ ΤΟΥΦΕΚΙ ΚΙ Ο ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ «ΝΑ ΣΦΥΡΙΖΕΙ ΚΛΕΦΤΙΚΑ»ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΛΕΙ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΥΚΝΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΑΡΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ,ΤΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΤΕΡΓΟΥΝ ΤΗ ΣΚΛΑΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥΣ(…)

35 ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ …
ΠΡΩΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΕΛΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΚΑΙ ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΑΥΤΩΝ Ν’ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ -ΠΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ;ΠΟΣΑ ΜΟΝΟΤΑΞΙΑ,ΠΟΣΑ ΠΟΛΥΤΑΞΙΑ; -ΠΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΊΝΑΙ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΑ; -ΠΟΣΑ ΧΩΡΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ; ΠΟΣΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΑΠΌ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΕΊΝΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ; ΠΟΣΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΦΟΙΤΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;ΠΟΣΟΙ ΦΟΙΤΟΥΣΑΝ ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΑ; ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ Η ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩN; ΠΟΙΑ ΓΝΩΜΗ ΕΧΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ 4ΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;

36 ΤΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;
«ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΗΡΘΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΕ 15 ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕΡΕΣ . ΚΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΕΔΙΝΑΝ , ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ «ΧΑΟΣ» ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΕΤΡΙΟΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΟΘΕΙ.» «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ» ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ

37 ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ; ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΤΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ; «Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ. ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΑΠΌ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΕΙΔΕ ΠΩΣ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ, ΑΠΌ ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.ΚΙ ΕΠΡΕΠΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ.Ν’ΑΝΟΙΞΟΥΝ.ΑΛΛΑ ΠΏΣ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ;ΠΟΥ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ ΔΑΣΚΑΛΟΙ;ΠΟΛΛΟΙ ΕΙΧΑΝ ΣΚΟΤΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ,ΑΛΛΟΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΑΝ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΛΙΓΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ Ή ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ.ΚΑΙ ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΙΚΗ ΥΛΗ Ή ΑΛΛΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ…; ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΑΜΕΣΑ,ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΑ ΑΛΛΑ ΠΟΛΎ ΠΡΑΚΤΙΚΑ.ΟΣΟΙ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΑΣ ΗΤΑΝ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΑΠΟΣΠΑΣΤΗΚΑΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΛΕΙΣΤΑ ΤΆΝΟΙΞΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΕΚΕΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥΣ.ΟΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠ’ΑΥΤΟΥΣ ΑΛΛΑΖΑΝ ΣΥΧΝΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΚΙΜΩΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΟ ΝΤΟΥΦΕΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥΒΟΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΤΑΜΠΟΥΡΙ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ,ΑΦΟΥ ΤΟ Ν’ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΥΤΕΡΑ Ή ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ «ΕΝΑΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ,ΠΑΝΤΑ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΗΣ…» Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ

38 ΑΝΕΜΟΣ ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΣΤΙΣ 14 ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΤΟΥ 1944 ΣΥΝΗΛΘΕ ΣΤΟΥΣ ΚΟΡΥΣΧΑΔΕΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,ΜΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΑΠΌΛΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.ΚΙ ΈΝΑ ΑΠΌ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΕΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΗΡΞΕ Η ΠΑΙΔΕΙΑ(…) ΑΝΑΣΥΣΤΗΘΗΚΕ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ,ΠΟΥ Ο ΜΕΤΑΞΑΣ ΕΙΧΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ,ΚΙ ΑΡΧΙΣΕ Ν’ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΤΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΣ.» Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ ΠΟΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΝΤΛΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΗΓΗ; ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΌΤΙ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ,ΕΊΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΆ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΑΥΤΉ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ; (ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ)

39 ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 1944, ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑ ΠΙΑ ΕΔΏ ΝΑ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥΣ. ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ, ΑΚΟΜΑ,ΤΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ Ο ΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ. ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΔΕΙΞΑΝ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΑ ΚΙ ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΑ ΤΟΥΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ

40 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ «Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ»ΧΑΡΗΣ ΣΑΚΕΛΑΡΙΟΥ
«ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΌΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΥ» ΣΤΡΑΤΗΣ ΔΟΥΚΑΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ»ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗΣ


Κατέβασμα ppt "ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google