Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ Under The Dome:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ Under The Dome:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ Under The Dome:
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΡΕΚΑΣ ΣΑΡΔΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΥΔΟΚΙΑ ΣΑΟΥΓΚΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΑΜΟΥΡΕΛΗΣ

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΑΙΝΙΕΣ TIME OF MY LIFE

3 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
ΠΗΓΕΣ

4 Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με τον όρο εννοείται επίσης και το σύνολο ήχων από το οποίο απαρτίζεται ένα μουσικό κομμάτι. Γνωστή και ως Απολλώνια Τέχνη, η μουσική παίρνει το όνομά της από τις εννέα Μούσες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Καθ' αυτή την έννοια, η μουσική διέφερε σημασιολογικά της σημερινής χρήσης του όρου, και περιελάμβανε το σύνολο των τεχνών που βρίσκονταν υπό την προστασία των Μουσών. Στην Αρχαία Ελλάδα, ο όρος εννοούσε την Ποίηση, το Μέλος και τον Χορό ως μια αδιάσπαστη ενότητα τεχνών η οποία καλλιεργήθηκε ιδιαίτερα στο Θέατρο, ενώ τη θεωρία της Μουσικής εξέφραζε ο κλάδος της Αρμονικής. Ο διαχωρισμός αυτός υιοθετήθηκε και αναπτύχθηκε από τον δυτικοευρωπαϊκό πολιτισμό. Έτσι σήμερα μπορούμε να πούμε ότι η μουσική ως τέχνη, έρχεται να καλύψει την ανάγκη του ανθρώπου να εκφράσει με τους ήχους, τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ψυχικές του καταστάσεις. Τόσο ο ορισμός της μουσικής, όσο και σχετικά με τη μουσική θέματα όπως η εκτέλεση, η σύνθεση και η σπουδαιότητά της, διαφέρουν από πολιτισμό σε πολιτισμό και ανάλογα με το κοινωνικό πλαίσιο.

5 ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΩΝ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Ο Μίκης Θεοδωράκης έγραψε όλα τα είδη της μουσικής: όπερες, συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, ορατόρια, μπαλέτα, χορωδιακή εκκλησιαστική μουσική, μουσική για αρχαίο δράμα, για θέατρο, για κινηματογράφο, έντεχνο λαϊκό τραγούδι, λαϊκά ορατόρια, μετασυμφωνικά έργα. Κυριότερα Κύκλοι τραγουδιών: Τα παιδικά, Επιτάφιος, Επιφάνια, Πολιτεία Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄, Λιποτάκτες, Μικρές Κυκλάδες, Χρυσοπράσινο Φύλλο, Η Μπαλάντα του Μαουτχάουζεν + Κύκλος Φαραντούρη, Ρωμιοσύνη, Romancero Gitano, Θαλασσινά φεγγάρια, Ο ήλιος και ο χρόνος, Δώδεκα λαϊκά, Νύχτα θανάτου, Αρκαδίες, Τα τραγούδια του Αγώνα, Τα τραγούδια του Ανδρέα, Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της Πικρής Πατρίδας, Μπαλάντες (σε ποίηση Μανώλη Αναγνωστάκη), Στην Ανατολή, Τα λυρικά (σε ποίηση Τάσου Λειβαδίτη), Χαιρετισμοί, Επιβάτης, Ραντάρ, Διόνυσος, Φαίδρα, Καρυωτάκης, Τα πρόσωπα του ήλιου, Μνήμη της πέτρας, Ως αρχαίος άνεμος, Μήπως ζούμε σ' άλλη χώρα;, Μια θάλασσα γεμάτη μουσική, Η Βεατρίκη στην οδό Μηδέν, . Μουσική για θέατρο: Όμορφη πόλη, Το τραγούδι του νεκρού αδελφού, Μαγική πόλη, Ένας όμηρος, Εχθρός Λαός, Προδομένος Λαός, Καποδίστριας ,Χριστόφορος Κολόμβος, Περικλής, Αυτό το δέντρο δεν το λέγανε υπομονή, Το θεριό του Ταύρου, Μάκβεθ. Μουσική για αρχαίο δράμα:  Αντιγόνη,, Λυσιστράτη, Προμηθεύς Δεσμώτης, Οιδίπους Τύραννος, Εκάβη, Τρωάδες,  Αίας. Μουσική για κινηματογράφο: Συνοικία το όνειρο, Ζορμπάς, Ζ, , Ιφιγένεια, Ηλέκτρα, Το μπλόκο, Όταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά,  Φαίδρα, Κατάσταση πολιορκίας, . Ορατόρια: Άξιον εστί, Μαργαρίτα, Επιφάνια Αβέρωφ, Κατάσταση πολιορκίας, Πνευματικό εμβατήριο, Requiem, Canto General, Θεία Λειτουργία, Λειτουργία για τα παιδιά που σκοτώνονται στον πόλεμο. Συμφωνικά έργα και Μουσική Δωματίου: 1η, 2η, 3η 4η, 7η Συμφωνία, Κατά Σαδδουκαίων, Canto Olympico, Τρίο, Σεξτέτο, Το Πανηγύρι της Ελληνικής Αποκριάς, Κύκλος, Σονατίνα για πιάνο, Σουίτα αρ. 1, 2 και 3, Σονατίνα αρ. 1 και αρ. 2 για βιολί και πιάνο, Οιδίπους Τύραννος, Κοντσέρτο για πιάνο, Ραψωδία για τσέλλο και ορχήστρα, Μπαλέτα: Οι Εραστές του Τερουέλ, Αντιγόνη, Ζορμπάς. αξιον εστι. Όπερες: Καρυωτάκης (Οι μεταμορφώσεις του Διονύσου), Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Λυσιστράτη.

6 ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Ο Ευάγγελος Οδυσσέας Παπαθανασίου (Βαγγέλης Παπαθανασίου) είναι Έλληνας μουσικός διεθνούς φήμης, γνωστός διεθνώς ως Vangelis. Έχει επηρεάσει την ανάπτυξη διαφορετικών μουσικών ειδών, ενώ θεωρείται πρωτεργάτης του ηλεκτρονικού ήχου[1]. Είναι βραβευμένος με Όσκαρ για την μουσική στην ταινία Οι Δρόμοι της Φωτιάς το 1982. Επίσης έχει επενδύσει μουσικά πλήθος άλλων κινηματογραφικών ταινιών όπως: Βlade Runner, 1492: Χριστόφορος Κολόμβος, Αλέξανδρος, Ελ Γκρέκο κ.α. Έχει συνεργαστεί με τον Ντέμη Ρούσο, την Ειρήνη Παππά, και τονΓιον Άντερσον. Το 1997 σκηνοθέτησε την τελετή έναρξης του 6ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ανοιχτού Στίβου τηςIAAF που πραγματοποιήθηκε στο Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας, Tο έργο του Μυθωδία επελέγη από τη ΝΑΣΑ ως η επίσημη μουσική για την αποστολή της: 2001 Οδύσσεια στον Άρη. [2] Ενώ το 2002 δημιούργησε την επίσημη μουσική για το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου στις χώρες Κορέα - Ιαπωνία[3]. Οι Δρόμοι της Φωτιάς (αγγλ. Chariots of Fire), είναι μία κινηματογραφική ταινία βρετανικής παραγωγής του 1981, διάρκειας 123 λεπτών σε σκηνοθεσία Χιου Χάντσον. Αναφέρεται στην αληθινή ιστορία δύο Βρετανών ερασιτεχνών δρομέων οι οποίοι, καθένας για δικούς του λόγους, έβαλαν στόχο να κερδίσουν το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1924 στο Παρίσι, που πραγματοποιήθηκαν στο στάδιο Κολόμπ. Η ταινία είναι βασισμένη στην αληθινή ιστορία δύο Βρετανών ερασιτεχνών δρομέων που έχουν βάλει στόχο, να κερδίσουν το χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1924 στο Παρίσι στο τρέξιμο 100 μέτρων και που το κατάφεραν. Πρόκειται για τον Χάρολντ Έιμπραχαμς ο οποίος είναι εβραϊκής καταγωγής και βιώνει τον κρυφό ρατσισμό των Άγγλων,επιθυμεί την συμμετοχή του στους Αγώνες προκειμένου να πάρει το αίμα του πίσω, και τον Έρικ Λίντελ, θεολόγο ο οποίος είναι από τη φύση του γρήγορος και θέλει να τιμήσει το Θεό για το χάρισμα που κατέχει. Τιμήθηκε με τέσσερα Όσκαρ: Καλύτερης ταινίας, σεναρίου, κοστουμιών και μουσικής για το πασίγνωστο θέμα τουΒαγγέλη Παπαθανασίου .

7 ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ Ο Χατζιδάκις είναι ο πρώτος που αντιμετωπίζει την παράδοση έξω από το ηθογραφικό πλαίσιο, και σε όλη της την έκταση, προσλαμβάνοντας και τα πλέον απορριπτέα -για την κοινωνία της εποχής του- λαϊκά στοιχεία, και εντάσσοντάς τα σε ένα νέο μουσικό κράμα. Από αυτή τη σκοπιά ο Χατζιδάκις θα μπορούσε να θεωρηθεί ως συνεχιστής της γενιάς του ’30 στον χώρο της μουσικής[12]. Εξάλλου, ο Χατζιδάκις γαλουχήθηκε με τις ιδέες της γενιάς του ’30 και διατηρούσε ισχυρή φιλία με τους σημαντικότερους εκπροσώπους της. Ο Χατζιδάκις επιδιώκει μια μουσική ζωντανή, που να εκφράζει τους ανθρώπους και τον καιρό τους, και να μην είναι απλώς μια έκφραση τέχνης[15]. Για τον λόγο αυτό απέρριψε το οικοδόμημα της κλασσικής μουσικής[16], και επέλεξε απ’ την αρχή την ενασχόλησή του με το τραγούδι ως «ερωτική πράξη και όχι μια έκφραση τέχνης»[17]. «Πιστεύω» -γράφει ο Χατζιδάκις- «στο τραγούδι που μας αποκαλύπτει και μας εκφράζει εκ βαθέων, κι όχι σ' αυτό που κολακεύει τις επιπόλαιες και βιαίως αποκτηθείσες συνήθειές μας.» [18]. Το τραγούδι κατά τον Χατζιδάκι πρέπει να βασίζεται σε υψηλό ποιητικό λόγο, αλλά και να περιέχει έναν ισχυρό μύθο. Τον στόχο αυτό θεωρεί ότι τον επιτυγχάνει για πρώτη φορά με τον κύκλο τραγουδιών «Μυθολογία» (1965)[19]. Λόγω της τοποθέτησης αυτής πάνω στο τραγούδι, το έργο του Χατζιδάκι είναι συνυφασμένο με την γενικότερη στάση του στα ζητήματα της τέχνης και του δημόσιου βίου.  Το 1966 ο Μάνος Χατζιδάκις επισκέπτεται την Αμερική προκειμένου να ανεβάσει στο Broadway με τον Ζυλ Ντασέν και τη Μελίνα Μερκούρη τη θεατρική διασκευή του "Ποτέ την Κυριακή" με τον τίτλο "Illya Darling". Κατά την παραμονή του στην Αμερική έρχεται σε επαφή με την ποπ και ροκ αμερικανική μουσική σκηνή, γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα την ηχογράφηση του κύκλου τραγουδιών "Reflections" σε συνεργασία με το συγκρότημα "New York Rock and Roll Ensemble", ενώ ηχογραφεί και "Το Χαμόγελο της Τζοκόντας", στην -πασίγνωστη πλέον- συμφωνική του μορφή. Παράλληλα συνεχίζει την συνεργασία με τα μπαλέτα του 20ού Αιώνα στις Βρυξέλες, όπου διευθύνει έργα δικά του ή άλλων συνθετών. Άλλα σημαντικά έργα της περιόδου είναι η μουσική για την ταινία «Blue» (1958) του Silvio Narizzano, η "Ρυθμολογία" (έργο για πιάνο) και η "Αμοργός" (1970), έργο το οποίο ο συνθέτης άφησε ημιτελές. Η εργογραφία του Μάνου Χατζιδάκι έχει καταγραφεί κατ’ αρχάς από τον ίδιο τον συνθέτη, και ανασυνταχθεί από τον Β. Αγγελικόπουλο[25] και την Ρ. Δαλιανούδη [26]. Στην εκδοχή της τελευταίας περιλαμβάνει 61 έργα για το θέατρο, 10 έργα για το αρχαίο δράμα, 77 έργα για τον κινηματογράφο, 11 οργανικά έργα, 36 κύκλους τραγουδιών και έργα για φωνή, 16 μπαλέτα και 3 όπερες. Κάποια από τα έργα αυτά είναι ανέκδοτα ή ανολοκλήρωτα. Ο ίδιος ο Χατζιδάκις έχει επιλέξει και αριθμήσει 51 από τα έργα του, που θεωρούσε ως τα πλέον σημαντικά. Η πλήρης εργογραφία και δισκογραφία του συνθέτη, με τα δικά του εισαγωγικά σημειώματα, καθώς και πρόσθετο αρχειακό υλικό, είναι προσβάσιμη στον επίσημο ιστότοπό του[27].

8 ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΑΙΝΙΕΣ
" Forrest Gump " είναι ο τίτλος μιας βραβευμένης με Όσκαρ Αμερικάνικης ταινίας που βγήκε στις αίθουσες το 1994 και που αποτελεί διασκευή του ομώνυμου βιβλίου του Winston Groom (1986). Συνθέτης της πρωτότυπης μουσικής ήταν ο Alan Silvestri, δουλειά που του εξασφάλισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ (τελικά έχασε το βραβείο από τη μουσική του "Lion King"). To Soundtrack περιλαμβάνει μια πληθώρα μουσικών κομματιών από τις δεκαετίες του 50', 60', 70' και 80', όλα από Αμερικανούς καλλιτέχνες. Ανάμεσά τους ο Έλβις Πρίσλεϋ, η Αρίθα Φράνκλιν, The Doors, o Μπομπ Ντίλαν, ο Ράντι Νιούμαν, The Supremes κ.ά. " Schindler's List "----- Η Λίστα του Σίντλερ Μουσική: John Williams Bασισμένο στη νουβέλα Schindler's Ark του Thomas Keneally . Έλαβε 12 υποψηφιότητες για Όσκαρ " Dances with Wolves " Χορεύοντας με τους λύκους Μουσική γραμμένη από τον John Barry Κέρδισε 7 όσκαρ " The Pianist" Ο Πιανίστας είναι μια ταινία του Roman Polanski, παραγωγής 2002, με πρωταγωνιστή τον Adrien Brody. Αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης αυτοβιογραφίας του Εβραίου Πολωνού μουσικού, Władysław Szpilman. Τιμήθηκε με το Βραβείο Césars Μουσικής Κινηματογραφικής Ταινίας Συνθέτης ο Wojciech Kilar. Μουσική: ο Βαγγέλης Παπαθανασίου The theme "Conquest of Paradise" for Ridley Scott's "1492: Conquest of Paradise" (1992). εισαγωγή από την επική κινηματογραφική βιογραφική ταινία, αμερικανικής παραγωγής του 1962, σε σκηνοθεσία David Lean " Lawrence of Arabia " Ο Λώρενς της Αραβίας Μουσική : Maurice Jarre " Raiders of the Lost Ark" Οι κυνηγοί της χαμένης κιβωτού Με 4 βραβεία Όσκαρ. " Kill Bill ", μια ταινία του Quentin Tarantino Η μελωδία: "The lonely shepherd" γράφτηκε από τον James Last Ο Gheorghe Zamfir αποδίδει αυτή τη σύνθεση παίζοντας αυλό του Πανός. "ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ " Η μουσική σύνθεση της ταινίας ανήκει στον James Horner " Out of Africa " ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ μουσική επένδυση John Barry Μουσική από την ταινία "Εκδρομή" του Τάκη Κανελλόπουλου. Στην κιθάρα ο Γεράσιμος Μηλιαρέσης " Casablanca " ΑΠΟ ΤΗ ΧΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΜΠΟΓΚΑΡΤ-ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ ΚΑΙ ΤΗ ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΥΠΟΚΡΟΥΣΗ ΤΟΥ ΜΑΞ ΣΤΑΙΝΕΡ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟΥ DIRECTOR ΜΑΙΚΛ ΚΕΡΤΙΖ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ -ΟΠΟΥ Η ΜΙΑ ΑΞΕΧΑΣΤΗ ΑΤΑΚΑ ΔΙΑΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗ-, ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΦΟΡΕΣ Η ΧΡΥΣΗ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤΙΑΝΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΧΕΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟΣΟ ΑΞΙΟΘΑΥΜΑΣΤΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΕΝΑ ΚΟΜΨΟΤΕΧΝΗΜΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΙΝΕΜΑ ΠΟΥ ΤΙΜΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΡΙΑ ΟΣΚΑΡ (ΤΑΙΝΙΑΣ, ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ, ΣΕΝΑΡΙΟΥ) ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΟΚΤΩ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ. Το Soundtrack συνέθεσε ο Herman Hupfeld " Singing in the rain " μουσική του Nacio Herb Brown Δύο κιθάρες: Ο Νότης Μαυρουδής και ο Παναγιώτης Μάργαρης Ένα βαλς για τον τελευταίο του χορό με την κόρη του, στο γάμο της. Η Ελένη Καραΐνδρου υπογράφει τη μουσική στην ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου: ‘’ Ο μελισσοκόμος ‘’ " The Sting " Το κεντρί Ο Marvin Hamlisch που ανέλαβε τη μουσική επένδυση της ταινίας διασκεύασε το μουσικό κομμάτι "The Entertainer" του SCOTT JOPLIN The green leaves of summer " γράφτηκε για το western " The Alamo " 1960 Μουσική :Dimitri Tiomkin Nino Rota από την ταινία-σταθμό του Federico Fellini)"Amarcord " ΘΥΜΑΜΑΙ….

9 THE TIME OF MY LIFE Η μουσική γράφτηκε από τον John DeNicola και Don Μάρκοβιτς, και o Previte έγραψε τους στίχους. Μετά από να πάρει περαιτέρω έγκριση, δημιούργησε ένα demo για αυτό και τραγούδησε σε αυτό τον εαυτό του με την τραγουδίστρια Rachele Capelli, επιδεικνύοντας πώς οι αρμονίες επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί, χρησιμοποιώντας ένα «κρύο ανοιχτό», ή μια αργή συσσώρευση του τραγουδιού στο φινάλε της. Αυτή η επίδειξη δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ ως προς το τελικό μοντάζ της ταινίας, αλλά η τελική έκδοση με γυαλισμένο Warnes και Medley χρησιμοποιήθηκε, και με την κυκλοφορία της ταινίας έχει γίνει ένα από τα πιο έπαιξαν τραγούδια στο ραδιόφωνο από το ντεμπούτο του και έγινε παγκόσμια επιτυχία. Το τραγούδι είχε αρχικά προβλεφθεί για Donna Summer και Joe Esposito, αλλά απορρίφθηκε. Ωστόσο, δεδομένου ότι το τελικό κείμενο δεν ήταν έτοιμο από τα γυρίσματα του φινάλε (η οποία στην πραγματικότητα γυρίστηκε το πρώτο, λόγω του σφιχτού προϋπολογισμού), χρησιμοποιήθηκε σαν ένα κομμάτι υποστήριξη έτσι ώστε οι ηθοποιοί και Patrick Swayze Jennifer Grey και οι χορευτές θα μπορούσε να έχει κάτι να χορεύουν Η δοκιμαστική έκδοση εμφανίστηκε τελικά στην επανέκδοση του 1998 το CD του 1981 άλμπουμ Franke του και το Knockouts, αλλά μόνο αναφέρονται ως "Bonus Track".

10 ΣΧΕΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ KAI KINHMATOΓΡΑΦΟΥ
Η σχέση κινηματογράφου μουσικής είναι δεδομένη, αφού από τις απαρχές της νέας αυτής μορφής τέχνης, η μουσική υπήρχε και συνόδευε τις εικόνες, και όπως είναι φυσιολογικό, με την εξέλιξη των δυο αυτών ξεχωριστών μορφών τέχνης ήρθε και η εξέλιξη στην σχέση τους.

11 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
1.ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ. 2.Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΔΕΙΧΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ,ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΜΙΑ ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ.

12 3.ΜΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΕΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΜΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ[ΣΥΝΗΘΩΣ ΓΝΩΣΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ] 4.Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΣΑΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΚΡΟΑΤΗ ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΠΩΣ ΚΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ.ΩΣΤΟΣΟ,ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΚΑΙ ΔΥΣΟΙΩΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΩΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.

13 5.ΣΚΗΝΕΣ,ΟΠΩΣ ΕΦΙΑΛΤΕΣ Ή ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΟΚ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΔΩΘΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.ΕΦΙΑΛΤΕΣ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

14 ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ  Ρενάτα Δαλιανούδη, "Μάνος Χατζιδάκις και λαϊκή μουσική παράδοση"  Άλμα πάνω, στο:2,0 2,1 Ρενάτα Δαλιανούδη, "Μάνος Χατζιδάκις και λαϊκή μουσική παράδοση"  Βασίλης Βασιλικός, άρθρο στην Ελευθεροτυπία,  Μίκης Θεοδωράκης, "Μάνου Χατζιδάκι Εγκώμιον", Ιανός 2004 «Μίκης Θεοδωράκης, σημείωμα του συνθέτη στο εξώφυλλο του έργου «Κατά Σαδουκαίων»».  Επίσημος ιστότοπος, "Η διάλεξη του Μάνου Χατζιδάκι για το Ρεμπέτικο" Σε νέους δρόμους το ελληνικό τραγούδι, Ιστορικό Λεύκωμα 1960, Καθημερινή (1997)  Όσκαρ στον Μάνο Χατζιδάκι, Ιστορικό Λεύκωμα 1961, Καθημερινή (1997) «Επίσημος ιστότοπος, βιογραφικό σημείωμα». Η ταινία όμως «Αμέρικα Αμέρικα» (1963), του Ελία Καζάν, είναι ένας σταθμός στη διεθνή σταδιοδρομία του Χατζιδάκι. Αυτή όμως η ταινία που έμεινε στη μνήμη ενός μεγάλου κομματιού του παγκόσμιου κοινού είναι το «Sweet movie» (1974), του Dusan Makavejev. Όσον και να φαίνεται περίεργο, ο Μάνος Χατζιδάκις δεν έτυχε της εκτίμησης των κριτικών επιτροπών. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η βράβευσή του στο διεθνή κινηματογραφικό χώρο είναι σημαντική, σε σχέση με τον όγκο της εργασίας που έχει να παρουσιάσει. Στον ελληνικό όμως χώρο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Συνδέει το όνομά του με την άνοιξη του γιουγκοσ Το μεγαλύτερο βραβείο όμως ήταν αυτό του κοινού, τόσο του κινηματογράφου όσο και της μουσικής, αυτό το βραβείο που του εξασφάλισε η αποδοχή του κόσμου, οι πωλήσεις των δίσκων του, οι συμμετοχές στις συναυλίες που έδωσε, ακόμα και στις πιο πειραματικές. Αυτό είναι που θα μείνει στην ιστορία της μουσικής στην Ελλάδα.

15 ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ Επίσημος Ιστοχώρος
Σελίδα του Μίκη Θεοδωράκη από τον Guy Wagner ΘΕΟΔΩΡΑΚΙΣΜΟΣ-THEDORAKISM Μουσικές Εκδόσεις «Ρωμανός» Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης

16 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ


Κατέβασμα ppt "Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ Under The Dome:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google