Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γιώργος Ντόντορος 18.12.2009.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γιώργος Ντόντορος 18.12.2009."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γιώργος Ντόντορος

2 Γεια σας! Χημικός Μηχανικός- Απόφοιτος του Π. Πατρών (2006)
Φοιτητής στο TU Delft, Ολλανδία Γνωριμία με/Παρουσίαση από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) στο Ντέλφτ Το Πρόγραμμα Managing Speed - ShLOW (Show me How Slow) υλοποιείται από το ETSC με συμμετοχή 14 Ευρωπαϊκών φορέων σε 11 χώρες με την υποστήριξη της Ε.Ε.

3 Οι Οργανισμοί Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) είναι ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός με αποστολή τη μείωση του αριθμού και της σοβαρότητας των τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη και βρίσκεται στις Βρυξέλλες ( Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός και έχει σαν σκοπό την υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη μελέτη, έρευνα, ενημέρωση και εκπαίδευση, στοχεύοντας κατ’ εξοχήν στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. (

4 Το Πρόγραμμα Το Πρόγραμμα Managing Speed - ShLOW (Show me How Slow) υλοποιείται από το ETSC με συμμετοχή 14 Ευρωπαϊκών φορέων σε 11 χώρες με την υποστήριξη της Ε.Ε. και έχει σαν σκοπό την ανάληψη δράσης ενάντια στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μέσω της (εθελοντικής) εργασίας φοιτητών. Τελικός στόχος η ενημέρωση των πολιτών και η ενεργοποίηση νέων επιστημόνων σε θέματα διαχείρισης της ταχύτητας.

5 Ο Πάνος Μυλωνάς 2000: σπούδαζε στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών 2004: τομέα Ενέργειας και Περιβάλλοντος Διπλωματική: σχετικά με Κινητήρες Εσωτερικής Καύσης Οχημάτων ~ ∙~

6 Ο Πάνος Μυλωνάς

7 Ο Πάνος Μυλωνάς 2000: σπούδαζε στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών 2004: τομέα Ενέργειας και Περιβάλλοντος Διπλωματική: σχετικά με Κινητήρες Εσωτερικής Καύσης Οχημάτων Οδηγός αγώνων kart, Συντάκτης στο Auto Motor & Sport Ο νεότερος δημοσιογράφος στην Ευρώπη στο WRC ~ ∙~

8 Πάτρα-Κόρινθος

9 Αριθμοί

10 Ατυχήματα στην Ευρώπη 5 νεκροί/ώρα 3 εκατομμύρια τραυματίες τον χρόνο
Πιθανότητες τραυματισμού : 1/150 Θάνατος 1/19 Σοβαρός Τραυματισμός

11 Ατυχήματα στην Ευρώπη Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας είναι υπεύθυνη για το 1/3 των θανατηφόρων ατυχημάτων

12 Ατυχήματα στην Ευρώπη Νεκροί ανά εκατομμύριο επιβατηγών οχημάτων το 2004 (EU25 & Υποψήφιες Χώρες)

13 Οι 20 πιο επικίνδυνες περιοχές στην Ευρώπη
Νεκροί ανά εκατομμύριο επιβατηγών οχημάτων το 2004 (EU25 & Υποψήφιες Χώρες) Οι 8 από τις 20 πιο επικίνδυνες επαρχίες στην Ευρώπη, βρίσκονται στην Ελλάδα

14 Πτήση 522 - Αερογραμμές Helios Αύγουστος 2005
121 Νεκροί Boeing S

15 Τροχαία στην Ελλάδα ? νεκροί ανά εβδομάδα

16 Τροχαία στην Ελλάδα 1 Boeing κάθε μήνα

17 Γρίπη των Χοίρων 1 χρόνος 36 νεκροί

18 Γρήγορη Οδήγηση: Αξίζει;

19 Τελικά, πόσην ώρα είναι ;
Πάτρα-Αθήνα …? Τελικά, πόσην ώρα είναι ;

20 Βικιπαίδεια Πάτρα-Αθήνα …?
Μέσω της Νέας Εθνικής οδού η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα προς την Κόρινθο είναι περίπου μία ώρα και συνεχίζοντας, η Πάτρα απέχει μιάμιση με δύο ώρες.

21 Πάτρα-Αθήνα … Με υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας
Τηρώντας το όριο αδιαλείπτως

22 Υπερβάσεις του ορίου ταχύτητας

23 Σχέση Ταχύτητας με Ρυθμό Συγκρούσεων
Εκθετική Με μικρή αύξηση της ταχύτητας, οι συγκρούσεις αυξάνονται με μεγάλο ρυθμό. ± 5% της ταχύτητας σημαίνει ± 10% σοβαρούς τραυματισμούς και ± 20% θανάτους (NILSSON, 2004)

24 Ταχύτητα vs. Απόσταση φρεναρίσματος

25 Αποστάσεις Φρεναρίσματος

26 Αποστάσεις Φρεναρίσματος

27 Περιβάλλον

28 Εκπομπές CO2 Οι μεταφορές είναι η 2η πηγή εκπομπών CO2 μετά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ε.Ε.: 27% του ολικού CO2 προέρχεται από τον τομέα των μεταφορών

29 CO2 vs. Ταχύτητα

30 Προς τι τόση βιασύνη;

31

32 “Βιάσου, θ’ αργήσεις!” Η βιασύνη είναι η κινητήριος δύναμη όλων των ενεργειών μας. Η ζωή μας περικλείει κινητικές επιπέδου Grand Prix. “Speedάρουμε” τα πάντα, για να εκμεταλλευτούμε στο μέγιστο το κάθε δευτερόλεπτο. Όλα για την ταχύτητα… η οποία δε μας κάνει αναγκαστικά καλύτερους!

33 Οι ζωές μας

34 Φαγητό Πολλές φορές, απλώς: “τρώμε ότι βρούμε”. Μια οποιαδήποτε πηγή θερμίδων-βιταμινών! Αντίθετα, μπορούμε να μαγειρέψουμε σωστά και να απολαύσουμε ευχάριστα

35 Δουλειά Ο φόρτος εργασίας και το άγχος που επιφέρει είναι η αιτία για τις πιο ανησυχητικές διαταραχές στις Ανεπτυγμένες χώρες σήμερα. ↓ Ρίχνοντας λίγο τους ρυθμούς μπορούμε να βελτιώσουμε τη δημιουργικότητα, αλλά και την παραγωγικότητα μας

36 Εκπαίδευση Τα παιδιά μεγαλώνουν στρεσαρισμένα υπό την ανάγκη να γίνουν γρήγορα ώριμοι ενήλικες. Οι γονείς τα υπερφορτώνουν με δραστηριότητες για να συνηθίσουν τον φρενήρη ρυθμό της ζωής Αντίθετα, το σχολείο πρέπει να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και όχι τον ανταγωνισμό. Η αργή διδασκαλία, βασίζεται στην εκμάθηση του τρόπου σκέψης και στην εύρεση συσχετισμών σε αντίθεση με τη συσσώρευση άχρηστων πληροφοριών.

37 Η ζωή μας στο δρόμο Cities
Μποτιλιαρίσματα, κόρνες, στρες, εκνευρισμός, κούραση Πόλεις ήσυχες και φιλικές σε πεζούς και ποδηλάτες, με χαμηλότερες ταχύτητες

38 Η Οδήγησή μας

39 Οδήγηση “Τρελοί” οδηγοί:

40 Οδήγηση “Τρελοί” οδηγοί: Τρέχουμε
Κάθε στιγμή, σε οποιονδήποτε Ευρωπαϊκό δρόμο, το 50% των οδηγών υπερβαίνει το όριο ταχύτητας (OECD 2006 –εκτίμηση)

41 Οδήγηση “Τρελοί” οδηγοί: Τρέχουμε Είμαστε επιθετικοί
Οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη αντίδρασης συμπεριφοράς στο δρόμο με επίθεση ή προσπάθεια σωματικής επίθεσης (9%) !

42 Οδήγηση “Τρελοί” οδηγοί: Τρέχουμε Είμαστε επιθετικοί Πάντα βιαζόμαστε!
Δε σταματάμε στις διαβάσεις πεζών

43

44 Οδήγηση “Τρελοί” οδηγοί: Τρέχουμε Είμαστε επιθετικοί Πάντα βιαζόμαστε!
Multi-tasking: Μιλάμε στο κινητό, καπνίζουμε, στέλνουμε μήνυμα, πίνουμε καφέ, κοιτάμε από τον καθρέφτη τους συνεπιβάτες Δίνουμε προτεραιότητα, επειδή “Πρέπει” και όχι επειδή “Είναι ωραίο”…

45 Γιατί δεν ρίχνουμε λίγο τους ρυθμούς ?

46 Η βραδύτητα είναι κατακριτέα
Η βραδύτητα συνήθως συσχετίζεται με αρνητικές αξίες. Η Αδεξιότητα, Η Αδιαφορία και η “Βαριεστημάρα” είναι εκδηλώσεις βραδύτητας, που όμως δεν περιλαμβάνουν τη θετική επίδραση μίας Συγκροτημένης Μελετημένης και Ασφαλούς συμπεριφοράς.

47 Όλοι όμως συμφωνούμε… Οι σημαντικές αποφάσεις δε γίνεται να λαμβάνονται πάντα τυχαία η’ παρορμητικά !

48 Αργή Οδήγηση

49 Αργή Οδήγηση Οι διαφορές στο χρόνο άφιξης είναι αμελητέες
Ευχάριστο συναίσθημα, Καλύτερη διάθεση Χρόνος για χαλάρωση Ανακαλύπτουμε ξανά την ψυχαγωγική διάσταση της οδήγησης Ευρύτερο πεδίο όρασης  “Βλέπεις περισσότερα!” Τα λάθη ελαττώνονται Οι κίνδυνοι γίνονται λιγότερο… επικίνδυνοι Πιο εύκολο να δώσεις προτεραιότητα στις διαβάσεις Μείωση του Στρες Καλύτερη Ζωή !

50 Υπάρχουν περισσότερο σημαντικά πράγματα στη ζωή από το, απλώς, να αυξάνουμε την ταχύτητά της
(Gandhi)

51 Σας ευχαριστώ !

52 Links http://www.speedorsafety.com/educational-campaigns

53 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

54 Carlo Petrini Carlo Petrini, 1949 Ιδρυτής του Slow Food Movement
Ξεκίνησε με μια καμπάνια ενάντια στο άνοιγμα ενός εστιατορίου McDonald’s κοντά στα “Ισπανικά Σκαλιά” στη Ρώμη

55 Συμβουλές από τους “ειδικούς” !
Πιες ένα τσάϊ και τέντωσε τα πόδια σου έξω από το παράθυρο. Μην το κάνεις ενώ οδηγείς. Πέρνα ποιοτικό χρόνο στην μπανιέρα σου. Αν έχεις και παρέα ακόμα καλύτερα Σημείωσε αυτές τις προτάσεις και βάλ’ τες κάπου που μπορείς να τις βλέπεις εύκολα. Multi-tasking είναι να μπορείς να κάνεις αυτά ταυτόχρονα Μην πιεστείς να απαντήσεις καμία ερώτηση αμέσως. Με την ησυχία σου. Μη φοράς ρολόϊ. Μην ανησυχείς, θα ξέρεις την ώρα όταν θα χρειάζεσαι να τη ξέρεις. Να χασμουριέσαι συχνά. Το χασμουρητό είναι καλό για την υγεία σου. Άκου μια σύνθεση του Mozart στο αυθεντικό της τέμπο.

56

57 Slow… Slow Food Slow Work Slow Schooling Slow Sex Slow Cities
Slow Driving

58 the movement has expanded to include over 83,000 members with chapters in over 122 countries

59 As a guiding rule it seems more constructive to develop campaigns that end with positive images or messages just after a threat appeal (e.g.: what one can do to avoid a crash).

60 Δυστυχήματα και Τύπος Δρόμου

61

62 OECD: Organisation for Economic Co-operation and Development

63 Αιτίες Τροχαίων Δυστυχημάτων

64

65 Τροχαία Ατυχήματα (2008) Αθηνών-Πατρών 43 ατυχήματα 55 νεκροί
Αθηνών-Πατρών ατυχήματα νεκροί Αθηνών-Θεσσαλονίκης Λοιπό Εθν.Οδ.Δίκτυο Λοιπό Οδικό Δίκτυο Κατοικημένη περιοχή

66 Έρευνα: Ευγένεια στο Δρόμο
Συμπεράσματα η πιο συνηθισμένη εκδήλωση επιθετικής οδηγικής συμπεριφοράς για την Ευρώπη είναι το αναβοσβήσιμο (“παίξιμο”) των φώτων επιθετικά σε ποσοστό 57% η εξύβριση αποτελεί την πιο συνηθισμένη μορφή επιθετικότητας στην οδήγηση των Ελλήνων πολιτών με ποσοστό 58% οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζουν και το μεγαλύτερο ποσοστό αντίδρασης συμπεριφοράς στο δρόμο με επίθεση ή προσπάθεια σωματικής επίθεσης (9%) που είναι τα υψηλότερα που παρατηρούνται στην Ευρώπη

67 Images

68 Αφίσες

69 Επισήμανση επικίνδυνων θέσεων (1)
Σήμανση των επικίνδυνων σημείων του οδικού άξονα Κορίνθου- Πατρών

70 Επισήμανση επικίνδυνων θέσεων (2)


Κατέβασμα ppt "Γιώργος Ντόντορος 18.12.2009."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google